انواع تبلیغات در بازاریابی چیست؟ (راهنمای جامع سال 2022)
مقالات مارکتینگ | روژان خانیپور | تاریخ بروزرسانی : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
شاید کمی حوصلهسربر باشد که بخواهیم تعریف تبلیغات را اینجا بنویسیم و شما را مجبور به خواندن آن کنیم. همهی ما میدانیم معنی این کلمه چیست و هر روز نمونههای جذاب و غیر جذاب زیادی از آن را در اطرافمان میبینیم.رچیزی که خیلی از ما را از این واژه، گریزان کرده است همین تبلیغات غیر جذاب هستند؛ اما بیایید گول این نمونهها را نخورید و نگذارید شما را از این دنیای رنگارنگ و زیبا دور کنند.رچند دقیقهای وقتتان را به ما بدهید و با این مقاله همراه شوید. شاید نظرتان کمی تغییر کرد.
تاریخچه شروع تبلیغات عدهای بر این باورند که از زمانی که پاپیروس در مصر ابداع شد، تبلیغات هم پا به عرصهی زندگی انسان گذاشت. عدهای دیگر اما شروع آن را همزمان با اتفاقی که در سال ۱۴۵۰ میلادی افتاد میدانند. در این سال گوتنبرگ آلمانی اولین دستگاه چاپ را اختراع کرد و این باعث شد چاپ و انتشار در حجم زیاد ممکن شود. این تغییر، ظهور تبلیغات چاپی را در پی داشت.
نقطهی عطف بعدی در این عرصه، پیدایش مجلات بود. در .. ... ادامه مطلب
آموزش محاسبه قیمت گوگل ادز (قیمت هر کلیک در گوگل ادز)
مقالات تبلیغات در گوگل | رضا سپهوندی | تاریخ بروزرسانی : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
هزینه جذب هر مشتری برای ارزیابی کمپینهای تبلیغاتی و کنترل بودجه بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل، چگونگی محاسبه قیمت گوگل ادز یکی از موارد بسیار مهمی است که هر صاحب کسبوکاری باید بداند.
تبلیغات پولی و در صدر آنها گوگل ادز به شما اجازه میدهند تا به مشتری بیشتری و به تبع آن درآمد بالاتری دست پیدا کنید. با این حال، جذب هر مشتری چقدر خرج روی دست شما میگذارد؟ کدام کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز با بودجه شما همخوانی بیشتری دارد؟
در این مقاله سعی میکنیم با بررسی چگونگی محاسبه هزینه کمپینهای مخلتف گوگل ادز به این سوال پاسخ دهیم. سپس عوامل تاثیرگذار در هزینه تبلیغات و چگونگی پیشبینی هزینهها با کمک کیورد پلنر را با شما در میان میگذاریم. در ادامه با یکتانت همراه شوید.
هزینه تبلیغات در گوگل ادز چقدر است؟ بر کسی پوشیده نیست که عادت خرید مصرفکنندگان تغییر کرده است. آنها نه تنها بیش از پیش به خرید آنلاین روی آوردهاند بلکه سعی میکنند قبل از خرید درباره گزینههای مختل.. ... ادامه مطلب
چگونه فروش هوشمندانه داشته باشیم؟
فروش هوشمندانه به مشتریان فعلی آسانتر از تعقیب مشتریان جدید است. به همین دلیل است که من فروش را خیلی دوست دارم. شما نیازی به ترافیک اضافی برای وبسایت خود ندارید. شما به بودجه بازاریابی بیشتر نیاز ندارید. شما فقط به ازای هر مشتری درآمد بیشتری کسب میکنید. همراه کسبوکار دماوند باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.
آمازون پادشاه افزایش فروش است. درواقع، آنها ادعا میکنند که ۳۵ درصد از فروش خود را بهطور مستقیم انجام میدهند. شما همیشه متوجه پیشنهادهایی برای افزایش فروش خواهید شد.
Upselling چیست؟
سادهترین راه برای توضیح افزایش فروش، استفاده از مثال کلاسیک مکدونالد است.
اینیک فروش سطح بالاست. زمانی است که شما متعهد به خرید شدهاید، اما پسازآن چیزی اضافی به شما پیشنهاد میشود.
یک تکنیک مشابه زمانی است که آمازون یک ” محصول مرتبط ” را به شما پیشنهاد میدهد. یا زمانی که باریستا در کافیشاپ محلی شما از شما میپرسد که آیا میخواهید با قهوه خود کیک بخورید. درواقع، این دو نمونه ازنظر فنی یک ” فروش متقابل ” هستند (بهجای ارتقای نسخه اصلی، یک محصول تکمیلی ارائه میدهند).
اما به کنار معناشناسی،.. ... ادامه مطلب
ساده سازی راه حل پیشنهادی برای مشتری
ساده سازی راه حل پیشنهادی برای مشتری
مشتریان بالقوه و مشتریان کنونی شما بیش از هر زمان دیگری به محتوای دیجیتالی تکیه می کنند که بتوانند از آن یاد بگیرند، نظرات خود را شکل دهند و تصمیم بگیرند که آیا راه حل پیشنهادی شما به آنها کمک می کند تا به اهداف تجاری خود برسند.
اما اگر هدف بازاریابی محتوا ، ایجاد محتوایی است که خریداران را متقاعد می کند تا راه حل پیشنهادی شما را انتخاب کنند، چرا اکثر محتواهای تولیدی آنطور که باید به فرایند تصمیم گیری مشتریان کمک نمی کنند؟
تحقیقات در حال انجام از Corporate Visions و B2B DecisionLabs نشان میدهد که عامل اصلی تصمیمگیری حافظه است. خریدار شما در یک لحظه با محتوای شما تعامل می کند، اما تصمیم می گیرد بعداً اقدام کند.
قبل از اینکه مشتری راغب متقاعد نمایید که تصمیم گیری نماید، ابتدا باید محتوای شما را بتواند به خاطر بسپارد.
خاطره سازی هر فرآیندی که شامل تفکر، درک، برنامه ریزی و تصمیم گیری می شود شامل حافظه کوتاه مدت یا حافظه فعال است.
حافظه کاری Working memory مقدار کمی از اطلاعاتی است که می توان در ذهن نگه داشت و در اجرای وظایف شناختی از آن استفاده .. ... ادامه مطلب
آموزش گذاشتن لینک تلگرام در بیو اینستاگرام (3 روش کاربردی)
مقالات شبکه های اجتماعی | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
شبکههای اجتماعی نقش مهم و مؤثری برای کاربرانی که صاحبان کسبوکارهای مختلف هستند، ایفا میکنند؛ چراکه استفاده از شبکههای اجتماعی برای تبلیغات دیجیتال و شناساندن کسبوکار به کاربران این شبکهها باعث رشد هر چه بیشتر و افزایش مشتریان آنها میشود. در این میان، اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی بین تمام مردم است؛ اما بیشتر اوقات نیاز است که راههای ارتباطی بیشتری بین یک کسبوکار و مخاطبان آن وجود داشته باشد. از این رو اگر شما هم صاحب یک کسب و کار هستید لازم است با نحوه اضافه کردن این راههای ارتباطی به اینستاگرام آشنا باشید. این راههای ارتباطی معمولاً به معنی قرار دادن لینکهای شبکههای اجتماعی دیگر از جمله لینک تلگرام در بیو اینستاگرام است. پس در این مقاله به نحوه قرار دادن لینک تلگرام در اینستاگرام میپردازیم.
مشکل باز نشدن لینک تلگرام در اینستاگرام اینستاگرام زیر مجموعه پلتفرم بزرگ فیسبوک (که در حال حاضر به متا تغییر نام داده) است. کمپانی فیسبوک معمو.. ... ادامه مطلب
محاسبه بازده فروش Return On Sales
چگونه بازده فروش را اندازه گیری نماییم ؟
زمانیکه صحبت از فروش پبش می آید همه بازاریابی ، میزان درآمد و توزیع محصول یا ارائه خدمات می اندیشمند . اما مدیر یک سازمان به چیزهای بیشتر باید فکر نمایند. از جمله اینکه :
آیا حاشیه سود مناسبی دارد ؟ آیا فروش مناسبی در مقایسه با رقبای خود دارد ؟ چگونه میشود فروش خود را افزایش دهد ؟ چگونه میتواند میزان هزینه ها را کاهش دهد ؟ یکی از نسبت هایی که میتواند با در نظر داشتن تمام سوالات فوق به مدیرعامل یا مدیر فروش اطلاعاتی مناسبی دهد ، بازده فروش است.
بازده فروش چیست ؟ بازده فروش Return On Sales = ROS، درآمد عملیاتی کسب و کار (درآمد قبل از کسر بهره و مالیات) که به عنوان درصدی از درآمد (درآمد ناخالص) بیان می شود.
این معیاری برای اندازه گیری میزان درآمد واقعی یک کسب و کار از طریق فروش خود است. با تقسیم درآمد عملیاتی بر درآمد محاسبه می شود.
فرمول بازده فروش به شرح زیر است:
درآمد نیز در صورت سود و زیان یافت می شود. ممکن است فروش یا گردش مالی نامیده شود.
چگونه بازده فروش را محاسبه می کنید؟ صورت حساب درآمد درآمد ( درآمد ناخالص) 440,000 هزینه فروش 176,0.. ... ادامه مطلب
محاسبه سرعت فروش Sales velocity
سرعت فروش چیست و چگونه باید سرعت فروش را اندازه گیری نمود ؟
فروش اغلب شاخص اندازه گیری میزان موفقیت اکثر مشاغل است. هرچه سریعتر بتوانید مشتری راغب (لیدز) خود را به مشتری بالفعل تبدیل نمایید، موفقیت کسب و کار شما نیز بیشتر خواهد شد.
اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا فرایند فروش شما اثربخش است یا خیر ؟
خیلی از مدیران کسب و کارها، فروش را بیش از هر چیز دیگری در اولویت فعالیت خود قرار میدهند.
اگرچه فروش مهم است ، اما فرآیند فروش باید کارآمد باید باشد که به سود و رشد منطقی دست یابید.
بنابراین ، موفقیت بخش فروش خود را چگونه ارزیابی می کنید؟
سرعت فروش یکی از معیارهایی است که بسیاری از مشاغل از آن برای محاسبه بازده و سودآوری بخش های فروش خود استفاده می کنند.
بیشتر مشاغل بر دستیابی به فرصت های بیشتر در زمان کمتر تلاش میکنند. تلاشی که به دنبال حداکثر نمودن بازده استفاده از این فرصت ها متمرکز است.
اما این یک مشکل ایجاد می کند.
صرف زمان بیش از حد روی پر کردن قیف فروش ممکن است به این معنی باشد که می توانید هزینه های کمتری را برای بهبود معاملات قبلی خود انجام دهید.
کمک به مشتریا.. ... ادامه مطلب