مقالات بازاریابی دیجیتال | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

نمونه رپورتاژ آگهینمونه رپورتاژ آگهی

امروزه یکی از موثرترین و پرکاربردترین روش‌های بازاریابی دیجیتالی و در راستای آن نتیجه‌گیری مثبت در سئو سایت، انتشار رپورتاژهای آگهی در سایت‌های معتبر و پرطرفدار است. رپورتاژ آگهی درواقع یکی از بهترین روش‌های تبلیغات است که فرد را به صورت غیرمستقیم درگیر موضوع می‌کند. به این صورت که خواننده آن رسانه تصور کند در حال خواندن گزارش یا مطلبی بی‌طرف است؛ درحالی که هرآنچه می‌بیند و می‌خواند، تلاشی زیرکانه از جانب سازمانی دیگر برای معرفی محصول یا خدمت خود در ذهن آن‌هاست. در این مطلب با ما همراه باشید تا تعدادی از موفق‌ترین نمونه رپورتاژهای آگهی را به شما معرفی کنیم.

۱۶ نمونه رپورتاژ آگهی موفق

۱- علی بابا

یکی از سایت‌های فروش آنلاین خدمات سفر و گردشگری، شرکت بزرگ علی بابا است. این شرکت رپورتاژهای موفق و قابل توجهی، با موضوعات متفاوت، در سایت‌های زیادی منتشر کرده است.

یکی از نمونه‌های موفق رپورتاژ آگهی علی‌بابا، می‌توان رپورتاژ راهنمایی سفر زمینی به ارمنستان از ایران دانست. از آنجایی که بسیاری از ایرانیان به دنبال تجربه سفری ارزان قیمت هستند، علی بابا با تیتر وسوسه‌برانگیز خود، مخاطبان را مشتاق به خواندن مطلب می‌کند. در این مقاله، اطلاعات مفیدی در رابطه با سفر زمینی به ارمنستان به کاربر داده می‌شود و در این بین خیلی زیرکانه به تورهای ارزان قیمت خود به مقصد ارمنستان نیز اشاره می‌کند. کلمات کلیدی مرتبط با سفر، در این رپورتاژ به خوبی استفاده شده است.

۲- فلای تودی

فلای تودی یکی دیگر از شرکت‌های فعال در حوزه رزرو هتل و بلیط پرواز است که نمونه‌های رپورتاژ آگهی متنوع و متعددی، در سایت‌های خبری و سایت‌های مرتبط با موضوع گردشگری منتشر می‌کند. از دلایل موفقیت فلای تودی می‌توان به موضوعات چالش‌برانگیز در زمینه سفر اشاره کرد که ممکن است برای هرکسی که قصد سفر دارد، پیش بیاید. یکی دیگر از نمونه‌ رپورتاژهای فلای‌تودی، رپورتاژ “چگونه ارزان به آنتالیا سفر کنیم؟” است که در سایت همشهری منتشر شده است. در این مطلب، ابتدا اطلاعات مفیدی در زمینه سفر ارزان به آنتالیا در اختیار مخاطبان قرار داده شده و در ادامه به معرفی سایت فلای تودی و خدمات خود پرداخته است. کلمات کلیدی این مطلب بیشتر رزرو بلیط و هتل ارزان است. بک‌لینک‌های رپورتاژ نیز، کلمات پرتکرار رزرو هتل و پرواز به مقصد آنتالیا بوده است که با بازخورد بالایی همراه شد.

بیشتر بخوانید: چنانچه قصد یادگیری و آموزش رپورتاژ آگهی را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید!

۳- اسنپ روم

یکی از سرویس‌های فعال شرکت اسنپ، اسنپ روم است که در زمینه رزرو اقامتگاه و هتل در سراسر ایران فعالیت دارد. اسنپ روم با انتشار رپورتاژی با عنوان معرفی ۵ هتل‌ ارزانِ تهران توانست قدمی مثبت در بازاریابی محتوایی خود بردارد. در این نمونه رپورتاژ با معرفی تعدادی از هتل‌های ارزان قیمت پایتخت به همراه توضیحات کامل، ذهن مخاطب را درگیر کرده و اطلاعات مفیدی در این باره به خواننده می‌‌دهد. در انتهای متن، وقتی که خواننده با موضوع به اندازه کافی درگیر شده است، به مزایای رزرو هتل ارزان تهران از طریق اسنپ روم و نحوه رزرو هتل ارزان در تهران اشاره می‌کند. استفاده از کلیدواژه‌های مرتبط و انکرتکست صفحه اصلی اسنپ روم از دلایل ارتقا این مطلب در موتورهای جستجو به حساب می‌آید.

۴- ریحون

ریحون یکی از اپلیکیشن‌های کاربردی است که در زمینه سفارش غذا فعالیت دارد. ریحون همزمان با برگزاری جام جهانی 2018، رپورتاژی متفاوت با عنوان آخرین فرصت شرکت در مسابقه پیش‌بینی نتایج جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در سایت ریحون در سایت‌های خبری منتشر کرد. در این رپورتاژ ریحون از مخاطبان خود دعوت کرد تا با شرکت در مسابقه، شانس خود را امتحان و جایزه‌های جذابی را دریافت کنند. جالب این است که جایزه‌های در نظر گرفته شده، به صورت اعتبار خرید در اپلیکیشن ریحون بود. این نمونه رپورتاژ با معرفی مسابقه خود، توانست کاربران زیادی را ترقیب به بازدید از سایت و اپلیکیشن ریحون کند.

۴- تخفیفان

سایت تخفیفان در واقع بستری اینترنتی برای ارتباط بین فروشندگان و مراکز ارائه دهنده خدمت با مردم است. تخفیفان همواره در تلاش است تا خدمات و محصولات را با بیشترین تخفیف در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. این سایت در راستای ارتباط بیشتر با مخاطبان خود چند نمونه رپورتاژ آگهی بسیار خوب در خبرگزاری‌های مختلف منتشر کرده است. یکی از نمونه های رپورتاژ آگهی‎‌ موفق تخفیفان با موضوع بدون تخفیف خرید نکنید! بوده است که در سایت زومیت منتشر شد. تیتر جذاب و تامل‌برانگیز آن، بسیاری از کاربران رو مشتاق به خواندن می‌کند. در این مطلب تخفیفان به خوبی از کلمات کلیدی همچون کد تخفیف و کوپن تخفیف استفاده کرده است. همچنین لینک‌دهی‌های انجام شده از طریق عبارت‌هایی مانند کد تخفیف دیجی کالا، کد تخفیف دیجی استایل و کد تخفیف چنگال صورت پذیرفت. درواقع به صورت کاملا ماهرانه از عبارت‌هایی که سرچ بالایی در موتورهای جستجو دارند، استفاده کرده است.

۵- تلوبیون

تلوبیون پلتفرمی با هدف فراهم آوردن آرشیو برنامه‌های تلویزیون ایران و امکان پخش زنده است که در قالب اپلیکیشن و سایت در حال خدمت‌رسانی به کاربران خود است. با تلوبیون، تلویزیون اختصاصی خود را داشته باشید، یکی از نمونه های رپورتاژ آگهی‌ متفاوتی است که این وب سایت در رسانه اخبار رسمی ارائه داده است. در این رپورتاژ به مزایا و امکاناتی که تلوبیون دارد، مانند دسترسی به تمامی برنامه‌های پخش شده از 30 کانال تلوزیونی به صورت رایگان، پخش برنامه مورد نظر در کیفیت‌های مختلف، کاربری آسان و… اشاره کرده است. در واقع مشکلات افراد در دیدن برنامه‌های تلوزیونی مانند محدودیت زمانی و مکانی در تماشا تلوزیون را بیان کرده و بعد به دسترسی و کارایی آسان تلوبیون بدون محدودیت زمانی پرداخته است. همین استراتژی باعث کارآمد شدن این رپورتاژ شده است.

۶- شب

یکی از سایت‌های موفق و فعال در زمینه رزرو ویلا و سوئیت با قیمت مناسب، سایت شب به حساب می‌آید. شب پلتفرمی اینترنتی برای پیدا کردن محل اقامتی متفاوت و به‌صرفه در هرجایی از ایران است. یک نمونه رپورتاژ آگهی‌ موفق شب در سایت خبری تابناک با عنوان مزایای استفاده و رزرو از سایت های اجاره ویلا و اقامتگاه است. از آنجایی که سایت شب نسبت به سایر سایت‌های رزرو محل اقامت، کمتر شناخته شده؛ در تلاش است تا خود را به مخاطبان معرفی کند. این نمونه رپورتاژ با هدف معرفی سایت شب و مزایایی خوب خود همچون پشتیبانی شبانه‌روزی، کد تخفیف برای سفرهای بعدی و تنوع بالای ویلا و سوئیت و… منتشر شده است که با توضیحات کامل و جامع خود از سایت، توانسته است نظر خوانندگان را به خود جلب کند.

۷- دیوار

امروزه دیگر کمتر کسی است که نام سایت دیوار را نشنیده باشد. اکثر افراد به نوعی تابه حال گذرشان به این وب سایت افتاده است. یکی از نمونه های رپورتاژ آگهی‌ که این سایت محبوب، در سایت خبری ایمنا منتشر کرده است، دارای عنوان نزدیک به ریه‌های تهران خانه بخرید است. این عنوان سوال‌برانگیز، توجه هر پایتخت نشینی را به خود جلب می‌کند. در این رپورتاژ خیلی ماهرانه به محله‌هایی از تهران که آب و هوای خوبی دارد، پرداخته است. محله‌هایی که می‌توان در آن زندگی پرآرامش و دور از شلوغی و آلودگی را تجربه کرد. از آنجایی که تهران در اکثر ایام سال هوایی آلوده دارد، دیوار با انتخاب بسیار خوب عنوان این رپورتاژ که اشاره مستقیم به این دغدغه مردم دارد، مخاطبان زیادی را درگیر کرده است.

۸- ایرانسل

زمانی که کرونا در اوج خود قرار داشت، شرکت ایرانسل با انتشار رپورتاژی با عنوان ایرانسل سیم کارت رایگان سرپرست خانوار را با پست تحویل می‌دهد، در خبرگزاری‌های مختلف مثل دنیای اقتصاد، عصر ایران، مهر، فرارو، ایرنا، خبر آنلاین و… ذهن مخاطبان زیادی را به صورت گسترده درگیر کرد. درست زمانی که دولت تصمیم به واریز وام کم هزینه به سرپرست خانوارها گرفته بود و یکی از شروط آن، ثبت‌نام از طریق سیم‌کارت به نام سرپرست خانوار بود؛ شرکت ایرانسل با انتشار رپورتاژهای متعدد با کلمه کلیدی ترند، مخاطبان زیادی را درگیر خود کرد.

۹- دیجی استایل

فروشگاه اینترنتی دیجی استایل که زیرمجموعه‌ای از دیجی‌کالا به حساب می‌آید، در زمینه‌های فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک زنانه و پوشاک مردانه در حال خدمت رسانی است. نمونه رپورتاژ آگهی خوب دیجی استایل در راستای آرایش و زیبایی، رپورتاژ نکات مهم برای داشتن یک آرایش زیبا و بدون نقص است که در خبرگزاری همشهری منتشر شده است در این مقاله به خوبی به ضروری‌ترین محصولات آرایشی برای داشتن آرایشی زیبا اشاره کرده و نحوه استفاده از آن را شرح داده است. لینک‌سازی‌های رپورتاژ نیز مخاطب را مستقیم به خرید آنلاین آن محصولات آرایشی از دیجی استایل می‌رساند. همین امر باعث شده تا این رپورتاژ به یکی از نمونه های رپورتاژ آگهی موفق تبدیل شود.

۱۰- بیمیتو

سایت بیمیتو یکی از موفق‌ترین سامانه‌های خرید و مدیریت آنلاین بیمه است که تمامی خدمات بیمه‌ای را پوشش می‌دهد و با همکاری با شرکت‌های بیمه مورد تایید جمهوری اسلامی همکاری دارد. بیمیتو در تلاش است تا بهترین مشاوره و خدمات در زمینه بیمه به مخاطبان خود ارائه دهد. یکی از بهترین نمونه‌ های موفق رپورتاژ آگهی این سامانه، بخشش جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث ۱۴۰۰ است که در خبرگزاری تابناک منتشر شده است. در این رپورتاژ به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کسانی که ماشین دارند، پرداخته است. خرید بیمه شخص ثالث برای صاحبان ماشین، امری الزامی است که بسیاری از افراد به دلیل هزینه بالای آن، پرداختش را به تعویق می‌اندازند. از طرفی شرکت‌های بیمه به ازای هر روزی که ماشین بیمه نداشته باشد، جریمه در نظر می‌گیرد. بیمیتو در راستای هدف گرفتن این نگرانی، چند نمونه رپورتاژ آگهی در زمینه بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث در خبرگزاری‌های مختلف ارائه داده است که بسیار مورد توجه واقع شده است.

۱۱- بانی مد

مرکز خرید بانی‌مد یکی از بهترین سایت‌های فروش آنلاین در زمینه پوشاک است. این فروشگاه که به صورت تخصصی با بیش از 400 برند بین‌المللی و ایرانی همکاری می‌کند، در راستای بهبود کیفیت سبک زندگی در تلاش است تا بهترین‌ها را به مشتریان خود ارائه دهد. یکی از نمونه های رپورتاژ آگهی موفق از بانی مد رپورتاژ همراه بانی مد روی فرش قرمز جشنواره فجر ۱۴۰۰ است که بسیار هدفمند و در راستای جشنواره فیلم فجر، در خبرگزاری تسنیم منتشر شده است. این رپورتاژ از یک همکاری ایده‌آل پلتفرم ایران تیک و بانی مد خبر می‌‌دهد. به این صورت که با خرید اینترنتی بلیط سینما برای جشنوار فیلم فجر از ایران تیک، تا هفتاد درصد تخفیف‌ ویژه‌ برای خرید از بانی مد برای شما در نظر گرفته می‌شود. این همکاری دوجانبه، بازخورد بالایی بین افرادی که به سبک پوشش خود خیلی اهمیت می‌دهند و علاقه‌مند به جشنواره هستند، دارد که از طریق چند رپورتاژهای آگهی موفق، به خوبی به مخاطبان معرفی شد.

۱۲- همراه مکانیک

همراه مکانیک یکی از کامل‌ترین مراجع خدمات خودرو در کشور است که از صفر تا صد خدمات در زمینه خودرو مانند مشاوره تخصصی در مورد فروش و خرید خودرو، کارشناسی خودرو و آشنایی با برندهای مختلف خودرو، در حال خدمات‌رسانی به مخاطبان خود است. یکی از نمونه‌های رپورتاژ آگهی موفق در زمینه صنعت خودرو، رپورتاژ خرید و فروش خودرو هم‌راه می‌خواهد مربوط به سایت همراه مکانیک بوده که در سایت دیجیاتو منتشر شده است. در این رپورتاژ به خوبی به تمام نکاتی که هنگام خرید یا فروش خودرو باید توجه کرد، اشاره شده است که مطالعه کامل آن، کمک شایانی به مخاطبان می‌کند. یکی از نکاتی که در این رپورتاژ به آن پرداخته شده اهمیت تعیین قیمت خودرو و کارشناسی فنی خودرو است. در این قسمت نیز خیلی هوشمندانه مخاطبان را به استفاده از سایت همراه مکانیک دعوت می‌کند.

۱۳- کارگزاری آگاه

کارگزاری آگاه یکی از شرکت‌های موفق در ارائه خدمات کارگزاری بورس در کشور است که با ارائه تمامی خدمات کارگزاری در چارچوب مقررات تعیین شده، توانسته است اعتبار مناسبی را کسب کند. یکی از نمونه‌های رپورتاژ آگهی در زمینه سرمایه‌گذاری، چگونه کد بورسی خود را بازیابی کنیم؟ است که آگاه اکسپرس، در سایت خبری انتخاب منتشر کرده است. در این مطلب به یکی از سوال‌های پرتکرار مخاطبان در زمینه کد بورسی پاسخ داده شده و بک‌لینک‌های این محتوا به صفحه ثبت‌نام دریافت کد بورسی رایگان سایت آگاه برمی‌گردد که انتخابی هوشمندانه برای دغدغه‌مندان در این زمینه محسوب می‌شود.

۱۴- زِن گروپ (خرید خانه در ترکیه)

یکی از شرکت‌های موفق در زمینه خرید خانه خارج از ایران، شرکت املاک و مستغلات زِن گروپ است که مردم را در زمینه خرید خانه در ترکیه و دبی، همراهی می‌کند. یکی از نمونه رپورتاژهای این شرکت دریافت وام مسکن برای خرید خانه در ترکیه به چه صورت است؟ بوده که بازتاب موفقی در سایت خبری تحلیلی ساعت 24 داشته است. در این رپورتاژ اطلاعات مفیدی در زمینه شرایط دریافت وام مسکن برای خرید خانه در ترکیه، مزیت‌های دریافت وام مسکن و دریافت اقامت ترکیه به مخاطبان ارائه داده شده است. بک لینک‌های این مقاله به کلمات کلیدی مانند دریافت پاسپورت ترکیه، خرید ملک در ترکیه و خرید آپارتمان در استانبول بوده که پاسخگوی دغدغه بسیاری از افراد در این زمینه است.

۱۵- درگاه پرداخت اینترنتی زیبال

یکی از درگاه‌های پرداخت اینترنتی برای پرداخت مشتریان کسب‌وکارهای آنلاین، درگاه پرداخت زیبال است که با ایجاد فضایی ایمن در این زمینه، باعث رضایت کاربران شده است. یکی از نمونه‌های خوب و کارآمد در این حوزه اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی در پیشرفت کسب و کارهای آنلاین بوده که در سایت زومجی منتشر شده است. این رپورتاژ به ضرورت استفاده از درگاه پرداخت امن پرداخته و در ادامه زیبال را به عنوان یکی از موفق‌ترین درگاه‌ها در این زمینه معرفی کرده است. در این رپورتاژ همچنین به نکات مثبت و افزونه‌های مفید آن اشاره شده است.

کلام پایانی

همانطور که با هم بررسی کردیم، تمامی رپورتاژها دارای عنوان‌هایی بحث‌برانگیز بود، که گوشه‌ای از ذهن کاربر را به خود مشغول می‌کند. رپورتاژ آگهی یکی از موثرترین و بهترین روش‌ها برای ساخت بک لینک طبیعی و بهبود رتبه در موتورهای جستجو از جمله گوگل به حساب می‌آید. از این رو تولید محتوای با کیفیت، انتخاب تیترهای جذاب، لینک‌دهی‌های مرتبط، استفاده مناسب از کلید واژه‌ها و…کمک شایانی به بهتر دیده شدن رپورتاژ‌ها می‌کند. آیا شما به نمونه‌های رپورتاژ آگهی برخورده‌اید که نظر شما را به خود جلب کند؟ مربوط به خدمت یا محصول کدام برند بوده است؟ خوشحال می‌شویم نظرتان را در این‎‌ باره با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ تحریریه یکتانت

ارسال نظر کنسل کردن پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام و نام خانوادگی* ایمیل* متن نظر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید