اکثر برندها اغلب به دنبال ایده‌های جدید هستند تا درآمد خود را با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی رایگان افزایش دهند، در اینجا سه ​​استراتژی متقاعدکننده وجود دارد که ثابت شده است هر برندی را فوراً جذب می‌کند و درآمد را افزایش می‌دهد. استراتژی های بازاریابی جدید همیشه می آیند و می روند. همیشه چیز جدیدی برای آزمایش و امتحان وجود دارد، اما بسیاری از برندها به سرعت به استراتژی های اثبات شده ای باز می گردند که ماه به ماه نتیجه می دهد، مانند SEO (بهینه سازی موتور جستجو)، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک گوگل، تبلیغات فیس بوک، و گهگاه بازاریابی ایمیلی. .

استراتژی های بازاریابی “OG” همیشه نتایج را به همراه خواهد داشت، اما برندهایی که صرفاً بر آنها تکیه می کنند و روندهای جدید را آزمایش نمی کنند، هرگز پتانسیل کامل خود را درک نمی کنند. در حالی که بسیاری از گرایش‌های بازاریابی در نهایت کند می‌شوند و با گذشت زمان کارایی خود را از دست می‌دهند، برخی از جواهرات پنهان می‌توانند نتایج سریعی را به دنبال داشته باشند، اگر در حالی که داغ هستند ضربه بزنید.

دانستن اینکه بودجه بازاریابی خود را کجا تخصیص دهید می تواند مشکل باشد، و اگر استراتژی بازاریابی را که در نهایت با شکست مواجه می شود، پیش ببرید، می توانید فرصت های درآمدی را از دست بدهید اگر این دلارهای بازاریابی را وارد کمپین های آزمایش شده و واقعی خود کرده باشید. در اینجا چند استراتژی بازاریابی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید که هیچ هزینه ای برای شما ندارد و نتایج برجسته ای را برای مشتریان ما به ارمغان آورده است:

همچنین بخوانید: چرا باید محصول منحصر به فرد خود را توسعه دهید؟

کمپین های علت محور و ابتکارات هدف محور

با توجه به اینکه مصرف کنندگان در خانه هستند و به دنبال مراکزی برای سرگرمی و حواس پرتی می گردند، طبیعتاً درها را به روی فروش آنلاین باز کرد. مصرف کنندگان زمان بیهوده ای را به صورت آنلاین سپری می کردند و هیچ مانعی در هنگام خرید وجود نداشت. برندهایی که کمپین‌های هدفمند را راه‌اندازی می‌کردند، پر رونق بودند. مصرف کنندگان زمان بیشتری برای خرید و نگاه کردن به تاریخچه برندهایی که با آنها روبرو شده بودند داشتند.

با وجود عدم اطمینان زیاد در آن زمان، این فرصت را برای ارتباط با مشتریان بالقوه از طریق تحریک احساسات باز کرد. مصرف کنندگان مایل به حمایت از برندهایی بودند که از یک هدف حمایت می کردند و قصد داشتند تفاوت ایجاد کنند. هیچ کمبودی در علل وجود ندارد، از مسائل زیست محیطی گرفته تا حقوق بشر و برابری، بدون انجام اجباری این کار، طبیعتاً همیشه می توانید از هدفی که واقعاً به آن اعتقاد دارید عقب نشینی کنید. فوراً کشیده شود. از سوی دیگر، اگر پیام واقعی نباشد و بوی یک ترفند بازاریابی بدهد، مصرف کنندگان خاموش می شوند و اعتماد مصرف کننده را از دست خواهید داد.

مخاطبان هر برندی با علم به اینکه بخشی از آن به سمت هدفی می‌رود که می‌توانند از پس آن برآیند، تمایل بیشتری به جدا کردن پول خود دارند. با حمایت از برند خود، می‌توانید به آن‌ها این احساس را بدهید که به هدف شما کمک می‌کنند – این احساس ایجاد تفاوت مثبت چیزی است که خریدهای زیادی را تحریک می‌کند.

یک کمپین FOMO (ترس از دست دادن) راه اندازی کنید

بیایید به استفاده از بیماری همه گیر به عنوان مطالعه موردی خود ادامه دهیم. داده‌ها نشان می‌دهد که باعث افزایش رقابت آنلاین شده است، زیرا مشتریان بیشتری در تمام ساعات روز خرید می‌کنند. برندها می‌توانستند یک کمپین تبلیغاتی هدفمند در فیسبوک راه‌اندازی کنند و کمپین سودآوری را بدون هیچ تلاشی در ابتدا راه‌اندازی کنند، زیرا عرضه مصرف‌کننده بسیار زیاد بود.

از آنجایی که ایالت های بیشتری در ایالات متحده و کشورهای سراسر جهان شروع به لغو سفارش های اقامت در خانه کردند و شروع به بازگشایی کردند، برای حفظ آن ارقام فروش سالم به کمی خلاقیت نیاز بود. پیشنهادات FOMO بسیار دست کم گرفته شده و موثر است، زیرا افراد عادی دوست ندارند چیزی را که به نظر آنها محبوب یا مرسوم است، از دست بدهند و از دست بدهند. برندهای متحول کننده بازی به سمت کمپین های بازاریابی FOMO حرکت می کنند زیرا افزایش فروش بدون کاهش ارزش یک برند عالی است.

به دنبال پیگیری سلامت باشید

در اوایل همه‌گیری، برندها باید نسبت به نحوه ارائه پیام‌های بازاریابی خود و نحوه برخوردشان بسیار محتاط باشند. زمان بحران ناگهانی بود و هیچ طرحی برای نحوه رفتار یا برخورد برندها با مخاطبان خود وجود نداشت. برخی از مارک‌ها از این موضوع اجتناب می‌کردند، گویی اصلاً وجود نداشت، در حالی که برخی از آنها به شکل تخفیف کمک می‌کردند یا درصد معینی را به تلاش‌های امدادی کووید متعهد می‌کردند. از آنجایی که اوضاع به حالت عادی از سرگرفته شد، فرصتی برای برندها باز شد تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. یک جمله ساده، “امیدواریم حال شما خوب باشد و ما اینجا در کنار شما هستیم، در حالی که جهان به آنچه که ما به‌طور عادی به خاطر می‌آوریم عادت می‌کند و برمی‌گردد” بدون پیشنهاد یا تخفیف، یک راه عالی برای برقراری ارتباط واقعی بود، بدون اینکه به نظر تنها راهی باشد.

همچنین بخوانید: توسعه چرخه نقاط تماس برند

اتصال مجدد به این روش به مشتری نشان می دهد که شما واقعاً به سلامت و ایمنی آنها اهمیت می دهید. این به مشتریان بالقوه فعلی و جدید شما نشان می دهد که برند شما برای ارائه بهترین خدمات ممکن به مشتریان فراتر از آنچه که به آن عادت کرده اند، وجود دارد. همیشه خود را به جای مشتری بالقوه خود قرار دهید و تصمیماتی بگیرید که اگر طرف مقابل بودید، بر تصمیم شما تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

انتهای مطلب/ منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید