مقالات دیجیتال مارکتینگ | رضا سپه‌وندی | تاریخ بروزرسانی : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

پروموشن کد گوگل ادز چیستپروموشن کد گوگل ادز چیست

این روزها، کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که با کدهای تخفیف و کوپن‌های جذاب فروشگاه‌های آنلاین آشنا نباشد. صاحبان کسب‌وکار سعی می‌کنند پیشنهاد خود را در قالب یک کوپن یا کد تخفیف ارائه کنند تا مشتریان خود را وسوسه کنند. گوگل ادز هم به‌عنوان بزرگترین پلتفرم تبلیغاتی در جهان از این قاعده مستثنی نیست. در این مقاله، ابتدا به شما می‌گوییم منظور از پروموشن کد گوگل ادز چیست و سپس قوانین دریافت این کد و نحوهٔ فعال‌سازی آن را بررسی می‌کنیم. در ادامه با یکتانت همراه شوید.

پروموشن کد گوگل ادز چیست؟

پروموشن کد گوگل ادز که به آن کوپن یا ووچر هم گفته می‌شود، اعتبار هدیه‌ای است که گوگل در اختیار تبلیغ‌دهندگان می‌گذارد. آن‌ها با کمک این کد می‌توانند مزهٔ تبلیغات در گوگل را با خرج کمتری بچشند. اگر مطمئن شدند که کمپین‌های گوگل ادز به آن‌ها کمک می‌کنند که به اهدافشان دست پیدا کنند، حساب خود را دوباره و بیشتر از قبل شارژ می‌کنند.

به‌عنوان مثال، ممکن است شما با پیشنهادی مانند «۵۰۰ دلار هزینه کنید تا ۵۰۰ دلار هدیه بگیرید» مواجه شوید. این بدان معنا است که اگر هزینهٔ کلیک‌های شما به ۵۰۰ دلار برسد، گوگل حسابتان را پس از ۵ روز، ۵۰۰ دلار دیگر شارژ می‌کند. شما باید ۵۰۰ دلار برای تبلیغات هزینه کنید. به عبارتی، برای گرفتن اعتبار هدیه نه‌تنها باید حساب خود را ۵۰۰ دلار یا بیشتر شارژ کنید، بلکه باید آن را هم خرج کنید.

پروموشن کد گوگل ادز برای چیستپروموشن کد گوگل ادز برای چیست

چنین فرصتی را باید غنیمت بشمارید؛ زیرا هزینهٔ تبلیغات از جیب گوگل پرداخت می‌شود؛ بنابراین می‌توانید نقاط ضعف و قوت کمپین خود را با هزینهٔ کمتری شناسایی کنید. به عبارتی، کمپین خود را با کمک گوگل محک می‌زنید تا بیشترین نرخ بازگشت هزینه‌ تبلیغات (ROAS) را تجربه کنید.

گوگل سعی می‌کند تبلیغ‌دهندگان را با کمک این کد ترغیب کند که از پلتفرم تبلیغاتی او استفاده کنند؛ زیرا هر کد زمانی فعال می‌شود که تبلیغ‌کننده مقدار مشخصی را خرج تبلیغات کرده باشد. از این رو، گوگل مطمئن می‌شود که او به تبلیغات در گوگل ادز علاقه دارد.

مسیر جداگانه‌ای برای دریافت این کد در نظر گرفته نشده است. این کوپن هر از گاهی برای پارتنرها ارسال می‌شود یا از طریق ایمیل و به‌صورت تصادفی در اختیار تبلیغ‌دهندگان گذاشته می‌شود. حال که دیگر می‌دانید پروموشن کد گوگل ادز چیست، وقت‌ آن شده است که به شرایط دریافت این کد نگاهی بیندازیم.

قوانین دریافت پروموشن کد گوگل ادز

شرایط دریافت پروموشن کد گوگل ادز بسته به هر کشور متفاوت است. با این حال، طبق گفته‌های گوگل، پروموشن کد به‌طور معمول برای تبلیغ‌کنندگانی است که اکانت گوگل ادز خود را به تازگی ساخته‌اند؛ زیرا هدف گوگل از ارائهٔ آن این است که تبلیغ‌کنندگان را به استفاده از پلتفرم تبلیغاتی خود تشویق کند. اگر ۱۴ روز از اجرای تبلیغات شما گذشته است، می‌توانید انتظار داشته باشید که کد خود را همین روزها دریافت کنید.

شما نمی‌توانید اعتبار هدیه خود را به دیگری بفروشید یا اعتبار کسی را بخرید. هر کد به یک اکانت مشخص تعلق دارد و صاحب آن اکانت می‌تواند از اعتبار هدیه خود تنها برای یک دامنه استفاده کند. از طرفی، برای هر اکانت گوگل ادز تنها یک‌بار پروموشن کد صادر می‌شود. اگر بیش از یک‌بار برای دریافت اعتبار هدیه اقدام کنید، اکانت شما معلق می‌شود. از آن گذشته، گوگل ممکن است از شما دیگر پذیرایی نکند و اکانت جدیدتان هم به حالت تعلیق درآید.

شرایط دریافت اعتبار هدیه بسته به هر کد متفاوت است؛ بنابراین مطمئن شوید که طبق شرایط و ضوابط کد خود عمل کنید. به‌عنوان مثال، فرض کنید از شما خواسته شده است که برای به دست آوردن ۱۰۰ دلار ، ۲۰۰ دلار هزینه کنید. در چنین شرایطی، شما باید ظرف ۱۴ روز پس از ساخت اکانتتان، کد خود را وارد کنید و سپس ۱۰۰ دلار یا بیشتر برای تبلیغات در گوگل هزینه کنید که بتوانید اعتبار هدیه را کسب کنید.

در قوانین کشور ایالات متحده آمریکا آمده است که هر تبلیغ‌کننده ۶۰ روز فرصت دارد که طبق شرایط کد خود عمل کند؛ زیرا کد پس از آن منقضی و بلااستفاده می‌شود. علاوه بر این، تبلیغ‌کننده تنها ۳ ماه فرصت دارد که کد خود را فعال کند تا اعتبار هدیه را از دست ندهد. در بخش بعدی، نحوهٔ فعال‌سازی کوپن گوگل ادز را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

چگونه پروموشن کد گوگل ادز را فعال کنیم؟

در بخش‌های قبلی، شما متوجه شدید که پروموشن کد گوگل ادز چیست و استفاده از آن چه شرایطی دارد؛ اما چگونه می‌توان آن را فعال کرد؟ برای انجام این کار، داشبورد گوگل ادز خود را ابتدا باز کنید و سپس روی «Tools and Settings» کلیک کنید.

فعال سازی پروموشن کد گوگل ادزفعال سازی پروموشن کد گوگل ادز

در این مرحله، گزینهٔ «Promotions» را در بخش «Billing» انتخاب کنید تا به صفحهٔ تنظیمات مربوط به این کد هدایت شوید.

گزینه promotions در تنظیمات biling گوگل ادزگزینه promotions در تنظیمات biling گوگل ادز

اگر مسیر را به‌درستی طی کنید، با صفحه‌ای مانند تصویر زیر روبرو می‌شوید. در این مرحله، شما باید روی دکمهٔ «+» کلیک کنید و پس از آن، کد خود را در کادری که در تصویر مشخص شده است، وارد کنید و سپس روی دکمهٔ «SUBMIT» کلیک کنید. لازم به ذکر است که گوگل به بزرگی و کوچکی حروف کد حساس است؛ بنابراین آن را به همان شکلی که به دستتان رسیده است، در این کادر تایپ کنید.

فعال کردن پروموشن کد گوگل ادزفعال کردن پروموشن کد گوگل ادز

پس از اینکه کد خود را وارد کردید، مدت زمانی که می‌توانید از آن استفاده کنید و وضعیت کد را می‌توانید در همان صفحهٔ «Promotions» مشاهده کنید.

با پروموشن کد گوگل ادز کمتر خرج کنید

زمانی که پای پول در میان باشد، بازدهی و کارایی محصول یا خدمت اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. به‌عنوان مثال، ممکن است صاحبان کسب‌وکار مطمئن نباشند که تبلیغات در گوگل به نفع آن‌ها است یا خیر. گوگل برای حل این مشکل، اعتبار هدیه‌ای را برای تبلیغ‌دهندگان تازه‌کار در نظر گرفته است. این اعتبار از طریق یک کد چند رقمی و طبق شرایط و ضوابط مشخصی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

در این مقاله، به این سوال که پروموشن کد گوگل ادز چیست پاسخ دادیم و شرایط دریافت این کد و نحوهٔ فعال‌سازی آن را هم در ادامه توضیح دادیم. آیا از اعتبار هدیهٔ گوگل استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما این اعتبار چه کمکی به صاحبان کسب‌وکار می‌کند؟ با ما در بخش نظرات به گفت‌وگو بنشینید. (چنانچه قصد تبلیغات در صفحه اول گوگل را دارید، می‌توانید از پلن‌ها و تعرفه‌های یکتانت آگاهی کسب نمائید)

منابع:

Fit Small Business | PPCexpo | Google Help Center

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ رضا سپه‌وندی | 

نه تنها به نوشتن بلکه به خواندن، شنیدن و دیدن هم علاقه دارم؛ معتقدم که انسان باید تشنه یادگیری باشد.

ارسال نظر کنسل کردن پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام و نام خانوادگی* ایمیل* متن نظر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید