مصرف خودنمایانه چیست ؟

مصرف خودنمایانه یا مصرف گرایی خودنمایانه مصرف خودنمایانه چیست ؟ مصرف خودنمایانه Conspicuous consumption یا مصرف به خاطر متمایز شدن از دیگران، از نگاه روانشناسی نارسیسم یا خودشیفتگی است. از دید روانشناسی مصرف ، فرد به دنبال خرید کالا یا خدمات لوکس یا منحصر به فردی است. هدف وی به رخ کشیدن شرایط اقتصادی و جایگاه یا طبقه اجتماعی برتر خویش به دیگران است. مصرف خودنمایانه خرید کالا یا خدمات با هدف خاص نمایش ثروت به جای پوشش نیازهای اساسی است. اگر بخواهیم به جامعه خود نگاه کنیم، مصادیق مصرف خودنمایانه بسیار وجود دارد. این نوع مصرف مرتبط با طبقه اجتماعی خاصی نیست و میتواند در هر طبقه و با هر سطحی از درآمد دیده شود. عناصر کلیدی مصرف خودنمایانه مصرف خودنمایانه اصطلاحی است که توسط اقتصاددان و جامعه شناس آمریکایی تورستین وبلن ابداع شده است. مصرف خودنمایانه را می توان در مورد کالاهای لوکسی که به راحتی به عنوان اقلام گران قیمت و تجملی قابل تشخیص هستند، اعمال کرد. وسایل حوزه فناوری، اتومبیل و لباس همگی می توانند نمونه هایی از موارد مرتبط با مصرف خودنمایانه باشند. مصرف خودنمایانه اغلب برای نشان دا.. ... ادامه مطلب

مزیت رقابتی چیست ؟ مزیت رقابتی پایدار چگونه حاصل میشود ؟

تعریف مزیت رقابتی و مزیت رقابتی پایدار چیست ؟ مزیت رقابتی Competitive Advantage و مزیت رقابتی پایدار Sustained Competitive Advantage زمانی مورد بررسی قرار میگیرد که سازمان در به دنبال برنامه ریزی استراتژیک و یا حداقل تعیین جایگاه استراتژیک سازمان در میان رقبا است. اینجاست که مشاور مدیریت استراتژیک به سازمان در تعیین مزیت و تقویت آن کمک مینمایند. حال ببینیم که این واژه به چه معناست و چگونه شکل میگیرد. مزیت رقابتی به چه معناست ؟ به گفته Investopedia، «مزیت رقابتی صرفاً به معنای عوامل منحصربه‌فردی است که به یک شرکت اجازه می‌دهد کالا یا خدمات را بهتر یا ارزان‌تر از رقبای خود تولید کند. توجه داشته باشید که این عوامل به واحد تولیدی این امکان را می‌دهد که در مقایسه با رقبای خود، فروش بیشتری یا حاشیه‌های برتر تولید کند.» مزیت رقابتی پایدار چیست ؟ به زبان ساده، مزیت رقابتی پایدار به توانایی‌ها، دارایی‌ها یا ویژگی‌های منحصربه‌فرد یک شرکت اشاره می‌کند که بازسازی، تکرار، یا پیشی گرفتن از آنها برای دستیابی به موفقیت یا سهم گیری دشوار است. این مزایا دارایی‌ها، ویژگی‌ها یا توانایی‌های شرکت هستند ک.. ... ادامه مطلب

5 نشانه برای اخراج فروشنده

اخراج فروشنده چه زمانی باید در دستور کار قرار گیرد ؟ یکی از سوالاتی که در جلسات مشاوره فروش بسیار تکرار میشود این است که با این فروشنده بد ، چه کنیم ؟ اکثر مدیران فروش تمایلی به قرارگیری در شرایط اخراج فروشنده نیستند. اما مواقعی وجود دارد که این کار باید برای منافع بیشتر تیم فروش شما باید فروشنده را اخراج نمایید. یک فروشنده با عملکرد ضعیف و یا یک فروشنده مشکل ساز می تواند تأثیر منفی بر کل تیم فروش داشته باشد. برخی از نشانه ها که زمان اخراج فروشنده است: فروشنده ای که به طور مداوم از اهداف عملکردی عقب میماند این شاید واضح ترین دلیل برای اخراج یک فروشنده باشد. اگر فروشنده بارها و بارها به اهداف فروش نرسید، زمان آن رسیده است که فروشنده را با فروشنده دیگری جایگزین نمایید. ناتوانی در عملکرد بر عملکرد کلی تیم تأثیر منفی خواهد گذاشت. فروشنده ای که قوانین شرکت را نقض می کند همه شرکت ها دارای استانداردها و شیوه هایی هستند که انتظار می رود کارکنان از آنها پیروی کنند. اگر یک فروشنده این قوانین را زیر پا بگذارد، می تواند دلیلی برای اخراج وی باشد. زیر پا گذاشتن قوانین می تواند شرکت را در موقعی.. ... ادامه مطلب

انواع تبلیغات [ 10 نوع تبلیغ برندهای معتبر ]

انواع تبلیغات تبلیغات نوعی ارتباط است که حمایت مالی دارد و دارای پیامی مبنی بر ترویج یا فروش یا تلاش برای فروش یک محصول یا خدمات یا ایده است. تبلیغات به عنوان نوعی از ارتباطات بازاریابی IMC طبقه بندی می شود. امروزه انواع تبلیغات از نظر شیوه اجرا وجود دارد که بازاریابان برای تبلیغ یا فروش محصول یا خدمات خود از آنها استفاده می کنند. امروزه شرکت ها به طیف گسترده ای از گزینه های تبلیغاتی دسترسی دارند. تبلیغات می تواند در مکان های مختلف به دست مشتریان برسد، از جمله هنگام تماشای تلویزیون، قدم زدن در شهر یا مرور اینترنت. برای تعیین اینکه کدام نوع تبلیغات به بهترین وجه با نیازهایش مطابقت دارد، یک شرکت ممکن است نیاز داشته باشد عوامل متعددی مانند بودجه یا مصرف کنندگانی را که می خواهد هدف قرار دهد، در نظر بگیرد. در این مقاله نمونه هایی از انواع تبلیغات مختلف را معرفی میکنیم که شرکت ها می توانند برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود از آنها استفاده کنند. تبلیغات چیست؟ تبلیغات جزئی از استراتژی بازاریابی یک شرکت است. شرکت ها از تبلیغات برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات خود از ط.. ... ادامه مطلب

انواع استراتژی بازاریابی چیست ؟ Marketing Strategy

استراتژی بازاریابی Marketing Strategy استراتژی مارکتینگ ، راهبرد بازاریابی استراتژی بازاریابی نیاز هر سازمانی است. فرقی نمی‌کند شما مدیر یک شرکت چندملیتی باشید یا به تازگی شروع به کار در اولین کسب و کار کوچک خود کرده‌اید، هر شرکتی در جهان به یک استراتژی بازاریابی (استراتژی مارکتینگ) موثر برای ایجاد آگاهی از برند و سوق دادن مشتریان جدید به محصولات و خدمات خود نیاز دارد. با این حال، اگر هرگز در نوشتن استراتژی های بازاریابی شرکت نکرده‌اید، گفتن آن آسان‌تر از انجام آن است. مؤثرترین استراتژی‌های بازاریابی، هر جنبه‌ای از جریان بازاریابی را در نظر می‌گیرند، از درک کامل شخصیت‌های مخاطب شما تا بودجه بازاریابی مشخص و موارد دیگر. در استراتژی بازاریابی شرکت چیزهای زیادی برای پوشش وجود دارد. در این راهنما، ما قصد داریم در ابتدا به تعریف استراتژی بازاریابی بپردازیم و سپس به برخی از بهترین استراتژیهای بازاریابی در تمام دوران‌ها نگاهی بیندازیم و توضیح دهیم که چگونه می‌توانید از انواع مختلف استراتژی‌های بازاریابی برای به حداکثر رساندن بازده خود در کمترین زمان استفاده کنید. استراتژی بازاریابی چیست .. ... ادامه مطلب

ارزش پیشنهادی برند چیست ؟ Brand Value Proposition

ارزش پیشنهادی و ارزش پیشنهادی برند چیست ؟ در جلسات مشاوره بازاریابی همیشه کارفرمایان این سوال را مطرح میکنند: مشتری محصول را درست درک نمیکند. چه کنیم ؟ برای اینکه مشتری درک صحیحی از ارزش محصول یا خدمات شما داشته باشد ، باید بتواند ارزش پیشنهادی برند به صورت واضح برای وی تشریح گردد. برای تعریف ارزش پیشنهادی برند بهتر است که ابتدا بدانیم که ارزش در حوزه کسب و کار چیست، سپس به تعریف ارزش برند پرداخته و سپس تعریف ارزش پیسنهادی را بدانیم و در انتها تعریفی از “ارزش پیشنهادی برند” داشته باشیم. ارزش چیست ؟ ارزش Value در بازارهای تجاری واژه ای در خصوص مزایای فنی، اقتصادی، خدماتی و اجتماعی است که یک مشتری در ازای دریافت چیزی، آن را پرداخت مینماید. این همان قیمت کالا یا خدمات است. ارزش در این حالت با دلار یا یورو تعیین میشود. اما هدف ما این نوع ارزش نیست. منظور ما از ارزش چیزی است که مشتری در ازای قیمتی که می پردازد به دست می آورد. این چیز لزوما مادی نیست. پیشنهاد بازار دارای دو ویژگی اساسی است: ارزش و قیمت. بنابراین افزایش یا کاهش قیمت یک محصول ارائه شده در بازار، موجب تغییر در ارزشی که .. ... ادامه مطلب

ارزش پیشنهادی فروش چیست ؟ Sales Value Proposition (SVP)

نحوه ساخت یک ارزش پیشنهادی Sales Value Proposition (SVP) فروش قدرتمند زمانیکه حرف از فروش می آید بسیاری از مدیران به این نکته اشاره میکنند که : ما تماس داریم ، مشتری اطلاعات میگیرد ، مشتری مراجعه میکند، اما فروش نداریم! ارزش پیشنهادی فروش ارزش پیشنهادی فروش Sales Value Proposition (SVP)، یک ابزار پیام رسانی قدرتمند برای انتقال ارزش منحصر به فرد راه حلی است که می فروشید. متأسفانه، به وبیشتر قولهای ارزش پیشنهادی فروش، عمل نمی شود. طبق تحقیقات SiriusDecisions، تنها 10 درصد از مدیران فکر می‌کنند که تماس‌های فروش ارزش صرف زمان را دارند. مطالعه مشابهی توسط Forrester Research نشان داد که تنها 15 درصد از تماس‌های فروش ارزش پاسخگویی دارند. این بدان معناست که 85 تا 90 درصد تماس‌های فروش هیچ ارزشی برای سازمان ندارند – با هر معیاری این یک نرخ عدم موفقیت خیرکننده است. به طور خلاصه، اکثر ارزش پیشنهادی فروش ضعیف هستند، به طور ناکارآمدی این ارزش ها به مشتری پیشنهاد شده اند. بنابراین، ارزش پیشنهادی فروش چیست؟ برخی از اشتباهات رایج در طراحی ارزش پیشنهادی فروش که باید از آن اجتناب کرد چیست؟ چگونه م.. ... ادامه مطلب

اثر قالب بندی Framing Effect در تصمیم مدیریت

اثر قالب بندی چیست ؟ فریمینگ افکت Framing Effect یا اثر قالب بندی ( اثر فریمینگ / اثر کادربندی / قاب بندی ) اثر قالب بندی یک سوگیری شناختی ( قطبی شدن یا تعصب) است که به روش های مختلف بر تصمیم گیری ما تأثیر می گذارد. به عبارت دیگر، ما تحت تأثیر نحوه بیان یک واقعیت یا سؤال هستیم. به عنوان مثال، دو ظرف ماست داریم. در یکی از آن ها “ماست با 10% چربی” است و در دیگر” ماست با 90% چربی کمتر “ است. اثر کادربندی منجر به انتخاب گزینه دوم می‌شود، زیرا به نظر می‌رسد که گزینه دوم سالم‌تر است. نکته کلیدی اثر قالب بندی یا فریمینگ افکت، جایی است که دو یا چند گزینه به ما ارائه می شود، اما نتیجه یکسان است. گزینه‌ها به گونه‌ای متفاوت بیان می‌شوند ( قالب بندی شده‌اند) به طوری که به تعصبات ما توجه می‌کنند. ما تمایل داریم به گزینه هایی که به طور مثبت ارائه شده اند ارزش بیشتری بدهیم. ما تمایل داریم گزینه هایی را انتخاب کنیم که اعداد بالاتری دارند، زیرا سوگیری ما معتقد است که بالاتر، بهتر است تئوری زیان گریزی تئوری زیان گریزی ( تئوری انتظار یا موفقیت prospect theory ) بیان می کند که افراد نسبت به ضرر بیشت.. ... ادامه مطلب

مشاغل خوداشتغالی که توسط هوش مصنوعی تهدید می‌شوند

افراد خود اشتغال در مشاغل معمولی و کم دستمزد با بیشترین خطر سبقت گرفتن توسط هوش مصنوعی روبرو هستند. این یافته از تحقیقات جدید انجام‌شده توسط دانشکده مدیریت در دانشگاه بوفالو به‌دست‌آمده است. این مطالعه نشان داد مشاغل رایج، کم مهارت و معمولی با بیشترین خطر جایگزینی مواجه هستند. به‌عنوان‌مثال، این لیست شامل رانندگان، نمایندگان فروش مستقل و کارگران ساختمانی و کشاورزی است. محققان هر مطالعه‌ای را که تا به امروز انجام‌شده بود، بررسی کردند. آنها روی خوداشتغالی و هوش مصنوعی تمرکز کردند. سپس آنها یافته‌ها را با تحقیقات خود بر روی تیم‌ها مقایسه کردند. درنتیجه، تحقیقات از بیش از ۲۰ مطالعه منتشرشده حاصل می‌شود؛ و آنها در طیف متنوعی از تنظیمات کار گسترش می‌یابند. محققان بخش‌های مختلف را تجزیه‌وتحلیل کردند. آنها سپس نتیجه‌گیری کردند برخی از مشاغل هستند که در معرض خطر جایگزینی با هوش مصنوعی قرار دارند؛ اما هر شغلی با این خطر مواجه نیست. البته کسب‌وکارهای کوچکی که تیم‌ها را استخدام می‌کنند ممکن است در معرض خطر باشند. چه مشاغلی با خطر بیشتری برای جانشینی توسط هوش مصنوعی روبرو هستند؟ مشاغلی را در نظر بگ.. ... ادامه مطلب