انواع تبلیغات

تبلیغات نوعی ارتباط است که حمایت مالی دارد و دارای پیامی مبنی بر ترویج یا فروش یا تلاش برای فروش یک محصول یا خدمات یا ایده است. تبلیغات به عنوان نوعی از ارتباطات بازاریابی IMC طبقه بندی می شود.

امروزه انواع تبلیغات از نظر شیوه اجرا وجود دارد که بازاریابان برای تبلیغ یا فروش محصول یا خدمات خود از آنها استفاده می کنند.

امروزه شرکت ها به طیف گسترده ای از گزینه های تبلیغاتی دسترسی دارند.

تبلیغات می تواند در مکان های مختلف به دست مشتریان برسد، از جمله هنگام تماشای تلویزیون، قدم زدن در شهر یا مرور اینترنت.

برای تعیین اینکه کدام نوع تبلیغات به بهترین وجه با نیازهایش مطابقت دارد، یک شرکت ممکن است نیاز داشته باشد عوامل متعددی مانند بودجه یا مصرف کنندگانی را که می خواهد هدف قرار دهد، در نظر بگیرد.

در این مقاله نمونه هایی از انواع تبلیغات مختلف را معرفی میکنیم که شرکت ها می توانند برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود از آنها استفاده کنند.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات جزئی از استراتژی بازاریابی یک شرکت است. شرکت ها از تبلیغات برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات خود از طریق رسانه های مختلف استفاده می کنند.

چشم انداز تبلیغات با تکنولوژی تغییر کرده است، به طوری که تبلیغات چاپی و پخش به عنوان قالب سنتی و تبلیغات دیجیتال به عنوان یک گزینه مدرن تر عمل می کند.

با استفاده از فناوری، شرکت‌ها راه‌های جدیدی برای هدف قرار دادن مصرف‌کنندگان و ردیابی اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی خود به دست می‌آورند.

انواع تبلیغات در بازار رسانه و انواع تبلیغات برای ایجاد کمیپین تبلیغاتی

انواع تبلیغات

انواع تبلیغات

لیست زیر تشریح انواع تبلیغات است که می توانید از آنها استفاده کنید. به یاد داشته باشید، همیشه می توانید در تبلیغات خود خلاق باشید تا مورد توجه قرار بگیرید

تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین Online Advertising یا تبلیغات دیجیتال به عنوان شکلی که در آن پیام از طریق اینترنت منتقل می شود.

برای هر وب سایتی تبلیغات منبع اصلی درآمد هستند. تبلیغات آنلاین در دهه اخیر بسیار محبوب شده است و از انتظارات اکثر کارشناسان تبلیغات فراتر رفته است. 60 درصد درآمد گوگل از تبلیغات به دست می آید و فیس بوک هم همینطور.

تبلیغات آنلاین به قدری موثر شده است که می توان یک تبلیغ خاص را برای یک فرد خاص در سن خاص در یک مکان خاص در یک زمان خاص هدف قرار داد. از نظر قیمت گذاری تبلیغات آنلاین در مقایسه با سایر انواع تبلیغات بسیار ارزان است.

عیب عمده تبلیغات آنلاین این است که در مواقعی افراد روی تبلیغات کلیک نمی کنند، پیام برند به مخاطبان مورد نظرش نمی رسد. همچنین راه اندازی یک وب سایت و نیاز به تخصص فنی دارد که ممکن است برای همه امکان پذیر نباشد.

تبلیغات دیجیتال و تبلیغات آنلاین یکی از سریع ترین انواع تبلیغات است که در حال رشد است.

تبلیغات در یوتیوب، تبلیغات فیس بوک، تبلیغات نمایش داده شده در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمونه ای از تبلیغات آنلاین هستند.

تبلیغات پیامکی

بازاریابی پیامکی SMS advertising منبع اصلی تبلیغات موبایلی است. کاربران در مورد محصول یا خدمات با 160 کاراکتر یا کمتر مطلع می شوند. این زمانی بود که اینترنت روی تلفن های همراه در دسترس نبود. هنگامی که تلفن های همراه به اینترنت دسترسی پیدا کردند، همه تبلیغات اینترنتی به موبایل سرازیر شد و کارشناسان پیشنهاد می کنند که تبلیغات موبایلی تنها استراتژی تبلیغاتی اصلی تقریباً برای هر شرکتی در آینده نزدیک خواهد بود.

تبلیغات موبایلی سریعا شخصی سازی شده و موثر است و درست مانند تبلیغات آنلاین هزینه بسیار کمی دارد. تفاوت تبلیغات آنلاین و تبلیغات موبایلی در این است که تبلیغات آنلاین از هر وسیله ای مانند کامپیوتر یا لپ تاپ قابل دسترسی است، تبلیغات موبایلی فقط از طریق موبایل ( تبلت ، تلفن همراه هوشمند) است.

تبلیغات تلویزیونی

حدود یک دهه پیش تلویزیون محبوب ترین شکل انواع رسانه تبلیغاتی بود و تبلیغات تلویزیونی بسیار مورد توجه. رویدادهایی مانند بازی‌های المپیک ، جاذبه زیادی برای تبلیغ‌کنندگان داشت.

تا حدودی، هنوز هم برای اکثر تبلیغ‌کنندگان مؤثر است، اما با ظهور پخش آنلاین تلویزیون بر روی تلفن همراه، بازاریابان اکنون از تلویزیون به سمت آنلاین به عنوان رسانه تبلیغاتی ترجیحی خود حرکت کرده‌اند.

شکل دیگری از شبکه یا برنامه های تلویزیونی وجود دارد که در آمریکا آن را اطلاعات تجاری infomercial مینامند و در اروپا آن Teleshopping میامند. یک تبلیغ ویژه طراحی شده برای اطلاع رسانی و آگاهی عمومی است.

تبلیغات تقریباً انواع محصولات در تلویزیون نشان داده می شود. اگرچه تبلیغات تلویزیونی پرهزینه است، اما تا به امروز یکی از بهترین انواع تبلیغات بوده و بیشترین دسترسی را برای مخاطبان زیادی دارد.

تبلیغات در تئاتر

به تبلیغاتی که در سالن های سینما قبل از شروع همه فیلم ها و یا در حین نمایش فیلم می شود، تبلیغات فیلم می گویند. این‌ها یکی از پرهزینه‌ترین انواع تبلیغات هستند، زیرا مردم نمی‌توانند از آن صرف نظر کنند، کانال را تغییر دهند یا از آنجا دور شوند.

بسیاری از شرکت‌ها شروع به انتخاب تبلیغات فیلم کرده‌اند زیرا تضمین می‌کند که کل پیام به مخاطب برسد و برخلاف تبلیغات آنلاین، مخاطب نمی‌تواند در زمانی که تبلیغات به پایان برسد دخالت کند. تبلیغات فیلم با تبلیغات جایگذاری محصول متفاوت است.

جایگذاری محصول

جایگذاری محصول یا قراردادن محصول (جاسازی محصول) به نشان دادن یک محصول به صورت تبلیغات مخفی گفته می شود که در آن یک محصول بی سر و صدا در رسانه های سرگرمی جاسازی می شود.

اغلب اوقات هیچ اشاره ای به محصول نمی شود اگرچه مخاطب محصول را می بیند. فیلم‌ها مکان‌های عمده‌ای هستند که در آن قرار دادن محصول انجام می‌شود.

محصول می تواند در چندین برنامه تلویزیونی باشد اما اثربخشی در فیلم ها بیشتر از نمایش های تلویزیونی است.

  • ویل اسمیت در حال بازی با کفش های Converse خود در فیلم I Robot دیده می شود.
  • چندین مارک ماالشعیر در How I Met your Mother تبلیغ می شود.
  • در برنامه های محبوب مانند Family Guy، تبلیغات طنز در سراسر برنامه تلویزیونی مانند Red Bull، Sony، Apple، Microsoft، Samsung و بسیاری دیگر قرار می گیرد.

با تعداد زیادی از افراد که در نتفلیکس و آمازون پرایم مشترک شده اند، قرار دادن محصول به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از انواع تبلیغات محبوب است.

تبلیغات رادیویی

تبلیغات رادیویی تبلیغاتی هستند که از طریق امواج رادیویی پخش می شوند و از رادیوهای سراسری شنیده می شوند. در حالی که برخی این را از انواع تبلیغات بی‌اثر می‌دانند، هنوز هم پیروان زیادی هر روز صبح به رادیو گوش می‌دهند.

تبلیغات هر محصولی را می توان در رادیو یافت. بر خلاف منابع دیگر که در آن مشتری می تواند محصول را در داخل آن ببیند، تک تک ویژگی ها و مزایای محصول باید در رادیو توضیح داده شود.

تبلیغات چاپی

چاپ نوعی تبلیغات است که به تدریج در حال کاهش است. روزهایی قبل از تکامل تلویزیون ، تبلیغات چاپی منبع اصلی تبلیغات بود و به عنوان یکی از مؤثرترین رسانه ها شناخته می شد. اما از زمان انفجار استفاده از تلویزیون، تبلیغات چاپی به عقب نشسته است.

عیب اصلی تبلیغات چاپی کوتاه بودن مدت زمان ماندگاری تبلیغات است. با این حال، از آنجایی که تبلیغات چاپی قابل دسترسی است، یکی از گران ترین و موثرترین انواع تبلیغات بود.

تبلیغات در فضای باز

تبلیغات در فضای باز شامل نمایش بنرها یا پوسترهای بزرگ است. این‌ها در کنار جاده، روی شیشه‌های ساختمان‌های بزرگ، یا در مکان‌هایی که به‌طور خاص جریان عظیمی از مردم را دارند، نمایش داده می‌شوند.

در حالی که تبلیغات چاپی برای تبلیغات در فضای باز استفاده می شد، تابلوهای دیجیتال جایگزین آنها شده است. این تابلوها تبلیغات را بدون دردسر چاپ تبلیغات نمایش می دهند.

تبلیغات جهانی

تبلیغات گوگل بیشتر از یک استراتژی است که بخواهیم آن فقط از انواع تبلیغات بدانیم، اما برخی آن را به عنوان یک نوع تبلیغات جداگانه طبقه بندی کرده اند. در تبلیغات جهانی، یک آگهی واحد در تمام کشورهایی که محصول در آن حضور دارد، صرف نظر از مخاطب و زبان آنها، اجرا می شود.

تبلیغات اپل به عنوان موثرترین تبلیغات جهانی شناخته شده است. آنها همچنین به دلیل عدم حمایت از افراد مشهور برای تبلیغ محصول شناخته شده اند. تبلیغات همگن هستند و در سراسر جهان به زبان انگلیسی اجرا می شوند.

تبلیغات فضایی

این یک شکل جدیدتر از تبلیغات است که دسترسی گسترده ای به مخاطبان را تضمین می کند. اشغال فضاهای خالی برای تبلیغات به عنوان تبلیغات فضایی شناخته می شود.

به عنوان مثال می توان به فضاهای مترو، اتوبوس ها، تاکسی ها، صندلی های پرواز و صندلی های سینما (جایی که تبلیغات روی روکش صندلی های جداشونده انجام می شود) و غیره اشاره کرد.

تبلیغات ایمیلی

در حالی که برخی این را تحت عنوان تبلیغات اینترنتی طبقه‌بندی کرده‌اند، ایمیل‌های الکترونیکی به دلیل شخصی‌سازی، دسته‌بندی جداگانه‌ای پیدا کرده‌اند.

ایمیل‌های ارسال شده از شرکت‌ها دارای یک پیام شخصی‌شده مثل پیام تبریک نسبت به بسیاری از انواع تبلیغات مؤثرتر است. شرکت‌ها سخت کار می‌کنند تا نامه‌ها به جای اسپم شدن به صندوق ورودی مشتری برسد.

کلام آخری در انواع تبلیغات

یک کمپین تبلیغاتی موفق باعث انتشار اخبار در مورد محصولات و خدمات شما، جذب مشتری و ایجاد فروش می شود. چه بخواهید مشتریان جدید را به خرید یک محصول موجود تشویق کنید یا یک سرویس جدید راه اندازی کنید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. انواع تبلیغات را در کمپین های خود جدی بگیرید

مناسب‌ترین گزینه تبلیغاتی برای کسب‌وکار شما به مخاطبان هدف شما بستگی دارد . باید دید در میان تمام انوع تبلیغات کدام یک مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای دستیابی به تعداد زیادی افراد بازار هدف است.

گزینه تبلیغاتی انتخاب شده نیز باید نشان دهنده محیط مناسب برای محصول یا خدمات شما باشد. به عنوان مثال، اگر می دانید که بازار هدف شما مجله خاصی را مطالعه می کند، باید در آن نشریه تبلیغ کنید.

انواع تبلیغات کاربردی

مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم بوده و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

مشاور تبلیغات

16 دی 1400

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید