مقالات دیجیتال مارکتینگ | رضا سپه‌وندی | تاریخ بروزرسانی : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

اضافه کردن شماره تلفن ایران در گوگل ادزاضافه کردن شماره تلفن ایران در گوگل ادز

با استفاده از افزونه‌های گوگل ادز می‌توان فضای بیشتری را در صفحهٔ نتایج اشغال کرد و مسیر سفر مشتری را کوتاه‌تر کرد. افزونهٔ Call به شما اجازه می‌دهد شماره‌ای را به تبلیغتان بچسبانید تا مخاطبِ هدفتان از همان صفحهٔ نتایج با شما تماس بگیرد. با این حال، برای اضافه‌کردن شماره تلفن ایران در گوگل ادز باید مسیر متفاوتی با کسب‌وکارهای خارجی طی کنید.

افزونهٔ Call یکی از پرکاربردترین و موثرترین افزونه‌های گوگل ادز است که به شما اجازه می‌دهد مشتریان احتمالی را تشویق کنید با شما تماس بگیرند؛ بنابراین می‌توانید با مشتریان بالقوهٔ خود صحبت کنید و با گوش‌دادن به مشکلات آن‌ها، مشاوره دهید و سپس آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید.

حال که نمی‌توان از همان مسیر معمول و همیشگی برای درج شماره تلفن ایران اقدام کرد، باید بیخیال آن شویم؟ خیر! ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم شماره تماس خود را با کمک اسکریپت تماس گوگل ادز به تبلیغتان اضافه کنید. در ادامه با یکتانت همراه شوید. (چنانچه قصد اجرای تبلیغات در گوگل را دارید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های یکتانت آگاهی کسب نمائید)

چگونه شماره تلفن ایران را به گوگل ادز اضافه کنیم؟

در حال حاضر، شما برای اینکه بتوانید از شماره تلفن ایران در گوگل ادز استفاده کنید، قوانین گوگل را باید نادیده بگیرید و آن‌ها را دور بزنید. شما می‌توانید شماره تماستان را به دو طریق زیر به تبلیغات خود اضافه کنید:

۱. اسکریپت تماس در گوگل ادز

گوگل به شما اجازه می‌دهد از اسکریپت‌ها برای اعمال تغییرات استفاده کنید. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید لیستی از کلمه‌های کلیدی را با کمک آن‌ها به اد گروپ (گروه تبلیغاتی) اضافه کنید، قیمت‌های پیشنهادی خود را کم یا زیاد کنید یا یکی از گروه‌های تبلیغاتی (اد گروپ) را برای مدت‌زمان کوتاهی متوقف کنید.

کار با اسکریپت‌ها بسیار راحت است! کافی است کد مورد نظر خود را وارد کنید و اعمال تغییرات را به اسکریپت بسپارید. برای اینکه بتوانید شماره تماس خود را به تبلیغتان اضافه کنید، می‌توانید از اسکریپت تماس گوگل ادز استفاده کنید؛ بنابراین قبل از هر کاری، این اسکریپت را دانلود و ذخیره کنید.

دانلود اسکریپت تماس در گوگل ادز

پس از اینکه اسکریپت را دانلود کردید، باید شمارهٔ تماس خود را به آن اضافه کنید. شماره تماسی را که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، پاک کنید و شمارهٔ خودتان را بنویسید. لازم به ذکر است که شماره تماستان باید حداقل ۸ رقم داشته باشد و نیازی نیست که کد ایران را قبل از شماره وارد کنید.

اسکریپت تماس گوگل ادزاسکریپت تماس گوگل ادز

اسکرپیت شما آماده است! برای ست‌کردن این اسکرپیت به اکانت گوگل ادز خود مراجعه کنید و روی گزینهٔ «TOOLS AND SETTINGS» کلیک کنید و سپس گزینهٔ «Scripts» را در بخش «Bulk Actions» انتخاب کنید.

اضافه کردن اسکریپت تماساضافه کردن اسکریپت تماس

در این مرحله، شما باید روی دکمهٔ «+» کلیک کنید تا بتوانید اسکرپیتی جدید به اسکریپت‌های خود اضافه کنید.

افزودن اسکریپت جدید به گوگل ادزافزودن اسکریپت جدید به گوگل ادز

اسکریپتی را که دانلود کردید ، کپی کنید و در کادری که در تصویر مشخص شده است، وارد کنید. برای ست کردن کد اسکرپیت شماره تماس در گوگل ادز، ابتدا باید روی گزینهٔ «AUTHORIZE» کلیک کنید. اطلاعات اکانتتان (نام کاربری و رمز عبور) را وارد کنید و گزینهٔ «Allow» را انتخاب کنید.

افزودن شماره تلفن ایران در گوگل ادز با کمک اسکریپتافزودن شماره تلفن ایران در گوگل ادز با کمک اسکریپت

در مرحلهٔ بعدی، ابتدا روی گزینهٔ «Preview» کلیک کنید و چند ثانیه منتظر بمانید.

بررسی اسکریپت در گوگل ادزبررسی اسکریپت در گوگل ادز

پس از اینکه پیام «Successful» را در بخش «Status» مشاهده کردید، می‌توانید روی گزینهٔ «Run» کلیک کنید. کار شما در این بخش به پایان رسیده است و باید به صفحهٔ اصلی اکانتتان برگردید.

اجرای اسکریپت در گوگل ادزاجرای اسکریپت در گوگل ادز

پس از اینکه اسکرپیت خود را اضافه کردید، روی گزینهٔ «Extension» در بخش «Ads & extension» کلیک کنید تا افزونهٔ Call را به تبلیغتان اضافه کنید.

داشبورد گوگل ادزداشبورد گوگل ادز

در این صفحه، ابتدا روی دکمهٔ «+» کلیک کنید و سپس گزینهٔ «Call extension» را از میان افزونه‌های گوگل ادز انتخاب کنید.

اضافه کردن شماره تلفن ایران در گوگل ادزاضافه کردن شماره تلفن ایران در گوگل ادز

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، شماره تماس ما به لیست شماره‌ها اضافه شده است. کافی است آن را انتخاب کنیم و روی گزینهٔ «Save» کلیک کنیم. شما می‌توانید این افزونه را در سطح اکانت، کمپین و اد گروپ تعریف کنید. در بخش «Add to» سطح مورد نظرتان را انتخاب کنید و افزونه را به آن اضافه کنید.

انتخاب شماره تلفن در افزونه callانتخاب شماره تلفن در افزونه call

۲. استفاده از گوگل ادز ادیتور

گوگل ادز یکی از نرم‌افزارهای رایگان گوگل است که به شما اجازه می‌دهد کمپین‌های تبلیغاتی خود را به‌صورت آفلاین مدیریت کنید. استفاده از این نرم‌افزار یکی دیگر از راه‌های اضافه کردن شماره تلفن ایران در گوگل ادز است. پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «گوگل ادز ادیتور چیست و چه کاربردی دارد؟» را برای آشنایی بیشتر با گوگل ادز ادیتور مطالعه کنید.

برای اینکه شماره تماس خود را به اکانتتان اضافه کنید، ابتدا روی گزینهٔ «Shared library» در پنجرهٔ «MANAGE» کلیک کنید.

افزودن شماره تلفن ایران با کمک گوگل ادز ادیتورافزودن شماره تلفن ایران با کمک گوگل ادز ادیتور

در مرحلهٔ بعدی، گزینهٔ «Shared call extensions» را انتخاب کنید.

گزینه shared call extensionsگزینه shared call extensions

در این مرحله، شما باید روی گزینهٔ «Add shared call extension» (در بالای صفحه) کلیک کنید و شماره تماس خود را وارد کنید.

افزودن شماره تلفن ایران در گوگل ادز ادیتورافزودن شماره تلفن ایران در گوگل ادز ادیتور

شما همچنین می‌توانید شماره تماستان را هم در همین نرم‌افزار، به یکی از کمپین‌ها یا گروه‌های تبلیغاتی (اد گروپ) خود اضافه کنید. به‌عنوان مثال، برای اضافه‌کردن شماره تلفنتان به یکی از گروه‌های تبلیغاتی، کافی است روی آن اد گروپ کلیک کنید و سپس گزینهٔ «Ad extensions» و بعد گزینهٔ « Call extensions» را در پنجرهٔ «MANAGE» انتخاب کنید.

اضافه کردن شماره تلفن ایران به اد گروپاضافه کردن شماره تلفن ایران به اد گروپ

حال که با روش‌های افزودن شماره تلفن ایران در گوگل ادز آشنا شدید، وقت آن شده است که ببینیم چه کسب‌وکارهایی باید در تبلیغات خود از شماره تلفن استفاده کنند.

چه کسب و کارهایی به استفاده از شماره در گوگل ادز نیاز دارند؟

افزونهٔ Call گوگل ادز به شما کمک می‌کند شرایطی را فراهم کنید که مخاطبِ هدفتان بتواند از همان صفحهٔ نتایج جست‌وجو با شما تماس بگیرد. به عبارت دیگر، شما با کمک این افزونه مسیر شکل‌گیری ارتباط بین خود و مخاطبتان را کوتاه‌تر می‌کنید. از طرفی، استفاده از این افزونه باعث می‌شود تا هزینه‌ٔ کمتری در گوگل ادز دامن شما را بگیرد؛ زیرا کاربر روی تبلیغ کلیک نمی‌کند.

بقا و رشد کسب‌وکارهای محلی و خدماتی بیش از هر چیزی به تماس تلفنی وابسته‌ است؛ بنابراین می‌توان گفت که این افزونه برای چنین کسب‌وکارهایی یک نعمت است. فرض کنید فردی برای تعمیر ماشین خود به‌دنبالِ مکانیکی در شهر خود است. آیا او دوست دارد با وب‌سایت تعمیرگاه مواجه شود یا با دیدن شماره تماس مکانیک خوشحال می‌شود؟

به عبارت دیگر، کسب‌وکارهای محلی و خدماتی لقمه‌ای آماده را با کمک این افزونه در اختیار مخاطبان خود می‌گذارند. فراموش نکنید که هرقدر برقراری ارتباط با شما راحت‌تر باشد، شانس بیشتری برای تبدیل مشتریان بالقوه خواهید داشت.

چرا بهتر است از شماره تلفن ایران در تبلیغات گوگل ادز استفاده نکنیم؟

افزونهٔ تماس می‌تواند به شما کمک کند تا نرخ تبدیل خود را افزایش دهید و شما هم مانند بیشتر صاحبان کسب‌وکارها دوست دارید اطلاعات بیشتری از کسب‌وکارتان را با مخاطبتان در میان بگذارید. با این حال، بهتر است از انتخاب ایران در گوگل ادز پرهیز کنید؛ زیرا هر گونه وابستگی به ایران می‌تواند به اکانت و کمپین شما لطمه وارد کند.

به‌عنوان مثال، ممکن است تبلیغتان پس از درج شماره تلفن ایران در گوگل ادز رد شود و گوگل آن را از گردونهٔ رقابت حذف کند. گوگل به‌ دلیل تحریم‌ها نسبت به کاربران ایرانی سخت‌گیری می‌کند و حتی ممکن است وابستگی شما به تعلیق حسابتان منجر شود؛ زیرا شما قوانین گوگل را زیر پا گذاشته‌اید.

علاوه بر این، افزودن شماره تلفن ایران در گوگل ادز باعث می‌شود نرخ کلیک کاهش پیدا کند و به‌تبع آن امتیاز کیفیت تبلیغ کم شود. از این رو، شما نه‌تنها در درازمدت باید هزینه بیشتری برای هر کلیک بپردازید، بلکه باید منتظر حذف تبلیغتان از میدان نبرد هم باشید؛ زیرا کاهش نرخ کلیک و امتیاز کیفیت، عدم نمایش تبلیغ را به دنبال دارد.

سخن آخر

برای اضافه‌کردن شماره تلفن ایران در گوگل ادز باید قوانین و مقررات گوگل را زیر پا بگذارید. می‌توانید از اسکرپیت تماس گوگل ادز یا گوگل ادز ادیتور برای درج شماره تماستان در تبلیغاتتان استفاده کنید؛ ولی فراموش نکنید که ممکن است گوگل شما را تنبیه کند.

ما در این مقاله چگونگی ست کردن کد اسکریپت شماره تماس در گوگل ادز و همچنین نحوهٔ افزودن شماره تلفن در گوگل ادز ادیتور را با شما در میان گذاشتیم. آیا چیزی از قلم افتاده است یا هنگام افزودن شماره تلفن ایران در گوگل ادز به مشکل خاصی برخورد کرده‌اید؟ با ما در بخش نظرات در میان بگذارید تا بتوانیم به شما کمک کنیم. (چنانچه تمایل به اجرای تبلیغات در صفحه اول گوگل دارید، می‌توانید از تعرفه‌ها و شرایط یکتانت اطلاع کسب کنید)

5/5 – (2 امتیاز) رضا سپه‌وندی | 

نه تنها به نوشتن بلکه به خواندن، شنیدن و دیدن هم علاقه دارم؛ معتقدم که انسان باید تشنه یادگیری باشد.

ارسال نظر کنسل کردن پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام و نام خانوادگی* ایمیل* متن نظر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید