داستان بازاریابی موفق باربری (Burberry)

باربری (Burberry) نمونه‌ای از یک شرکت لوکس است که بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیکی را برای تبدیل‌شدن به یک رهبر دیجیتال پذیرفته است. همراه کسب‌وکار دماوند باشید تا این شرکت را باهم بررسی کنیم.
باربری که در سال ۱۸۵۶ تأسیس شد، یک برند تجاری لوکس نمادین است که لباس، لوازم جانبی، رایحه و لوازم‌آرایشی و بهداشتی می‌فروشد. از سال ۲۰۰۶، با انتصاب مدیرعامل آنجلا آهرانتس، با مشارکت کریستوفر بیلی، جانشین وی به‌عنوان رئیس خلاق و مدیرعامل در سال ۲۰۱۴، چشم‌انداز Burberry این بود که «اولین شرکت کاملاً دیجیتالی» باشد.
«اکثر ما اکنون در زندگی روزمره بسیار دیجیتال هستیم.» کریستوفر بیلی، مدیرعامل شرکت Burberry
Burberry بخش قابل‌توجهی از بودجه سالانه بازاریابی خود را به دیجیتال اختصاص می‌دهد. تقریباً ۴۰ میلیون فالوور در سراسر جهان دارد؛ از طریق ۲۰ سیستم‌عامل رسانه اجتماعی ازجمله فیس‌بوک، توییتر، اسنپ چت، اینستاگرام Line،We Chat و Kaliao. در وب‌سایت خود به نمایش می‌گذارد و به مخاطبان این فرصت را می‌دهد تا سبک‌های منحصربه‌فرد و روش‌های پوشیدن کت ترانشه ای خود را از طریق سکوی Art of theTrench به نمایش بگ..

0 0
Read Time:4 Minute, 12 Second

باربری (Burberry) نمونه‌ای از یک شرکت لوکس است که بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیکی را برای تبدیل‌شدن به یک رهبر دیجیتال پذیرفته است. همراه کسب‌وکار دماوند باشید تا این شرکت را باهم بررسی کنیم.

باربری که در سال ۱۸۵۶ تأسیس شد، یک برند تجاری لوکس نمادین است که لباس، لوازم جانبی، رایحه و لوازم‌آرایشی و بهداشتی می‌فروشد. از سال ۲۰۰۶، با انتصاب مدیرعامل آنجلا آهرانتس، با مشارکت کریستوفر بیلی، جانشین وی به‌عنوان رئیس خلاق و مدیرعامل در سال ۲۰۱۴، چشم‌انداز Burberry این بود که «اولین شرکت کاملاً دیجیتالی» باشد.

«اکثر ما اکنون در زندگی روزمره بسیار دیجیتال هستیم.» کریستوفر بیلی، مدیرعامل شرکت Burberry

Burberry بخش قابل‌توجهی از بودجه سالانه بازاریابی خود را به دیجیتال اختصاص می‌دهد. تقریباً ۴۰ میلیون فالوور در سراسر جهان دارد؛ از طریق ۲۰ سیستم‌عامل رسانه اجتماعی ازجمله فیس‌بوک، توییتر، اسنپ چت، اینستاگرام Line،We Chat و Kaliao. در وب‌سایت خود به نمایش می‌گذارد و به مخاطبان این فرصت را می‌دهد تا سبک‌های منحصربه‌فرد و روش‌های پوشیدن کت ترانشه ای خود را از طریق سکوی Art of theTrench به نمایش بگذارند. در سایت تجارت الکترونیکی که مجموعه کامل Burherry را ارائه می‌دهد، مشتریان می‌توانند محصولات اصلی را از مانتوها و روسری‌های ترانشه ای ساخت انگلیس تا عطرها و کیف‌ها شخصی‌سازی کنند.

هدف اعلام‌شده Burberry ارائه یک انتقال بی‌نقص بین تجارب تجاری فیزیکی و دیجیتال خود با فروشگاه تجارت در Regent Street، لندن است که برای تجسم تجربه خرید آنلاین طراحی‌شده است. محصولات موجود در فروشگاه دارای تراشه‌های دیجیتالی RFID است که آینه‌ها را به صفحه‌نمایش تبدیل می‌کند و فیلم‌های کوتاهی را که داستان ایجاد محصول را روایت می‌کنند فعال می‌کند، از رول پارچه‌ای که از آن ساخته‌شده شروع می‌شود و به طرح‌ها و کلیپ‌های باند راه می‌یابد؛ و در پایان سفر فروشگاه، مشتریان می‌توانند به‌جای صف برای پرداخت هزینه، روی مبل بنشینند و از یک دستگاه کارت‌خوان یا خدماتی مانند ApplePay برای پرداخت استفاده کنند تا خرید آنها انجام شود.

همچنین بخوانید: حضور برندها در فضای آنلاین

از سال ۲۰۱۰، باربری به‌طور زنده باند خود را در Burberry.com به نمایش می‌گذارد و سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و پریسکوپ پخش می‌کند. به مناسبت آغاز پخش مستقیم، مهمانان در نیویورک، لس‌آنجلس، پاریس، توکیو دبی توانستند نمایش را به‌صورت سه‌بعدی و از طریق نمایش در زمان واقعی تجربه کنند. دیجیتال همچنین در نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های فروشگاه‌های تجارت خود در سراسر جهان نقش ایفا می‌کند.

برای راه‌اندازی کشتی پکن خود در آوریل ۲۰۱۱، باربری میزبان یک رویداد با استفاده از فناوری پیشگامانه تصویر مجازی بود. این رویداد ویترین این برند تجاری بود و همه جوانب موسیقی، میراث، نوآوری، مد و فناوری را با استفاده از هولوگرام، پیش‌بینی و انیمیشن آمیخته با مدل‌ها و نوازندگان واقعی به تصویر می‌کشید.

در آوریل ۲۰۱۲، باربری میزبان یک تجربه کاملاً غوطه‌وری، بانام تجاری ۳۶۰ درجه در تایپه بود. اولین رویداد زنده Burberry World Live که در یک فضای استوانه‌ای سفارشی روی صحنه رفته است، ترکیبی از یک فیلم، اجرای زنده موسیقی و تجربه هوای دیجیتال ۳۶۰ درجه هشت‌قسمتی است. این رویداد چند حسی اولین حرکتی بود که ابعاد دیجیتال فیزیکی این برند را در مقابل تماشاگران زنده به نمایش گذاشت و به دنیای Burberry میراث، مد، موسیقی و آب‌وهوای بریتانیا حیات بخشید.

در سال ۲۰۱۴، پس از راه‌اندازی شرکت شانگهای با یک رویداد همه‌جانبه شامل مد، رقص و موسیقی برای مخاطبان دعوت‌شده، ۱۵۰۰ نفر، جشن گرفته شد. از طریق مشارکت با پلتفرم پیام‌رسان تلفن همراه،WeChat باربری پانوراماهای تعاملی با نمایش ۳۶۰ درجه پویا از فضای نمایش را ایجاد کرد که به افراد بیشتری اجازه می‌داد از تجربیات فراتر از افراد حاضر در آن لذت ببرند.

همچنین بخوانید: کمپین بازاریابی چریکی هنکل + فیلم : باکتری‌ها باید بیرون بمانند

فروشگاه شانگهای خودنمایی از انیمیشن‌هایی دارد که به نور و آب‌وهوا پاسخ می‌دهند، نمونه‌ای دیگر از هدف این نام تجاری خرید یک تجربه حسی چندمنظوره و ایجاد رسانه‌هایی است که بخشی از آنها فضای رویداد، بخشی دیگر مرکز سرگرمی و بخشی فروشگاه هستند.

این ادغام تدریجی دیجیتال در تمام جنبه‌های تجارت بود که منجر به آخرین اعلامیه‌ای شد که از سپتامبر ۲۰۱۶، تقویم نمایش خود را تغییر می‌دهد تا مجموعه‌های خود را برای خرید خیلی زود در دسترس قرار دهد.

همان‌طور که کریستوفر بیلی توضیح داد، … این تغییرات به ما امکان می‌دهد بین تجربه‌ای که با نمایش‌های باند خود ایجاد می‌کنیم و لحظه‌ای که افراد می‌توانند مجموعه‌ها را برای خودشان کشف کنند، ارتباط نزدیک‌تری برقرار کنیم. نمایش‌های ما برای رفع این فاصله زمانی در حال پیشرفت بوده است. از پخش جریانی مستقیم تا سفارش مستقیم از روی کت واک برای انجام کمپین‌های زنده در شبکه‌های اجتماعی، این آخرین مرحله در یک‌روند خلاقانه است که ادامه خواهد یافت.

انتهای مطلب/

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به سبد خرید شما اضافه شده است

مشاهده سبد خرید
X