چگونه یک NFT ان.اف.تی بسازیم و بفروشیم

ساخت و فروش NFT

توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT ( ان اف تی )، این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. مردم برای این دارایی های رمزنگاری کلکسیونی منحصر به فرد پول زیادی می پردازند. یک NFT توسط هنرمند دیجیتال معروف به Beeple در اوایل سال 2021 به قیمت 69 میلیون دلار فروخته شد، در حالی که بسیاری دیگر به قیمت های چند میلیون دلاری فروش رسیده اند.

پول کلان افراد بیشتری را به سمت ایجاد NFT ها سوق می دهد به این امید که از شور فعلی سود ببرند.

ساخت و فروش NFT

راهنمای گام به گام روش ساخت و فروش NFT آورده شده است.

  1. موضوع NFT خود را انتخاب کنید

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، باید مشخص کنید که چه دارایی دیجیتال منحصربه‌فردی را می‌خواهید به NFT تبدیل کنید.

این می تواند یک نقاشی سفارشی، تصویر، موسیقی، کلکسیون بازی ویدیویی، GIF یا حتی یک توییت باشد. NFT یک کالای دیجیتال منحصر به فرد با مالک انحصاری است. این نادر بودن را به NFT می دهد.

مطمئن شوید که حقوق مالکیت معنوی موردی را که می‌خواهید به NFT تبدیل کنید، در اختیار دارید. ایجاد NFT برای دارایی دیجیتالی که شما مالک آن نیستید می تواند شما را با مشکل قانونی مواجه کند.

  1. بلاک چین خود را انتخاب کنید

هنگامی که دارایی دیجیتال منحصر به فرد خود را انتخاب کردید، زمان آن است که فرآیند تبدیل آن به یک NFT را آغاز کنید.

با انتخاب فناوری بلاک چینی که قصد دارید برای NFT خود استفاده کنید، شروع می شود. محبوب ترین آنها در میان هنرمندان و سازندگان NFT، اتریوم (CRYPTO:ETH) است. از دیگر گزینه های محبوب می توان به Tezos، Polkadot، Cosmos و Smart Chain بایننس اشاره کرد.

  1. کیف پول دیجیتال خود را تنظیم کنید

اگر از قبل یک کیف پول دیجیتال ندارید، باید آن را ایجاد نمایید، زیرا برای سرمایه‌گذاری اولیه خود به مقداری ارز دیجیتال نیاز دارید. کیف پول به شما امکان دسترسی به دارایی های دیجیتالی شما را می دهد. کیف پول های برتر NFT عبارتند از Metamask، Math Wallet، AlphaWallet، Trust Wallet و Coinbase Wallet.

هنگامی که کیف پول دیجیتال خود را راه اندازی کردید، می خواهید مقداری ارز دیجیتال بخرید. اکثر پلتفرم های NFT اتر، ارز دیجیتال پلت فرم بلاک چین اتریوم را می پذیرند. اگر قبلاً در جای دیگری صاحب ارز دیجیتال هستید، باید آن را به کیف پول دیجیتال خود متصل کنید تا بتوانید از آن برای ایجاد و فروش NFT استفاده کنید.

  1. بازار NFT خود را انتخاب کنید

هنگامی که یک کیف پول دیجیتال و مقداری ارز دیجیتال دارید، وقت آن است که شروع به ایجاد (و امیدواریم فروش) NFT خود کنید.

برای این کار، باید یک بازار NFT را انتخاب کنید. برخی از بازارهای برتر NFT عبارتند از OpenSea، Axie Marketplace، Larva Labs/CryptoPunks، NBA Top Shot Marketplace، Rarible، SuperRare، Foundation، Nifty Gateway، Mintable و ThetaDrop.

برای یافتن پلتفرمی مناسب برای NFT شما باید در هر بازار NFT تحقیق کنید.

به عنوان مثال، Axie Marketplace فروشگاه آنلاین برترین بازی NFT Axie Infinity است. در همین حال، NBA Top Shot یک بازار بسکتبال متمرکز است.

همچنین توجه به این نکته مهم است که برخی از بازارها به ارز دیجیتال خود نیاز دارند. برای مثال، Rarible به Rarible (CRYPTO:RARI) نیاز دارد.

OpenSea معمولاً مکان خوبی برای شروع است. این به شما امکان می دهد NFT خود را منتشر نمایید و در فروش NFT پیشرو است. بازار NFT تنها در آگوست 2021 به ارزش 3.4 میلیارد دلار NFT فروخت.

پس از انتخاب بازار NFT خود، باید آن را به کیف پول دیجیتال خود متصل کنید. این به شما امکان می دهد هزینه های لازم را برای برش NFT خود بپردازید و درآمد حاصل از فروش را نگه دارید.

  1. فایل NFT خود را آپلود کنید

اکنون بالاخره آماده هستید تا NFT خود را تولید نمایید. بازار NFT انتخابی شما باید یک راهنمای گام به گام برای آپلود فایل دیجیتال شما در پلتفرم خود داشته باشد. این فرآیند به شما امکان می‌دهد فایل دیجیتال خود (یک نوع فایل PNG، GIF، MP3 یا هر نوع فایل دیگری) را به یک NFT قابل فروش تبدیل کنید.

  1. روش فروش NFT را انتخاب نمایید

مرحله نهایی در فرآیند کار NFT این است که تصمیم بگیرید چگونه می خواهید NFT خود را کسب درآمد کنید. بسته به پلت فرم، می توانید:

  1. آن را با قیمت ثابت بفروشید: با تعیین یک قیمت ثابت، به اولین فردی که مایل به پرداخت آن قیمت است، اجازه می‌دهید NFT شما را بخرد.
  2. یک حراج با زمان محدود ایجاد کنید: یک حراج به موقع به علاقه مندان به NFT شما یک محدودیت زمانی می دهد تا پیشنهاد نهایی خود را ارسال کنند.
  3. یک حراج با نامحدود ایجاد کنید: حراج نامحدود محدودیت زمانی تعیین نمی کند. در عوض، شما کنترل دارید که حراج را هر زمان که بخواهید پایان دهید.

باید حداقل قیمت را تعیین کنید (در صورت راه اندازی یک حراج)، حق امتیاز خود را برای ادامه نقدینگی NFT خود در صورت فروش مجدد در بازار ثانویه و مدت زمان برگزاری حراج (در صورت زمان بندی) تعیین کنید. هنگام تعیین حداقل قیمت، کارمزدها را در نظر داشته باشید زیرا اگر قیمت را خیلی پایین تعیین کنید، ممکن است از فروش NFT خود ضرر کنید.

متأسفانه، هزینه های ساخت و فروش NFT می تواند پرهزینه و گیج کننده باشد. بسته به پلتفرم و قیمت، می توانید برای انتقال پول از کیف پول خریدار به کیف پول خود، هزینه لیست، کارمزد برش NFT، کمیسیون فروش و هزینه تراکنش پرداخت کنید.

کارمزدها همچنین به دلیل نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال می توانند نوسان داشته باشند. به همین دلیل، مهم است که نگاهی دقیق به هزینه‌هایی که باید برای ساخت و فروش NFT خود بپردازید بیندازید تا مطمئن شوید که ارزش آن‌ها را دارند.

ساخت و فروش NFT

ساخت NFT می تواند یک سرمایه گذاری سودآور باشد

قیمت فروش NFT با افزایش محبوبیت در حال افزایش است. در نتیجه، سازندگان NFT می توانند پول زیادی به دست آورند. با این حال، همه NFT ها حتی نمی فروشند، چه رسد به اینکه سازنده آنها با توجه به تمام هزینه های مربوط به ساخت و فروش NFT ها، پولی به جیب بزنند. با توجه به هزینه ها، باید خود را برای احتمال از دست دادن پول در ساخت NFT خود آماده کنید.

بهترین راه برای جلوگیری از ضرر این است که مطمئن شوید یک NFT را بفروشید که دیگران آن را ارزشمند بدانند و حداقل قیمتی را تعیین کنید که بیش از هزینه های مربوطه را جبران کند.

البته، درگیر شدن با هر مرز جدید یک تصمیم بزرگ است – به خصوص اگر هزینه‌ای را برای شما به همراه داشته باشد. اگر ترجیح می دهید انگشتان پای خود را در آب فرو کنید و در حال حاضر سعی نمی کنید یک NFT خاص بسازید، می توانید با کاوش در برخی از بازارهای واقعی NFT و یادگیری نحوه عملکرد هر کدام شروع کنید.

پاسخ به چند سوال کلیدی در حوزه NFT

NFT ها می توانند گیج کننده باشند. اگر می‌خواهید یک NFT بسازید و بفروشید، ما اینجا هستیم تا درک آن را کمی آسان‌تر کنیم. در زیر چند سوال رایج وجود دارد که ممکن است قبل از ایجاد اولین NFT از خود بپرسید.

بلاک چین چیست؟

Investopedia یک بلاک چین را اینگونه توصیف می کند: “یک پایگاه داده توزیع شده که بین گره های یک شبکه کامپیوتری به اشتراک گذاشته شده است.” نقطه قوت فناوری بلاک چین این است که امنیت و اعتماد را بدون نیاز به شخص ثالث تضمین می کند و به تراکنش های داده سرعت می بخشد.

داده‌های وارد شده برگشت‌ناپذیر هستند و از دائمی بودن آن اطمینان می‌دهند. برای NFT ها، به این معنی است که هنرمند می تواند NFT خود را ردیابی کند و درصدی از فروش آینده را تضمین کند.

منتینگ Minting چیست ؟

ایجاد، ساخت یا ضرب یک NFT را منتینگ Minting میگویند

مانند ارز فیزیکی، «minting» اصطلاحی است که برای فرآیند ایجاد ارز و NFTها در بلاک چین استفاده می شود. NFT ها معمولاً روی اتریوم هستند.

فرآیند ضرب داده‌ها را در یک دفتر کل عمومی ثبت می‌کند که غیرقابل تغییر و بدون دستکاری است و می‌تواند NFT را در حین انجام فروش‌های آتی دنبال و ردیابی کند. ضرب کردن (ایجاد) NFT معمولاً هزینه دارد که آن را Gas Fees مینامند.

هزینه گاز Gas Fees چیست؟

این هزینه ای است که برای انجام یک عملکرد باید روی بلاک چین اتریوم بپردازید، که شامل موارد ایجاد (منتینگ Minting ) یک NFT می شود.

هزینه های گاز بر حسب gwei اندازه گیری می شود و بسته به میزان سنگینی استفاده از بلاک چین، می تواند بالا و پایین شود. به طور متوسط ​​برای هر تراکنش 0.0042 ETH از شما دریافت می شود. می‌توانید صبح زود، بین ساعت 1 تا 3 صبح (UTC) یا اواخر شب، بین ساعت 9 شب تا 11 شب (UTC) هزینه‌های کمتری را پیدا کنید.

منتینگNFT بدون Gas Fees وجود دارد ؟

بله، برخی از بازارهای NFT بدون Gas Fees کار میکنند. از جمله OpenSea و Rarible.

این رویکرد اساساً Gas Fees را برعهده خریدار قرار می دهد نه سازنده، بنابراین در فروش نشان داده می شود (کمی شبیه مالیات بر ارزش افزوده، یا مالیات بر سوخت اضافه شده توسط برخی از خطوط هوایی).

برخی از بلاک چین‌ها هستند که هیچ هزینه گاز یا حداقل کارمزد کمتری دارند. این موارد عبارتند از Polygon در Opensea یا ImmutableX در Mintable. قبل از استخراج یا خرید NFT، به کارمزدها و اینکه بلاک چین و توکن در آن استفاده می‌شود، توجه کنید.

آیا بلاک چین های کم مصرفی وجود دارد؟

بله، و بازارهای NFT اکنون جایگزین هایی برای اتریوم تشنه انرژی با ردپای کربن بهتر ارائه می دهند. اینها عبارتند از Flow، Tezos و Polygon. بلاک چین جدید Solana به خود می بالد که کربن خنثی است. بازار NFT خود را که در حال استفاده است بررسی کنید و یکی را انتخاب کنید که با وجدان شما سازگار است.

آیا هر چیزی می تواند NFT باشد؟

بله. هر نوع فایل دیجیتالی را می توان به عنوان NFT ذخیره کرد. بیشتر بازارها برای آثار هنری دیجیتالی راه‌اندازی شده‌اند، اما اکنون تعداد بیشتری از دارایی‌های ویدیو، بازی و موسیقی پشتیبانی می‌کنند.

اقلام فیزیکی نیز اکنون به عنوان NFT دیجیتالی می شوند، برای مثال Nike trainers. انتظار داشته باشید که NFT ها در فضای دیجیتال و فیزیکی در آینده وجود داشته باشند.

ساخت و فروش ان.اف.تی NFT

  • مشاور دیجیتال مارکتینگ [وظایف، مسئولیت و مهارت]
  • یک کارت اعتباری، جایگزین تمام کارت‌های موجود در کیف پول شما Plastc Card
  • دیجیتال مارکتینگ چیست؟ 20 استراتژِی بازاریابی دیجیتال Digital Marketing
  • قیف بازاریابی دیجیتال ( دیجیتال مارکتینگ ) Digital Marketing Funnel
  • تعریف بازاریابی Marketing چیست ؟

4 خرداد 1401

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید