برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید! [کل: 2 میانگین: 5]

تولید محتوا رستوران ها در شبکه های اجتماعی از جمله پیج اینستاگرام، یکی از مهمترین راهکارهای مدیران رستورانها برای جذب و نگهداری مشتریان و برندسازی رستوران است. اما بسیاری از رستورانها با کم اهمیت نشان دادن این مسئله (بصورت نا آگاهانه) کم کم سهم بازار خود را از دست می دهند، زیرا عدم توجه به برندسازی و جایگاه سازی در ذهن مخاطبان پیامدهای سنگینی برای آنها در پی خواهد داشت. اگر رستوران شما هم با ورود یک رستوران جدید در نزدیک شما سهم بازار زیادی از دست داده این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

استفاده از شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام برای رستوران ها به یک امر ضروری تبدیل شده است. وقتی مشتریان رستوران در یک شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام به تعداد زیاد حضور دارند، حضور رستوران با برنامه ریزی و تولید محتوای صحیح می تواند منجر به جذب، نگهداری و حفظ مشتری شود. جواب سوالات چطور پیج اینستاگرام رستوران را مدیریت کنیم و چطور برای آن محتوا بسازیم می تواند مسیر موفقیت یا عدم موفقیت یک رستوران را در شبکه های اجتماعی مشخص کند.

در اینجا خواهیم خواند:

  • اهمیت پیج برای رستورانها
  • فواید پیج اینستاگرام برای رستوران ها
  • استراتژی های رستوران های موفق در پیج اینستاگرام
  • تولید محتوا پیج اینستاگرام رستوران

پیج اینستاگرام برای رستوران ها اجباری شد!

در حال حاضر حضور صحیح در شبکه های اجتماعی برای هر کسب و کاری یک ضرورت است. در کشور ما نیز به دلیل حضور بیشتر افراد جامعه در بستر اینستاگرام، فضای مناسبی برای کسب و کارها به منظور جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی ایجاد شده است. رسانه های اجتماعی شکل تعامل صنعتی را بین برندها و مخاطبان تغییر داده است. این موضوع برای رستوران ها بیشتر صدق می کند بطوریکه دیگر حضور در اینستاگرام برای رستوران یک گزینه است، بلکه ضرورت است. امروزه از اینستاگرام به عنوان مهمترین کانال ارتباطی رستوران با مشتریانش نام می برند.

چه دوست داشته باشید چه نه مشتریان رستوران هر روز دیجیتالی تر می شوند. آنها به دنبال افزایش آگاهی از برند در فضای دیجیتال هستند. آنها تنوع طلب شده اند و اگر برنامه ای مناسب برای این موارد نداشته باشید باید قید افزایش درآمد رستوران خود را بزنید. حضور در اینستاگرام برای رستوارن کمک می کند غذاها، فضا، شخصیت و حس خوب و پویایی را با مخاطبانش به اشتراک بگذارد و این امر منجر به حفظ و نگهداری آنها می شود.

البته هر حضوری نمی تواند منجر به موفقیت شود! باید توجه داشت که حضور یک برند در اینستاگرام که محصول و سرویسی را ارائه می دهد فقط به نمایش محصول یا آن سرویس ختم نمی شود! در واقع کمتر باید بدان پرداخته شود! وقتی پیج چند رستوران را دنبال کنید می بینید که پیج رستوران ها بیشتر شبیه آلبوم غذاست و هیچ بحث دیگری برای تعامل با مخاطب وجود ندارد! درست است که مهمترین رکن در رستوران غذای عالی است اما این تنها معیار انتخاب یک مشتری نیست! بنابراین باید سعی کنیم دسته بندی محتوای جذابی با توجه به شکل، مکان، جنس مخاطبان و … ایجاد کنیم. دسته بندی محتوایی که بتواند در استراتژی های اینستاگرام برای تعامل با مخاطب از آن بهره برد.

نمونه کار تولیدمحتوا رستوران ماژورل کاری از آژانس تبلیغاتی شایگان

استفاده از پیج اینستاگرام برای یک رستوران چه فوایدی دارد؟

  • امکان نمایش منوی رستوران با صورت تصویری
  • امکان نمایش فضای رستوران بصورت آنلاین
  • امکان تعامل با مشتری و محتواهایی که مشتریان ایجاد می کنند
  • امکان نمایش رضایت مشتریان در قالب عکس و ویدیو
  • امکان گردآوری نظرات مشتریان برای بهبود وضعیت رستوران
  • امکان نمایش شخصیت و هویت رستوران
  • امکان معرفی عوامل و مدیران، سرآشپز و آشپزها
  • امکان معرفی رویدادهای مهم رستوران برای مخاطبین هدف
  • امکان نگهداری و مراقبت از مشتریان هدف در یک فضای نزدیک و تعاملی

استراتژی های رستوران های موفق در اینستاگرام

قبل از اینکه به ادامه بحث در خصوص مدیریت و بازاریابی پیج رستوران در شبکه های اجتماعی بپردازیم، بررسی کنیم چه استراتژی هایی برای کاربران هدف می بایست به کار گیریم و در هر استراتژی چه کارهایی باید انجام گیرد.

  1. استراتژی جذب
  2. استراتژی نگهداری
  3. استراتژی تبدیل

در بازاریابی مهمترین فاکتور Product است. اگر محصول از نظر کیفیت و قیمت مناسب باشد و ارزش خرید بالایی نیز داشته باشد، آن وقت می توان با بازاریابی و تبلیغ صحیح فروش آن را بیشتر کرد. پس در مرحله اول قبل از بازاریابی و تبلیغات می بایست روی محصول و نحوه ارائه محصول برنامه ریزی های مناسب انجام شود.

استراتژی جذب در پیج اینستاگرام رستورانها

تبلیغات، آن غول چراغ جادو که همگان فکر می کنند آرزویشان را برآورده می کند. اما به این آسانی ها نیست! استراتژی جذب در رستوران ها شامل نمایش صحیحی از تبلیغ رستوران در رسانه هایی خارج از پیج اصلی (تبلیغات در پیج های پربازدید، اینفلوئنسر مارکتینگ، رویداد و همایش و…) است که منجر به ورود مخاطبین هدف شود. برنامه ریزی برای اجرای صحیح این بخش ها کار آسانی نیست مخصوصا اگر قصد داشته باشید مخاطبان را بعد از جذب نگه دارید و به مشتری وفادار خود تبدیل کنید.

نکات مهمی که در استراتژی جذب باید بدانیم این است که:

  1. زمان درست را برای تبلیغ انتخاب کنیم. وقتی پیج ما کامل نیست و محتوای مناسبی ندارد اصلا زمان مناسبی برای تبلیغ رستوران نیست.
  2. محتوایی مناسب با توجه به جنس رسانه و مخاطب تهیه کنیم.
  3. در هنگام و بعد تبلیغ آمادگی لازم جهت پاسخگویی به مخاطبین جدید را داشته باشیم.

استراتژی نگهداری در پیج رستوران ها

دوست دارید مخاطبان در خصوص رستوران شما چه بگویند؟ ٖ آیا در پیج اینستاگرام تصویر مناسبی از رستوران ایجاد کرده اید؟ آیا فضای رستوران را بخوبی به نمایش گذاشته اید؟ چقدر روی مزایای رقابتی رستوران خود کار کرده اید؟ آیا به این سوال فکر کرده اید که چرا مخاطب باید رستوران ما را انتخاب کند؟ چه برنامه هایی برای نگهداری مخاطب بعد از اولین حضورش داریم؟ می بینید این سوال ها را هم در فضای واقعی و هم در فضای مجازی می توان پاسخگو بود. پس اگر به دنبال موفقیت رستوران خود هستید ابتدا باید در فضای واقعی جواب این سوالات را مطرح و اجرایی کنید و بعد در فضای مجازی مثل اینستاگرام.

ما می خواهیم بعد از جذب مخاطب وی را نگه داریم و به فالوور تبدیل کنیم. این کار با معرفی صحیح برند در پیج اتفاق می افتد. جایی که محتوای پرزنتی باید بخوبی معرف رستوران باشد. اگر برنامه ریزی درستی برای ایجاد محتوای تعاملی و نگهداری مخاطب نداشته باشیم در مرحله اول بیشتر هزینه های تبلیغاتی را از دست می دهیم و در مرحله دوم مشتریان فعلی رستوران را از دست خواهیم داد.

استراتژی تبدیل در پیج رستوران ها

مهمترین بخش در هر پیج بیزینسی تبدیل فالوور به مشتری است. فقط یک راهکار کارآمد برای این منظور وجود دارد. تولید محتوای تعاملی و با کیفیت به صورت مستمر. معمولا بعد از مشاهده تبلیغ توسط مخاطبان، احتمال کمی وجود دارد که مخاطب آن برند همان لحظه اعتماد کرده و از محصول یا سرویس استفاده کند! با توجه به سیر استراتژی هایی که بدان اشاره شد ابتدا مخاطب توسط تبلیغ جذب شده و پیج رستوران را مشاهده می کند. در صورتی که محتوای پیج بتواند با مخاطب تعامل مناسبی برقرار کند او تبدیل به فالوور می شود. در انتها این فالوور با تکرار محتواهای تعاملی و تبدیلی می تواند به مشتری رستوران تبدیل شود.

این مسیر برای همه یکسان است، اما زمان آن برای هر مخاطب متفاوت است. یک سری از مخاطبان (کمتر از ۳ درصد) شاید همان روز تبلیغ به رستوران سر بزنند ، یک سری بعد از یک یا دو هفته و بقیه شاید ماه یا ماه های آینده، برای اکثر بیزینس ها به این صورت است. اما رستورانی در این امر موفق است که برنامه های متعددی برای جذب مخاطبان داشته باشد و از اینستاگرام به عنوان یک ابزار برای بازاریابی و نگهداری مشتریانش استفاده کند. زیرا که مسئله مهم در رستورانها کیفیت غذا و محیط رستوران و نوع سرویسدهی آن است.

چطور برای رستوران تولید محتوا کنیم؟

اسمش آسان به نظر می رسد اما به این سادگی نیست! خیلی از انسان های دور و اطرافمان حتی نمی توانند تعریف مناسبی از خود و فعالیت شان ارائه دهند. حال ببینید اگر بخواهند برنامه ریزی برای معرفی یک برند داشته باشند چه اتفاقی رخ می دهد. متاسفانه این روزها با افزایش درخواست رستورانها برای حضور فعال در فضای اینستاگرام حضور افراد غیر حرفه ای موجب شده اهمیت حضور موفق در اینستاگرام توسط رستورانها تا حد زیادی نادیده گرفته شود. اما هر چقدر جلوتر می رویم حضور متفاوت تر و موفق تر است که اهمیت پیدا می کند، زیرا تولید محتوای با کیفیت منجر به جذب مشتریان با کیفیت می شود. شما با احترام به مخاطبانتان و ارائه محتوای درست و کاربردی می توانید اعتماد و همراهی آنها را داشته باشید. حال بیایید به مراحل تولید محتوا برای رستوران بپردازیم.

برای حضور موثر رستوران در فضای اینستاگرام باید از محتواهای تعاملی، خلاق، پر زرق و برق و جذاب استفاده کرد. چرا؟‌ چون اکثر رستورانها بلد هستند محتوای با کیفیت تولید کنند و این امر باعث شده چشم مخاطبان از دیدن این شکل از محتواها خسته شود. برای ایجاد تفاوت باید در تولیدمحتوا وجه تمایز ایجاد کرد. این تمایز شامل ایده پردازی ، اجرای قدرتمند و با کیفیت و انتشار محتوا در زمان درست می باشد.

برنامه ریزی های لازم برای تولیدمحتوای پیج اینستاگرام

بدون برنامه ریزی رسیدن به هدف امکان پذیر نیست. برای رسیدن به یک پیج پر تعامل و پر مخاطب باید برنامه ریزی درستی برای اجرا و تولیدمحتوا انجام داد. در زیر به کلیاتی از مراحل تولید محتوا اشاره می کنیم:

  • در برنامه ریزی محتوایی برای رستورانها ابتدا فرهنگ و لحن و صدای رستوران مورد بررسی قرار می گیرد.
  • جنس مخاطبان شناسایی شده و بر اساس این موارد جنس و حس و حال محتواها تعریف می شود.
  • همچنین با توجه به رنگ سازمانی رستوران که در هویت آن باید طراحی شده باشد فیلترهای رنگی برای تولید محتوا مشخص می گردد.
  • در مرحله بعد پتانسیل ها و مزیت های رقابتی رستوران مورد بررسی قرار می گیرد.
  • در مرحله بعد دسته بندی محتوا با توجه به اطلاعات بدست آمده در بالا ایجاد می شود.
  • بعد از مشخص سازی دسته بندی محتوایی، برای هر دسته بندی با توجه به استراتژی هایی که در بالا بدان اشاره کردیم ایده های محتوایی در نظر گرفته می شود.
  • ایده ها طبقه بندی شده و با توجه به امکان سنجی های اجرایی، تقویم محتوایی یک ماهه رستوران ایجاد می گردد.
  • سپس تیم تولید محتوا در بخش عکاسی و تولید تیزر رستوران دست به کار شده و با توجه به موضوعات و ایده های در نظر گرفته کار را اجرا می کنند.
  • سپس محتوا با ادیت های ایجاد شده به شکلی که بتواند با بالاترین نرخ تبدیل پیام برند را به مخاطب ارسال کند و تعامل بیشتری ایجاد کند در زمان مناسب انتشار داده می شود.

چرا این مسیر را برای تولید محتوا طی کنیم؟

چون اگر فقط بخواهیم محتوای با کیفیت داشته باشیم مخاطبان ما نهایتا تا چند ماه دنبال کننده پیجمان خواهند بود. اگر برنامه ریزی درستی برای نگهداری مخاطبان فعلی برند در رسانه های اجتماعی نداشته باشیم آنها را در آنجا از دست می دهیم. از دست دادن مخاطب در شبکه اجتماعی تقریبا با از دست دادن وی در دنیای واقعی برابر است. برای درک بهتر تولید محتوای اصولی و باکیفیت در ادامه مثال هایی خواهیم زد تا شناخت کاملتری از تمایز در تولید محتوای رستورانها بدست بیاوریم.

نمونه کار تولیدمحتوا فست فود کیوانو کاری از آژانس تبلیغاتی شایگان

هر تولیدمحتوایی تولید محتوا نیست!!! شما نمی توانید فقط با حضور در یک رسانه مخاطبان را جذب کنید. برای جذب و نگهداری مخاطبان باید برنامه ریزی درستی انجام دهید. وقتی برای مخاطبان خود ارزش قائل باشید، آنها این موضوع را درک می کنند و ارتباط بهتری با رستوران شما خواهند گرفت. ارتباطی نزدیک و دوستانه تر، با حس مالکیت و خوشحالی، با ایجاد اعتماد و اطمینان از کیفیت… اگر به دنبال ایجاد این خصوصیات در برند خود هستید نمونه کارهای ما را دنبال کنید.

سوالات متداول

چطور تولید محتوایی برای پیج رستوران من مناسب است؟

ما در شایگان پکیج های استانداردی برای تولید محتوای پیج اینستاگرام رستوران شما داریم. در مرحله اول پیشنهاد می کنیم که از پکیج های استاندارد برای تولید محتوای اینستاگرام استفاده کنید. البته این امکان وجود دارد با توجه به پتانسیل های رستوران، نوع و جنس محتوا و میزان آن تغییر پیدا کند.

چه میزان تولید محتوا برای اینستاگرام رستورانم قرار داده می شود؟

پکیج استاندارد تعریف شده برای فعالیت رستورانها در اینستاگرام شامل ۱۵ پست و بین ۶۰ الی ۹۰ استوری است. از این ۱۵ پست ۲ الی ۳ پست به صورت ویدیویی و مابقی شامل عکاسی یا فتومونتاژ و گرافیک است.

چطور می توانم سفارش تولید محتوا اینستاگرام برای رستورانم را ثبت کنم؟

برای ثبت سفارش تولید محتوا اینستاگرام برای رستوران خود می توانید با شماره تلفن های مندرج در سایت تماس بگیرید و یا اینکه از طریق فرم تماس با ما درخواست خود را ارسال فرمایید. همچنین از طریق دکمه تماس از طریق واتساپ در انتهای سایت شایگان می توانید با کارشناسان ما صحبت فرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت پکیج تولید محتوا اینستاگرام برای رستوران کلیک کنید.

دانلود کاتالوگ و تعرفه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید