جاذبه های گردشگری در مالدیو

موزه ملی ماله | National Museum

از جمله مهمترین مقاصد گردشگری که در شهر ماله در جزیره مالدیو وجود دارد موزه ملی است که در پارک سلطان نیز واقع شده است. قیمت تور مالدیو این موزه مجموعه ای ارزشمند از اشیای قیمتی و عتیقه ها را داراست که در آن تاریخ و فرهنگ این جزیره نمایان است. تاریخ گشایش این موزه ۱۹ نوامبر ۱۹۵۲ است.

آدرس: Lily Magu، Male، Maldives
موزه ملی

ساحل فولاهادهو | Fulhadhoo Beach

این ساحل در جزیره ای با همین نام واقع شده و تا آنجا توسط قایق های پرسرعت تقریبا ۲ ساعت از ماله راه است. این ساحل تقریبا خالی از سکنه است و تنها ۲۵۰ نفر در روستایی در بخش شرقی جزیره زندگی می کنند. شما با دیدن این ساحل واقعا فکر می کنید که به بهشتی رسیده اید که کسی تا به حال پایش را آنجا نگذاشته است. سواحل سفید بی نظیر، درختان نخل و تالاب هایی با آب فیروزه ای و شفاف، میزبان شما در این ساحل خواهند بود.
ساحل فولاهادهو

ساحل مادهو | Maadhoo Beach

ساحل مادهو در جزیره کودو فینولهو (Kuda Finolhu) در جنوب جزیره مرجانی ماله واقع شده و یک جزیره خالی از سکنه است. تورهای یک روزه ای به این مسیر برگزار می شود که در آن می توانید یک پیک نیک متفاوت در این ساحل داشته باشید، در سواحل شن سفید قدم بزنید و از تماشای آب های کریستالی جزیره لذت ببرید. مسیرهای پیاده روی جالبی در این منطقه وجود دارد که شما را به ماجراجویی در جزیره می برند.
ساحل مادهوو

ساحل آرتیفیشال | Artificial Beach

مالدیو ساحل های بسیار زیادی دارد که طبیعتا به دلیل جزایر متعدد آن است. این ساحل یک ساحل مصنوعی در ماله است که ساکنین و توریست ها برای شنا و قدم زدن به آن جا می روند. البته دلیل اصلی محبوبیت این ساحل، بازی ها و تفریحات آبی هست که می شود در آن انجام داد.

آدرس: Boduthakurufaanu Magu، Male، Maldives
ساحل مصنوعی

صخره‌ های مرجانی Banana Reef

غرب جزیره‌ی Farukolhufushi در آب‌سنگ ماله‌ی شمالی، جایی است که غواصان و شناگران می‌توانند از تماشای صخره‌های مرجانی موسوم به صخره‌ی موز لذت ببرند. دلیل این نام‌گذاری این است که این صخره‌ها به شکل موز، تشکیل شده‌اند. این مکان هم برای غواصان مبتدی و هم برای حرفه‌ای ها ایده‌آل است؛ غارها، صخره‌های تاقی شکل و مرجان‌های نرم دارد. در مرکز این صخره، یک صخره‌ی تاقی شکل بزرگ وجود دارد که بر اثر جریان‌های اقیانوس تشکیل شده است. در این محدوده، انواع آبزیان دیدنی و رنگارنگ زندگی می‌کنند. این صخره‌ی مرجانی، یک منطقه‌ی محافظت ‌شده‌ی دریایی است.
ساحل مرجانی

بندرگاه آتول | Atoll Transfer

با توجه به جغرافیای خاص مالدیو و اینکه جزیره های خیلی کمی از آن با راه خشکی با هم در ارتباط هستند، برای گشت و گذار باید از قایق و کشتی استفاد کنید. شما در این بندرگاه می توانید کشتی و قایق تفریحی شوار شید و به گشت و گذار در اطراف و شهر مالدیو بپردازید. البته خیلی براتون جالب می شود که آن جا غواصی هم بکنید پس این موقعیت را از دست ندهید.

آدرس: Shaheedh Kudanevi Thuththu Maniku Hingun، Male، Maldives
Atoll-Transfer

مسجد جمعه بزرگ | Grand Friday Mosque

مسجد جمعه بزرگ یا گرند فرایدی در مرکز اسلامی ماله واقع شده است. می توان گفت که این مورد از جاذبه های ماله بزرگ ترین مسجد مالدیو و شاید در جنوب آسیا می باشد و فضای آن به قدری بزرگ است که تا ۵ هزار نفر را در خود جای می دهد. این مسجد با ساختاری ساده و در عین حال مدرن، توسط مأمون عبدالقیوم، رییس جمهور مالدیو، در سال ۱۹۸۴ افتتاح شد.

آدرس: Medhuziyaarai Magu، Male، Maldives

خرید در مالدیو

یکی از قسمت های جذاب هر سفر بخش خرید آن است. پیشنهاد می کنیم در ماله پایتخت مالدیو به گشت و گذار در بازارهای محلی آن بروید. جایی که انواع متنوعی از جنس های کشورهای تایلند، چین و هند را می توانید پیدا و خریداری کنید. در بازارهای محلی مالدیو انواع ماهی ها و خوراکی ها خوشمزه، ادویه، وسایل تزئینی، اجناس چوبی، پارچه، عطرهای هندی و … به فروش می رسند.

منبع : سایت خبری خرف تازه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید