بسیاری از کسانی که درباره علت مهاجرپذیر بودن کانا می‌پرسند، با شنیدن اینکه این کشور از نظر وسعت جغرافیایی دومین کشور جهان است تعجب می‌کنند؛ اما دلیل مهاجرپذیر بودن این کشور، جمعیت بسیار کم آن است. داشتن جاذبه‌های گردشگری بکر و شگفت‌انگیز باعث شده که گردشگران بسیاری عاشق این کشور باشند. اما در کنار جاذبه‌های طبیعی، ساخت و سازهای مدرن و باشکوه باعث شده که کشور کانادا تبدیل به یکی از بهترین کشورها برای تجارت و زندگی شود. در این مطلب قصد داریم به چند شهر معروف کانادا پرداخته و از نظر جغرافیایی اطلاعات خود را درباب این کشور افزایش دهیم.

همچنین توجه داشته باشید تمامی شهرهایی که معرفی می‌شوند، مکان‌هایی عالی برای مهاجرت کاری و تحصیلی می‌باشند و همگی از لحاظ اقتصادی و خدمات زندگی در رتبه‌ای عالی در سطح جهانی قرار دارند. اگر قصد مهاجرت دارید و در انتخاب یکی از این شهرها مردد هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از خدمات ایرانیکا استفاده نمائید. ایرانیکا به کسانی که خواستار جاب آفر کانادا هستند، کمک می‌کند تا به آسان ترین روش اقدام به دریافت ویزای کاری خود کنند.

تورنتو، توریستی‌ترین شهر کانادا

بسیاری از گردشگران در اولین قدم پا به شهر تورنتو می‌گذارند تا از بزرگ‌ترین شهر کانادا بازدید کنند. همانطور که گفته شد، تورنتو محبوب‌ترین مقصد توریستی کشور کانادا محسوب می‌شود و اگر به قصد گردش وارد کانادا می‌شوید، حتما این شهر معروف را در لیست بازدیدهای خود قرار دهید. این شهر شگفت‌انگیز، سالانه 4.5 ملیون گردشگر را به خود جذب می‌کند.

تورنتو علاوه بر اینکه یک شهر مدرن محسوب می‌شود، اما مانند بسیاری از کشورهای دیگر به سمت تجمل‌گرایی و لوکس‌گرایی نمی‌رود و سعی می‌کند شهری خاص باشد. این شهر پر از موزه‌های زیبا، سازه‌های دلنواز و باشکوه، رستوران‌ها و کافه‌های عالی، گالری‌های متنوع و هتل‌های خاص 5 ستاره می‌باشد که باعث شده این شهر تبدیل به مقصد محبوب توریست‌هایی باشد که در کانادا پا می‌گذارند.

یکی از سازه‌های محبوب و باشکوه شهر تورنتو برج CN می‌باشد که شهرتی جهانی دارد. همچنین شهر تورنتو خود نیز نهمین شهر بزرگ جهان محسوب می‌شود.

بهترین زمان برای بازدید از تورنتو، ماه سپتامبر می‌باشد که همزمان مصادف با جشنواره فیلم تورنتو می‌باشد. در این ایام برنامه‎های متفاوت بسیاری برگزار می‌گردد و همچنین بیش از 300 نمونه فیلم اکران می‌شود.

شهر ونکوور، شیک ترین شهر کانادا

شهر ونکوور از آن دسته شهرهایی می‌باشد که گردشران خیلی آن را دوست دارند. ونکوور نسبت به تورنتو می‌تواند توریستی‌تر باشد. این شهر که محل تلاقی اقیانوس با کوه‌های کانادا می‌باشد و همین موضوع جذابیت جغرافیایی این شهر را افزایش داده است. ونکوور از لحاظ تنوع فرهنگی نسبت به سایر شهرهای کانادا در رده بالاتری قرار دارد و تنوع فرهنگ‌های گوناگون در این کشور باعث شده است که از زندگی در میان مردم آن لذت ببرید. این شهر همچنین دارای جاذبه‌های گردشگری محبوبی همچون موزه مردم شناسی (که به فرهنگ منتنوع این کشور می‌پردازد)، پل معلق اسکایپ پایلت و آکواریم شهر ونکوور می‌باشد.

همچنین یکی از محبوب‌ترین پارک‌ها که شهرت جهانی در ونکوور دارد می‌توان به پارک ملکه الیزابت اشاره نمود.

بندری بودن شهر ونکوور باعث شده است که این شهر دارای 8 نوع ساحل مختلف باشد و همچنین تبدیل به یکی از زیبا‌ترین شهرهای طبیعی کانادا شود.

مونترال، علاقه فرانسوی زبان‌ها

می‌دانید که مردم کشور کانادا اغلب یا فرانسوی‌زبان هستند و یا انگلیسی زبان. از جمله محبوب‌ترین شهرهای فرانسوی‌نشین این کشور مونترال می‌باشد که همچنین به عنوان پایتخت اقتصادی این کشور در گذشته نیز از آن یاد می‌شود. این شهر که دومین شهر پرجمعیت کانادا محسوب می‌شود، پر از جاذبه‌های توریستی و تاریخی می‌باشد که منتظر شماست.

این شهر مهد معماری قرن هفدهم می‌باشد و مناسب افرادی است که به معماری علاقه خاصی دارند. شهر مونترال از دو بخش بافت قدیم و جدید تشکیل می‌شود و در هر دو ناحیه جاذبه‌های بسیار جالبی وجود دارد.

بسیار جالب است که بدانید از ابتکارات مسئولین شهر مونترال، متصل کردن تک تک ساختمان‌های اداری، مسکونی و تجاری از طریق تونل می‌باشد که در فصل‌هایی مانند زمستان که تردد به دلیل سرما بسیار سخت است مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مورد باعث می‌شود که نیز در مواقع اضطراری مورد استفاده بسیاری از افراد مهم و عالی‌رتبه قرار بگیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید