چگونه با نزدیک شدن به مشتریان بیشتر، هزینه های بازاریابی را کاهش دهیم؟

از آنجایی که برندها یا کالاهای جدید باید به میزان زیادی سرمایه گذاری شوند تا تأثیر بگذارند و به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنند، بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط ​​در کاهش هزینه های بازاریابی مشکل دارند. برعکس، هزینه‌های بیش از حد می‌تواند به برنامه‌های بازاریابی بلندمدت و همچنین نگهداری شرکت آسیب برساند. هزینه های معمولی که اغلب صرف بازاریابی برای برند فروشگاه می شود چیست؟ بسیاری از شرکت ها بودجه بازاریابی خود را بر ارتقای تصویر برند خود و افزایش کارایی عملیات خود متمرکز کرده اند. این مطالعه به سازمان‌ها کمک می‌کند تا تصویری جامع‌تر از تلاش‌های بازاریابی خود به دست آورند و تعیین کنند که آیا کالاها، روش‌های توزیع و هزینه‌های بازاریابی باید تمدید، محدود یا حذف شوند. به عنوان یک قاعده کلی، نسبت کل درآمد یک شرکت که صرف بازاریابی می شود، پرکاربردترین معیار برای اندازه گیری هزینه های بازاریابی است. با توجه به محصول یا خدمات شرکت، این درصد ممکن است از ۰ تا ۱۰۰٪ متغیر باشد. شایان ذکر است که این درصد نیز بسته به رده صنعتی تغییر می کند. هنگام معرفی کالاها یا برندهای جدید، تغییر موقعیت برندهای فع.. ... ادامه مطلب

اجزای ارزش ویژه برند Brand Equity چرا مهم است و چگونه آن را بسازیم

اجزای ارزش ویژه برند چیست ؟ چرا مهم هستند و چگونه آن را خلق نماییم ؟ ارزش ویژه برند یکی از آن مفاهیمی است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اما همیشه قابل درک نیست. هیچ شکی در ارزش یک برند قوی وجود ندارد. برندهای قوی به طور مداوم از برندهای ضعیف تر در بازار بهتر عمل می کنند و بهتر در برابر نوسانات بازار عایق هستند. اما، تفاوت بین یک برند قوی و یک برند ضعیف چیست؟ چه چیزی برند اپل را بسیار ارزشمندتر از مثلاً موتورولا می کند؟ در یک کلام: ارزش ویژه برند. خوب، این دو کلمه است، اما ارزش ویژه برند، برندهای با بالاترین عملکرد جهان را از برندهایی که راضی به جمع آوری ضایعات سهم بازار هستند، جدا می کند. ارزش ویژه برند چیست ارزش ویژه برند اندازه گیری ارزش یک برند است که با چیزهایی مانند وفاداری، آگاهی، تداعی ها و کیفیت درک شده تعیین می شود. وقتی صحبت از برندسازی به میان می‌آید، ادراکات، تجربیات و تداعی‌های مثبت مشتری، ارزش برابری مثبت ایجاد می‌کند، در حالی که ادراکات، تجربیات و تداعی‌های منفی مشتری منجر به ارزش ویژه منفی می‌شود. هنگام فکر کردن به تعریف ارزش ویژه برند، مهم است که به یاد داش.. ... ادامه مطلب

چرا ارزش ویژه مشتری مهم است؟

ارزش ویژه مشتری Customer Equity چیست ؟ شرکت‌ها اغلب با چالش‌های مشتریان باهوش و رقابت بسیار بالا در بازار مواجه هستند. بقای هر برند در برابر رقبای اطراف خود به توانایی آن در افزایش ارزش ویژه مشتری بستگی دارد. مدیریت برند و بازاریابی به دنبال افزایش هستند. در بازار امروز، ارزش ویژه مشتری ضروری است، زیرا به شما کمک می‌کند سود مالی را که می‌توانید از تمام مشتریان خود در طول رابطه خود به دست آورید، تخمین بزنید. این به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا ارزش دارایی‌های مشتری خود را تخمین بزنند و تصمیمات مالی درستی در رابطه با فروش اضافه، حفظ و اکتساب بگیرند. بر هر مشتری تمرکز می کند و از تعاملات با مصرف کنندگان استفاده می کند که هدف آن تقویت ارتباطات است. امروزه موفقیت یک شرکت به توانایی آن در ایجاد مشتریان وفادار تا حد امکان بستگی دارد. برای درک اینکه ارزش ویژه مشتری چیست، بررسی تفاوت بین ارزش ویژه مشتری و برند که اغلب با هم اشتباه می‌شوند، مفید است، اگرچه هر کدام ویژگی‌های متمایزی دارند. ارزش ویژه مشتری در مقابل ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند و ارزش ویژه مشتری بر سطح وفاداری مشتری نسبت به یک بر.. ... ادامه مطلب

دوقلو دیجیتال Digital Twin (دیجی تویین) چیست و چرا در تغییر جهان اهمیت زیادی دارد؟

دیجی تویین , دیجیتال تویین , تویین دوقلو , تویین دیجیتال , دوقلوهای دیجیتال , همزاد دیجیتال تولید حتی ساده ترین محصول نیازمند تخصص در مواد، تجهیزات، عملیات و جریان فرآیند است. و وابستگی‌های متقابل این عناصر باعث می‌شود که «درست کردن آن در اولین بار» هنگام راه‌اندازی یک خط تولید جدید یا اصلاح فرآیند موجود، بسیار دشوار – اگر نگوییم غیرممکن – باشد. هر عنصر، از طراحی محصول گرفته تا طرح تولید و سیستم کنترل، احتمالات متعددی را برای خطاها یا ناکارآمدی‌ها معرفی می‌کند که کشف آنها تا زمانی که سیستم راه‌اندازی و راه‌اندازی نشود، دشوار است. اما دوقلو دیجیتال (همزاد دیجیتال) این عدم قطعیت ها را با ارائه راهی برای طراحان و برنامه نویسان برای آزمایش و تأیید سیستم دنیای واقعی قبل از قرار گرفتن دارایی های فیزیکی کاهش می دهند یا حذف می کنند. دوقلو دیجیتال Digital Twin چیست و چگونه کار می کند یک دوقلو دیجیتال (همزاد دیجیتال) یک نمایش مجازی از یک موجودیت یا فرآیند در دنیای واقعی است. از سه عنصر زیر تشکیل شده است: یک موجود فیزیکی در فضای واقعی؛ دوقلو دیجیتال در قالب نرم افزار; و داده هایی که دو عنصر.. ... ادامه مطلب

CRM اجتماعی چیست؟ SCRM مدیریت ارتباط با مشتری در شبکه اجتماعی

CRM اجتماعی این پتانسیل را دارد که بازدهی را در بین چندین عملکرد اصلی کسب و کار ارائه دهد: با ردیابی و مدیریت تماس‌های مشتری در کانال‌ها و عملکردهای تجاری، تیم‌های خدمات مشتری می‌توانند خدمات بهتری را ارائه دهند و زمان‌های وضوح را به‌طور قابل توجهی بهبود بخشند. حدود 79 درصد از مشتریان Salesforce بهبود خدمات مشتری و 63 درصد افزایش حفظ مشتری را گزارش کردند که نشان می دهد CRM اجتماعی مزایای تجاری واقعی را ارائه می دهد. با استفاده از یک CRM اجتماعی، پیشرفت و مکان هر مشتری را در قیف فروش دنبال کنید. تیم‌های فروش می‌توانند به جای استفاده از رویکرد سنتی CRM، یک تجربه شخصی برای کاربران متخصص ایجاد کنند. فراتر از فردی‌سازی، تیم‌های فروش می‌توانند انتظار داشته باشند که با تبدیل شدن مشتریان به توصیه‌کنندگان و حامیان، شاهد بهبود در کسب‌وکار حفظ شده و ارجاع‌شده باشند. و این منجر به افزایش درآمد می شود. در یک نظرسنجی از مشتریان Salesforce، 55٪ افزایش وفاداری مشتری و 54٪ افزایش درآمد فروش را گزارش کردند. افزایش دسترسی و دید، هزینه کمتر. بازاریابان می توانند از CRM اجتماعی برای افزایش دسترسی و در .. ... ادامه مطلب

متاورژن یک دنیای کاملا جدید – متاورس چیست؟

فناوری Metaverse – متاورژن Meta Version و پیامدهای آن برای رهبران تجاری متاورژن چیست؟ متاورس Metaverse / Meta Version اصطلاح رایجی است که برای توصیف آنچه بسیاری انتظار دارند الگوی مهم بعدی برای نحوه استفاده ما از فناوری‌ها و شبکه‌های دیجیتال برای تعامل و همکاری با دیگران و داشتن انواع تجربیات مجازی باشد، استفاده می‌شود. این یک فناوری یا دستگاه واحد نیست و خدمات هیچ شرکتی نیست. این همگرایی چندین فناوری جداگانه است که همه آنها به سرعت برای استفاده اصلی در حال بلوغ هستند. این فناوری‌ها با هم می‌توانند تجربه یک محیط سه‌بعدی و غوطه‌ور را ایجاد کنند که در آن کاربران با محیط اطراف خود و سایر کاربران به گونه‌ای در تعامل هستند که گویی در یک فضای مشترک هستند. اما یک متاورس کاملاً توسعه یافته بیش از یک فضای مجازی صرف است. همچنین دارای حداقل دو ویژگی مهم دیگر است که پتانسیل آن را به عنوان یک پلت فرم جدید با کاربردهای متنوع افزایش می دهد. اول، احتمالاً هم دنیای فیزیکی و هم دنیای دیجیتال/مجازی را در تجربه کاربر شامل می شود. دوم، انتظار می رود متاورس دارای اقتصاد بومی باشد، از جمله دارایی های بوم.. ... ادامه مطلب

تاثیر ChatGPT بر بازاریابی دیجیتال

چت جی.پی.تی ChatGPT – چت بات Chatbot در عصر دیجیتال، هوش مصنوعی (AI) انقلابی در نحوه عملکرد کسب و کارها ایجاد کرده است. از ربات‌های چت گرفته تا دستیاران مجازی، هوش مصنوعی به ابزاری ضروری برای متخصصان بازاریابی تبدیل شده است. یکی از ابزارهای هوش مصنوعی که تأثیر عمیقی بر بازاریابی دیجیتال دارد ChatGPT است. در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که ChatGPT چیست، چگونه کار می کند و تاثیر آن بر بازاریابی دیجیتال، به ویژه در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی رسانه های اجتماعی. چت جی.پی.تی ChatGPT چیست ChatGPT یک مدل زبان بزرگ است که توسط OpenAI توسعه یافته است که از الگوریتم های یادگیری عمیق برای تولید پاسخ های زبان طبیعی به ورودی های کاربر استفاده می کند. این بر اساس معماری ترانسفورماتور پیش‌آموزشی (GPT) است که بر روی مجموعه عظیمی از داده‌های متنی آموزش داده شده است تا بتواند پاسخ‌هایی شبیه انسان به هر ورودی داده شده ایجاد کند. قدرت ChatGPT در توانایی آن در درک و تولید پاسخ‌های زبان طبیعی است که آن را به ابزاری ایده‌آل برای برنامه‌های هوش مصنوعی محاوره‌ای مانند ربات‌های گفتگو و.. ... ادامه مطلب

تعریف شاخص های عملکردی KPI, RI, PI, CSF – مثالی در بازاریابی

شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)، شاخص‌های نتایج (RIs)، شاخص‌های عملکرد (PIs) و عوامل حیاتی موفقیت (CSF) ابزارهای ضروری سازمان‌ها هستند که برای اندازه‌گیری عملکرد و دستیابی به اهدافشان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این معیارها برای سازمان‌ها برای شناسایی زمینه‌های بهبود، بهینه‌سازی عملیات و دستیابی به اهدافشان بسیار مهم است. در این مقاله به تفاوت های این معیارها و نحوه استفاده از آنها در بازاریابی می پردازیم. شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) KPIها معیارهای کمی هستند که برای ارزیابی عملکرد سازمان در دستیابی به اهدافش استفاده می شوند. KPI ها برای اندازه گیری پیشرفت و تعیین اینکه آیا یک سازمان به اهداف خود می رسد یا خیر استفاده می شود. KPI ها معمولاً در سطح سازمانی تنظیم می شوند و به بخش های عملکردی و افراد تقسیم می شوند. KPI برای اندازه گیری پیشرفت در طول زمان و شناسایی زمینه های بهبود استفاده می شود. KPIهای مالی شامل رشد درآمد، حاشیه سود یا بازگشت سرمایه (ROI) می شود. KPIها همچنین می توانند غیرمالی باشند، مانند رضایت مشتری، مشارکت کارکنان یا کیفیت محصول. مثالی از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) در.. ... ادامه مطلب

برند جهانی چیست ؟ برندهای جهانی چقدر اهمیت دارند؟

برند جهانی چیست و اهمیت جهانی بودن آن چیست ؟ برند جهانی هویت شرکتی است که شهرت بین المللی دارد و برای مصرف کنندگان در سراسر جهان شناخته شده است. این برندی است که از مرزها و تفاوت های فرهنگی فراتر می رود و مشتریان در کشورهای مختلف آن را می شناسند و به آن اعتماد می کنند. یک برند جهانی توسط شرکتی ایجاد می شود که محصول یا خدماتی را توسعه داده است که به اندازه کافی منحصر به فرد و ارزشمند باشد تا بتواند در بازارهای مختلف در سراسر جهان موفق باشد. برندهای جهانی به بخش مهمی از اقتصاد مدرن تبدیل شده اند و نقش مهمی در موفقیت شرکت های چند ملیتی ایفا می کنند. برندهای جهانی مترادف با کیفیت، نوآوری و قابلیت اطمینان هستند و نشان دهنده بهترین چیزی هستند که یک شرکت ارائه می دهد. در این مقاله به چیستی برند جهانی می پردازیم، نمونه هایی از برندهای موفق جهانی را ارائه می دهیم و در مورد اینکه چگونه شرکت ها می توانند یک برند جهانی را مدیریت کنند، صحبت خواهیم کرد. تعریف برند جهانی برند جهانی برندی است که در چندین کشور و مناطق مختلف جهان شناخته شده و به بازار عرضه می شود. تصویر، هویت و شهرت ثابتی دارد که تو.. ... ادامه مطلب

شیوه انتخاب نام یک گروه موسیقی

شیوه انتخاب نام یک گروه موسیقی ( انتخاب اسم گروه موسیقی) نام گروه موسیقی یک شناسه منحصر به فرد برای یک گروه است و مانند برند برای محصولات و خدمات دیگر باید ویژگیهایی داشته باشد. این نامی است که گروه موسیقی هنگام اجرا، ضبط و تبلیغ موسیقی خود از آن استفاده می کند. نام گروه می تواند ترکیبی از کلمات، یک کلمه یا حتی یک نماد باشد و اغلب نشان دهنده سبک یا ژانر موسیقی است که گروه می نوازد. نام گروه یکی از جنبه های مهم برند یک گروه است و می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت آنها در صنعت موسیقی داشته باشد. انتخاب نام یک گروه موسیقی یکی از مهم ترین تصمیماتی است که یک گروه می تواند بگیرد. این به عنوان پایه ای برای برند، هویت و تصویر کلی گروه عمل می کند. یک نام گروه موسیقی عالی می‌تواند جوهره صدا، سبک و پیام یک گروه را به تصویر بکشد، در حالی که یک نام گروه بد می‌تواند طرفداران بالقوه را قبل از اینکه حتی یک نت موسیقی را بشنوند دور کند. در این مقاله، اهمیت نام گروه موسیقی را بررسی می‌کنیم و در مورد آنچه که یک نام گروه بزرگ را می‌سازد، صحبت خواهیم کرد. شیوه انتخاب نام گروه موسیقی نام یک گروه موسیقی ا.. ... ادامه مطلب

نحوه انتخاب نام فروشگاه/ اسم مغازه

شیوه انتخاب نام فروشگاه/ اسم مغازه انتخاب نام فروشگاه/ انتخاب اسم مغازه خود یکی از مهم ترین تصمیماتی است که هنگام راه اندازی کسب و کار می گیرید. نام برند شما اولین چیزی است که مردم در مورد کسب و کار شما متوجه می شوند و می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت فروشگاه شما داشته باشد. در اینجا نکاتی در مورد نحوه انتخاب نام تجاری برای فروشگاه خود آورده شده است. منحصر به فرد باشید اولین و مهمترین قانون در انتخاب نام فروشگاه/ اسم مغازه خود منحصر به فرد بودن است. شما نمی خواهید نامی را انتخاب کنید که قبلاً توسط یک تجارت دیگر استفاده می شود یا نامی که بیش از حد شبیه به نام تجاری دیگری باشد. نام برند شما باید برجسته و به یاد ماندنی باشد. این ایده خوبی است که یک جستجوی علامت تجاری انجام دهید تا مطمئن شوید که نام انتخابی شما قبلاً توسط یک تجارت دیگر علامت تجاری نشده است. توصیفی باشد نام تجاری شما باید توصیف کننده فروشگاه شما و محصولاتی باشد که می فروشید. این به مشتریان بالقوه کمک می کند تا بفهمند فروشگاه شما چیست و چه چیزی را می توانند در آنجا پیدا کنند. برای مثال، اگر مواد غذایی ارگانیک می فروشید، .. ... ادامه مطلب

چگونگی تقویت مهارت های مدیریت و تبدیل شدن به یک رهبر موفق

چگونگی تقویت مهارت های مدیریت و تبدیل شدن به یک رهبر موفق مدیریت یک نقش پیچیده و چالش برانگیز است که به مجموعه ای متنوع از مهارت ها نیاز دارد. مدیران موثر باید بتوانند تیم های خود را برنامه ریزی، سازماندهی و رهبری کنند و در عین حال سازگار، ارتباط پذیر و تحلیلی باشند. برای برتری در مدیریت، افراد باید به طور مداوم مهارت های خود را اصلاح کنند و با آخرین روندها و تکنیک ها به روز باشند. در این راهنما، چگونگی تقویت مهارت های مدیریت و تبدیل شدن به یک رهبر موفق را بررسی خواهیم کرد. نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید قبل از اینکه بتوانید مهارت های مدیریتی خود را تقویت کنید، ضروری است که بدانید کجا برتر هستید و در کجا مبارزه می کنید. کمی زمان بگذارید تا تجربیات خود را به عنوان یک مدیر فکر کنید و در مورد زمینه هایی که می توانید پیشرفت کنید فکر کنید. همچنین ممکن است به دنبال بازخورد از اعضای تیم یا همتایان خود باشید تا بینش بیشتری کسب کنید. هنگامی که نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کردید، می توانید تلاش خود را بر توسعه بخش های ضعیف تر خود متمرکز کنید. مهارت های ارتباطی خود را توسعه دهید ارتباط موثر .. ... ادامه مطلب

بازاریابی همه کاناله و هوش مصنوعی : زوجی از بهشت بازاریابی

بازاریابی Omnichannel (بازاریابی همه کاناله) و هوش مصنوعی AI در دنیای دیجیتال پرشتاب امروزی، بازاریابی تبدیل به یک بازی جلوتر ماندن از منحنی ها شده است. تکامل فناوری راه را برای تجارت با مشتریان خود به روش های جدید و نوآورانه هموار کرده است. دو فناوری که دنیای بازاریابی را متحول کرده اند، بازاریابی همه کاناله و هوش مصنوعی (AI) هستند. در این مطلب بررسی خواهیم کرد که چگونه ترکیب بازاریابی همه کاناله و هوش مصنوعی می‌تواند یک استراتژی بازاریابی قدرتمند ایجاد کند که به کسب‌وکارها کمک می‌کند از رقبا جلوتر بمانند. بازاریابی همه کاناله چیست بازاریابی Omnichannel (اومنی چنل – بازاریابی همه کاناله) یک رویکرد مشتری محور است که از کانال های متعدد برای ارائه یک تجربه مشتری یکپارچه استفاده می کند. هدف، ایجاد یک تجربه برند منسجم برای مشتری، صرف نظر از کانالی که برای تعامل با برند استفاده می‌کند. این می تواند همه چیز را از فروشگاه های آجر و ملات گرفته تا رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و برنامه های موبایل را شامل شود. ایده پشت بازاریابی همه‌کانالی این است که اطمینان حاصل شود که مشتری در همه ک.. ... ادامه مطلب

بینش مصرف کننده [Consumer Insight] چیست ؟

بینش مصرف کننده و چه اهمیتی دارد ؟ بینش مصرف کننده چیست بینش مصرف کننده Consumer Insight به درک و تفسیر رفتار، نیازها، خواسته ها و ترجیحات مصرف کننده از طریق تجزیه و تحلیل داده ها، روندها و الگوها اشاره دارد. بینش مصرف کننده به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا نیازهای مصرف‌کننده را شناسایی و پیش‌بینی کنند، محصولات و خدمات را بهبود ببخشند، استراتژی‌های بازاریابی مؤثر ایجاد کنند و از رقبا جلوتر بمانند. بینش مصرف کننده را می توان از طریق روش های مختلفی مانند تحقیقات بازار، نظرسنجی، گروه های متمرکز، گوش دادن به رسانه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل داده ها جمع آوری کرد. کسب‌وکارها می‌توانند از بینش مصرف کننده برای به دست آوردن درک عمیق‌تری از مخاطبان هدف خود، از جمله جمعیت‌شناسی، روان‌شناختی، و عادات خرید استفاده کنند. از این اطلاعات می توان برای ایجاد کمپین های بازاریابی شخصی و مرتبط تر، توسعه محصولات و خدماتی که نیازهای مصرف کننده را برآورده می کند، و بهبود تجربه کلی مشتری استفاده کرد. با به روز ماندن در مورد بینش مصرف کننده، کسب و کارها می توانند تصمیماتی آگاهانه بگیرند که می تواند منجر به افزای.. ... ادامه مطلب

تفاوت هوش تجاری Business Intelligence و Business Acumen چیست ؟

تفاوت هوش تجاری BI و هوش تجاری BA هوش تجاری Business Acumen چیست هوش تجاری Business Acumen : BA به توانایی درک و هدایت دنیای تجارت از جمله مدیریت مالی، بازاریابی، عملیات و برنامه ریزی استراتژیک اشاره دارد. این شامل ظرفیت اتخاذ تصمیمات هوشمندانه و مؤثر است که می تواند به یک شرکت در دستیابی به اهداف و اهداف خود کمک کند. داشتن هوش تجاری BA مستلزم ترکیبی از مهارت ها و دانش است که برای موفقیت در دنیای تجارت ضروری است. این مهارت ها شامل تفکر انتقادی، حل مسئله، مدیریت مالی، ارتباطات و برنامه ریزی استراتژیک است. علاوه بر این، زیرکی تجاری مستلزم درک عمیق صنعتی است که یک شرکت در آن فعالیت می کند، از جمله مشتریان، رقبا و روندهای بازار. در هسته آن، زیرکی کسب و کار داشتن یک دیدگاه جامع از کسب و کار و درک چگونگی همکاری بخش های مختلف سازمان برای دستیابی به اهداف مشترک است. این شامل درک چگونگی تأثیر تصمیمات مالی بر عملیات، چگونگی تأثیر استراتژی های بازاریابی بر فروش و نحوه تأثیر خدمات مشتری بر رضایت مشتری است. توسعه هوش تجاری BA یک فرآیند مادام العمر است که مستلزم یادگیری و توسعه مداوم است. راه‌ها.. ... ادامه مطلب

ارزش ویژه مشتری چیست ؟ Customer Equity

ارزش ویژه مشتری Customer Equity به ارزش کل تمام مشتریان فعلی و بالقوه یک شرکت اشاره دارد. این معیاری است که ارزش بلندمدتی را که مشتریان برای یک کسب و کار به ارمغان می آورند منعکس می کند. ارزش ویژه مشتری، ارزش مادام العمر مشتریان، از جمله درآمدی که تولید می کنند، هزینه های مربوط به جذب و حفظ آنها، و پتانسیل آنها برای ارجاع مشتریان جدید به شرکت را در نظر می گیرد. ارزش ویژه مشتری مجموع ارزش های طول عمر مشتری برای هر مشتری یک برند خاص است. این سود بالقوه ای است که همه مشتریان شرکت می توانند در طول رابطه تجاری و مشتری به ارمغان بیاورند. ارزش ویژه مشتری یک مفهوم اساسی برای مشاغلی است که به دنبال ایجاد روابط قوی و پایدار با مشتریان خود هستند. چارچوبی برای اندازه‌گیری و مدیریت ارزشی که مشتریان برای یک شرکت به ارمغان می‌آورند، فراهم می‌کند و می‌تواند به کسب‌وکارها در تصمیم‌گیری بهتر در مورد تخصیص منابع، استراتژی بازاریابی و تعامل با مشتری کمک کند. ارزش ویژه برند و ارزش ویژه مشتری سه جزء کلیدی ارزش ویژه مشتری Customer Equity ارزش ویژه ارزش Value equity ارزش ویژه ارزش به ارزش درک شده ای اشار.. ... ادامه مطلب