CRM اجتماعی این پتانسیل را دارد که بازدهی را در بین چندین عملکرد اصلی کسب و کار ارائه دهد:

با ردیابی و مدیریت تماس‌های مشتری در کانال‌ها و عملکردهای تجاری، تیم‌های خدمات مشتری می‌توانند خدمات بهتری را ارائه دهند و زمان‌های وضوح را به‌طور قابل توجهی بهبود بخشند.

حدود 79 درصد از مشتریان Salesforce بهبود خدمات مشتری و 63 درصد افزایش حفظ مشتری را گزارش کردند که نشان می دهد CRM اجتماعی مزایای تجاری واقعی را ارائه می دهد.

با استفاده از یک CRM اجتماعی، پیشرفت و مکان هر مشتری را در قیف فروش دنبال کنید. تیم‌های فروش می‌توانند به جای استفاده از رویکرد سنتی CRM، یک تجربه شخصی برای کاربران متخصص ایجاد کنند.

فراتر از فردی‌سازی، تیم‌های فروش می‌توانند انتظار داشته باشند که با تبدیل شدن مشتریان به توصیه‌کنندگان و حامیان، شاهد بهبود در کسب‌وکار حفظ شده و ارجاع‌شده باشند. و این منجر به افزایش درآمد می شود. در یک نظرسنجی از مشتریان Salesforce، 55٪ افزایش وفاداری مشتری و 54٪ افزایش درآمد فروش را گزارش کردند.

افزایش دسترسی و دید، هزینه کمتر. بازاریابان می توانند از CRM اجتماعی برای افزایش دسترسی و در عین حال بهبود ردیابی و اندازه گیری مشتری استفاده کنند. این می تواند به سایر تاکتیک های بازاریابی بازخورد داده و به تولید سرنخ و فروش کمک کند.

در یک نظرسنجی 89 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که رسانه‌های اجتماعی میزان قرار گرفتن در معرض برندشان را افزایش می‌دهند، در حالی که تقریباً نیمی از آنها گزارش دادند که صرف تنها 6 ساعت در هفته در فعالیت رسانه‌های اجتماعی باعث کاهش هزینه‌های کلی بازاریابی می‌شود.

دامنه CRM اجتماعی

دامنه CRM اجتماعی به خوبی در 6 حوزه کاربردی تجاری در نمودار بالا گروه بندی شده است. من اینها را به صورت خلاصه می کنم:

1. بازاریابی

نظارت، تجزیه و تحلیل و پاسخ به مکالمات مشتری از طریق ابزارهای گوش دادن اجتماعی. فکر می‌کنم این گزارش بحث در مورد ادغام بازاریابی اجتماعی با سایر تاکتیک‌های کمپین مانند بازاریابی ایمیلی را از دست داده است.

2. فروش

درک جایی که مشتریان بالقوه در حال بحث در مورد انتخاب محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما و رقبا هستند و تعیین بهترین راه برای درگیر شدن در گفتگو برای تأثیرگذاری بر فروش و ایجاد سرنخ. در B2B، Linked-In یک مکان آشکار است که باید نظارت شود.

3. خدمات و پشتیبانی

خودیاری مشتری از طریق انجمن های ارائه شده توسط شما و سایت های بی طرف.

4. نوآوری

استفاده از مکالمات برای تقویت توسعه محصول جدید یا افزایش پیشنهادات آنلاین یکی از هیجان انگیزترین اشکال CRM اجتماعی برای من است. من در مورد بسیاری از ابزارهای نرم افزاری برای تشویق بازخورد مشتری نوشته ام.

5. همکاری

این همکاری تجارت الکترونیک در یک سازمان از طریق اینترانت و سایر ابزارهای نرم افزاری برای تشویق همه اشکال همکاری است که از فرآیند کسب و کار پشتیبانی می کند.

6. تجربه مشتری

این به استفاده از CRM اجتماعی برای افزایش تجربه مشتری و افزودن ارزش به یک نام تجاری اشاره دارد که توسط بسیاری از جنبه های دیگر در بالا ذکر شده است. نمونه هایی از استفاده از برنامه های VIP ارائه می دهد که همکاری بین مشتریان با ویژگی های مشترک را برای افزودن ارزش و ایجاد حمایت ارائه می دهد.

5M در CRM اجتماعی

یک استراتژی CRM اجتماعی را می توان با بررسی و اولویت بندی گزینه ها در هر یک از 6 برنامه تجاری فوق توسعه داد.

این گزارش یک نمودار مفید برای کمک به اولویت بندی دارد – نشان می دهد که کدام برنامه ها محبوب ترین هستند. در حال حاضر ابزارهای گوش دادن اجتماعی است.

5Ms of Social CRM چارچوب مفید دیگری برای بررسی اجرای استراتژی است، آنها عبارتند از:

  1. نظارت Monitoring . بررسی روش شنود اجتماعی و کسب بینش از اینها.

  2. نقشه برداری Mapping . یافتن روابط بین یک مشتری یا بخش های گروه بندی شده با استفاده از پلتفرم های مختلف اجتماعی، به عنوان مثال. فیس بوک و توییتر یا بازاریابی ایمیلی.

  3. مدیریت Management . فرآیندهای اجرا و بازنگری استراتژی جزئیات بیشتر در مورد مدیریت کمپین در اینجا مفید خواهد بود.

  4. میان افزار Middleware . ابزارهای نرم افزاری و API های مورد استفاده برای نظارت و جمع آوری بینش.

  5. اندازه گیری Measurement . معیارهای مورد استفاده برای ارزیابی اثربخشی بازاریابی اجتماعی و بازگشت سرمایه.

استراتژی SCRM

هدف استراتژی CRM شناخت مشتری شما از طریق گوش دادن به آنها و با تعامل و همکاری فعال بین مشتریان، کارمندان و شرکا برای توسعه نوآوری هایی است که تجربه شخصی را ارائه می دهد و به مشتری و شرکت امکان می دهد به یک موقعیت برد-برد دست یابند.

جمع بندی

  • CRM اجتماعی چیست؟ SCRM یک فرآیند، استراتژی یا فناوری است که کسب و کارها را قادر می سازد تا از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی با مشتریان خود تعامل بهتری داشته باشند.
  • چرا کسب و کارها به CRM اجتماعی نیاز دارند؟ کسب‌وکارها برای تعامل با مشتریان در کانال‌های محبوب، و سپس ایجاد بینش‌های عملی از این تعامل، به SCRM نیاز دارند.
  • آیا می توان از CRM اجتماعی برای خدمات مشتری استفاده کرد؟ بله، CRM اجتماعی یک راه آسان برای کسب و کارها برای ارائه خدمات یکپارچه و چند کاناله به مشتریان است که مصرف کنندگان امروزی انتظار دارند.
  • آیا CRM اجتماعی می تواند بازاریابی را بهبود بخشد؟ CRM اجتماعی بازاریابان را قادر می سازد از تعامل یک طرفه به مکالمات معنادارتر حرکت کنند و مصرف کنندگان منفعل را به همکاران فعال تبدیل کنند.
  • مزایای CRM اجتماعی چیست؟ CRM اجتماعی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا تعامل ایجاد کنند، در زمان واقعی ارتباط برقرار کنند و پشتیبانی فوق‌العاده‌ای از مشتری را در طیف وسیعی از کانال‌ها ارائه دهند.
  • مورد تجاری برای CRM اجتماعی چیست؟ CRM اجتماعی می تواند تعدادی از عملکردهای تجاری از جمله خدمات مشتری، فروش و بازاریابی را بهبود بخشد.
  • بهترین استراتژی مدیریت داده ها در CRM برای بهبود کیفیت داده ها
  • رابطه مدیریت ارتباط با مشتری CRM ، شبکه های اجتماعی و فروش
  • 10 دروغ مدیر فروش – دروغی که مدیریت فروش به فروشنده خود می‌گوید
  • مشتری راغب کیست ؟ چرا فروشنده نمی‌تواند مشتری راغب را جذب نماید ؟

2 بهمن 1401

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید