گزینش محتوا – کانت کیوریشن Content Curation – تولید محتوا بر اساس گزینش – بازاریابی محتوایی

تولیدکنندگان محتوا در ایران، از روش گزینش محتوا برای ساخت یک متن استفاده مینمایند اما اسم کار خود تولید محتوا/خلق محتوا میگذارند.

تعریف کانتنت کیوریشن چیست

گزینش محتوا – کیوریشن محتوا Content Curation – فرآیند یافتن و جمع آوری محتوای آنلاین و ارائه بهترین قطعات به صورت ساختاریافته است.

گزینش محتوا یعنی درست کردن یک متن بلند با استفاده از تکه نوشته های از چندین متن . دقیقا مانند درست کردن یک تصویر از کنار هم قرارداد تکه های عکس در کنار هم.

گزینش محتوا - کانت کیوریشن Content Curation - تولید محتوا بر اساس گزینش

گزینش محتوا در مقابل تولید محتوا

گزینش محتوا Content Curation اغلب جزئی از استراتژی بازاریابی محتوا است، اما تولید محتوا / خلق محتوا Content Creation دو مفهوم یکسان نیستند.

تولید محتوا شامل طراحی و تبلیغ مطالب شما از ابتداست. قطعاتی که تولید میکنید ممکن است ویدیو، وبلاگ، پادکست یا چیز دیگری باشد.

گزینش محتوا مستلزم جستجوی محتوای مرتبط از منابع و برندهای دیگر به جای ایجاد محتوای واقعا اصلیل و منحصرفرد است.

از آنجایی که الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی به برندهایی که بیشترین تعامل ساز هستند، پاداش میدهند، گزینش محتوا راه سریع‌تری را برای ارائه ارزش ثابتی به دنبال‌کنندگان ارائه میکند تا احساس مشارکت کنند.

برخلاف بازاریابی محتوا، گزینش محتوا شامل ایجاد محتوای شخصی سازی شما نمیشود. در عوض، شما در حال تحقیق و به اشتراک گذاری اطلاعاتی هستید که توسط افراد دیگری تولید شده و مخاطبان شما از آنها استقبال میکنند و به آنها پاسخ میدهند. مانند سایر جنبه‌های بازاریابی، گزینش محتوا به برند شما ارزش میافزاید و روابط پایداری با مشتریان شما ایجاد میکند.

گزینش محتوا چگونه استفاده میشود

گزینش محتوا در دنیای وب رخ میدهد. همه مکانهایی که محتوا به اشتراک گذاشته میشود و مورد بحث قرار میگیرد، نمونه‌های خوبی از گزینش محتوا هستند، از جمله فیدهای RSS، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، وبسایت‌های جمع‌آوری اخبار، و پیوندها و مقالاتی که در وبلاگ‌ها به آنها ارجاع داده میشود. نوع استانداردی از محتوا نیز وجود ندارد.

وب‌سایت‌ها اغلب متن، ویدیو، صدا، تصاویر و اینفوگرافیک را مدیریت و به اشتراک میگذارند.

چرا کانت کیوریشن برای کاربر ارزشمند است

با استقبال بیشتر مشاغل از بازاریابی درونگرا ، وب به طور فزاینده ای مملو از محتوا شده است.

صاحبان مشاغل در سراسر جهان در تلاشند تا ادعایی در صنایع خود داشته باشند و حجم عظیمی از محتوا را در حین انجام آن تولید کنند. این منجر به وضعیتی میشود که اغلب از آن به عنوان اشباع محتوا یاد میشود.

وقتی تعداد زیادی ناشر درباره یک موضوع خاص مینویسند، مصرف کنندگان به چالش کشیده میشوند تا آن را غربال کنند و اطلاعات باکیفیت پیدا کنند. کسب‌وکارهایی که محتوا را مدیریت می‌کنند و همچنین مطالب خود را منتشر میکنند، به مشتریان کمک میکنند تا به سرعت اطلاعات خوبی را از بهترین منابع در صنعت دریافت کنند.

سه استراتژی محبوب برای گزینش محتوا

بسیاری از کسب‌وکارها مقالات مفیدی را از منابع دیگر به صورت آنلاین جمع‌آوری میکنند، آنها را سازماندهی میکنند و با خوانندگان به اشتراک میگذارند، و اساساً برندهای خود را به مجله‌ای آنلاین تبدیل میکنند که بهترین محتوای یافت شده در مورد موضوعات مرتبط مورد علاقه کاربران را به اشتراک میگذارد.

هدف این است که وب سایت خود را به یک مقصد “یک مرحله ای” برای بهترین اطلاعات در مورد محصولات و خدمات خود تبدیل کنید، و نیازی به تحقیقات مشتریان در مورد موضوعات مرتبط در جاهای دیگر را از بین ببرید.

  • «بهترین» پست‌های وبلاگ جمع‌آوری – برخی از برندها، مقالات را در یک بازه زمانی مشخص نگهداری میکنند و آنها را در روز خاصی از هفته یا ماه منتشر میکنند. این باعث ایجاد این انتظار در بین خوانندگان آنها میشود که بهترین مقالات در قالبی قابل هضم و در زمان قابل پیش بینی در اختیار آنها قرار گیرد.یکی از نمونه ها پست هفتگی Hootsuite به نام “این هفته در شبکه اجتماعی” میباشد، که در آن آنها آخرین روندها، اطلاعیه ها و ویژگی های دنیای رسانه های اجتماعی را به اشتراک میگذارند.
  • خبرنامه های ایمیل – ایمیل یکی دیگر از کانال های عالی برای متصدیان محتوا است زیرا ارتباط مستقیم با مصرف کننده را ارائه می دهد. شما میتوانید محتوای با کیفیت را مستقیماً به آنها تحویل دهید و کاربران را از جستجوی آن نجات دهید. بسیاری از سایت‌های بازاریابی ایمیلی مانند AWeber تست A/B را ارائه میدهند، که در آن میتوانید سرفصل‌های مختلف را آزمایش کنید و ببینید چه چیزی بیشترین پاسخ را دارد.
  • اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی – ارائه اطلاعات ارزشمند از دیگر رهبران صنعت میتواند پاداش های بزرگی را در رسانه های اجتماعی درو کند. این کار اعتماد و تخصص را به دنبال کنندگان شما نشان میدهد و به آنها نشان میدهد که تجارت خود را به خوبی میشناسید و برای نظرات سایر افراد تأثیرگذار ارزش قائل هستید.

سه رکن اصلی گزینش محتوا

  • تشخیص اینکه مخاطبان شما چه موضوعاتی را دوست دارند و چه محتوایی را دوست دارند و شناسایی یا یافتن بیشترین اشتراک‌گذاری و گفتگو در مورد داستان‌ها در صنعت شما که با موضوعاتی که در مرحله اول تعریف کردید مرتبط خواهد بود.
  • بررسی و سازماندهی محتوا
  • با به اشتراک گذاشتن بهترین آیتم ها، مخاطبان هدف از آن لذت میبرند

و در کنار مزیت افزوده این که مجبور نیستید کل بودجه خود را صرف تلاش برای تولید محتوای اندازه کافی کننده قانع خودتان کنید، انجام گزینش محتوا مزایای بیشتری دارد.

  • روش موفقیت در مصاحبه
  • راه استخدام بدترین فروشنده
  • مدیر بازاریابی محتوا کیست ؟ Content Marketing Manager
  • بازاریابی مفهوم ، نسل بعدی بازاریابی محتوا
  • بازاریابی محتوا {تاثیر هرم بازاریابی محتوا بر کسب و کار}

مشاوره بازاریابی

مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم بوده و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

6 خرداد 1401

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید