مدیران در بازارهای B2B و تولید به دنبال کاهش هزینه ها برای مقابله با رکود اقتصادی هستند. داشتن کمپین های روابط عمومی و بازاریابی مقرون به صرفه بخش مهمی از راه حل است. درک چگونگی مدیریت یک رکود اقتصادی شاید دشوارترین مسئولیت برای هر مدیر کسب و کار باشد. آیا فرد اضافه کاری را حذف می کند، فضا یا تجهیزات بلااستفاده را می فروشد یا کارگران را اخراج می کند؟

هیچ کس نمی خواهد مشاغل خود را کاهش دهد یا فعالیت های خود را کوچک کند، اما در زمان های تلاش، به نظر می رسد که گزینه های بسیار کمی وجود دارد. در حالی که قطع عملیات غیر ضروری و متمایل کردن فرآیندها مطمئناً گام‌های مهمی هستند، یافتن راه‌هایی برای ایجاد کسب ‌و کار جدید برای اطمینان از سودهای آینده و حفظ رشد عملیات حیاتی است.

بقای باهوش ترین ها

بودجه‌ها محدود هستند، اما در عین حال، باید روشی برای ایجاد سرنخ‌های جدید وجود داشته باشد. شرکت هایی که به طور کامل از هر شکلی از بازاریابی کنار می گذارند، نامرئی می شوند و کوچک می شوند، در حالی که سایرین که دلارهای بازاریابی خود را زیرکانه با شکل مناسب بازاریابی توزیع می کنند، همچنان در مقابل مشتریان بالقوه قرار می گیرند و رشد می کنند.

این مدیران درک می کنند که برای گسترش در زمان های خوب یا بد، مهم است که در کانون توجه رسانه ها باشید. توسعه بدون تأثیرگذاری بر کسب و کار جدید نمی تواند اتفاق بیفتد، تبلیغات شفاهی و تماس ها فقط تا این حد ادامه دارد. شعار جدید برای تولیدکنندگان امروز این است: قرار گرفتن در معرض عموم برابر است با بقا.

همچنین بخوانید: نقش وبلاگ نویسی در بهبود روابط عمومی

رسانه مناسب

با وجود همه گزینه های موجود، یافتن رسانه مناسب می تواند دشوار باشد. انتخاب های برتر عبارتند از تلویزیون، رادیو، مجلات، روزنامه ها، نمایشگاه های کسب و کار و اینترنت. هر کدام مزایای مشخصی را ارائه می دهند. اما برای سازمان‌های B2B که دارای مخاطبان تخصصی و انتخاب محدودتری از رسانه‌ها هستند، بهترین گزینه‌ها نشریات کسب و کار (چه به صورت چاپی و چه آنلاین) هستند.

با توجه به این موضوع، چگونه می توان از فرصت های انتشار کسب و کار به بهترین وجه استفاده کرد؟ تقویت برنامه تبلیغات چاپی با روابط عمومی به شرکت اجازه می دهد تا ویژگی های خود را گسترش دهد. مقالاتی که در نشریات قرار می گیرند، سطح اعتبار بیشتری را ارائه می دهند. هنگامی که به درستی مورد هدف قرار گیرند، نتایج عالی به دست می‌آیند که به ده‌ها هزار مشتری بالقوه می‌رسد.

علاوه بر افشای معتبری که در نشریات چاپی ارائه می‌شود، شرکت‌ها می‌توانند از چاپ مجدد مقاله به عنوان ابزار فروش و به عنوان پست مستقیم برای کاهش هزینه‌های تولید مواد بازاریابی اضافی استفاده کنند. این تجدید چاپ‌ها اغلب مؤثرتر از بروشورهای بازاریابی سنتی هستند، زیرا آنچه دیگران در مورد یک شرکت می‌گویند نسبت به آنچه که یک شرکت در مورد خودش می‌گوید، وزن بیشتری با چشم‌انداز دارد.

پندلتون می گوید: «ما همچنین می توانیم این اطلاعات را برای نمایندگان سازنده مستقل خود ارسال کنیم. “این به آنها کمک می کند تا بهتر بفهمند ما به عنوان یک شرکت چه کاری انجام می دهیم و فروش محصولات ما را برای آنها آسان تر می کند.”

همچنین بخوانید: ارزیابی ایده های روابط عمومی

یکی دیگر از روش های مقرون به صرفه استفاده از رسانه های کسب و کار برای تقویت کمپین های بازاریابی مستقیم، اجاره لیست های ایمیل هدفمند از نشریات کسب و کار معتبر است. این نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه خرید لیست های ایمیل عمومی که اغلب قدیمی و بیش از حد گسترده هستند، می شود، بلکه وظیفه زمان بر مدیریت لیست های انصراف و بازگشت کالا را نیز حذف می کند.

برای استفاده از حجم فرصت‌های موجود برای سازمان‌های B2B، یافتن همه نشریاتی که به بازارهای اصلی و همچنین بازارهای خاص می‌رسند ضروری است. اغلب تولیدکنندگان تنها با سه تا پنج نشریه برتر در بازارهای اصلی خود آشنا هستند، اما از تعداد بیشتری از نشریات که به بازارهای هدف آنها می رسند بی اطلاع هستند. معمولاً کمتر از ۳۰ تا ۵۰ نشریه وجود دارد که شرکت ها می توانند در آنها پوشش داده شوند، و اغلب صدها نشریه بسته به تعداد بازارهای عمودی ارائه شده وجود دارد.

بسیاری از شرکت‌های B2B به اینترنت به‌عنوان یک رویکرد مقرون‌به‌صرفه و در بازار امروز، ضروری برای افزایش قرار گرفتن در معرض بازار روی آورده‌اند. اما با وجود طیف گسترده ای از استراتژی های بازاریابی آنلاین مانند انتشارات آنلاین، کلمات تبلیغاتی، مقالات سئو، وبلاگ های شرکتی و سایت های شبکه های اجتماعی، گاهی اوقات تعیین موثرترین فرصت ها برای تولیدکنندگان گیج کننده است.

با این وجود، بسیاری از این روش ها را می توان به سادگی با بررسی واقعیات حذف کرد. تحقیقات نشان داده است که کمتر از ۲۰ درصد از کاربران اینترنت B2B هنگام جستجو بر روی تبلیغات کلیک می کنند و ۸۵ درصد از خریداران B2B روی نتایج “ارگانیک” کلیک می کنند، زیرا آنها معتبرتر در نظر گرفته می شوند. همچنین اخیراً سر و صدای زیادی در مورد فرصت‌های بازاریابی با یوتیوب و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک وجود داشته است، اما این سایت‌ها به طور خاص برای عموم مردم طراحی شده‌اند و لزوماً اعتبار یا حتی دیده شدن را هنگام هدف قرار دادن عمومی B2B افزایش نمی‌دهند.

همچنین بخوانید: استفاده از نمایشگاه ها در کسب و کار

اگرچه همیشه فرصت های جدیدی برای بررسی در دنیای اینترنت وجود خواهد داشت، اما در حال حاضر دو روش موثر و ثابت شده برای سازمان های B2B برای استفاده از اینترنت، از طریق قرار دادن معتبر در وب سایت های انتشارات کسب و کار و قرار دادن مقالات SEO (بهینه سازی موتور جستجو) برای افزایش رتبه بندی صفحه برای جستجوهای ارگانیک است.

استخدام یک متخصص برای کمک به تلاش‌های روابط عمومی نشریات و برنامه‌های مقاله سئو، مزایای زیادی را به همراه دارد که یک شرکت معمولاً از آن برخوردار نیست. این کارشناسان دقیقاً می‌دانند که چگونه با سردبیران و سایت‌های توزیع اخبار کار کنند تا یک مقاله منتشر کنند، تعادل ظریف بین اطلاعات مفید و تبلیغاتی را رعایت کنند.

تنها شرکت هایی که در کانون توجه رسانه ها باقی بمانند، به گونه ای که اعتبار شخص ثالث را حفظ کنند، در فضای اقتصادی امروز زنده خواهند ماند. کاهش هزینه و اقدامات متمایل به همه ضروری است، اما خدماتی که روابط عمومی معتبری را برای یک تولید کننده فراهم می کند، تا حد زیادی تعادل سالم بین حفظ قیمت نهایی و ایجاد آن کسب و کار جدید بسیار مهم را فراهم می کند.

انتهای مطلب/ منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید