برای اکثر مشاغل، بازاریابی یک ضرورت عملی است. این تنها استراتژی قابل اجرا برای افزایش دیده شدن برند شما، جذب افراد بیشتر به برند شما و در نهایت رشد کسب و کار است. اما اجازه دهید با آن روبرو شویم؛ بازاریابی گران است .مطمئناً، می توانید هزینه هایی را که برای بازاریابی مستقیم خرج می کنید کاهش دهید .

می توانید با آژانس بازاریابی انتخابی خود، طرحی را که دارید تنزل دهید. شما می توانید بودجه تبلیغات خود را کاهش دهید. اما این رویکردها دارای نکات منفی هستند. اغلب با کار با کیفیت پایین تر یا نتایج پایین تر روبرو می شوید. بنابراین چگونه می توانید هزینه هایی را که برای بازاریابی خرج می کنید بدون از دست دادن این نتایج ارزشمند کاهش دهید؟

یک ممیزی بازاریابی انجام دهید

قبل از شروع به کاهش هر چیزی، مهم است که با انجام یک حسابرسی کامل، یک عکس فوری از بودجه بازاریابی فعلی خود بگیرید. همه چیزهایی را که در حوزه بازاریابی و تبلیغات خرج می‌کنید مستند کنید و میزان ارزشی که از هر سرمایه‌گذاری به دست می‌آورید را دریابید.

این به معنای محاسبه هزینه های مستقیم (مانند هزینه تبلیغات یا استخدام یک آژانس)، اما همچنین هزینه های غیر مستقیم (مانند اشتراک نرم افزار) و هزینه های نیروی کار است. هنگامی که تمام هزینه های خود را از A تا Z در مقابل خود قرار دهید، کاهش بسیار آسان تر خواهد بود.

ROI را به نتیجه نهایی خود تبدیل کنید

در دنیای بازاریابی، همه چیز به بازگشت سرمایه یا ROI شما بستگی دارد. فرض کنید ۱۵۰۰ دلار را برای مجموعه ای از تبلیغات خرج می کنید که در نهایت ۳۰۰۰ دلار سود جدید برای شما به ارمغان می آورد، که به شما بازگشت سرمایه ۲۰۰ درصدی می دهد. در یک سناریوی جایگزین، شما ۳۰۰۰ دلار برای مجموعه ای از تبلیغات خرج می کنید که ۹۰۰۰ دلار سود جدید برای شما به ارمغان می آورد. این به شما بازگشت سرمایه ۳۰۰ درصدی می دهد.

همچنین بخوانید: 10 راه برای صرفه جویی در هزینه ها با شرکت روابط عمومی

سناریوی اول باعث می‌شود پول کمتری برای بازاریابی خرج کنید، از نظر فنی به شما امکان می‌دهد بودجه خود را کاهش دهید، اما سناریوی دوم سودآوری بسیار بیشتری را به شما می‌دهد، هم از نظر سود کل و هم از نظر سود به عنوان درصدی از آنچه سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

راه‌های زیادی برای بهبود بازگشت سرمایه بازاریابی شما وجود دارد، اما مهم‌ترین استراتژی اولیه این است که تلاش‌های خود را بر روی تاکتیک‌ها و استراتژی‌هایی متمرکز کنید که احتمالاً در بلندمدت مفید هستند. به عنوان مثال، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، به سرمایه گذاری اولیه قابل توجهی نیاز دارد ، اما همچنین این ظرفیت را دارد که یکی از استراتژی های با بالاترین ROI باشد.

آنچه را که کار نمی کند، حذف کنید

از قطع تاکتیک هایی که کار نمی کنند نترسید. برای کسب ‌و کارهای جدید ایده خوبی است که استراتژی‌های بازاریابی مختلف را تجربه کنند، از کانال‌های متعدد سرمایه‌گذاری کنند و بهترین مسیر رو به جلو را کشف کنند. اما ادامه سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی که به شما بازدهی نمی‌دهند فلج‌کننده است. از پرداخت هزینه برای کانال ها یا ابزارهایی که برای سازمان شما ارزش افزوده ندارند، خودداری کنید.

آنچه را که کار می کند دو برابر کنید

برعکس، شما باید بفهمید که کدام یک از استراتژی های شما بهتر عمل می کند و آنها را دو برابر کنید. اگر استراتژی بازاریابی ایمیلی شما ماهانه ۵۰ سرنخ جدید ایجاد می کند در حالی که تبلیغات PPC شما برای تولید ۲۵ سرنخ در ماه دو برابر هزینه دارد، بودجه تبلیغات PPC خود را کاهش داده و آن را به بازاریابی ایمیلی رها کنید.

همچنین بخوانید: تکامل در طراحی آرم شرکت های معروف

هدف گذاری مشتری خود را بهبود بخشید

بسیاری از استراتژی های بازاریابی مقرون به صرفه نیستند زیرا از هدف گیری ضعیف مشتری رنج می برند. شرکت‌ها یا نمی‌دانند مخاطبان هدفشان چه کسانی هستند ، یا در فیلتر کردن افرادی که با آن پارامترهای مخاطبان تناسب ندارند، کار خوبی انجام نمی‌دهند. مدتی را صرف بررسی بازار هدف شرکت خود و اصلاح نحوه هدف قرار دادن آن افراد کنید. هنگامی که از خرج کردن پول برای افرادی که به هر حال به محصولات شما علاقه ای ندارند، دست بردارید، متوجه نتایج بازاریابی بسیار بهتری خواهید شد.

از اتوماسیون استفاده کنید

اتوماسیون یکی از بهترین راه ها برای بهبود کارایی هزینه بازاریابی است. شما می‌توانید استراتژی بازاریابی خود را اجرا کنید و در عین حال تلاش دستی کمتری برای هر کار صرف کنید و در عین حال ثبات را بهبود بخشید.

برای مثال، می‌توانید یک کمپین ایمیل قطره‌ای راه‌اندازی کنید تا بر اساس قوانین و قالب‌های از پیش تعریف‌شده‌ای که ایجاد می‌کنید، خودش را اجرا کند. همچنین می‌توانید امتیازدهی و مدیریت سرنخ خود را خودکار کنید یا ربات‌های چت را برای راهنمایی مشتریان در مراحل اولیه قیف بازاریابی، فروش پیاده‌سازی کنید .

اشتراک ها را به نفع ابزارهای رایگان قطع کنید

چقدر برای ابزارهای بازاریابی و تبلیغات هزینه می کنید؟ اگر شما مانند بسیاری از کسب و کارها هستید، ممکن است صدها یا حتی هزاران دلار در ماه برای ابزارهایی خرج کنید که ارزش منحصر به فردی به عملیات شما اضافه نمی کنند. به لطف پلتفرم‌های منبع باز، بسیاری از ویژگی‌هایی که از ابزارهای پولی دریافت می‌کنید به صورت رایگان در دسترس هستند، فقط باید بدانید کجا را ببینید.

همچنین بخوانید: ممیزی بازاریابی

جمع بندی

کاهش بودجه بازاریابی و بهبود کارایی به این معنی نیست که باید کیفیت کار خود را کاهش دهید یا حتی حجم مطالب بازاریابی و تبلیغاتی را که در حال پخش هستید کاهش دهید. در عوض، این به معنای کاهش هوشمندانه هزینه ها و تمرکز بر روی کاری است که به احتمال زیاد به شما نتیجه می دهد.

انتهای مطلب/ منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید