بازاریابی یک بخش مهم و در عین حال پرهزینه از هر کسب و کار مدرن است. اکثر شرکت های بزرگ با نام کسب و کار درآمد قابل توجهی را صرف بازاریابی می کنند. صرف نظر از اینکه شرکت شما چقدر می‌تواند یا می‌خواهد به بازاریابی متعهد شود، با این وجود این یک امر پرهزینه است. در اینجا چند نکته برای کمک به کاهش این هزینه‌ها و ایجاد سرنخ و فروش وجود دارد.

۱.حضور خود را در رسانه های اجتماعی بهینه کنید

در حالی که پلتفرم های متعددی برای بازاریابی محصولات و خدمات شما وجود دارد، رسانه های اجتماعی جدیدترین آنها هستند. همچنین پتانسیل فوق‌العاده‌ای را برای اثربخشی بازاریابی با هزینه کم نشان می‌دهد. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک یک رسانه فوق‌العاده برای تبلیغات آنلاین نسبتاً مقرون‌به‌صرفه و بسیار قابل هدف هستند. از این طریق می توانید با قیمت مناسب به بازار هدف خود برسید.

خود پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی شما را قادر می‌سازند تا آگاهی و وفاداری برند را از طریق محتوای پولی و ارگانیک ایجاد کنید. اغلب ترکیب هر دو به ایجاد سر و صدای قابل توجهی در مورد شرکت شما و ایجاد سرنخ کمک می کند. شما می توانید با ارائه تخفیف به مشتریانی که نظرات مثبت خود را می نویسند، تبلیغات دهان به دهان در رسانه های اجتماعی را بیشتر کنید. پلت فرم رسانه های اجتماعی توییتر می تواند به عنوان یک لیست توزیع ایمیل موثر برای شرکت شما عمل کند و مردم را در مورد محصولات یا فروش جدید آگاه کند.

۲. داده های اهرمی

وقت خود یا منابع کمیاب شرکتتان را برای تبلیغات برای مصرف کنندگانی که آنجا نیستند هدر ندهید. در عوض، از داده ها برای کمک به شکل دادن به برنامه بازاریابی خود و نحوه اجرای آن استفاده کنید. یک مکان خوب برای شروع با مشتریان فعلی شما است. مشخص کنید که چه چیزی باعث می شود که آنها در رابطه با شرکت شما تیک بزنند و چرا آنها همچنان به محصولات و خدمات شما متکی هستند.

همچنین بخوانید: چگونگی ترویج کسب و کار

نظرسنجی های آنلاین، مکتوب و تلفنی می تواند به مشتریانی که محصولات شما را می خرند، دریچه ای ایجاد کند. شرکت شما همچنین می‌تواند از ابزارهای قدرتمند دیگری مانند Google Analytics برای بررسی بازاریابی و داده‌های آنلاین و ابزارهایی برای کمک به مفید کردن آن برای شرکت شما استفاده کند. استفاده از ابزارهایی مانند این می تواند به شما کمک کند تا تلاش های بازاریابی خود را برای دستیابی به حداکثر اثربخشی و در عین حال به حداقل رساندن هزینه های کلی تنظیم کنید. در نهایت، اطمینان حاصل کنید که شرکت شما از گنجینه داده های رایگان و دقیقی که در آنجا وجود دارد استفاده می کند.

۳. اصول را به خاطر بسپارید

ابزارهای پیشرفته، که شما اعمال می‌کنید، یا مرزهای جدید در رسانه‌ای که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید، مهم نیست. پیروی از اصول بازاریابی طولانی مدت یکی از بهترین راه ها برای بازاریابی موثر شرکت شما در عین کنترل هزینه های کلی است. اجتناب از اشتباهات پرهزینه، در چاپ و آنلاین می تواند به جلوگیری از قرار گرفتن شرکت شما در یک نور منفی کمک کند.

اجتناب از تغییرات پرهزینه در استراتژی بازاریابی شما زمانی که استراتژی فعلی کار می کند، راه دیگری است که شرکت شما می تواند هزینه های بازاریابی را مدیریت کند و همچنان فروش خوبی داشته باشد. سرمایه گذاری بر روی کارکنان بازاریابی آموزش دیده از طریق استخدام هدفمند، آموزش موثر و آموزش بعدی راه دیگری است که می توانید موثرترین بخش بازاریابی را برای هزینه داشته باشید.

جمع بندی

در نهایت، به یاد داشته باشید، یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌های بازاریابی، حفظ مشتریانی است که از قبل دارید. مشتریان مکرر به طور متوسط ​​مسئول ۴۰ درصد از درآمد یک کسب و کار هستند، بنابراین حفظ مشتریان راه عالی دیگری برای کاهش هزینه های انجام شده در بازاریابی برای یافتن مشتریان جدید است.

همچنین بخوانید: استراتژی‌های بازاریابی برای آژانس‌های بیمه

انتهای مطلب/ منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید