هرم برند Brand Pyramid

هرم برند

هرم برند brand pyramid ابزاری حیاتی که به شما کمک می کند تا ماهیت برند خود را تعریف کنید.

Brand Pyramid هرم برند

در این دنیای پر از تبلیغات، شرکت ها باید از میان این همه سروصدا خود را معرفی نمایند. هوشمندانه ترین راه برای انجام این کار، ساختن یک برند قوی و به یاد ماندنی و پرورش بی وقفه آن در طول زمان است. چه یک شرکت در لیست Fortune 500 باشید یا یک استارت آپ کوچک، برندسازی قدرتمند می‌تواند شما را در قیمت گذاری، وفاداری مشتری، هزینه‌های تبلیغاتی کمتر و کارمندان با انگیزه یاری نماید.

با این حال، بسیاری از شرکت ها برای برندینگ در حال تقلا هستند.

ما در تیم مشاوران مدیریت ایران، هر زمان که به عنوان مشاور بازاریابی یا مشاور مدیریت عامل سازمانی را بر عهده میگیریم، اولین کاری که انجام می‌دهم این است که سؤالاتی کلیدی زیر را مطرح مینماییم :

1. کسب و کار خود را در یک جمله توصیف می کنید؟

2. چطور مشکل مشتری را حل می کنید؟ فایده اش چیست؟

3. ارزش عاطفی محصول شما چیست؟ مشتری پس از استفاده از محصول شما چه احساسی باید داشته باشد؟

4. ارزش های اصلی شما کدامند؟

5. جوهره برند شما چیست؟ ایده اصلی که سعی در برقراری ارتباط دارید چیست؟

6. ماموریت و چشم انداز شرکت شما چیست؟

اغلب اوقات، به ویژه در شرکت‌های فناوری یا شرکتهایی در مراحل اولیه حضور در بازار هستند، وقتی از 5 تا 10 نفر این سؤالات را می‌پرسیم، پاسخها بسیار پراکنده و بی نظم هستند. اگرچه ممکن است ایده‌ها و مفاهیم کلی همپوشانی داشته باشند، اما پاسخ‌ها به سؤالات من ناسازگار، گیج‌کننده یا آشکارا اشتباه هستند.

هرم نام تجاری برای به دست آوردن وضوح

هرم برند چارچوبی است که به اکثر سؤالات اساسی برند پاسخ می دهد. هرم برند به تنها چیزی که مستقیماً به آن نمی پردازد، سؤال مربوط به مأموریت و چشم انداز شرکت است (اگرچه ماهیت برند نتیجه مستقیم چشم انداز شرکت است).

ایجاد هرم برند باعث ایجاد اجماع بین مدیران ارشد در خصوص موارد ذیل میشود:

  • شرکت می‌خواهد چه کسی باشد، به چه کسی خدمات دهد؟
  • چرا و چگونه باید به مشتریان احساسی داد؟
  • ارزش‌های اصلی شرکت چیست؟

همچنین مبانی برند را روشن می کند و بیان استراتژیک برند را تعیین می کند.

به طور خلاصه:

هرم برند همه پارو زنان را در یک جهت نگه میدارد.

اجزای هرم برند

هرم برند از پنج جزء از پایه تا بالا تشکیل شده است:

صفات و ویژگی ها: این نشان می دهد که محصول برای انجام چه کاری طراحی شده است و چگونه آن را انجام می دهد.

مزایای عملکردی: این بخش به ارائه وضوح در مورد مشکل مشتری که محصول سعی در حل آن دارد کمک می کند. چرا مشتریان از محصول استفاده می کنند و چه نوع نتایجی را انتظار دارند؟

مزایای عاطفی: مشتریان پس از استفاده از محصول چه احساسی دارند؟ مشتریان فقط به ویژگی های محصول شما علاقه مند نیستند. آنها از شما می خواهند که برای آنها داستانی تعریف کنید. آنها می خواهند که محصول شما کمی احساس بهتری در آنها ایجاد کند.

شخصیت برند یا محصول: اگر برند شما یک شخص بود، چگونه او را توصیف می کردید؟ ارزش هایی که برای این شخص و شرکت شما مهم است چیست؟ چگونه هر کاری که انجام می دهید – از توسعه محصول گرفته تا خدمات مشتری – این ارزش های اصلی را تقویت می کند؟

ایده برند: جوهره برند شما یا دلیل اساسی که چرا مشتریان به برند شما اهمیت می دهند. برای مثال، ماهیت برند اپل «توانمندسازی مردم از طریق فناوری» است. جوهره نام تجاری همان DNA برند شماست، آنچه شرکت شما بر آن ایستاده است و آنچه آن را از رقبای شما متمایز می کند.

معنای هرم برند برای بازاریابی چیست ؟

هدف نهایی شرکت شما و به ویژه تیم بازاریابی شما این است که مشتریان را وادار کنید تا ماهیت برند شما را درک کنند، به آن ایمان بیاورند و به دیگر بشارت دهند. هر چه مصرف کنندگان بیشتر جوهر برند شما را درک کنند و مایل و مشتاق به اشتراک گذاری آن با دیگران باشند، این رابطه قوی تر خواهد شد و احتمال اینکه آنها به سمت محصول رقیب سوئیچ کنند کمتر می شود. تثبیت ماهیت یک برند در ذهن مشتری “سرزمین موعود” بازاریابی و هدفی است که به ندرت به دست می آید.

اولین قدم این است که تصمیم بگیرید که آیا باید یک هرم برند جدید ایجاد کنید یا هرم برند موجود شما قوی است. اینجاست که «ممیزی» برند وارد عمل می شود. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که با تمام ذی نفعان اصلی شرکت خود مصاحبه کنید و لیست شش سوال بالا را از آنها بپرسید. اگر پاسخ ها منسجم و همسو باشند، پس هرم شما قوی است. اگر نه، شما باید اقدامات خاصی انجام دهید.

به طور کلی، توسعه هرم برند شما نسبتاً ساده است (اگرچه هر چه شرکت بزرگتر باشد، فرآیند پیچیده تر و طولانی تر است). برای یک شرکت در مراحل اولیه یا متوسط ​​(بین 10 تا 200 کارمند)، موارد زیر را پیشنهاد می کنم:

1. ذینفعان کلیدی (بنیانگذاران، هیئت مدیره، روسای بخش های کلیدی) را شناسایی کنید.

2. با این ذینفعان، (ممیزی) حسابرسی انجام دهید. ترجیحاً مصاحبه انفرادی انجام شود. فهرستی از سؤالات و موضوعات کلیدی را برای آنها ارسال کنید تا به خوبی برای جلسه آماده شوند که باید بین 60 تا 90 دقیقه طول بکشد.

3. همه بازخوردها را جمع آوری کنید و یک سند “وضعیت فعلی” ایجاد کنید که بتوانید آن را به ذینفعان مربوطه ارائه دهید.

4. یک جلسه اولیه برای اشتراک گذاری برگزار کنید:

  • هرم برند چیست و چرا اهمیت دارد
  • تشریح شرایط حسابرسی شما و آنچه که نشان می دهد
  • تقویم و مروری بر آنچه برای توسعه هرم برند شما لازم است

5. یک جلسه طوفان فکری با ذینفعان کلیدی برگزار کنید. هدف این است که همه آنها از نظر اینکه هر جزء اصلی هرم برند چیست، همسو شوند.

6. اولین پیش نویس هرم برند خود را تهیه کنید و آن را به سهامداران کلیدی ارائه دهید.

7. ورودی جمع آوری کنید و هرم نام تجاری را در صورت نیاز تنظیم کنید.

8. هنگامی که ذینفعان هرم برند را امضا کردند، آن را به تمام افراد سازمان ارائه دهید.

حفظ شتاب

اگر قرار است هرم نام تجاری شما بر خلاف یک نمودار خوب به واقعیت تبدیل شود، مدیریت ارشد باید به طور مداوم ماهیت برند و ارزش های اصلی شما را هر زمان که فرصت داشته باشد، به طور عمومی تقویت کند.

یکی از راه های انجام این کار این است که هر جلسه ای را با یک جمع بندی سریع از ماهیت و ارزش های برند خود شروع کنید. راه دیگر این است که برای کارمندانی که ارزش های برند و ماهیت برند شما را از طریق اقدامات و ابتکارات خود به نمایش می گذارند، پاداش های فصلی در نظر بگیرید.

ساختن یک هرم برند برای اینکه مدیریت ارشد شما در همان صفحه قرار بگیرد ضروری است. هرم برند ابزاری حیاتی برای ایجاد پایه و اساس استراتژی برند شرکت شما است. اما به یاد داشته باشید، این فقط یک ابزار است. ساختن یک برند عالی به ثبات، تمرکز و صبر بستگی دارد.

  • بازاریابی محتوا {تاثیر هرم بازاریابی محتوا بر کسب و کار}
  • خلق ارزش برای مشتریان – 30 روش خلق ارزش برای مشتری
  • چگونه یک نام تجاری قوی و موثر انتخاب نماییم ؟
  • انواع استراتژی بازاریابی چیست ؟ Marketing Strategy
  • بهترین روش مدیریت کسب و کار چیست ؟

انواع برند

مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم بوده و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

2 اردیبهشت 1401

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید