ساخت پست برق

در این مقاله قرار است راجب ساخت پست برق  و کاربرد آن توضیح دهیم . با شرکت صنعت یار همراه باشید تا نتایج خوبی به دست آورید.
پست برق کارخانه به عنوان یکی از مهم ترین سیستم‌ها برای تولید و انتقال و پخش برق است که عامل مهمی می باشد و اصلی ترین آن ها است.
این وسیله می‌تواند در زمان‌های مورد نیاز و احتیاج ولتاژ را به سطح‌های بالاتر و بیشتر و یا پایین‌تر و کمتر تغییر دهد. انتقال و توزیع برق با استفاده از نیروگاه‌ها انجام می‌شود و از این رو می‌تواند نقش مهمی در مرکز های مصرف داشته باشد.

انواع پست برق ولتاژ خطوط انتقال را کاهش می‎‌دهد تا برای شبکه توزیع مناسب باشد. آن ها همچنین برای محافظت و مراقبت از سیستم توزیع به مدار قطع کننده مجهز هستند و می‎‌توانند برای کنترل جریان در جهت های مختلف استفاده  می شوند. پست برق همچنین نوسانات ولتاژ ناشی از افزایش بار را صاف و فیلتر می‎‌کند.
برای ساخت پست برق شرکت صنعت یار پیشنهاداتی ارائه داده است که هر کدام از آن ها حاصل تجربیات سال ها کارکنان و پیشکسوتان این شرکت صنعت یار براس ساخت پست برق است :
1)عملیات ساختمانی
عملیات ساختمانی برای اجرای فونداسیون ها در سه بخش ذیل اجرا می‎شود.
گفتنی‏ است فونداسیون ها فرمت و شکل مکعبی شکل دارند که در اندازه تفاوت دارند.
2) نصب سازه ها در جهت مستقر نمودن تجهیزات
با آماده سازی فونداسیون ها نوبت به نصب و راه اندازی سازه ها می رسد.
سازه ها معمولاً به شکل نبشی یا لتیس هایی (LATTICE) گالوانیزه سفارش داده می‎شوند و در محل کارگاه پست برق، سرهم بندی می‎شوند و ولتاژ می شوند.
3) نصب تجهیزات محوطه روی سازه ها
4) نصب ترانسفورماتور روی سازه ها
به دنبال نصب سازه ها تجهیزات محوطه و ترانسفورماتور قدرت بر روی سازه های مرتبط جایگذاری و جا به جا می‎شوند.
5) اجرای سیستم زمین
در سیستم زمین،‌ سیمی مسی و بدون روکش را‌ سازه به سازه و ‌تجهیز به تجهیز در دل خاک برای زمین کردن هر یک از تجهیزات عبور داده می‏شود و جا گذاری می شود‌ و انتقال داده می شود.
این سیم ها که از طریق معادل هایی به همدیگر متصل می‎شوند و شبیه یک شبکه توری با ضلع های بزرگ در دل زمین می‏باشد.
معمولا این شبکه مسی در عمق نیم متری و دل خاک قرار می گیرند و روی آنها با شن های موسوم به شن های بادامی شکل پوشیده می‎شود که از بهترین نوع شن هاست.
8) کابل کشی بین تجهیزات

در این مرحله، تجهیزات از طریق کابل‏های عبورداده شده از کانال های کابلی در دل و عمق زمین به هم متصل می‎شوند.
همچنین ارتباط آن ها با تابلوهای برق نیز برقرار می‏شود اتصال شان به طرز صحیحی برقرار خواهد بود‌.
علاوه بر این نوع اتصال که جهت «ارتباط کنترلی» بین تجهیزات صورت می‏گیرد تجهیزات پست برق از طریق لوله ها و سیم های آلومینیومی از هوا نیز به هم متصل می‎شوند.
این نوع از ارتباط هدایت الکتریکی بین تجهیزات را برقرار می‏کند که به آن «ارتباط مداری» نیز می‏گویند.
ارتباط مداری از طریق وسیله ای به نام کلامپ که شبیه گیره‏ ای بر بالای هر تجهیزی قرار داده می شود و لوله یا سیم مرتبط با خودش را نگه می دارد، برقرار می شود.
7) نصب تابلوهای برق و برقراری ارتباط تجهیزات به تابلوها
8) تست و راه ‏اندازی
از آن‌جایی که تجهیزات مورد استفاده در پست برق تجهیزات گران قیمتی و سنگینی هستند و از سویی برق به طور کلی برای انسان ها خطرناک و مخرب  به حساب می آید ، به همین خاطر باید از چینش صحیح و درست تجهیزات و کارکرد دقیق و صحت ارتباط آن ها اطمینان حاصل کرد تا علاوه بر اطمینان از حفظ و مراقبت سلامت و کیفیت تجهیزات و وسایل از خطرات احتمالی برای افراد نیز جلوگیری کرد.
با توجه به این عامل ها، مرحله تست و راه اندازی پیش از اتصال و جریان یافتن برق در پست برق ضروری به شمار می‏آید.

شرکت صنعت یار با بهره مندی از کادری متخصص و مجرب و آزموده، تشکیل شده از پیشکسوتان و مهندسین جوان و باانگیزه و با تجربه، در اجرای باکیفیت و مطلوب پروژه ‏های شرکت می‏کوشد و در راستای چشم انداز شرکت مبنی بر پیشرو بودن در احداث پست های برق و خطوط انتقال برق حرکت می‏نماید.

 

02632208653

این شماره ی تماس شرکت صنعت یار است شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید