مقالات دیجیتال مارکتینگ | رضا سپه‌وندی | تاریخ بروزرسانی : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

بهترین افزونه‌‌‌ ثبت نام با شماره موبایلبهترین افزونه‌‌‌ ثبت نام با شماره موبایل

استفاده از افزونه ثبت نام با شماره موبایل بیش از پیش رواج پیدا کرده است؛ زیرا به شما اجازه می‌دهد مسیری ساده و دو مرحله‌ای را پیش روی مشتریان بالقوهٔ خود بگذارید. هنگام ثبت‌نام، هرقدر کاربر مسیر کوتاه‌تر و آسان‌تری را طی کند، شانس بیشتری برای جذب او خواهید داشت؛ بنابراین شما باید راه‌های مختلفی مثل ورود پیامکی را هم در نظر بگیرید و جمع‌آوری اطلاعاتی مانند نام و ایمیل را به بعد موکول کنید.

در این مقاله، نه تنها اهمیت و کاربرد افزونه ورود با پیامک را با شما در میان می‌گذاریم، بلکه ۵ پنج افزونهٔ قدرتمند را هم به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید تعداد ثبت‌نامی‌های خود را افزایش دهید. در ادامه با یکتانت همراه شوید. (چنانچه قصد استفاده از پنل ارسال پیامک را دارید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های یکتانت اطلاعات کسب نمائید)

کاربرد افزونه ثبت نام با شماره موبایل

فرض کنید کاربری به وب‌سایت شما مراجعه کرده است و پس از بررسی‌های لازم، به این نتیجه رسیده است که در سایت شما ثبت‌نام کند. روی دکمهٔ ثبت‌نام کلیک می‌کند؛ اما با یک فرم بلندبالا مواجه می‌شود. ممکن است همین فرم باعث شود که او قید ثبت‌نام در وب‌سایتتان را بزند و صفحه را ببندد.

از آن گذشته، حفظ کردن رمز عبور، یکی از دغدغه‌های مهم مصرف‌کنندگان امروزی است. فراموش نکنید که تمام مخاطبان شما با نحوهٔ ذخیره رمزهای عبور آشنا نیستند. افزونه‌های ثبت‌نام و ورود با شماره تلفن برای حل این ۲ مشکل طراحی شده‌اند.

این افزونه‌ها مسیری را که کاربران باید برای ثبت‌نام در وب‌سایت شما طی کنند، کوتاه می‌کنند. در واقع، کاربر شمارهٔ تلفن خود را وارد می‌کند، پیامکی حاوی کد تایید به دست او می‌رسد و سپس کد تایید را وارد می‌کند؛ به همین راحتی!

از طرفی، در مراجعه‌های بعدی، روی ورود با رمز یک‌بار مصرف کلیک می‌کند و پیامکی حاوی یک کد دریافت می‌کند و سپس وارد سایت شما می‌شود. جا دارد به این نکته هم اشاره کنیم که رمز عبور یک‌بار مصرف احتمال لورفتن اطلاعات کاربران و هک‌شدن حساب‌‌ها را هم کاهش می‌دهد؛ زیرا پس از اینکه کاربر از آن استفاده کند، منقضی و بلااستفاده می‌شود.

بدیهی است که تمام کاربرانی که در سایتتان ثبت‌نام می‌کنند، از شما خرید نمی‌کنند. داشتن شماره تلفن مشتریان بالقوه یک برگ برنده است؛ زیرا شما می‌توانید آن‌ها را با کمک اس‌ام‌اس مارکتینگ به چرخهٔ خرید برگردانید. علاوه بر این، استفاده از افزونه ثبت نام و ورود با شماره موبایل به معنای دستیابی به کاربران واقعی است؛ زیرا احتمال اینکه از ایمیل‌های جعلی برای ثبت‌نام استفاده شود، بسیار زیاد است.

حال که دیگر می‌دانید چرا کاربرانتان باید بتوانند با شماره موبایل ثبت‌نام کنند، وقت آن شده است که ۶ افزونه ثبت نام با شماره موبایل و ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها را با شما در میان بگذاریم.

معرفی افزونه‌های ثبت نام با شماره موبایل

وردپرس یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا به حساب می‌آید که راه‌اندازی و مدیریت سایت را بسیار راحت کرده است. به همین دلیل، قرار است به ۵ افزونه ثبت نام با شماره موبایل در وردپرس نگاهی بیندازیم. شما می‌توانید ویژگی‌ها و مزایای هر کدام از آن‌ها را مطالعه کنید و سپس بهترین گزینه را انتخاب کنید.

۱. افزونه Login with phone number

این افزونه (Login with phone number) یکی از افزونه‌های ثبت‌نام و ورود با پیامک است؛ ولی کمتر کسی با آن آشنا است. شما می‌توانید از این افزونه فقط برای ایجاد فرم ثبت‌نام با موبایل استفاده کنید و کمک دیگری به شما نمی‌کند. پس از نصب این افزونه، یک برگه جدید ایجاد کنید و کدی که افزونه به شما می‌دهد، در آن بگذارید. پس از آن، کاربران می‌توانند با شماره تلفن در سایت شما ثبت‌نام کنند.

افزونه login with phone numberافزونه login with phone number

تغییر ظاهر دکمه‌ها و استایل صفحه ثبت‌نام یکی از ویژگی‌هایی است که به‌تازگی به این افزونه اضافه شده است. با این حال، ده هزار اس‌ام‌اس رایگان در ماه مهم‌ترین مزیت آن به حساب می‌آید. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازگاری کامل با ووکامرس فارسی؛
  • زبان فارسی؛
  • قابلیت هدایت کاربر به صفحه‌ای خاص پس از ثبت‌نام؛
  • استفادهٔ آسان و راحت؛
  • پشتیبانی از ارسال اس‌ام‌اس بین‌المللی

۲. افزونهٔ دیجیتس (Digits)

به جرئت می‌توان گفت که افزونهٔ دیجیتس یکی از قدرتمندترین و پرکاربردترین افزونه‌های ثبت‌نام و ورود با موبایل در وردپرس است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این افزونه، پشتیبانی از ۸۸ پنل پیامکی ایرانی است؛ همچنین سازگاری کامل این افزونه با ووکامرس و دیگر افزونه‌های وردپرس از دیگر مزایای آن به حساب می‌آید.

افزونه دیجیتس (digits) افزونه دیجیتس (digits) 

از آن گذشته، شما می‌توانید با کمک این افزونه به مشتریان فعلی خود هم اجازه دهید از شماره موبایل برای ورود به وب‌سایت شما استفاده کنند. کافی است آن‌ها یک شماره تلفن به حساب کاربری خود اضافه کنند. پس از آن، در مراجعه‌های بعدی می‌توانند مزهٔ ورود با پیامک را بچشند.

شما امنیت وب‌سایت خود را با کمک این افزونه افزایش می‌دهید؛ زیرا از عضویت ربات‌ها و اکانت‌های جعلی جلوگیری می‌کند. کافی است کدهای کشورهای غیرمجاز را وارد کنید و به آن‌ها اجازه ندهید در سایت شما ثبت‌نام کنند.

جلوگیری از عضویت اکانت جعلی با افزونه دیجیتسجلوگیری از عضویت اکانت جعلی با افزونه دیجیتس

از طرفی، دست شما در طراحی فرم‌ ثبت‌نام و ظاهر آن باز است. شما نه‌تنها می‌توانید تصمیم بگیرید که فرم ثبت‌نام به چه شکلی به مخاطب نمایش داده شود، بلکه این قدرت را خواهید داشت که فیلدهای مختلفی مانند نام، نام خانوادگی و آدرس را هم به این فرم اضافه کنید.

افزونه ثبت نام با موبایل دیجیتسافزونه ثبت نام با موبایل دیجیتس

این افزونه با تمام مرورگرها سازگار است و به شما اجازه می‌دهد که از المنتور برای طراحی فرم‌ ثبت‌نام استفاده کنید؛ همچنین به شما این امکان را می‌دهد که پیام خود را شخصی‌سازی کنید و از الگوی اختصاصی خود استفاده کنید. از دیگر مزایای افزونهٔ دیجیتس این است که شما می‌توانید پس از اینکه کاربر در سایت شما عضو شد، او را به صفحه‌ای خاص هدایت کنید.

۳. افزونهٔ سیستم مدیریت کاربران ویرا

افزونهٔ ویرا یکی از افزونه‌های ایرانی است که به شما اجازه می‌دهد ثبت‌نام با موبایل را در سایت خود فعال کنید. این افزونه نه‌تنها به شما اجازه می‌دهد مسیر ثبت‌نام را کوتاه کنید، بلکه با کمک آن، می‌توانید پنل کاربری خاص و زیبایی داشته باشید.

افزونه سیستم مدیریت کاربران ویرا افزونه سیستم مدیریت کاربران ویرا 

این افزونه با ووکامرس و صفحه‌ساز المنتور سازگاری کامل دارد؛ همچنین یک فرم‌ساز پیشرفته هم در آن گنجانده شده است که به شما اجازه می‌دهد فرمی اختصاصی برای ثبت‌نام اعضا طراحی کنید. این افزونه از بیش از ۱۰ پنل پیامکی ایرانی هم پشتیبانی می‌کند و اگر پنل پیامکی شما در لیست نیست، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای اندک، آن را به لیست پنل‌ها اضافه کنید.

از دیگر ویژگی‌های این افزونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احراز هویت دو مرحله‌ای؛
  • ارسال پیامک‌های وضعیت سفارش‌های ووکامرس؛
  • ارسال پیام‌های خوشامدگویی و تبریک تولد؛
  • تغییر مسیر کاربر پس از ثبت‌نام؛
  • تعیین تعداد ارقام کد تایید

همان طور که گفته شد، یکی از اهداف نصب افزونه ثبت نام با موبایل این است که شماره تلفن مشتری را به دست بیاوریم. ممکن است مشتریان شما تنها از ایمیل خود برای ثبت‌نام استفاده کنند؛ ولی این افزونه به شما اجازه می‌دهد دسترسی به پنل کاربری و کل سایت خود را محدود کنید. از این رو، مشتری زمانی می‌تواند از سایتتان استفاده کند که شماره موبایل خود را وارد کند. با این حال، پیشنهاد می‌کنیم از محدودکردن سایتتان خودداری کنید؛ زیرا به تجربه کاربری آسیب وارد می‌کند و باعث ناراحتی مشتریان می‌شود.

۴. افزونهٔ موبیتس

افزونهٔ موبیتس یکی دیگر از افزونه‌هایی است که می‌توانید از آن برای فراهم‌کردن شرایط ثبت‌نام و ورود با موبایل بهره ببرید. این افزونه ورود با پیامک حاصل تلاش‌های یک تیم ایرانی است که با الهام از افزونهٔ دیجیتس طراحی شده است. یکی از مزایای مهم آن این است که سرعت سایت شما را کاهش نمی‌دهد و به عملکرد آن خدشه‌ای وارد نمی‌کند.

از دیگر مزایا و ویژگی‌های این افزونه می‌توان به فرم‌های ثبت‌نام مینیمال و جذاب، امکان انتقال کاربر به صفحه‌ای خاص، سازگاری کامل با ووکامرس، پشتیبانی از پنل‌های پیامکی ایرانی و به‌روزرسانی مداوم اشاره کرد.

افزونه ثبت نام با شماره موبایل موبیتسافزونه ثبت نام با شماره موبایل موبیتس

همان طور که می‌دانید، داشتن لیستی از شماره‌های مشتریان در اس‌ام‌اس مارکتینگ بسیار اهمیت دارد. این افزونه این امکان را فراهم کرده است که شما بتوانید شماره تلفن کاربران خود را همراه با نام و نام خانوادگی آن‌ها دانلود کنید و از این لیست در اکسل استفاده کنید.

لیست شماره‌ های مشتریانلیست شماره‌ های مشتریان

۵. افزونهٔ تکستلر (Texteller)

افزونهٔ تکستلر آخرین افزونه‌ای است که به آن در این مقاله می‌پردازیم. این افزونه مانند چهار افزونهٔ قبلی به شما کمک می‌کند تا امکان ثبت‌نام با شماره تلفن را برای کاربران خود فراهم کنید. این افزونه هم یک افزونهٔ ایرانی است؛ ولی تنها از یک پنل پیامکی ایرانی پشتیبانی می‌کند. از دیگر معایب آن می‌توان به عدم به‌روزرسانی آن طی ۳ سال اخیر اشاره کرد.

افزونه تکستلر (texteller)افزونه تکستلر (texteller)

امکان ایجاد خبرنامهٔ پیامکی یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این افزونه به حساب می‌آید. شما می‌توانید فرم ثبت‌نام در خبرنامهٔ خود را به صفحه‌های فروشگاه و پست‌های بلاگ خود اضافه کنید. عضویت در خبرنامه به معنای عضویت در وب‌سایت نیست؛ بنابراین شما می‌توانید از این افزونه در کنار سایر افزونه‌های ثبت‌نام با موبایل استفاده کنید.

مسیر ثبت‌نام را کوتاه کنید

فرآیند ثبت‌نام در وب‌سایت شما نباید طولانی و خسته‌کننده باشد. به همین خاطر، اغلب صاحبان کسب‌وکار به فکر فراهم‌کردن امکان ثبت‌نام با شماره تلفن افتاده‌اند؛ زیرا کاربر برای ثبت‌نام، تنها کافی است دو مرحلهٔ ساده (واردکردن شماره تلفن و سپس ارائهٔ کد تایید) را طی کند.

در این مقاله، به نقش افزونه‌‌‌ ثبت نام با شماره موبایل در تبدیل مخاطب به مشتری، امنیت کاربران و همچنین حفظ مشتریان فعلی اشاره کردیم؛ همچنین ۵ افزونه قدرتمند را هم به شما معرفی کردیم تا بتوانید شرایط ثبت‌نام و ورود با پیامک را خیلی سریع مهیا کنید. آیا افزونهٔ دیگری در این زمینه می‌شناسید؟ به نظر شما، این افزونه‌ها چقدر در فروش تاثیرگذارند؟ با ما در بخش نظرات به گفت‌وگو بنشینید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ رضا سپه‌وندی | 

نه تنها به نوشتن بلکه به خواندن، شنیدن و دیدن هم علاقه دارم؛ معتقدم که انسان باید تشنه یادگیری باشد.

ارسال نظر کنسل کردن پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام و نام خانوادگی* ایمیل* متن نظر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید