مقالات تبلیغات در گوگل | رضا سپه‌وندی | تاریخ بروزرسانی : ۲۱ فروردین ۱۴۰۱

دریافت مدرک گوگل ادزدریافت مدرک گوگل ادز

داشتن گواهینامه‌های مختلف مانند مدرک گوگل ادز به شما کمک می‌کند تا در حوزهٔ تبلیغات نسبت به سایر آژانس‌های تبلیغاتی و متخصصان امر متمایز شوید. گوگل شرایطی را فراهم کرده است که شما نه‌تنها دانش خود را در زمینهٔ تبلیغات در گوگل ادز افزایش دهید، بلکه تخصص خود را بیش از پیش به رخ بازار بکشید.

در این مقاله شما با مدرک گوگل ادز و مزایای داشتن آن آشنا می‌شوید. ما همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید این گواهینامهٔ معتبر را دریافت کنید. در ادامه با یکتانت همراه شوید. (چنانچه قصد اجرای تبلیغات در صفحه اول گوگل را دارید، می‌توانید اطلاعات کافی دربارهٔ شرایط و تعرفه‌های آگاهی را کسب نمائید!)

مدرک گوگل ادز چیست؟

مدرک گوگل ادز همان طور که از نام آن پیدا است گواهینامه‌ای است که گوگل به افرادی اعطا می‌کند که یک یا چند آزمون مرتبط با این پلتفرم را با موفقیت پشت سر بگذارند. داشتن گواهینامهٔ تبلیغات در گوگل ادز به این معنا است که فرد یا آژانس، مهارت و تخصص کافی در این زمینه را دارد و می‌تواند کمپین‌های تبلیغاتی مشتریان را در این پلتفرم اجرا و مدیریت کند.

همان طور که می‌دانید، شما می‌توانید کمپین‌های مختلفی از جمله کمپین تبلیغات در شبکهٔ سرچ و کمپین تبلیغات دیسپلی را در گوگل ادز اجرا کنید. گوگل این امکان را فراهم کرده است که شما مهارت‌های خود را در پنج زمینهٔ زیر بسنجید و مدرک مرتبط با آن‌ها را بگیرید:

۱. گواهینامه سرچ گوگل ادز

آزمون سرچ گوگل ادز دانش شما را در زمینهٔ اجرای کمپین‌ تبلیغات در شبکهٔ سرچ می‌سنجد. در این آزمون نشان می‌دهید تا چه اندازه می‌توانید به مشتریان خود کمک کنید تا کمپینی با بازدهی مطلوب را تجربه کنند. شما باید حداقل به ۴۰ سوال از ۵۰ سوال این آزمون در ۷۵ دقیقه پاسخ دهید تا بتوانید این مدرک را بگیرید.

مهم‌ترین موضوع‌هایی که برای گرفتن این مدرک باید بدانید، عبارتند از:

  • تدوین استراتژی برای تبلیغات در صفحهٔ نتایج جست‌وجوی گوگل
  • سیستم مزایدهٔ گوگل ادز و سازوکار آن
  • نحوهٔ استفاده از افزونه‌های گوگل ادز
  • استراتژی‌های اتوماتیک قیمت‌گذاری
  • نحوهٔ استفاده از بخش‌بندی مخاطبان
  • امتیاز بهینه‌سازی و نحوهٔ افزایش آن
  • نحوهٔ مدیریت و برنامه‌ریزی کمپین‌ها با پرفورمنس پلنر

گواهینامه سرچ گوگل ادز

گواهینامه سرچ گوگل ادز

۲. مدرک دیسپلی گوگل ادز

این آزمون دانش شما را در زمینهٔ اجرا و مدیریت کمپین‌های تبلیغات دیسپلی ارزیابی می‌کند. به عبارتی، شما در این آزمون می‌توانید مهارت و توانایی خود را بسنجید تا به مشتریان خود نشان دهید که چقدر می‌توانند در زمینهٔ اجرای کمپین تبلیغات دیسپلی روی شما حساب کنند. این آزمون ۴۹ سوال دارد که شما باید حداقل به ۸۰ درصد از آن‌ها در ۷۵ دقیقه پاسخ صحیح بدهید.

برای گرفتن این مدرک باید با موضوع‌های زیر آشنا باشید:

  • تدوین استراتژی برای کمپین تبلیغات دیسپلی
  • انواع کمپین‌های گوگل ادز
  • نحوهٔ استفاده از بخش‌بندی مخاطبان
  • نحوهٔ استفاده از استراتژی‌های اتوماتیک قیمت‌گذاری
  • نحوهٔ کار با پرفورمنس پلنر

مدرک دیسپلی گوگل ادز

مدرک دیسپلی گوگل ادز

3. گواهینامه تبلیغات ویدیویی

این آزمون توانایی شما را در استفاده از کمپین‌های تبلیغات ویدیویی گوگل ادز برای دستیابی به مخاطبان بیشتر در طول چرخه عمر مشتری، از جمله نحوهٔ بیان داستان‌های تاثیرگذار دربارهٔ محصولات و افزایش تعداد بازدیدها و تعامل کاربر می‌سنجد. شما برای گرفتن این مدرک باید حداقل به ۴۰ سوال از ۵۰ سوال این آزمون در ۷۵ دقیقه پاسخ صحیح بدهید.

برای اینکه بتوانید این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذرانید، باید با موضوع‌های زیر آشنا باشید:

  • انواع فرمت‌ها و قالب‌های تبلیغات ویدیویی
  • نحوهٔ استفاده از قالب‌های ویدیویی در یوتیوب برای افزایش آگاهی از برند و ایجاد انگیزه برای اقدام به عملی مشخص
  • نحوهٔ استفاده از یوتیوب برای ترغیب مخاطب به نشان‌دادن واکنش فوری

گواهینامه تبلیغات ویدیویی

گواهینامه تبلیغات ویدیویی

۴. مدرک شاپینگ

این آزمون توانایی شما را در استفاده از کمپین‌های شاپینگ برای دستیابی به طیف گسترده‌ای از مشتریان بالقوه و همچنین مهارت‌ و تخصص شما در بهینه‌سازی کمپین‌ها برای به حداکثر رساندن نرخ تبدیل ارزیابی می‌کند. شما باید به ۸۰ درصد از ۴۶ سوال این آزمون در ۷۵ دقیقه پاسخ صحیح بدهید تا بتوانید این مدرک را بگیرید.

برای دستیابی به مدرک گوگل ادز در زمینهٔ کمپین‌های شاپینگ باید با موضوع‌های زیر آشنا باشید:

  • چگونگی تبلیغ محصولات با کمپین شاپینگ
  • نحوهٔ استفاده از تبلیغات محصول و تبلیغات موجودی انبار محلی برای افزایش ترافیک وب‌سایت و فروشگاه
  • نحوهٔ استفاده از تبلیغات ویترینی
  • نحوهٔ استفاده از استراتژی‌های اتوماتیک قیمت‌گذاری
  • نحوهٔ کار با پرفورمنس پلنر

مدرک شاپینگ گوگل ادز

مدرک شاپینگ گوگل ادز

۵. مدرک سنجش گوگل ادز

این آزمون توانایی شما را در زمینهٔ استفاده از ابزارهای تجزیه‌وتحلیل و اندازه‌گیری گوگل برای درک میزان موفقیت کمپین، بهینه‌سازی آن و افزایش نرخ تبدیل می‌سنجد. گوگل همچنین با کمک این آزمون توانایی شما را در مدیریت کمپین‌ها و تصمیم‌گیری برای بهینه‌کردن آن‌ها ارزیابی می‌کند.

این گواهینامه در نشان گوگل پارتنر به مشتری نشان داده نمی‌شود. برای اینکه بتوانید این مدرک را بگیرید، باید به ۴۰ سوال از ۵۰ سوال آزمون سنجش گوگل ادز در ۷۵ دقیقه پاسخ صحیح بدهید.

از مهم‌ترین موضوع‌هایی که برای دستیابی به این مدرک باید بدانید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چگونگی تعیین اهداف بازاریابی قابل‌اندازه‌گیری
  • نحوهٔ راه‌اندازی ردیابی کانورژن (conversion tracking) برای رهگیری میزان فروش، تعداد دانلود یا نصب برنامه و تعداد مشتریان راغب (لید)
  • چگونگی تجزیه‌وتحلیل داده‌های ردیابی نرخ تبدیل و بهینه‌سازی کمپین بر اساس آن‌ها
  • مدل‌های اتریبیوشن و انتخاب مدل مناسب برای دستیابی به اهداف مورد نظر

مدرک سنجش گوگل ادز

مدرک سنجش گوگل ادز

سوالی که ممکن است در اینجا مطرح شود این است که چرا ما به گواهینامهٔ گوگل ادز نیاز داریم؟ به این سوال در بخش بعدی پاسخ می‌دهیم و بعد از آن، به چگونگی گرفتن این مدرک می‌پردازیم.

مزایای دریافت مدرک گوگل ادز

برای کار با گوگل ادز و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی به مدرک خاصی نیاز ندارید؛ ولی گرفتن مدرک تبلیغات در گوگل ادز می‌تواند مزیت‌های قابل‌توجهی را برای شما به دنبال داشته باشد. از مهم‌ترین مزایای دریافت این مدرک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. به یک حرفه‌ای در حوزهٔ تبلیغات در گوگل ادز تبدیل شوید

همان طور که مشاهده کردید، برای دریافت مدارک مختلف گوگل ادز باید با موضوع‌های زیادی در زمینهٔ چگونگی تدوین استراتژی تبلیغات، اجرای کمپین‌ها و بهینه‌سازی آن‌ها آشنا باشید. به همین خاطر، گرفتن این مدرک باعث می‌شود تا شما به یک حرفه‌ای و متخصص در حوزهٔ کاری تبدیل شوید.

۲. مشتریان بیشتری را با نشان‌دادن مدارک خود جذب کنید

داشتن مدرک تبلیغات در گوگل ادز به شما اجازه می‌دهد تا به مشتریان خود نشان دهید که قرار است با یک حرفه‌ای همکاری کنند. بدیهی است که اغلب افراد ترجیح می‌دهند کمپین‌های خود را به فردی بسپارند که مهارت و تخصص کافی در اجرا و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی دارد؛ بنابراین به‌راحتی می‌توانید تعداد مشتریان بیشتری را به‌سمتِ خود بکشانید.

۳. در بازار رقابتی بدرخشید

شرکت در آزمون‌های گوگل ادز رایگان است؛ ولی موفقیت در آن‌ها مستلزم آشنایی با زبان انگلیسی و داشتن تخصص کافی در این زمینه است. به همین خاطر، اغلب آژانس‌های تبلیغاتی نتوانسته‌اند برای گرفتن این گواهینامه‌ها اقدام کنند. این یک فرصت عالی برای شما است که با شرکت در این آزمون‌ها بتوانید در بازار بدرخشید و توجه مشتریان زیادی را جلب کنید.

تا اینجای مقاله، شما با آزمون‌های مختلف گوگل ادز و همچنین مزایای شرکت در آن‌ها آشنا شدید. حال وقت آن شده است که چگونگی شرکت در این آزمون‌ها و گرفتن مدرک هر کدام از آن‌ها را با یکدیگر بررسی کنیم.

مدرک گوگل ادز را چگونه بگیریم؟

برای گرفتن گواهینامه‌های گوگل ادز باید ۴ مرحلهٔ زیر را طی کنید:

۱. ساخت اکانت در Skillshop

برای شرکت در آزمون‌های گوگل ادز قبل از هر چیزی به یه اکانت در «Skillshop» نیاز دارید. این وب‌سایت مرکز آموزش آنلاین گوگل است که به شما اجازه می‌دهد تا دانش و مهارت خود را در زمینهٔ گوگل ادز توسعه دهید و در آزمون‌های مختلف برای گرفتن گواهینامه‌های گوگل ادز شرکت کنید.

پس از مراجعه به این مرکز آموزشی، روی «Sing in» کلیک کنید و مشخصات (نام کاربری و رمز عبور) جی‌میل خود را وارد کنید.

ساخت اکانت در skillshop

ساخت اکانت در skillshop

۲. انتخاب یکی از دوره‌های گوگل ادز

از میان دوره‌های گوگل در «Skillshop» روی «Google Ads» کلیک کنید تا دوره‌های مختلف گوگل ادز به شما نشان داده شود.

انتخاب یکی از دوره های گوگل اد

انتخاب یکی از دوره های گوگل اد

در این مرحله، شما باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید کدام یک از گواهینامه‌های تبلیغات در گوگل ادز را دریافت کنید. یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و به مرحلهٔ بعد بروید.

انتخاب گواهینامه گوگل ادز

انتخاب گواهینامه گوگل ادز

۳. کسب آمادگی برای شرکت در آزمون

شرکت در دوره‌های گوگل ادز اجباری نیست؛ اما شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این دوره‌ها شرکت کنید و سپس به سراغ آزمون بروید. گوگل در هر کدام از دوره‌های خود اطلاعات مختلفی را همراه با چند سوال تمرینی به شما ارائه می‌کند.

کسب آمادگی برای شرکت در آزمون

کسب آمادگی برای شرکت در آزمون

۴. شرکت در آزمون

شما می‌توانید پس از شرکت در دوره‌ٔ مورد نظرتان یا بدون گذراندن آن، در آزمون مرتبط با آن دوره شرکت کنید. اگر نمی‌خواهید در دوره‌های گوگل شرکت کنید، کافی است روی نام دوره در بخش «Pass the assessment and earn a certification» کلیک کنید تا به صفحهٔ آزمون هدایت شوید.

شرکت در آزمون گوگل ادز

شرکت در آزمون گوگل ادز

توضیحاتی دربارهٔ آزمون و چگونگی دریافت مدرک آن در این صفحه به شما ارائه می‌شود. برای شرکت در آزمون کافی است روی گزینهٔ «Launch» کلیک کنید.

شرکت در آزمون تبلیغات نمایشی گوگل ادز

شرکت در آزمون تبلیغات نمایشی گوگل ادز

به خاطر داشته باشید که پس از اینکه به سوالی پاسخ دهید، دیگر نمی‌توانید آن را ویرایش کنید؛ بنابراین سعی کنید به تمام سوال‌ها با دقت پاسخ دهید تا فرصتتان را از دست ندهید. از طرفی، اگر نتوانید به ۸۰ درصد از سوال‌ها پاسخ صحیح دهید، باید یک روز صبر کنید تا بتوانید شانس خود را دوباره امتحان کنید.

شما فرصت محدودی برای شرکت در آزمون دارید؛ بنابراین تمام عوامل حواس‌پرتی از جمله گوشی را از خود دور کنید. مطمئن شوید که چیزی باعث وقفه در آزمون نشود و تمام یادداشت‌های خود را در کنارتان بگذارید. خواب کافی و استراحت قبل از آزمون فراموش نشود؛ زیرا شما باید بتوانید با تمرکز و حوصله به سوال‌ها پاسخ دهید.

برای گرفتن مدرک گوگل ادز همین حالا اقدام کنید

داشتن گواهینامه‌های گوگل ادز به شما این امکان را می‌دهد تا مشتریان بیشتری را در این بازار رقابتی جذب کنید. شما نباید از هیچ فرصتی برای نشان‌دادن توانایی‌ها و مهارت‌هایتان در زمینهٔ تبلیغات در گوگل ادز غافل شوید؛ بنابراین برای گرفتن گواهینامه‌های معتبر گوگل ادز همین امروز اقدام کنید.

گوگل تلاش می‌کند تا بهترین شرایط را برای تبلیغ‌دهندگان فراهم کنید. به همین خاطر، گواهینامهٔ شما تنها یک سال اعتبار دارد و پس از آن باید مهارت و دانش خود را دوباره اثبات کنید.

ما در این مقاله به شما نشان دادیم مدرک گوگل ادز چیست، چرا به آن نیاز دارید و چگونه می‌توانید برای گرفتن آن اقدام کنید. اگر سوالی یا مشکلی در این زمینه دارید، می‌توانید آن را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منابع:

RELIABLESOFT | indeed | PromoNaviBlog

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ رضا سپه‌وندی | 

نه تنها به نوشتن بلکه به خواندن، شنیدن و دیدن هم علاقه دارم؛ معتقدم که انسان باید تشنه یادگیری باشد.

ارسال نظر کنسل کردن پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام و نام خانوادگی* ایمیل* متن نظر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید