آموزش گوگل ادز | رضا سپه‌وندی | تاریخ بروزرسانی : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

دلایل ساسپند شدن گوگل ادزدلایل ساسپند شدن گوگل ادز

بی‌شک، هیچ کسب‌وکاری دوست ندارد ایمیلی با عنوان «حساب شما معلق شده است.» ببیند؛ ولی ساسپند شدن گوگل ادز یکی از اتفاق‌های ناگوار و دل‌خراشی به حساب می‌آید که ممکن است برای هر کسب‌وکاری رخ دهد. بهتر است این موضوع را جدی بگیرید؛ زیرا گوگل رفتار خوبی با اکانت‌های متخلف ندارد.

اگر قوانین گوگل ادز را زیر پا بگذارید، نمی‌توانید اکانت جدیدی با همان ایمیل یا نام باز کنید. از طرفی، گوگل به شما اجازه نمی‌دهد که ترافیکی را بعد از تعلیق اکانت، به دامنه‌های اکانت تعلیق‌شده هدایت کنید. تنها راهی که می‌توانید از پیش‌آمدن این مصیبت و بلا جلوگیری کنید، پیشگیری است.

در این مقاله، دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز را با شما در میان می‌گذاریم و سپس به نحوهٔ رفع ساسپندی، برگرداندن اکانت از‌دست‌رفته و روش چگونگی بازپس‌گیری شارژ باقیمانده در اکانت نگاهی می‌اندازیم. در ادامه با یکتانت همراه شوید. (چنانچه قصد اجرای تبلیغات در گوگل را دارید، می‌توانید از تعرفه‌ها و شرایط یکتانت آگاهی یابید!)

دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

گوگل اکانت شما را زمانی به حالت تعلیق در می‌آورد که فعالیت‌هایتان یکی از قوانین و خط‌مشی‌های آن‌ها را نقض کند. این موضوع شامل حال صفحه‌ای که به‌عنوان صفحهٔ فرود مشخص می‌کنید، محتوا و آدرس وب‌سایت شما و اپلیکیشنی که برای تبلیغ آن کمپین ایجاد کرده‌اید، می‌شود. از مهم‌ترین دلایل ساسپند شدن گوگل ادز، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. جذب ترافیک با هدف افزایش درآمد از نمایش تبلیغات

اگر شما محتوا یا محصول خاصی در وب‌سایتتان ارائه نمی‌کنید و فقط سعی می‌کنید ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید تا درآمد بیشتری از نمایش تبلیغات کسب کنید، باید منتظر تعلیق حسابتان باشید؛ زیرا گوگل می‌خواهد کاربر به جایی هدایت شود که در حال فروش چیزی است تا ناامید نشود و تجربهٔ بدی برای او رقم نخورد.

برای اینکه بدانید گوگل به این دلیل حسابتان را معلق کرده است یا خیر، به محتوایی که ارائه می‌دهید و هدفتان از تبلیغات توجه کنید. آیا اگر تبلیغات بنری و لینک‌های افیلیت را از سایتتان حذف کنید، باز هم می‌خواهید برای تبلیغات در این پلتفرم خرج کنید؟ اگر پاسختان خیر است، این احتمال وجود دارد که گوگل حسابتان را به این دلیل معلق کرده باشد.

۲. محتوای ممنوعه و غیرمجاز

شما نباید محتوایی مغایر با قوانین گوگل ارائه کنید تا با غضب گوگل روبرو نشوید. محتواهای غیرمجاز و ممنوعه شامل حال طیف گسترده‌ای از موضوع‌های مختلف مانند کالاها و خدمات غیرقانونی و خطرناک، محصولات جعلی، هر محتوایی که به کسی یا گروهی آسیب برساند و محتواهایی که به تبعیض و نفرت دامن می‌زنند، می‌شود. علاوه بر این، شما نمی‌توانید محتوایی مغایر با قوانین کشورها مانند تبلیغ قمار، پورنوگرافی و داروهای غیرمجاز ارائه کنید.

به‌عنوان مثال، تبلیغی با عنوان «به داعش بپیوندید» یا «آنلاین مواد بخرید!» را در نظر بگیرید. چنین تبلیغ‌هایی با قوانین تمام کشورها مغایرت دارد و گوگل به شما اجازه نمی‌دهد که از پلتفرم تبلیغاتی او برای تبلیغ چنین کارها و چیزهایی استفاده کنید.

گوگل شما را به‌عنوان مسئول محتوای وب‌سایتتان می‌شناسد. شما نه‌تنها باید مراقب محتواهای خودتان باشید، بلکه باید محتواهایی را که کاربران تولید کرده‌اند، تبلیغات و صفحه‌های فرودی که به آن‌ها لینک می‌دهید، بررسی کنید و مطمئن شوید که آن‌ها با خط‌مشی و قوانین گوگل مطابقت دارند.

۳. اقدامات غیرمجاز

هرگونه تلاش برای فریب و دست‌کاری اطلاعات کاربران می‌تواند به تعلیق حسابتان منجر شود. به‌عنوان مثال، ارسال کاربران به یک صفحهٔ فرود موقت و سپس انتقال آن به جای دیگر اقدامی غیرمجاز به حساب می‌آید. شما همچنین باید مراقب داده‌ها و اطلاعاتی که از کاربران می‌گیرید هم باشید و از آن‌ها حفاظت کنید. از طرفی، تبلیغات شما باید با آنچه که در وب‌سایت یا صفحهٔ فرودتان وجود دارد، مطابقت داشته باشند.

هرگونه فعالیتی که بوی فریب دهد، به تعلیق حسابتان منجر می‌شود. برای مثال، اگر تبلیغاتی با عنوان‌هایی مانند «سریع پولدار شوید!»، «حاجی ارزونی» و «بهترین کفش دنیا» کار کنید، ممکن است گوگل احساس کند که قصد دارید مخاطب را فریب دهید و حسابتان را ببندد. به همین خاطر، بهتر است متن تبلیغ و هدلاین آن را صادقانه و بدون اغراق بنویسید.

۴. نصب بدافزار

اگر سایت شما بدافزاری را بدون موافقت کاربران، روی رایانه یا گوشی آن‌ها نصب کند، حسابتان به حالت تعلیق درمی‌آید؛ زیرا چنین عملی نارضایتی و شکایت کاربران را به‌ دنبال دارد. بدیهی است چنین کاری به‌دور از اصول اخلاقی و حرفه‌ای است و تعلیق حسابتان منصفانه است.

شاید روحتان هم از این بدافزار خبر نداشته باشد؛ ولی برای گوگل اهمیتی ندارد. گوگل شما را مسئول محتوا و وب‌سایت می‌داند؛ زیرا وب‌سایتتان از نظر گوگل یکی از دارایی‌های شما به حساب می‌آید. به همین خاطر، شما باید آن را ایمن نگه دارید. به عبارتی، مراقبت از کاربران یکی از وظایف و مسئولیت‌های شما است. اگر بدافزاری از طریق وب‌سایت شما روی دستگاه کاربر نصب می‌شود، آن را شناسایی و حذف کنید.

۵. هک شدن وب‌سایت

امنیت وب‌سایت خود را جدی بگیرید؛ زیرا اگر وب‌سایت شما هک شود و کاربر به صفحهٔ فرود ضعیفی هدایت شود، گوگل حساب شما را معلق می‌کند. به‌جای اینکه دست روی دست بگذارید و به گوگل دربارهٔ این موضوع توضیح دهید، امنیت وب‌سایت خود را بالا ببرید و تا زمانی که این موضوع را حل نکرده‌اید، از آن دامنه برای تبلیغات در گوگل استفاده نکنید.

با این تفاصیل، می‌توان گفت هرگونه فعالیتی که به تجربهٔ بد برای کاربر ختم شود، می‌تواند به تعلیق حسابتان منجر شود. با این حال، دلایل دیگری هم برای ساسپند شدن اکانت گوگل ادز وجود دارد. برای مثال، فرض کنید فردی تصمیم بگیرد که اکانت گوگل ادز شما را هک کند. چنین فردی بارها و بارها سعی می‌کند به اکانت شما وارد شود و گوگل ممکن است برای امنیت حسابتان، آن را برای مدتِ کوتاهی به حالت تعلیق در بیاورد.

از دیگر دلایل تعلیق اکانت گوگل ادز می‌توان به مسائل مالی اشاره کرد. اگر صورت‌حساب خود را پرداخت نکنید یا از حساب‌های غیرمعتبر استفاده کنید، حساب شما بسته می‌شود. سوالی که ممکن است در اینجا مطرح شود این است که اگر حسابمان معلق شد، چه کاری از دستمان ساخته است؟ آیا می‌توانیم آن را از حالت تعلیق در بیاوریم؟ در بخش‌ بعدی با ما همراه شوید تا دربارهٔ این موضوع بیشتر صحبت کنیم.

رفع ساسپندی اکانت گوگل

به این موضوع اشاره کردیم که گوگل رفتار خوبی با اکانت‌های متخلف ندارد؛ ولی شما به تعلیق حسابتان به چشم یک کارت زرد نگاه کنید. همان طور که می‌دانید کارت زرد در زمین فوتبال به این معنا است که مراقب رفتارت باش تا اخراج نشوی! قبل از اینکه از زمین بازی اخراج شوید، فرصت دارید که با گوگل مکاتبه کنید تا حسابتان را از حالت تعلیق در بیاورید. برای انجام این کار، مراحل زیرا را دنبال کنید:

۱. بررسی دقیق دلیل ساسپند شدن گوگل ادز

شما می‌توانید قوانین گوگل ادز را مطالعه کنید؛ ولی بهتر است برای اینکه به علت تعلیق اکانتتان پی ببرید، ایمیلی را که گوگل ارسال کرده است، بررسی کنید. گوگل در ایمیلی که ارسال می‌کند، به شما می‌گوید که کدام قانون را زیر پا گذاشته‌اید. از این رو، دیگر می‌دانید چه چیزی را باید اصلاح کنید تا در زمین بازی بمانید.

۲. حل مشکل

شما دیگر می‌دانید تعلیق حسابتان از کجا آب می‌خورد؛ بنابراین باید تمام مواردی که خط‌مشی گوگل را نقض می‌کنند، شناسایی و اصلاح کنید. اگر ایراد از محتوایی است که ارائه می‌کنید، به سراغ ارزیابی محتواهای وب‌سایتتان بروید. تبلیغ‌هایی را که در وب‌سایتتان نمایش داده می‌شوند، بررسی کنید. لینک‌های داخل پست‌های بلاگ و صفحهٔ ورود را بررسی کنید و مطمئن شوید که لینک نامعتبر و خرابی در وب‌سایتتان وجود ندارد.

شما در تبلیغتان مشخص می‌کنید که کاربر پس از اینکه روی آن کلیک کرد، به کجا منتقل شود. اگر کاربر از آنجا به جای دیگری منتقل می‌شود، لینک مقصد دوم را در تبلیغ قرار دهید. علاوه بر این، وب‌سایت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که بدافزاری روی دستگاه کاربران نصب نمی‌شود.

ممکن است به دلیل مشکلات مالی، اکانت شما بسته شده باشد. صورت‌حساب خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که بدهی‌هایتان را پرداخت کرده‌اید. آیا از حساب معتبر بین‌المللی برای شارژ اکانتتان استفاده می‌کنید؟ شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با روش‌های شارژ اکانت گوگل ادز، مقالهٔ «راهکارهای شارژ اکانت گوگل ادز با کمترین هزینه» را مطالعه کنید.

آیا حساب شما در معرض خطر هک‌شدن است؟ در چنین شرایطی، باید به گوگل اطلاع دهید که تمام موارد امنیتی را رعایت کرده‌اید و دیگر خطری شما را تهدید نمی‌کند. پس از اینکه علت را فهمیدید و مشکل را حل کردید، باید با گوگل مکاتبه کنید. در بخش بعدی، دربارهٔ چگونگی احیای اکانت‌ از‌دست‌رفته و نکاتی که باید هنگام مکاتبه با گوگل رعایت کنید، بیشتر صحبت می‌کنیم.

روش بازیابی اکانت از‌دست رفته

درآمد اغلب کسب‌وکارهایی که از تبلیغات در گوگل استفاده می‌کنند، به این پلتفرم متکی است؛ بنابراین ساسپند شدن گوگل ادز می‌تواند اعصاب‌خردکن باشد. با این حال، به این موضوع در بخش قبلی اشاره شد که یک فرصت برای احیای اکانت از‌ دست رفته وجود دارد. برای انجام این کار، باید علت تعلیق را بفهمید، آن را رفع کنید و سپس با گوگل مکاتبه کنید.

برای ارسال درخواست تجدید نظر، به لینک زیر مراجعه کنید و درخواست خود را ارسال کنید. پس از اینکه درخواستتان به دست گوگل برسد، آن‌ها وب‌سایت شما را دوباره ارزیابی می‌کنند و در عرض چند روز، به شما پاسخ می‌دهند.

درخواست تجدید نظر

پیش از مکاتبه با گوگل، نکات زیر را مطالعه کنید:

  • ممکن است دلایل مختلفی برای ساسپند شدن اکانت گوگل ادز وجود داشته باشد؛ بنابراین همه چیز را بررسی کنید و سپس درخواست خود را ارسال کنید؛
  • سعی کنید صادقانه رفتار کنید و از ارسال اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده پرهیز کنید. درخواست تجدیدنظر یک فرصت طلایی است که نباید از دست برود؛
  • در انتهای فرم تجدیدنظر، گزینه‌ای به نام «Summary of the Issue» وجود دارد. در این بخش، شما باید نه‌تنها دربارهٔ مشکلتان، بلکه تمام اقداماتی که برای رفع آن انجام داده‌اید، صحبت کنید؛
  • شما می‌توانید فایلی را همراه با درخواستتان ارسال کنید. این یک فرصت عالی برای ارائهٔ جزئیات مرتبط بیشتر است. برای مثال، اگر اکانت شما به علت وجود بدافزار معلق شده است و آن را حذف کردید، می‌توانید مستندات آن را به گوگل ارائه کنید. فراموش نکنید که ممکن است شما بدافزار را پاک کنید؛ ولی گوگل سایتتان را ایندکس نکرده باشد. به همین خاطر، ارسال مدارکی که این موضوع را ثابت کند، حیاتی است.

اگر درخواست رفع ساسپند اکانت رد شد، چه کنیم؟

اجازه دهید یک حقیقت تلخ را با شما در میان بگذاریم: ممکن است گوگل با درخواست شما موافقت نکند. امیدواریم که نه شما و نه هیچ صاحب کسب‌وکاری به این مرحله نرسد؛ ولی چنین اتفاقی بارها افتاده است و چاره‌ای به‌غیر از تماس مستقیم با گوگل ندارید. برای انجام این کار، به لینک زیر مراجعه کنید و با پشتیبانی گوگل ادز صحبت کنید.

تماس با پشتیبانی گوگل ادز

بهتر است که ابتدا، روندی را که در بخش‌های قبلی بررسی شد، طی کنید و سپس با پشتیبانی تماس بگیرید؛ زیرا اگر تیم پشتیبانی با درخواست شما موافقت نکند، دیگر هیچ فرصتی برای احیای اکانتتان نخواهید داشت.

ما مسیری را که باید هنگام ساسپند شدن اکانت گوگل ادز طی کنید، با شما در میان گذاشتیم؛ ولی اگر نتوانستید اکانت خود را به هر دلیلی احیا کنید، باید نسبت به استرداد پولتان اقدام کنید. در بخش بعدی، نحوهٔ بازپس‌گیری شارژ داخل اکانت را بررسی می‌کنیم.

روش درخواست ریفاند گوگل

گوگل تلاش می‌کند بهترین تجربه را برای کاربران خود رقم بزند؛ بنابراین با اکانت‌هایی که قوانین را نقض می‌کنند، برخورد می‌کند. تعلیق دائمی اکانت گوگل ادز اتفاق بسیار ناراحت‌کننده‌ای است و در چنین شرایطی، شما تنها باید باقیماندهٔ شارژ داخل اکانتتان را پس بگیرید.

ساسپند شدن گوگل ادز به این معنا نیست که شارژ باقیمانده در اکانت به شما عودت داده نمی‌شود. پس از تعلیق، شما همچنان به اکانت خود دسترسی دارید؛ ولی قادر نیستید که کمپینی اجرا کنید. برای اینکه پولتان را پس بگیرید، باید وارد داشبورد گوگل ادز شوید و روی گزینهٔ «Tools & Setting» کلیک کنید.

تنظیمات گوگل ادزتنظیمات گوگل ادز

در مرحلهٔ بعدی، گزینهٔ «Preferences» را در بخش «Setup» انتخاب کنید.

گزینه preferences در گوگل ادزگزینه preferences در گوگل ادز

در این بخش، روی گزینهٔ «Account Status» کلیک کنید.

وضعیت اکانت گوگل ادز وضعیت اکانت گوگل ادز

در مرحلهٔ آخر، روی گزینهٔ «Cancel My Account» کلیک کنید و منتظر بمانید تا گوگل درخواست شما را بررسی کند.

ارسال درخواست ریفاند پس از ساسپند شدن گوگل ادزارسال درخواست ریفاند پس از ساسپند شدن گوگل ادز

مبلغی که از طریق پروموشن کد به حسابتان اضافه شده است، به شما داده نمی‌شود؛ زیرا این اعتبار هدیه باید فقط برای تبلیغات در گوگل خرج شود و شما نمی‌توانید آن را از حسابتان بردارید.

مقالهٔ « پروموشن کد گوگل ادز چیست ؛ نحوهٔ فعال سازی و دریافت آن » را مطالعه کنید تا با کوپن‌های گوگل بیشتر آشنا شوید.

گوگل درخواست شما را بررسی می‌کند و شارژ داخل اکانت شما طی ۷ تا ۱۴ روز به حسابتان واریز می‌شود. به خاطر داشته باشید که اگر حساب شما به علت مشکلات مالی بسته شده باشد، شارژ داخل اکانت به شما عودت داده نخواهد شد. به همین دلیل، سعی کنید از حساب‌های واقعی و معتبر برای پرداخت هزینه‌های گوگل ادز استفاده کنید تا بتوانید مدارک بانکی را در چنین شرایطی ارائه کنید.

از قوانین تخطی نکنید تا اکانتتان را از دست ندهید

آهسته بروید، آهسته بیایید تا با مشکلی روبرو نشوید؛ زیرا تعلیق دائمی اکانت یک تجربهٔ دردناک و وحشتناک است. ما در این مقاله، دلایل مختلف ساسپند شدن اکانت گوگل ادز را با شما در میان گذاشتیم و سپس دربارهٔ چگونگی حل این مشکل با شما صحبت کردیم. در انتها، به شما نشان دادیم که در صورت تعلیق دائمی اکانتتان، چگونه شارژ داخل اکانت را پس بگیرید.

دغدغه‌ها و مشکلاتتان را در زمینهٔ تبلیغات در صفحه اول گوگل با ما در بخش نظرات در میان بگذارید؛ همچنین می‌توانید تبلیغات خود را به کارشناسان ما در فرست ادز (آژانس تبلیغات در گوگل و یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت) بسپارید تا از تعلیق و غضب گوگل در امان بمانید. برای شروع، فرم زیر را پر کنید:

درخواست مشاوره

  • نام و نام خانوادگی*
  • پست الکترونیک*
  • شماره تماس*
  • نام شرکت
  • توضیحات

منابع:

WordStream | malcare | Google Help Center

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ رضا سپه‌وندی | 

نه تنها به نوشتن بلکه به خواندن، شنیدن و دیدن هم علاقه دارم؛ معتقدم که انسان باید تشنه یادگیری باشد.

ارسال نظر کنسل کردن پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام و نام خانوادگی* ایمیل* متن نظر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید