مقالات بازاریابی دیجیتال | سها کاکا | تاریخ بروزرسانی : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

ما به طور متوسط ۳ الی ۴ ساعت از زمانمان را روزانه در تلفن‌های هوشمندمان صرف می‌کنیم. بدیهی است که مقداری از این زمان را به نصب برنامه‌هایی برای دسترسی به اطلاعات، خدمات، پیام‌ها، محصولات و ابزارهای مورد نیازمان اختصاص دهیم. با وجود رشد روز افزون اپلیکیشن‌ها در فروشگاه‌های گوگل پلی استور و اپ استور اپل، کاربران موبایلی بیش از پیش ترغیب می‌شوند که زمان زیادی را به‌ گشت‌وگذار در گوشی‌های خود اختصاص دهند.

تمام این اتفاقات به رقابت بیشتر در میان اپلیکیشن‌ها و صاحبان آن‌ها منجر می‌شود و چیزی که این وسط بیشتر از هر چیز اهمیت می‌یابد این است که صاحبان اپلیکیشن برای رقابت باید دست به تبلیغات بزنند؛ ولی تبلیغاتی که برای آن‌ها موثر واقع شود و تعداد نصب بیشتری برایشان داشته باشد. اینکه تبلیغشان چند بار و توسط چه کاربرانی دیده شده، روی هر تبلیغ چقدر کلیک شده و اپلیکیشن موفق به جذب چند کاربر جدید شده ساده‌ترین و شاید به ظاهر مهم‌ترین نتایج کمپین هستند که باید از آن مطلع باشند.

از طرفی ناشران (تبلیغ‌کننده) اپلیکیشن موبایل برای درک و بهینه‌سازی نتایج کمپین‌های بازاریابی، به چیزی نیاز دارند که داده‌ها را ردیابی و نتایج را تحلیل کنند. بنابراین این وسط نیاز به تحلیل‌گری است که نتایج یک کمپین را برای صاحبان اپلیکیشن (تبلیغ‌دهنده) و ناشر تبلیغات (تبلیغ‌کننده) ارزیابی و تحلیل کند تا هر دو طرف بتوانند با شفافیت کامل از نتایج به دست آمده، تصمیمات درستی اتخاذ کنند.

مثلا اگر ناشر تبلیغات به شما به‌عنوان صاحب اپلیکیشن اعلام کند که 750 نصب فعال برایتان انجام شده و آمار شمارشگر شما فقط 500 نصب را گزارش کند، چگونه می‌توان این تعارض را راستی‌آزمایی کرد؟

ترکر (Tracker) یا شمارنده نصب اپلیکیشن، همان واسط بی‌طرفی است که به سوال بالا به‌درستی پاسخ خواهد داد. اگر شما هم در زمینهٔ اپ‌مارکتینگ فعال هستید یا یک کسب‌و‌کار موبایلی را پیش می‌برید، در این مقاله با ما همراه باشید تا تمام آنچه که نیاز دارید درباره‌ٔ ترکرها بدانید را با هم بررسی کنیم.

ترکر نصب اپلیکیشن چیست و چه کاربردی دارد؟

همان‌طور که در مقدمه به آن اشاره کردیم، برای موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی که برای اپلیکیشن خود اجرا می‌کنید نیاز به چیزی دارید که نتایج را ردیابی کند. ترکر نصب اپلیکیشن به‌عنوان یک Third Party (شخص ثالث) که مورد اعتماد تبلیغ‌دهنده و ناشر است، به شکل یک لینک ردیابی وارد کمپین می‌شود.

ترکر با کمک دو سرویس آنالیتیکس و اتریبیوشن موبایلی گزارش‌های آماری را مبنی بر تعداد کلیک‌ها، تعداد نصب، مدت زمان حضور کاربر در اپلیکیشن و… ارائه می‌دهد. در واقع، بدون ترکر هیچ داده‌ای که بتواند اطلاعات واضح و درستی را از کمپین تبلیغاتی در حال اجرا بدهد، وجود ندارد. با استفاده از این آمار و گزارش‌ها می‌توان تمام تعارض‌هایی را که میان تبلیغ‌دهنده و تبلیغ‌کننده وجود دارد رفع کرد و بر یک مبنای مشترک بی‌طرف، بودجه تبلیغاتی را به بهترین نحو مصرف نمود.

تبلیغ‌دهنده باید ترکر اپلیکیشن را در کمپین وارد کند تا به او میزان نصب‌های موفق و اطلاعاتی از تعداد کاربران موثر را نشان دهد. همچنین ترکر با گزارش‌هایی که در خصوص نوع رفتار کاربران و میزان ماندگاری آن‌ها در اپ می‌دهد، کمک می‌کند تا با تحلیل داده‌ها، مسیر کاربر را در قیف بازاریابی بهینه کرد. ناشران نیز با آماری که از ترکر کسب می‌کنند می‌توانند میزان عملکرد و موفقیت کمپین را بسنجند.

بیایید با مثالی، عملکرد ترکر و لزوم استفاده از آن را بهتر بفهمیم:

فرض کنید شما برای یک کمپین تبلیغاتی قصد دارید با یک اینفلوئنسر و یک شبکه تبلیغاتی دیگر به‌عنوان ناشر همکاری کنید. آماری که هر کدام به شما ارائه می‌دهند، به‌این‌ترتیب است:

۱) کمپین اینفلوئنسر با 300 کلیک:

  • 150 نفر بعد از کلیک روی تبلیغ، اپلیکیشن را نصب و یک‌بار هم آن را باز کرده‌اند؛
  • این 150 نفر به‌طور میانگین نفری 5000 تومان برای اپلیکیشن درآمد داشته‌اند؛
  • بیش از 60 نفر اپلیکیشن را از طریق شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند.

۲) کمپین ناشر با 500 کلیک:

  • 250 نفر بعد از کلیک روی تبلیغ، اپلیکیشن را نصب و یک‌بار هم آن را بازکرده‌اند؛
  • این 250 نفر به‌طور میانگین نفری 1000 تومان برای اپلیکیشن درآمد داشته‌اند.

حالا اگر ترکری این وسط نبود شما کدام کمپین را موفق می‌دانستید؟! قطعاً مورد دوم؛ اما با دیتاهایی که از ترکر اپلیکیشن حاصل می‌شود می‌بینیم که کمپین اولی برای ما مخاطب بیشتر و درآمد بیشتری داشته است. بنابراین ترکر به شما این امکان را می‌دهد که بر اساس داده‌های اولیه و سطحی قضاوت نکنید. برای شما در ادامه شرح می‌دهیم که چگونه شمارنده نصب اپلیکیشن با داده‌های عمیق‌تر و تحلیلی‌تر به شما برای انتخاب شبکه تبلیغاتی مناسب (ناشر) و اجرای کمپین‌های موثر کمک می‌کند.

شمارنده نصب اپلیکیشن چگونه کار می‌کند؟

ترکر ابزاری است که با کمک آن می‌توان کاربران را در تمامی مراحل از ابتدا تا انتهای قیف بازاریابی دنبال کرد؛ بنابراین می‌توانیم میزان اثربخشی کمپین‌ها و فعالیت‌های خودمان در حوزهٔ بازاریابی را بر اساس نتیجه‌ای که از رفتار آن‌ها می‌گیریم، بسنجیم.؛ اما یک ترکر چگونه این حجم از اطلاعات را می‌تواند هم‌زمان جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل کند؟ در واقع، ترکرها یا شمارنده‌ها این کار را توسط یک کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) یا Software Development Ki انجام می‌دهند که در کدهای اپلیکیشن جای می‌گیرند. SDK مجموعه‌ای از کدها، ابزارها و توابع است که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن از آن برای ساخت اپلیکیشن‌ها در بستر خاص استفاده می‌کنند.

SDK کاربر را از ابتدای مسیر یعنی از لحظه‌ای که روی تبلیغات موبایلی کلیک می‌کند تا زمان نصب اپلیکیشن، زیر نظر می‌گیرد و تمام اطلاعاتی را که کسب می‌کند به ترکر ارسال کرده تا ترکر آن را تجزیه‌وتحلیل کند. این اطلاعات شامل تعداد کلیک و نصب موفق، نصب ناموفق، دلیل لغو نصب، میزان دانلود برنامه و غیره می‌شود که هرکدام را به‌صورت جداگانه در یک نمودار نمایش می‌دهد.

نقش سرویس آنالیتیکس در ترکر نصب اپلیکیشن

اگر راجع به ابزارهای آنالیتیکس (Analytics) شناخت اولیه داشته باشید، می‌دانید که این ابزار به بررسی رفتار کاربران می‌پردازد و آن را اندازه‌گیری می‌کند. در اینجا آنالیتیکس موبایل در نصب اپلیکیشن به جمع‌آوری اطلاعاتی می‌پردازد که بعد از نصب اپلیکیشن از کاربر سر می‌زند و با شاخص‌هایی سروکار دارد که به اپلیکیشن‌ها مربوط است.

این سرویس که توسط ترکر موبایل ارائه می‌شود، اطلاعات ارزشمندی همچون رخدادهای درون اپلیکیشن، تعداد کل نصب‌ها، نرخ بازگشت به اپلیکیشن، کانال‌هایی که کاربران از طریق آن‌ها اپلیکیشن شما را نصب کرده‌اند (آیا از لینک تبلیغ وارد شده‌اند یا از طریق جستجو در اپ استورها)، مدت‌زمان حضور کاربران در اپلیکیشن و همچنین اطلاعات دموگرافیکی (ویژگی‌های جمعیت شناختی) مثل سن، جنسیت و کشوری که کاربر در آن زندگی می‌کند را ارائه می‌دهد.

به‌طور کل این ابزار از آن جهت برای اپ‌مارکترها و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن مهم است که نه‌تنها از آن به‌عنوان ابزاری برای فهم کاربردی که اپلیکیشن دارد استفاده می‌کنند، بلکه یک عامل کمکی برای تحقیقات بازار در مورد اپلیکیشن خود و بهبود کارآمدی آن است.

در اینجا مثالی می‌آوریم که اهمیت آنالیتیکس را برای شما روشن می‌کند:

فرض کنید شما صاحب اپلیکیشنی هستید و با آماری که از آنالیتیکس کسب کرده‌اید متوجه می‌شوید که 70 درصد از کاربران در صفحهٔ ارسال محصول، موقع اضافه‌‌کردن کالا به سبد خرید از صفحه خارج می‌شوند. احتمالی که به نظر می‌رسد این است که ممکن است در صفحه یک مشکل فنی از نوع طراحی صفحه و رابط کاربری (UI) یا تجربه کاربری (UX) وجود داشته باشد که کاربران نمی‌توانند فرآیند خرید را تکمیل کنند. همین امر به شما این گزارش را می‌دهد که باید اصلاحاتی در این صفحه صورت گیرد.

هزینه‌های تبلیغاتی هم می‌تواند موضوع مهمی برای شما باشد که از رهگذر آنالیتیکس می‌توانید درباره‌ٔ اثربخشی کمپین‌های بازاریابی خود قضاوت کنید و بودجه خود را در کانال‌هایی خرج کنید که از نظر نرخ‌های تبدیل مثل نصب اپلیکیشن، خرید و فروش، لید و غیره برای شما به‌صرفه‌تر باشند؛ بنابراین می‌توان گفت که داده‌های آنالیتیکس به بهبود وضعیت کسب‌وکارها کمک بسیاری می‌کند.

شما می‌توانید در شکل زیر بخش‌های مهمی از شاخص‌هایی را که گزارش‌های آنالیتیکس ارائه می‌دهد، بینید:

سرویس آنالیتیکس ترکر

سرویس آنالیتیکس ترکر

نقش سرویس اتریبیوشن موبایلی در ترکر نصب اپلیکیشن

سرویس اتریبیوشن (Attribution) که توسط ترکر نصب اپلیکیشن موبایل ارائه می‌شود، اطلاعات مفیدی را از کاربران، پیش از نصب اپلیکیشن جمع‌آوری می‌کند و تمامی فعالیت‌های کاربر را قبل از نصب، از همان ابتدا که تبلیغ شما را دیده‌اند یا می‌خواهند اپلیکیشن شما را نصب کنند تا زمان اقدام به نصب، به‌صورت لحظه‌ای زیر نظر می‌گیرد و جمع‌آوری می‌کند.

برای صاحبان اپلیکیشن بسیار مهم است که برای مدیریت بهتر کمپین‌های تبلیغاتی و بودجه‌ای که برای آن هزینه می‌کنند بدانند که کاربران از طریق چه کانال‌های تبلیغاتی، بیشتر جذب اپلیکیشن شده‌اند و رفتار کاربر پس از دیدن تبلیغات چیست؟ بنابراین به کمک این سرویس، بررسی عملکرد کمپین‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی مختلفی که در حال همکاری با شما هستند نیز راحت‌تر خواهد شد. چرا که به شما این امکان را می‌دهد تا در یک پلتفرم و به‌صورت یکجا نتایج فعالیت‌های بازاریابی در هر یک از کانال‌های تبلیغاتی را رصد کنید و درباره‌ٔ کیفیت هر یک تصمیم بگیرید. در اصل، اطلاعاتی که اتریبیوشن‌ها به ترکر می‌دهند تصویری از میزان بودجهٔ لازم برای کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد می‌کنند. بازاریابان با بررسی موشکافانه این اطلاعات و بر اساس فرمول‌های محاسباتی، هزینه به ازای تبدیل‌ هر سرنخ به مشتری را تعیین می‌کنند.

تحلیل این بررسی‌ها به شما در بهینه‌سازی هرچه بهتر اپلیکیشن و مراحل سفر مشتری و قیف فروش کمک می‌کند!

نقش سرویس اتریبیوشن

نقش سرویس اتریبیوشن

هنگام انتخاب سرویس ترکر نصب اپلیکیشن به چه مواردی توجه کنیم؟

بهتر است برای انتخاب یک ترکر مناسب به این موارد توجه کنید:

۱. پوشش‌دهی ترکر

شمارنده انتخابی شما بسته به نوع کسب‌وکارتان، رسانه‌ای که در آن می‌خواهید تبلیغ کنید (مخاطبتان بیشتر در آن رسانه حضور دارد) و بودجه‌ای که در اختیار دارید، می‌تواند متفاوت باشد. بعضی از ترکرها فقط قادر به پوشش‌دهی و رصد فعالیت‌های بازاریابی در یک دستگاه خاص مثلاً موبایل هستند در صورتی ‌که بقیه ممکن است انواع دستگاه‌ها اعم از موبایل، دسکتاپ و … را پوشش دهند.

۲. تجربه کاربری مناسب

اینکه بتوانید به‌سادگی از قسمت‌های مختلف ترکر استفاده کنید، گزارش‌های موردنیاز را مشاهده کرده و خروجی بگیرید، امر مهمی است؛ بنابراین ترکر انتخابی شما باید رابط کاربری خوبی داشته باشد تا هر بار نخواهید از گروه پشتیبانی کمک بگیرید.

۳. پشتیبان فنی

البته موردی که در بالا به آن پرداختیم به این معنی نیست که ترکر به پشتیبان نیاز ندارد، بلکه باید دارای یک تیم پشتیبان فنی به‌روز و حرفه‌ای باشد که در مواقع بروز مشکل بتوانند شما را همراهی کنند.

۴. ارائه گزارش‌های جامع

حتماً بررسی کنید که ترکر انتخابی چه نوع گزارش‌هایی را به شما ارائه می‌دهد و آیا بر اساس این گزارش‌ها می‌توانید تصمیمات بهتری برای پیشبرد کسب‌وکارتان بگیرید یا خیر. گزارش کامل از داده‌های جمع‌آوری‌شده اعم از لیست کلیک‌ها، نصب‌ها، رویدادهای درون اپلیکیشنی و گزارش‌های نرخ بازگشت سرمایه را ارائه می‌دهد؟ آیا برای تبلیغ‌دهنده و تبلیغ‌کننده گزارش‌های نرخ بازگشت و آنالیز را در هر دو سطح ارائه می‌دهد؟ آیا تحلیل‌های طولانی‌مدت مانند آنالیزهای چرخه‌ٔ عمر کاربر (LTV ‌) را انجام می‌دهد؟ حتماً به این موارد توجه کنید.

۵. تجربیات مشتریان

حتماً نظرات و تجربیات مشتریان را در ارتباط با ترکر انتخابی بررسی کنید. به مشتریان قدیمی و فعلی آن‌ها نگاهی بیندازید تا بتوانید با توجه به تعداد مشتریان و تجربیاتشان، کیفیت آن را اعتبارسنجی کنید.

۶. قیمت و تعرفه ترکر

قیمت همیشه معیار مهمی بوده است و شما می‌توانید بر اساس نوع کسب‌وکار، بودجه و کارایی شمارنده‌ای که برای شما مناسب است، مقرون‌به‌صرفه‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

۷. شناسایی تقلب

ترکری را انتخاب کنید که با استفاده از الگوریتم‌های طراحی‌شده در آن بتواند تقلب را به‌صورت real time شناسایی کند و آمار و اطلاعات مربوط به تقلب را به شما اطلاع دهد و با آن مقابله کند. در این صورت، بودجهٔ بازاریابی شما به هدر نمی‌رود.

۸. امنیت ترکر

امنیت داده‌های کاربران باید برای شما بسیار مهم باشد؛ بنابراین به‌عنوان صاحب کسب‌وکار باید ترکری را انتخاب کنید که با هرگونه نقض امنیت کاربران مبارزه کند و SDK آن‌ها open source نباشند. ترکرهایی با این ویژگی امنیت بالاتری دارند.

۹. سطح آنالیز

شما باید سطح تحلیل ترکر انتخابی را بدانید و آن را بر اساس اهداف و عملکرد اپلیکیشن خود انتخاب کنید. مثلاً اگر تنها به‌دنبال نصب اپلیکیشن هستید، مجموعه فعالیت‌های کاربران پس از نصب اهمیتی ندارد؛ اما اگر فروش هدف اپلیکیشن شماست تحلیل عمیق‌تری نیاز است تا فعالیت‌های کاربران مانند جستجوی محصول، بازدید محصول و معیارهای انتخاب محصول توسط کاربر را آنالیز کند؛ بنابراین اینکه ترکر بتواند چه سطح از آنالیز را برای شما پوشش دهد اهمیت بالایی دارد.

بهترین پلتفرم‌های ترکر نصب اپلیکیشن

در ادامه سه تا از بهترین پلتفرم‌هایی را که می‌توانید از سرویس ترکر آن‌ها استفاده‌ کنید، آورده شده است. دو نمونه‌ٔ اول بهترین سرویس‌های داخلی هستند و ممکن است قبلا با آن‌ها کار کرده باشید. نمونه‌ٔ آخر خارجی است و باید برای شاٰرژ آن پرداخت دلاری داشته باشید.

متریکس

متریکس یک ابزار تحلیلگر شخص ثالث یا Third Party است که تلاش می‌کند نتایج کمپین‌های تبلیغاتی را در هر یک از کانال‌ها در قالب گزارش‌هایی شفاف و قابل‌فهم به تبلیغ‌دهندگان و کمپین منیجرها ارائه دهد. آن‌ها به کمک این اطلاعات می‌توانند برترین کمپین‌ها و کانال‌های تبلیغاتی را شناسایی کنند و تبلیغات خود را بهینه سازند! این ترکر خدمات زیر را ارائه می‌دهد:

  • سرویس اتریبیوشن و آنالیتیکس
  • مقابله با تقلب
  • نظارت بر اجرای کمپین‌ها
  • ارائه گزارش‌های بی‌طرف و شفاف

پلتفرم متریکس

پلتفرم متریکس

ادتریس

این سرویس شمارنده نیز به‌عنوان یک پلتفرم شخص ثالث امکان این را دارد که با ارائه گزارش‌های موردنیاز برای تبلیغ‌دهندگان و تبلیغ‌کنندگان، منبع نصب اپ را مشخص کند و به صاحبان اپلیکیشن کمک می‌کند تا بهترین کانال‌ها را برای تبلیغات شناسایی کرده و بتوانند درآمد خود را از هر کانال بسنجند. خدماتی که ادتریس ارائه می‌کند:

  • سرویس اتریبیوشن و آنالیتیکس برای شناسایی و تحلیل کاربران
  • جلوگیری از کلیک‌های تقلبی
  • دسته‌بندی مشتریان
  • مدیریت حساب کاربری
  • پشتیبانی از انواع پلتفرم
  • دسترسی آسان به داده
  • پشتیبانی فنی در تمام مراحل کمپین

پلتفرم ادتریس

پلتفرم ادتریس

Adjust

سرویس ترکر Adjust، یک سرویس خارجی است که با خدماتی مشابه دو سرویس قبلی، به دو صورت عمل می‌کند. در مرحلهٔ اول، این ترکر لینک‌های ورودی به اپلیکیشن را بررسی می‌کند و در مرحلهٔ بعد، از آن‌ها برای تقسیم‌بندی کاربرانی که با لینک تعامل دارند، استفاده می‌کند تا بتواند آن‌ها را به‌طور مؤثر تجزیه‌وتحلیل کند. این ترکر خدمات زیر را ارائه می‌دهد:

  • کمپین‌های شما را با اسناد قابل‌اعتماد اندازه‌گیری می‌کند؛
  • از به خطر انداختن بودجه و داده‌های شما توسط کلاه‌برداری تبلیغاتی جلوگیری کنید؛
  • تقلب ربات درون برنامه‌ای را کشف می‌کند؛
  • قابلیت تجزیه‌وتحلیل درون اپلیکیشنی دارد؛

برای استفاده از این ترکر باید پرداخت دلاری داشته باشید.

پلتفرم Adjust

پلتفرم Adjust

مدل‌های گوناگون محاسبهٔ تعرفهٔ ترکر نصب اپلیکیشن

به‌طورکلی ۴ مدل تعرفه برای اتریبیوشن تعریف شده است:

مدل Per Attribution Event

در این مدل، به‌ازای هر گزارشی که در ترکر ثبت و ارائه می‌شود، هزینه دریافت می‌شود. این گزارش می‌تواند هم شامل کلیک باشد و هم نصب. در این مدل به دلیل اینکه تعداد کلیک‌های موفق که به نصب منجر شوند بسیار کم است، معمولاً محاسبهٔ تعرفه به این روش برای تبلیغ‌دهندگان مقرون‌به‌صرفه نیست. مثلاً فرض کنید با شرکت ناشر توافق کرده‌اید که به‌ازای هر 500 گزارش کلیک، 500 هزار تومان پرداخت کنید. حالا ممکن است از این تعداد 500 کلیک، تنها 100 کلیک منجر به نصب اپلیکیشن شده است؛ بنابراین این روش خیلی نمی‌تواند برای شما اقتصادی باشد.

مدل Per Install (به‌ازای هر نصب)

در این مدل باید فقط به‌ا‌زای هر نصب موفق حاصل از کمپین‌های تبلیغاتی، به ترکرها هزینه پرداخت شود. مثلاً اگر شما توافق کرده‌اید که به‌ازای هر نصب، 5000 تومان پرداخت کنید؛ در این صورت، باید ۵ میلیون برای 1000 نصب موفق بپردازید که به نظر منصفانه‌تر از مدل قبلی است. قیمت‌ها گاهی به‌صورت پلکانی با افزایش تعداد نصب‌ها، تغییر می‌کنند. مثلاً قیمت‌ها می‌تواند بدین شکل باشد:

  • 5000 نصب اول: 0.05 دلار به‌ازای هر نصب
  • 20000 نصب بعدی: 0.04 دلار به‌ازای هر نصب

و به همین ترتیب با افزایش نصب‌ها مقادیر پایه تغییر می‌کنند.

مدل Flat Rate (تک‌نرخی)

در این مدل، تبلیغ‌کننده (ناشر) تنها به‌ازای گزارش‌هایی که مبنی بر کاربران فعال است، هزینه دریافت می‌کند. این گزارش‌ها شامل مدت‌زمان حضور کاربر در اپلیکیشن، مدت‌زمان عدم فعالیت کاربر، حذف اپلیکیشن توسط کاربر و سایر موارد مشابه می‌شوند. مزیت بزرگ این روش این است که تبلیغ‌دهنده می‌تواند با خرید اشتراک یک الی چندماهه، هرچقدر گزارش که می‌خواهد دریافت کند و مجبور نیست به‌ازای هر گزارش پول پرداخت کند؛ بنابراین این مدل از دو مدل قبلی به‌صرفه‌تر خواهد بود.

مدل Free (رایگان)

در این مدل شما به‌عنوان تبلیغ‌دهنده هیچ هزینه‌ای بابت دریافت گزارش از ناظران یا اتریبیوشن‌ها پرداخت نمی‌کنید. برخی از شرکت‌ها ترکر خود را به‌صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌دهند و هدفشان تشویق به استفاده از شبکه تبلیغاتی وابسته به خودشان است.

نکته‌ای که در استفاده از سرویس‌های رایگان وجود دارد این است که در ازای ارائهٔ خدمات، از شما مجوز می‌گیرند که به‌تمامی اطلاعات بازاریابی شما دسترسی داشته باشند و از آن‌ها در هرجایی استفاده کنند؛ حتی ممکن است این اطلاعات را در اختیار رقبایتان قرار دهند؛ اما با تمام این اوصاف مزایایی هم دارند.

مثل‌اینکه شخصی از تیمشان را اختصاص می‌دهند تا نیازهای فنی و پشتیبانی شما را رفع کنند. همچنین ممکن است این شرکت‌ها API (رابط برنامه‌نویسی) خود را در اختیارتان قرار دهند.

سخن پایانی

ترکرها نقش میانجی و مهمی را برای شما به عنوان صاحب اپلیکیشن یا ناشر تبلیغاتی ایفا می کنند. پس تا جای ممکن سعی کنید با انتخاب بهترین شمارنده نصب اپلیکیشن، به بهینه‌سازی کمپین های تبلیغاتی خود بپردازید. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم و کافی را در این زمینه کسب کرده باشید. اگر تجربهٔ استفاده موفق از یک ترکر یا شمارنده را دارید، حتما آن را از طریق دیدگاه با مخاطبان یکتانت در میان بگذارید.

منابع: uxcam | singular | adjust

SDK کاربر را از ابتدای مسیر یعنی از لحظه‌ای که روی تبلیغات موبایلی کلیک می‌کند تا زمان نصب اپلیکیشن، زیر نظر می‌گیرد و تمام اطلاعاتی را که کسب می‌کند به ترکر ارسال کرده تا ترکر آن را تجزیه‌وتحلیل کند. این اطلاعات شامل تعداد کلیک و نصب موفق، نصب ناموفق، دلیل لغو نصب، میزان دانلود برنامه و غیره می‌شود که هرکدام را به‌صورت جداگانه در یک نمودار نمایش می‌دهد." } },{ "@type": "Question", "name": "بهترین پلتفرم‌های ترکر نصب اپلیکیشن", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "متریکس ادتریس Adjust" } }] }

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ سها کاکا | 

ارسال نظر کنسل کردن پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام و نام خانوادگی* ایمیل* متن نظر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید