لینک برگشتی چیست؟

بک لینک یک ارجاع از یک وب سایت خارجی به دامنه خودتان است. موتورهای جستجو بک لینک ها را به عنوان رای برای وب سایت شما می بینند. تعداد بک لینک های مرجع کیفی و مرتبط در نهایت ارزش صفحه را تعیین می کند. هرچه ارزش صفحه شما بیشتر باشد، در نتایج جستجو بالاتر ظاهر می شوید و در نتیجه بازدیدکنندگان ارگانیک بیشتری خواهید داشت.

بک لینک اصطلاحی است که در ساخت لینک استفاده می شود . لینک بیلدینگ کل فرآیند افزایش پروفایل لینک در اطراف یک وب سایت است. به این “سئوی خارج از صفحه” نیز می گویند و یکی از سه بخش بهینه سازی موتورهای جستجو در کنار سئو داخلی و فنی است. برای سئوی خود به کمک نیاز دارید؟ می توانید لینک بیلدینگ را در Blauwe Monsters برون سپاری کنید.

بک لینک ها برای یک صفحه قوی تر و در نتیجه جایگاه بالاتر در گوگل ضروری هستند. مهم است که این بک لینک ها از کیفیت بالایی برخوردار باشند و به صفحه ای که این لینک ها به آن اشاره می کنند، مرتبط باشند. قبل از شروع به جمع آوری بک لینک ها، مهم است که مشخص کنید بک لینک ها به کجا لینک می شوند. شما این کار را با تنظیم یک استراتژی سئو خوب انجام می دهید.

چگونه می توانید بک لینک ها را بررسی کنید؟

تعدادی برنامه وجود دارد که به شما امکان می دهد بک لینک ها را بررسی کنید. در Blue Monsters، ما عمدتاً از Ahrefs و Majestic برای تجزیه و تحلیل پروفایل های پیوند استفاده می کنیم. خزنده Ahrefs خزنده ای است که بعد از Googlebot بیشترین فعالیت آنلاین را دارد و بنابراین بزرگترین پایگاه داده بک لینک ها است. علاوه بر بررسی بک لینک ها، می توانید وب سایت خود را برای لینک های شکسته نیز بررسی کنید . در کنسول جستجوی گوگل وب سایت شما، هر نقطه برای بهبود با توضیحی در مورد چگونگی حل این نکات برای بهبود نمایش داده می شود.

مشاوره در مورد بک لینک دریافت می کنید؟ ما یک اسکن رایگان از وب سایت شما انجام می دهیم و بدون تعهد مشاوره می دهیم.

وب سایت شما *
وبسایت شما
تلفن *
شماره تلفن شما
آدرس ایمیل *
آدرس ایمیل شما
درخواست مشاوره رایگان
چه چیزی باعث ایجاد یک بک لینک خوب می شود؟

هنگامی که می خواهید بک لینک ها را جمع آوری کنید، مهم است که آنها با کیفیت باشند. برای تعیین کیفیت یک بک لینک، به تعدادی از جنبه ها نگاه می کنیم. ما این شش نکته را برای توجه از Ahrefs اتخاذ کرده ایم زیرا دیدگاه ما در مورد بک لینک ها با آنها مطابقت دارد.

1. اختیار
تصور کنید یک بک لینک از وب سایت جدید یک دوست یا یک بک لینک از NOS.nl دریافت کنید. NOS در این مثال دارای قدرت بسیار بالاتری است. به عنوان مثال، موتورهای جستجو، مانند گوگل، به اعتبار یک وب سایت برای تعیین ارزش سئوی بک لینک نگاه می کنند.

گوگل قبلاً امتیاز PageRank عمومی 0 تا 10 برای نشان دادن ارزش یک صفحه داشت. زمانی در سال 2014، گوگل استفاده از این مقدار را متوقف کرد. از آن زمان، بسیاری از شرکت ها شروع به تکرار این ارزش کرده اند. این مقادیر اغلب با موقعیت های بالاتر در گوگل مطابقت دارند اما ارزش های سئو به خودی خود فاکتورهای رتبه بندی نیستند . بنابراین از مقادیر به عنوان نشانه استفاده کنید اما کورکورانه به آنها خیره نشوید.

در حال حاضر مقادیر مختلف SEO / Authority وجود دارد. در زیر لیستی از مقادیری که در Blue Monsters استفاده می کنیم آمده است.

ارزش و شرکت: تعریف:
Domain Authority (DA)
– Moz Domain Authority (DA) یک امتیاز رتبه بندی موتور جستجو است که توسط Moz ایجاد شده است که پیش بینی می کند چقدر احتمال دارد یک وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) رتبه بندی شود. امتیاز Domain Authority از یک تا 100 متغیر است و امتیازات بالاتر مربوط به توانایی بیشتر برای رتبه بندی در موتورهای جستجو است.

مرجع صفحه (PA)
– Moz Page Authority (PA) امتیازی است که توسط Moz ایجاد شده است که پیش بینی می کند یک صفحه خاص چقدر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بندی می کند. امتیازهای Page Authority از یک تا 100 متغیر است که امتیازات بالاتر مربوط به توانایی بیشتر برای رتبه بندی است.

Trust Flow (TF)
– Majestic Trust Flow (TF) مخفف کیفیت لینک هایی است که به URL ها و وب سایت ها اشاره می کنند. یک صفحه وب با Trust Flow بالاتر از Citation Flow معمولا لینک های با کیفیت خوبی دارد.

جریان نقل قول (CF)
– Majestic Citation Flow (CF) امتیازی است که نشان دهنده میزان لینک هایی است که به یک وب سایت خاص اشاره می کنند. Citation Flow اهمیتی نمی دهد که یک لینک با کیفیت خوب یا بد باشد.

رتبه بندی دامنه (DR)
– Ahrefs رتبه‌بندی دامنه (DR) معیاری است که «محبوبیت پیوند» یک وب‌سایت را در مقایسه با سایر وب‌سایت‌های جهان در مقیاس 0 تا 100 نشان می‌دهد.

رتبه بندی URL (UR)
– Ahrefs رتبه بندی URL (UR) قدرت نمایه بک لینک یک صفحه خاص را در مقیاس لگاریتمی از 0 تا 100 نشان می دهد. پیوندهای داخلی و خارجی هنگام محاسبه این متریک در نظر گرفته می شوند (اما آنها به طور متفاوت “وزن” می شوند).

جدول: فهرستی از مقادیر مختلف SEO / Backlink

2. ارتباط
تصور کنید که یک وب سایت در مورد بهترین کافی شاپ های آمستردام دارید و یک بک لینک از Douwe Egberts و یک بک لینک دیگر از یک سایت وبلاگ مالی دریافت می کنید. بک لینک Douwe Egberts به وضوح در این مورد مرتبط تر است زیرا در مورد قهوه است. موتورهای جستجو به ارتباط بک لینک ها نگاه می کنند. به همین دلیل است که تمرکز ایجاد لینک بر روی وب سایت ها و مقالات مستبد مرتبط در صنعت یا حوزه کاری شما هوشمندانه است.

3. متن لنگر
انکر تکست متنی است که یک بک لینک داخلی یا خارجی را می سازد. این متن زمینه ای را برای موتور جستجو فراهم می کند که صفحه پشت لینک مربوط به آن است. مطمئن شوید که بیشتر انکر تکست‌ها به نام برند شما پیوند دارند، اما در این مورد نیز متفاوت هستند. برخی از پیوندهای خارجی شما به یک دسته محصول یا یک برند خاص اشاره کنند. صفحاتی که تنها دارای کلمات کلیدی مهم به عنوان متن لنگر هستند ممکن است به دلیل “درباره بهینه سازی” رتبه کمتری داشته باشند، بنابراین همیشه به دنبال یک نسبت طبیعی سالم در متن های لنگر خود باشید. در مورد نسبت متن لنگر هیچ دستور العمل برنده ای وجود ندارد. یک استراتژی هوشمند این است که به پروفایل پیوند 10 نتیجه ارگانیک برتر برای کلمه کلیدی که روی آن تمرکز می کنید نگاه کنید و میانگین را هدف قرار دهید.

انواع انکر تکست
مطابقت دقیق: “بازاریابی آنلاین”
مطابقت عبارت: “یک آژانس بازاریابی آنلاین چه می کند؟”
تطابق جزئی: “بازاریابی به طور فزاینده آنلاین”
مارک: “هیولاهای آبی”
URL برهنه: “https://blauwemonsters.nl/”
تصادفی: “بیشتر بخوانید یا اینجا را کلیک کنید”
پیوند تصویر: “متن جایگزین از یک تصویر”

4. Nofollow را دنبال کنید
می توان به یک بک لینک یک ویژگی برای موتور جستجو داد. اگر می خواهید به صفحه ای پیوند دهید اما نمی خواهید موتور جستجو برای آن ارزش قائل شود، از یک rel=nofollow در کد پیوند استفاده کنید. نمونه لینک های فالو و نوفالو:

<a href=”https://blauwemonsters.nl/”>هیولاهای بلووه</a >
<a href=”https://blauwemonsters.nl/” rel=”nofollow “>هیولاهای بلووه</a >
با یک لینک nofollow در واقع به موتور جستجو می گویید که این به عنوان رای به حساب نمی آید. در ابتدا، گوگل همچنین گفت که آنها هیچ کاری با لینک های nofollow انجام نداده اند. اما در سال 2019 آنها اعلام کردند که نگاه متفاوتی به بک لینک های nofollow دارند. با آن، او همچنین دو ویژگی پیوند جدید را معرفی کرد:

rel = “UGC” – برای نشان دادن محتوای تولید شده توسط کاربر. مانند نظرات یا پست های انجمن.
rel=“sponsored” – برای نشان دادن اینکه آیا یک بک لینک بخشی از یک تبلیغات، حمایت مالی است یا اینکه لینک خریداری شده است.
به عنوان یک قاعده، شما همیشه می خواهید لینک های صفحه خود را دنبال کنید زیرا این بک لینک ها به عنوان رای به حساب می آیند. با این حال، اگر فرصتی برای دریافت لینک nofollow از یک صفحه با اعتبار بالا وجود دارد، قطعا باید این کار را انجام دهید. یک مثال خوب ویکی‌پدیا است که در آن همه پیوندها nofollow هستند اما ممکن است ارزش اضافه کنند.

5. قرار دادن
موقعیت بک لینک در صفحه نیز یک جنبه مهم است. مکان یکی از معدود عواملی است که می تواند نرخ کلیک (CTR) را از یک صفحه به صفحه دیگر افزایش دهد. خوانندگان به احتمال زیاد روی پیوندی در بالای صفحه کلیک می کنند تا پیوندی که در پایین آن قرار دارد. این تئوری این است که یک لینک در یک مکان برجسته در محتوا ارزش بیشتری نسبت به یک پیوند پنهان در مثلاً فوتر صفحه دارد.

6. مقصد
آخرین اما نه کم اهمیت ترین مقصد در لیست مقصدی است که بک لینک به آن اشاره می کند. در اینجا سه ​​نوع مقصد قابل تشخیص است:

صفحه اصلی
محتوای با ارزش پیوند
صفحات فرود که می خواهید در گوگل رتبه بالایی داشته باشید
معمولا اکثر بک لینک ها به صفحه اصلی شما می روند. صفحاتی که می‌خواهید در گوگل رتبه بالایی کسب کنید، اغلب سخت‌ترین صفحاتی هستند که به آنها بک لینک داده می‌شوند. به این دلیل که مردم اغلب به طور خودکار به صفحات اطلاعاتی لینک می دهند و نه به صفحات تجاری. به همین دلیل، یک سوال رایج در سئو این است: چگونه می خواهید با صفحات تجاری خود رتبه بندی کنید؟ یکی از تاکتیک های موجود در زرادخانه سئو برای رسیدن به این هدف، استفاده از لینک های داخلی در وب سایت شما است. ارزش پیوند همچنین می تواند به صورت داخلی به صفحات مختلف در یک دامنه منتقل شود.

انواع بک لینک.

بک لینک داخلی و خارجی

تفاوت اصلی بین بک لینک ها داخلی یا خارجی بودن آنهاست. موتور جستجو بک لینک های خارجی را به عنوان رای به وب سایت شما می بیند و لینک های داخلی اینطور نیست. با این حال لینک های داخلی به عنوان یک سلاح مخفی برای بسیاری از متخصصان سئو عمل می کنند. یک پیوند داخلی همچنین زمینه و ارزشی را برای سایر صفحات در وب سایت شما فراهم می کند. علاوه بر این، شما بر روی لینک های داخلی کنترل کامل دارید و نه بر روی لینک های خارجی.

در بک لینک های محتوا

در محتوا، بک لینک ها لینک هایی هستند که در محتوای اصلی یک صفحه قرار دارند. بنابراین نه در یک منو یا پاورقی، بلکه در متن در حال اجرا. این نوع بک لینکی است که بیشتر از همه به صفحه خود می خواهید زیرا موتور جستجو آن را مرتبط می بیند. بک لینک های طبیعی رایج، بک لینک هایی هستند که در یک مقاله یا وبلاگ نوشته شده گنجانده شده اند.

خانه و پیوندهای وابسته

صفحات اصلی وب سایت هایی هستند که فقط از پیوندهایی به وب سایت های دیگر تشکیل شده اند. بهترین مثال www.startpagina.nl است . تعداد بی‌شماری وب‌سایت‌های شبیه‌سازی صفحه اصلی وجود دارند که صرفاً برای اهداف لینک‌سازی هستند. صفحات شریک در واقع همان عملکرد را دارند، این صفحات در یک وب سایت معمولی هستند که فقط حاوی لینک هستند. صفحه اصلی و پیوندهای وابسته قبلاً بهتر از امروز کار می کردند. اما هنوز هم می توان از آنها با پروفایل بک لینک متنوع استفاده کرد. به عنوان مثال، برای تغییر دادن انکر تکست ها یا داشتن رتبه صفحه جدید در گوگل.

بک لینک ها باز می شوند.

اگر قصد خرید بک لینک دارید، مهم است که بدانید چه چیزی می‌خرید و با چه کسی تجارت می‌کنید. سئو و لینک سازی زمان می برد. به طرف هایی که ادعا می کنند ظرف چند روز شما را به صدر گوگل می برند اعتماد نکنید. همانطور که در این صفحه توضیح داده شد، هر بک لینک یکسان نیست و جنبه های زیادی وجود دارد که باید به آنها در بک لینک توجه کرد. در Blauwe Monsters، شفافیت و ارتباط شفاف مهم هستند. شما فقط برای چیزی که واقعا به دست می آورید پرداخت می کنید. هیچ رشته ای متصل یا هزینه های پنهانی وجود ندارد.

آیا خرید بک لینک امن است؟

گوگل رسماً طرفدار خرید بک لینک نیست، همانطور که در دستورالعمل های خود بیان می کند. ایده پشت الگوریتم موتور جستجو این است که بک لینک ها ارتباط را نشان می دهند. هنگامی که بک لینک خریداری می شود، در واقع ارتباط را خریداری می کنید و بر نتایج جستجو تأثیر می گذارید.

در عمل، بک لینک های زیادی خریداری می شود و برای بهینه سازی موتورهای جستجو نیز به خوبی کار می کند. با کلمات کلیدی رقابتی تقریباً همیشه با بک لینک های خریداری شده در پروفایل پیوند صفحات مواجه می شوید. در نتیجه، بسیاری از طرف های سئو خرید بک لینک را به عنوان یک منطقه خاکستری می بینند.

دوران دریافت هرچه بیشتر بک لینک ها گذشته است. اکنون عمدتاً به کیفیت بک لینک ها مربوط می شود. خرید یکباره تعداد زیادی بک لینک بی کیفیت فقط به وب سایت شما آسیب می رساند. امروز مهم است که شما فقط برخی از بک لینک ها را خریداری نکنید، بلکه بدانید که چه کاری انجام می دهید. به همین دلیل عاقلانه است که لینک بیلدینگ را به یک آژانس شفاف با تجربه برون سپاری کنیم.

بدون پکیج لینک بیلدینگ

بسیاری از آژانس ها با بسته های استاندارد لینک بیلدینگ کار می کنند. ما این کار را در Blue Monsters انجام نمی دهیم. چرا که نه؟ زیرا ما معتقدیم که سئو و لینک بیلدینگ سفارشی است. شرایط برای هر مشتری متفاوت است. مایلیم با هم تماس بگیریم و بر اساس موقعیت منحصربفرد یک پیشنهاد شخصی ارائه دهیم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید