مقالات دیجیتال مارکتینگ | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۸ خرداد ۱۴۰۱

بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتیبهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی

به احتمال زیاد شنیده‌اید که می‌گویند:

«هر سخنی جایی و هر نکته مکانی دارد!»

این ضرب‌المثل، دربارهٔ پیامک تبلیغاتی هم صادق است و اگر بخواهیم خیلی ساده‌تر بگوییم: هر پیامک، باید در زمان مناسب خودش ارسال شود.

حال سوال اینجاست که بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی چه روزی در هفته و چه ساعتی از روز است؟

اگر می‌خواهید مخاطبان هدف (یا مشتری‌های آینده) پیامک‌های شما را نادیده نگیرند و سرسری از آن نگذرند، این مقاله را تا انتها بخوانید، تا جواب سوال بالا را پیدا کنید.

قول می‌دهیم بعد از خواندن مقالۀ امروز و اجرای نکات گفته‌شده، می‌توانید بر اساس کسب‌وکارتان، بهترین زمان را برای ارسال اس ام اس انتخاب و بازدهی بیشتر را به‌طرز محسوسی تجربه کنید.

بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی

هیچ‌کس دوست ندارد ساعت ۷ صبح با صدای پیامک تبلیغاتی از خواب بیدار شود؛ مگر اینکه بخواهد به کله‌پزی برود!

بنابراین موقع ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی، باید یک نکتۀ مهم یادتان باشد: ما نباید وقت‌وبی‌وقت مزاحم مشتریان شویم؛ اما از کجا بدانیم بهترین زمان ارسال اس ام اس تبلیغاتی چه موقع است؟ در جواب باید بگوییم که این زمان‌ها بسته به نوع کسب‌وکار شما، خدماتی که ارائه می‌دهید و ساعات روز و ایام هفته متفاوت است.

ما در ادامه، به بهترین روز هفته و بهترین ساعت ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی اشاره می‌کنیم و در بخش بعدی هم به چند نکتۀ مهم در این زمینه می‌پردازیم.

بهترین روز هفته برای ارسال پیامک تبلیغاتی

برای انتخاب بهترین روز هفته ابتدا باید به کسب‌وکار خودتان نگاه کنید. اول، از شنبه شروع می‌کنیم. اغلب بازاریابان می‌گویند که شنبه روز خوبی برای فرستادن اس ام اس تبلیغاتی نیست؛ اما بیایید از یک زاویۀ دیگر به این ماجرا نگاه کنیم. اگر روز شنبه و در قالب پیامک، یک کد تخفیف از برند محبوبتان هدیه بگیرید، از آن استقبال نمی‌کنید؟ اگر پاسختان مثبت است، پس روز شنبه هم می‌تواند یک روز مناسب برای بازاریابی پیامکی برندتان باشد.

برای برخی از کسب‌وکارها مثل رستوران‌ها، کافه‌ها، هایپرمارکت‌ها یا فروشگاه‌های اینترنتی، معمولا روزهای هفته تفاوتی ندارد و هر روز یک فرصت است تا بتوانند به سراغ ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی بروند. این برندها برای اینکه از پیامک‌های تبلیغاتی بهتر نتیجه بگیرند، باید کمی خلاقیت به خرج دهند و روی ساعت ارسال آن و روزهای خاص یک ماه تمرکز کنند.

یک نمونۀ موفق، کمپین «خرید سر ماه» دیجی‌کالاست. این کمپین در روزهای اول هر ماه با اعمال تخفیف روی محصولات سوپرمارکتی برگزار می‌شود و دیجی‌کالا با ارسال پیامک در این روزها، مشتریانش را به خرید دعوت می‌کند.

از طرفی، برای بعضی کسب‌وکارها، بهترین زمان بازاریابی پیامکی، روزهای نزدیک به آخر هفته است. مثلا اگر یک مجموعۀ تفریحی مثل اتاق فرار دارید یا مدیر یک شرکت گردشگری هستید، حتما می‌دانید که اغلب افراد، تعطیلات آخر هفته را برای سفر و تفریح انتخاب می‌کنند؛ پس روز چهارشنبه یا روزهای نزدیک به تعطیلات رسمی می‌تواند بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی برای کسب‌و‌کارهایی باشد که مردم در روزهای تعطیل به‌سراغ آن‌ها می‌روند.

روزهای تعطیل وقت استراحت عموم مردم است و در بیشتر مواقع، نمی‌توانیم نتیجۀ دلخواهمان را از پیامک‌های ارسالی بگیریم؛ ولی اگر فکر می‌کنید که جواب می‌دهد، به ساعت ارسال اس ام اس‌ها توجه کنید و آن‌ها را بعدازظهر بفرستید.

بهترین ساعت ارسال پیامک تبلیغاتی در آخر هفتهبهترین ساعت ارسال پیامک تبلیغاتی در آخر هفته

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، بازه‌های زمانی ۹ تا ۱۱ و ۱۸ تا ۱۹ بهترین زمان برای ارسال پیامک در آخر هفته به حساب می‌آیند؛ می‌توانید این تصویر را ذخیره کنید تا اگر فراموش کردید، به آن مراجعه کنید.

بهترین ساعت روز برای ارسال پیامک تبلیغاتی

حالا که روز مدنظرتان را انتخاب کردید، وقت آن است که بهترین ساعت را نیز برای ارسال SMS تبلیغاتی پیدا کنید. مثل انتخاب روز،‌ برای انتخاب ساعت هم باید به ماهیت کسب‌وکارتان توجه کنید.

به‌طور کلی و برای هر کسب‌وکاری، ساعت‌های اولیۀ روز می‌تواند زمان مناسبی برای ارسال پیامک تبلیغاتی باشد؛ چراکه در این ساعات، مردم به‌دنبال مطالعۀ اخبار جدید در اینترنت و خواندن پیام‌هایشان هستند. حتی آماری از وب‌سایت smartmail نشان می‌دهد که ۶۲ درصد افراد حدود ۱۵ دقیقه بعد از بیدارشدن به‌سراغ گوشی خود می‌روند و پیام‌هایشان را چک می‌کنند؛ پس می‌توانیم این بازۀ‌ زمانی را یک بازۀ مناسب برای بازاریابی پیامکی در نظر بگیریم.

بهترین ساعت ارسال پیامک تبلیغاتی هم قبل از ظهر و بین ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر است. در این ساعت‌ها، بسیاری از کارمندان در راه رسیدن به محل کارشان هستند و سرشان با موبایل گرم است؛ بنابراین احتمال اینکه پیام شما را ببینند و به آن واکنش مثبت نشان دهند زیاد است.

نیمۀ اول روز یا همان ساعت ۸ تا ۱۲، بهترین بازۀ زمانی برای سرویس‌هایی مثل «الوپیک» یا «اسنپ فود» است. اغلب در این ساعات، شرکت‌ها به‌دنبال پیک برای ارسال مرسوله‌های خود می‌گردند و هرقدر به ظهر نزدیک می‌شویم، افراد بیشتری به‌دنبال انتخاب یک رستوران مناسب برای سفارش ناهارشان هستند؛ پس اگر کسب‌وکاری مثل این سرویس‌ها دارید، در نیمۀ اول روز، نتیجۀ بهتری از ارسال اس ام اس‌های تبلیغاتی می‌گیرید.

اگر کسب‌وکارتان در نیمۀ دوم روز فعال است، پیشنهاد ما برای ارسال پیامک انبوه بین ساعات ۱۷ تا ۲۰ است. در این بازه، یا مردم در حال خروج از محل کار هستند و به سمت منزل خود می‌روند یا اینکه در حال استراحت هستند؛ پس احتمال اینکه مشغول کار با گوشی باشند، بیشتر است.

برای مثال، بهترین زمان ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی برای مشاوران املاک نیمۀ دوم روز است؛ چراکه اغلب افراد ترجیح می‌دهند بعد از اینکه از محل کار برگشتند، از خانه‌ها بازدید کنند و این موضوع دربارهٔ صاحب آن خانه‌ها هم صادق است.

ارسال پیامک تبلیغاتی از ساعت ۹ شب را هم اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم. در این ساعات، بیشتر مردم در حال استراحت و معاشرت با خانواده هستند و بعد از آن هم می‌خوابند. به همین خاطر، پیام شما مزاحم آن‌ها خواهد بود.

بهترین ساعت ارسال پیامک تبلیغاتی در روزبهترین ساعت ارسال پیامک تبلیغاتی در روز

در تصویر بالا مشاهده کردید که اغلب کسب‌وکارها سعی می‌کنند پیامک تبلیغاتی خود در بازه‌های زمانی ۱۱ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۱۹ ارسال می‌کنند. می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد و نتیجه گرفت که ارسال پیامک در چنین ساعت‌هایی، بازدهی بیشتری را به دنبال خواهد داشت. با این حال، بهتر است قبل از هر چیزی به نوع کسب‌وکارتان و ویژگی‌های مخاطبان هدف خود توجه کنید.

نکات مهم در انتخاب بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی

در ادامه، همراه ما باشید تا با ۴ نکتۀ کلیدی، بتوانید بهترین روز و ساعت ارسال اس ام اس انبوه تبلیغاتی را بیابید.

۱. مخاطبان خود را به خوبی بشناسید

پیامک‌های شما قرار است برای چه کسانی ارسال شود؟ مادران خانه‌دار یا آقایان کارمند؟ دانشجویان یا مدیران کسب‌وکار؟ مهم است که ابتدا، مخاطب هدف خود را مشخص کنید و با فعالیت‌های روزانۀ آن‌ها آشنا شوید. در این صورت می‌دانید که چه وقت مشغول استراحت هستند و چه وقتی بهترین زمان برای جذب آن‌ها و فروش بیشتر شماست.

۲. زمان‌های مختلف را بسنجید

برای اینکه ببینید چه روزی و چه ساعتی از ارسال پیامک‌ها می‌گیرید، لازم است مخاطبان خود را با توجه به سن، محل زندگی آن‌ها و سایر مشخصات مرتبط با هدفتان دسته‌بندی کنید و سپس زمان ارسال را در ساعات مختلف آزمایش کنید. شاید این کار کمی وقت‌گیر باشد؛ اما در نهایت باعث می‌شود تا یک بازاریابی پیامکی فوق‌العاده و هدفمند داشته باشید.

۳. به تقویم توجه کنید

از ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی در زمان‌های خاصی از سال مثل تعطیلات عید نوروز خودداری کنید. به‌جای این کار، چند روز قبل از اینکه وارد این‌گونه مناسبت‌ها شوید، پیشنهادهای خود را برای مخاطبانتان ارسال کنید. مثلا اگر فروشگاه اینترنتی دارید، به مخاطبان خود حداقل چند روز قبل از تعطیلات بگویید که تخفیف‌های ویژه‌ای برای عید نوروز در نظر گرفته‌اید.

۴. ساعت‌های رُند را فراموش کنید

اغلب پیامک‌های تبلیغاتی در ساعات رُندی مثل ۱۱:۳۰، ۱۲ و ۱۲:۱۵ ارسال می‌شوند؛ اما برندهایی که این ساختار را شکسته‌اند و در ساعت‌های غیررُند مثل ۱۱:۳۲ و ۱۲:۰۴ به‌سراغ فرستادن پیامک رفته‌اند، نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کرده‌اند؛ پس پیشنهاد می‌کنیم شما هم ساختارشکنی کنید!

انتخاب بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتیانتخاب بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی

بازاریابی پیامکی هنوز به آخر خط نرسیده است!

نکاتی که دربارۀ بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی در این مقاله گفتیم، به‌صورت عمومی بود. اگر با توجه به محصولاتی که می‌فروشید و خدماتی که ارائه می‌دهید، این نکات را اجرا کنید، نتایج شگفت‌انگیزی از بازاریابی پیامکی در انتظارتان خواهد بود. فراموش نکنید که دوران بازاریابی پیامکی به پایان نرسیده است؛ این حرفِ افرادی است که نه در زمان درستی پیامک‌ها را ارسال می‌کنند و نه پیام هدفمند و اثرگذاری می‌فرستند. اگر می‌خواهید نسبت به این افراد عملکرد متفاوتی داشته باشید، مخاطبانتان را بشناسید، زمان درست را برای ارسال پیام با آزمون و خطا پیدا کنید و یک متن هیجان‌انگیز و جذاب برای آن‌ها بفرستید.

برای بازاریابی قدرتمند برندتان هم سرویس تبلیغات پیامکی نجوا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ما در نجوا، به بیش از ۸ هزار وب‌سایت و اپلیکیشن مثل اسنپ و دیوار در زمینهٔ بازاریابی پیامکی کمک می‌کنیم؛ همچنین به‌کمکِ نجوا علاوه بر مدیریت کمپین‌های پیامکی، می‌توانید کمپین‌های ارسال ایمیل و پوش نوتیفیکیشن را هم مدیریت کنید. برای شروع کار با نجوا هم به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیاز ندارید و می‌توانید با ارسال ۲۰۰ پیامک رایگان، کیفیت و امکانات آن را آزمایش کنید.

منابع:

SmartrMail

5/5 – (1 امتیاز) تحریریه یکتانت برچسب ها: بازاریابی پیامکی

ارسال نظر کنسل کردن پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام و نام خانوادگی* ایمیل* متن نظر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید