شاید برای شما نیز سوال شده باشد که اصطلاح پلاریزه عینک به چه معنا است؟ این فناوری چه خاصیتی در عینک‌های آفتابی ایجاد می‌کند و چه معایبی دارد؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی مفهوم پلاریزه، مزایا و معایب عینک‌های آفتابی پلاریزه اشاره کنیم. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید؛

پلاریزه به چه معناست؟

به طور معمول در هوای آفتابی شدت نور خورشید هنگام تابش به سطح شیشه چند برابر می‌شود؛ چرا که امواج نور در این سطح بازتاب کرده و متمرکز می‌شود به این پدیده تابش خیره کننده نور یا glare effect گفته می‌شود‌. به دلیل آن که این پدیده نور خورشید را در سطح شیشه عینک متمرکز می‌کند بدون شک اثرات منفی نور خورشید برای چشم را نیز چندین برابر خواهد کرد. لنزهای پلاریزه دارای تکنولوژی فیلتر نور افقی بازتاب شده از اشیا مختلف هستند. بنابراین اثرات منفی نور خورشید برای چشم را کاهش می‌دهند. حدود ۹۹ درصد از امواج مضر نور خورشید پس از برخورد به شیشه عینک توسط لنزهای پلاریزه فیلتر می‌شوند. این تکنولوژی امروزه در ساخت عینک‌های آفتابی با کیفیت جهت فیلتر کردن امواج مضر به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. نور خیره کننده خورشید علاوه بر آن‌که کیفیت بینایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد برای سلامت چشم زیان بار است. بنابراین عینک آفتابی فقط ابزاری جهت زیبایی صورت نبوده و یک نوع ابزار پزشکی به حساب می‌آید که برای سلامت چشم‌ها ضروری است.

مزایای لنز پلاریزه

  • تقویت کننده بینایی

عینک ‌آفتابی پلاریزه امواج مضر نور خورشید را فیلتر می‌کند، بنابراین هنگامی که شما از این عینک استفاده می‌کنید دیگر نور خیره کننده خورشید چشم شما را اذیت نمی‌کند و وضوح اشیا برای شما بیشتر خواهد شد. با استفاده از لنز پلاریزه حتی زمانی که نور محیط بسیار زیاد است می‌توانید اشیا را با کیفیت خوب ببینید.

  • افزایش وضوح و کنتراست بینایی

با استفاده از لنزهای پلاریزه وضوح و کنتراست رنگ‌ها بیشتر خواهد شد. برای دیدن مواردی که دارای رنگ خیلی روشن هستند می‌توانید از لنزهای پلاریزه استفاده کنید. وضوح تصویر و کنتراست بالای رنگ در این لنزها به نسبت لنزهای معمولی بسیار بالا است.

·         فیلتر کردن امواج مضر نور خورشید

یکی از مهمترین ویژگی‌های لنزهای پلاریزه که باعث محبوبیت بیشتر آن شده است، فیلتر امواج مضر نور خورشید است. نور خورشید دارای امواج ماوراءبنفش بوده که برای سلامت چشم بسیار مضر است. لنزهای پلاریزه امواج UVB و UVA را فیلتر کرده و چشمان شما را در برابر نور خورشید هنگام خروج از منزل حفاظت می‌کند.

·         آسان کردن دید زیر آب

عینک‌های پلاریزه برای ورزش های آبی مانند قایقرانی، ماهیگیری، اسکی روی آب و… مناسب هستند چرا که دیدی واضح‌تری زیر آب به نسبت عینک‌های معمولی به شما می‌دهند.

  • کاهش فشار چشم و ماهیچه‌های اطراف آن

هنگامی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید احتمالا در برابر فشار نور چشمان خود را تنگ‌تر می‌کنید، این عمل سبب فشار به ماهیچه‌های چشم خواهد شد. هم چنین نور خورشید به خودی خود سبب افزایش فشار داخلی چشم خواهد شد. با استفاده از عینک‌آفتابی پلاریزه و فیلتر کردن نور خورشید دیگر به چشمان شما فشار وارد نمی‌شود و ماهیچه‌های چشمی کشیده نخواهند شد.

  • کاربرد عینک‌های پلاریزه در سایه

برخی از افراد عادت دارند هنگامی که به یک محیط سایه دار می‌رسند عینک را از روی چشمان خود بردارند چرا که گمان می‌کنند در سایه آسیبی به چشمان شان وارد نمی‌شود اما این طرز تفکر اشتباه است. هنگامی که در مناطق سایه دار عینک خود را برمی‌دارید اثر اشعه ماوراء بنفش روی چشم هایتان بیشتر خواهد شد. جهت حل این مشکل پیشنهاد می‌شود که از عینک‌های آفتابی پلاریزه استفاده کنید چرا که لنزهای پلاریزه دارای کنتراست رنگ بالایی بوده و حتی در مناطق سایه‌دار نیز دید واضحی از اشیا به شما می‌دهند.

 

معایب عینک‌های آفتابی پلاریزه

 

·         دشوار کردن تماشای LCD

لنزهای پلاریزه میزان نوری که از صفحه LCD به چشمان شما می‌خورد را کاهش داده و در نتیجه کیفیت دید هنگام تماشای LCD کاهش پیدا می‌کند.

·         قیمت بالا لنزهای پلاریزه

به طور معمول قیمت عینک آفتابی پلاریزه از عینک‌های معمولی بیشتر است. لنزهای پلاریزه به دلیل فیلتر کردن امواج مضر خورشید و کنتراست بالا ۳۰ درصد از لنزهای معمولی گران‌تر هستند.

·         تغییر در برخی از واقعیت‌های موجود

استفاده از این عینک برای خلبانان مناسب نیست چرا که این لنزها سبب اثر سوء روی دید در مسافت‌های طولانی خواهند شد. هم چنین کابین خلبان پر از LCD هایی است که این لنزها سبب فیلتر نور و کاهش دید این مانیتورها خواهند شد.

 

مرکز خرید عینک‌ آفتابی پلاریزه

روشنا اپتیک یکی از معتبرترین مراکز جهت خرید عینک و انجام خدمات اپتومتری بوده که چندین سال در این راستا سابقه دارد و موفق شده است مورد تایید شرکت هویا ایران واقع شود. خرید عینک آفتابی زنانه و مردانه پلاریزه از این مرکز با قیمتی مناسب‌تر از بازار انجام می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود اگر قصد خرید عینک آفتابی مردانه و زنانه از نوع پلاریزه دارید و نگران قیمت آن هستید حتما به این مرکز سر بزنید و از تخفیفات ویژه ما بهره‌مند شوید. لازم به ذکر است که این فروشگاه عرضه آنلاین نیز دارد و در هر جای ایران باشید سفارشات مورد نظر برای شما پست خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید