مگر اینکه سابقه زبان لاتین یا مدرک شیمی داشته باشید، خواندن لیست مواد موجود در محصولات مراقبت از پوست می تواند مانند خواندن یک زبان خارجی باشد. این زبان در واقع یک نام دارد – این نامگذاری بین المللی مواد آرایشی است. اگر به خاطر بیاورید که به کلاس های علوم اولیه برگردید که در آن روش علمی را یاد گرفتید، کمی شبیه به آن است. INCI برای کمک به ایجاد یک زبان استاندارد از نام مواد تشکیل دهنده برای استفاده در برچسب ها در سراسر جهان وجود دارد. متأسفانه، فوق العاده پسند مصرف کننده نیست.
پیشنهاد ما:سایه چشم دودوگرل
گاهی اوقات تولیدکنندگان به مصرف‌کننده‌های روزمره استخوانی می‌اندازند و نام رایج‌تر را در پرانتز در کنار نام علمی قرار می‌دهند، مانند: توکوفرول (ویتامین E). اما بدون آن حرکت کوچک، فهرست مواد تشکیل دهنده اغلب شبیه یک رشته از کلمات طولانی ناآشنا است که با کاما از هم جدا شده اند.

به‌جای انجام کارآگاهی روی محصولات مراقبت از پوست، پیروی از رأی محبوبیت و انتخاب محصولاتی با پیروان فرقه، به خصوص در عصر تأثیرگذاران زیبایی، بسیار آسان‌تر است. اما این همیشه بهترین مسیر نیست. به همان اندازه که ساده باشد، هیچ راه حل یکسانی برای مراقبت از پوست وجود ندارد. همانطور که جنیفر دیوید، MD، متخصص پوست متخصص درماتولوژی زیبایی و پوست رنگارنگ توضیح می دهد، “آنچه برای بهترین دوست شما کار می کند ممکن است برای شما مفید نباشد.”

پیشنهاد ما:سایه چشم دودوگرل

یک رویکرد فردی برای یافتن محصولات مراقبت از پوست مناسب با ترکیبات مناسب برای پوست شما بسیار مهم است. این کار کمی زمان اضافی می‌گیرد، و بله، شامل خواندن فهرست مواد است، اما ارزشش را دارد.

خوشبختانه برای شما، ما با متخصصان پوست صحبت کردیم تا کل روند کمی کمتر ترسناک شود. با برخی از این اطلاعات در جیب پشتی خود، می توانید مصرف کننده مطمئن تری باشید و امیدواریم هنگام آزمایش محصولات جدید در آینده از بلایای پوستی واکنشی جلوگیری کنید.
پیشنهاد ما:سایه چشم دودوگرل
آیتم های مرتبط

نوع پوست خود را بشناسید
به گفته دکتر میشل گرین، متخصص پوست، نوع پوست مهم‌ترین عامل در تعیین اینکه کدام محصولات مراقبت از پوست برای شما بهتر عمل می‌کنند، است. دکتر گرین می گوید: لزوماً هیچ محصول بدی وجود ندارد، اما گاهی اوقات افرادی با انواع پوست متفاوت از محصول نامناسبی برای نوع پوست خود استفاده می کنند.

شاید تا به حال حدس زده باشید، اما کسانی که پوست مستعد آکنه و حساس دارند، باید بیشترین احتیاط را در مورد مواد مختلف موجود در محصولات مراقبت از پوست خود داشته باشند. برای همه انواع پوست های چرب موجود، شما در اینجا برنده هستید: پوست چرب می تواند طیف وسیع تری از مواد را تحمل کند که گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد جوش یا تحریک در سایر انواع پوست شود.
پیشنهاد ما:سایه چشم دودوگرل
اینها موادی هستند که دکتر گرین برای انواع پوست پیشنهاد می کند:

برای پوست های چرب: به دنبال محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید (اسید گلیکولیک یا اسید سالیسیلیک)، بنزوئیل پراکسید و اسید هیالورونیک باشید. دکتر گرین می گوید: “این مواد در کنترل تولید بیش از حد سبوم موثر هستند، در حالی که اسید هیالورونیک فقط در نواحی مورد نیاز آبرسانی می کند.”

برای پوست های خشک: به دنبال محصولات حاوی کره شی و اسید لاکتیک باشید. دکتر گرین می گوید: «این مواد باعث آبرسانی و لایه برداری ملایم برای درخشندگی پوست خشک می شوند.

برای پوست های حساس: به دنبال محصولات حاوی آلوئه ورا، بلغور جو دوسر و کره شی باشید. دکتر گرین می‌گوید: «آنها مرطوب‌کننده‌های خوبی هستند و معمولاً کسی را از بین نمی‌برند».

اگر 100 درصد مطمئن نیستید که چه نوع پوستی دارید، ارزش آن را دارد که برای تایید به متخصص پوست مراجعه کنید. هنگامی که نوع پوست خود را شناختید، می توانید با کمی دقت بیشتر شروع به انتخاب محصولات خود کنید.

از تبلیغات خرید نکنید
دکتر دیوید می‌گوید: «بسته‌بندی و محبوبیت گاهی اوقات تله‌های آسانی هستند که ما در آن گرفتار می‌شویم و نباید وزن یا ارزش زیادی را برای آنچه برای پوستمان انتخاب می‌کنیم، نگه داریم.» اگر قرار است محصولی را بر اساس توصیه دوست یا اینفلوئنسر بخرید، نباید فقط به ظاهر خوب پوست آنها در حال حاضر توجه کنید، بلکه باید به نوع پوستی که برای شروع کار با آنها سر و کار داشتند توجه کنید. این به شما نشانگر قابل اطمینان تری برای عملکرد محصول برای شما می دهد.

در چند سال گذشته، محصولات مورد علاقه فرقه مانند اسکراب زردآلو سنت ایوز و چندین کرم ماریو بادسکو با شکایت مصرف‌کنندگانی مواجه شده‌اند که واکنش‌های نامطلوب بسیار جدی را تجربه کرده‌اند. اگر برخی از این محصولات در کشوی لوازم آرایشی شما در خانه قرار دارند، نیازی به وحشت نیست – این به این معنی نیست که برای همه مضر هستند. اما واکنش‌های شدید پیرامون برخی از این برندها و محصولات محبوب مراقبت از پوست می‌تواند یادآور این باشد که فقط به این دلیل که چیزی محبوبیت را کسب می‌کند به این معنا نیست که به دلایل درستی محبوب است یا اینکه محصول مناسب شماست.

بررسی لیست مواد تشکیل دهنده همچنان بهترین راه است، مهم نیست که محصول چقدر نقد یا ستاره آنلاین داشته باشد.

مواد لازم برای جستجو
گلیسرین

دکتر دیوید این ماده را ستون فقرات محصولات مرطوب کننده می نامد.

سرامیدها و اسید هیالورونیک

هر دوی این مواد از عوامل مرطوب کننده مهمی هستند که به طور طبیعی در پوست یافت می شوند. دکتر دیوید می گوید که اسید هیالورونیک را به شکل سرم ترجیح می دهد، در حالی که به دنبال گلیسیرین و سرامید در لوسیون ها و کرم ها است.

اسید ال اسکوربیک (ویتامین C)

ویتامین C ، به ویژه شکل اسید ال اسکوربیک، یک آنتی اکسیدان است که آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش را معکوس می کند و تولید کلاژن را تحریک می کند.

توکوفرول (ویتامین E)

ویتامین E خواصی مشابه ویتامین C دارد و زمانی بهترین عملکرد را دارد که این دو به عنوان یک دوتایی قدرت مراقبت از پوست ترکیب شوند.

رتینول

رتینول یک عنصر کلیدی است که باید در محصولاتی که برای روتین شبانه شما جستجو می شود، جستجو کنید. برای تبدیل سلول های پوست و تحریک کلاژن عمل می کند.

نیاسینامید (ویتامین B3)

این ماده برای کنترل چربی و همچنین آبرسانی به پوست و صاف کردن رنگ پوست عالی است.
J

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید