خرید کردن از جمله کارهایی است که هر یک از ما به کرات در طول روز یا هفته انجام می‌دهیم. از خرید روزانه مواد غذایی گرفته تا خرید پوشاک و لوازم شخصی یا خریدهای بزرگ‌تر، خلاصه این کاری است که باید بلدش باشیم، چرا که وضعیت اقتصادی ما بستگی مستقیمی به نحوه خرید کردن ما دارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شرکت دانش بنیان پگاه داده پردازان مهتاب، می‌توان گفت خرید کردن یک مهارت است. احتمالا بارها شده است که مبلغ بسیاری را برای خرید محصولی پرداخته‌اید، اما در نهایت راضی نبوده‌اید. ما در این جا کوشیده‌ایم مواردی را بیان کنیم که در یک خرید خوب و به صرفه به کارتان خواهد آمد.

قبل از خرید در خصوص محصولی که قصد خرید آن را دارید، اگاهی کسب کنید. به‌خصوص اگر قرار است مبلغ بسیاری را برای خرید محصول بپردازید. پرس و جو از اطرافیانی که قبلا محصول را خریده‌اند و همچنین استفاده از اینترنت و گوگل کردن در کسب این آگاهی بسیار موثر است.

می‌توانید کالایی که  قصد خریدش را دارید، در فروشگاه‌های اینترنتی بیابید. مشخصات محصول و نظرات کاربران را در خصوص آن بخوانید، در بسیاری مواقع این نظرات می‌تواند به شما کمک کند.

وقتی از نوع ، مدل یا برند کالایی که خریدار آن هستید مطمئن شدید، فروشگاه هایی را که بر روی کالای مد نظر شما، تخفیف گذاشته اند، بیابید.  بسیاری از فروشگاه های آنلاین کد تخفیف به مشتریان خود ارائه می دهند، به خصوص اگر بار اولی باشد که از آنها خرید می کنید. در خرید اینترنتی، حتما پیش از پرداخت وجه، اعتبار فروشگاه آنلاین را بررسی کنید و از نحوه پس فرستادن محصول در صورتی که خوشایندتان نبود، اطلاع یابید.

در هنگام خرید حواستان باشد که قیمت بالا همیشه کیفیت بالا را تضمین نمی کند. به عبارت دیگر گران بودن همیشه به معنای مرغوب بودن نیست. از طرف دیگر حواستان باشد که تخفیف بالا بر روی یک جنس یا ارزان بودن بیش از حد آن، ممکن است تنها تکنیکی برای فروش یک جنس بی کیفیت باشد. یک مثل معروف در میان مردم انگلستان وجود دارد با این مضمون ” من آنقدر ثروتمند نیستم، که جنس ارزان بخرم” اگر یک کالای بی کیفیت را صرفا به علت ارزان بودن می خرید، احتمالا دوباره مجبور به خرید همان کالا خواهید شد.

بنابراین در خرید یک محصول نه گول زیادی گران بودن آن را بخورید و نه فریب زیادی ارزان بودن آن را.

گاهی اوقات نیز بسیاری از ما قصد خرید محصولی را نداریم، اما چون ارزان است یا حراج خورده وسوسه می شویم و خرید می کنیم. اینگونه خرید کردن بخصوص اگر نیازی به آن محصول ندارید، در درازمدت موجب می شود که پول زیادی را هدر بدهید.

همیشه قبل از خرید بودجه خود را بسنجید و حداکثر مبلغی را نیز که می‌توانید بابت یک محصول بدهید در نظر بگیرید، همچنین از خود بپرسید چرا باید این محصول را بخرم؟ به عبارتی مهم‌ترین اولویت شما در خرید آن محصول چیست؟ مرور کردن این نکات با خود باعث می‌شود، در هنگام انتخاب یک محصول با اطمینان بیشتری عمل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید