با توجه به اداره آمار، کار ۴۵ درصد از مشاغل در پنج سال اول تأسیس با شکست مواجه میشوند؛ و ۶۵٪ در طول دهه اول. اینیک روند نگرانکننده است. در محیط پویای کسبوکار امروز، صاحبان کسبوکار باید هوشمندانه درزمینهٔ هایی سرمایهگذاری کنند که ایدههای آنها را قادر میسازد تا مشتریان بیشتری را جذب کرده و درآمدزایی کنند. برخی از استراتژیهای کلیدی کسبوکار که برای موفقیت درازمدت کسبوکار به آنها نیاز دارید چیست؟ امروز در کسبوکار دماوند به این سؤال پاسخ میدهیم.
از رسانههای اجتماعی برای افزایش تعامل مشتری استفاده کنید
رسانههای اجتماعی ابزار بازاریابی قدرتمندی هستند که هر صاحب کسبوکاری باید از آنها استفاده کند. امروزه مردم بیشتر از تماشای تلویزیون در شبکههای اجتماعی وقت میگذرانند. استفاده از قدرت رسانههای اجتماعی برای ارتباط با مشتریان به شما کمک میکند تا سرنخهای بیشتری تولید کنید و آنها را به مشتریان پولی تبدیل کنید.
درک و سازگاری با تغییر ترجیحات مشتری
ترجیحات مشتری دائماً در حال تغییر است و این روند باگذشت زمان ادامه خواهد داشت. صاحبان مشاغل باید از این موضوع آگاه باشند و اقدامات لازم را برای انطباق پیشنهادات خود با توجه به نیازها و خواستههای مشتری انجام دهند. از طریق تحقیق و تحلیل بازار، مشتریان خود را بهتر بشناسید. از این اطلاعات برای تنظیم دقیق محصولات و خدمات خود و برای اطمینان از تقاضا استفاده کنید.
به یادگیری مهارتهای رقابت ادامه دهید
اگر میخواهید در رقابت باقی بمانید، باید بهطور مداوم مهارتها و استعدادهای موجود خود را بهبود بخشید. ازاینرو، در یک برنامه MBA عمومی آنلاین ثبتنام کنید تا هوش تجاری خود را تقویت کنید و کشتی خود را در مسیر درست هدایت کنید. دورههای آنلاین منبعی عالی برای یادگیری مهارتها و استعدادهای جدید با سرعتی راحت و انعطافپذیر هستند. اینیک راه عالی برای یادگیری مهارتها و دانش جدید است که به شما کمک میکند برتری رقابتی نسبت به سایر کارآفرینان کسب کنید.
همچنین بخوانید: انواع استراتژی کسب و کار
یک طرز فکر بلندمدت را در پیش بگیرید
صاحبان کسبوکار باید یک طرز فکر بلندمدت اتخاذ کنند تا مرتبط بمانند و در این دنیای تجارت پیشرفت کنند. اکثر کسبوکارها به دلیل تمرکز بر اهداف کوتاهمدت شکست میخورند. اگر بخواهید از رضایت فوری چشمپوشی کنید و روی مزایای بلندمدتی که شرکت شما میتواند به دست آورد، تمرکز کنید، به شما کمک میکند. آینده شرکت شما به این بستگی دارد.
ریسکهای حسابشده را بپذیرید
ریسک کردن ضروری است، اما نباید بدون اطمینان از اینکه میتواند برای کسبوکار شما مفید باشد، این کار را انجام دهید. همیشه باید ایمن بازی کنید و ریسکهای حسابشدهای را بپذیرید که به شما امکان میدهد در بلندمدت سود کنید چراکه ریسکهای غیرضروری میتواند برای کسبوکار شما مضر باشد.
با کارکنان خود خوب رفتار کنید
کارکنان شما ستون فقرات شرکت شما هستند و خوشحال کردن کارکنان، یکی از بهترین راهها برای اطمینان از بهرهوری آنها و اجرای روان و کارآمد کسبوکار شما است. همچنین راه خوبی برای ایجاد انگیزه در کارکنان و انرژی دادن به آنها برای ادامه ارائه خدمات عالی به مشتریان است. اگر همیشه با کارمندان خود خوب رفتار کنید، میتوانید بهعنوان پاداش انتظار وفاداری آنها را داشته باشید.
محصولات و خدمات را بهطور مداوم نوآوری کنید
شما باید راههای جدید و نوآورانهای برای بهبود محصولات و خدمات خود ایجاد کنید. تنها راهی که میتوانید از منسوخ شدن جلوگیری کنید، نوآوری مداوم محصولات و خدمات است. شما باید درک کنید که رقبای شما بهطور مداوم درحالتوسعه راههای جدید برای ارائه خدمات یا محصول مشابه هستند. پس شما هم باید همین کار را بکنید. اگر میتوانید، سعی کنید مدل کسبوکار خود را نیز نوآوری کنید تا در بلندمدت سود ببرید.
همچنین بخوانید: پیشنهاد رد نشدنی فروش چیست؟
حاضر به فداکاری باشید
بیشتر موفقیتهای بلندمدت کسبوکار به این دلیل است که صاحبان آنها فداکاری کردند؛ بنابراین، برای اطمینان از موفقیت بلندمدت، مایل باشید که تجملات و رضایت کوتاهمدت را قربانی کنید. برای کاهش هزینهها، دفتر و تجهیزات شیک را کنار بگذارید. همچنین اگر به معنای سرمایهگذاری پول در فرصتهای رشد بهتر است، باید مایل به دریافت حقوق کمتری باشید.
تعادل کار وزندگی سالم ایجاد کنید
مرخصی از برنامه کاری پرمشغله و تمرکز روی دیگر چیزهای ضروری زندگی، به شما کمک میکند. اگر از برنامه شلوغ خود مرخصی نگیرید، کار خود را فقط یک فعالیت طاقتفرسا خواهید دید. وقتی کار شما بهیکبار تبدیل میشود، میسوزید و وظایف خود را انجام نمیدهید. همیشه باید زمانی را برای استراحت و مراقبت از امور شخصی پیدا کنید تا در کار خسته نشوید.
از اشتباهات خود درس بگیرید
حتی اگر در چندین زمینه از زندگی موفق باشید، در حین اداره کسبوکار خود، اشتباهات مهمی را مرتکب خواهید شد. اگر از اشتباهات خود درس بگیرید و از تکرار آنها در آینده اجتناب کنید، به شما کمک خواهد کرد. شما باید بهطور مداوم بر اعمال روزانه خود نظارت داشته باشید و از خود بپرسید که کارهایتان چگونه در درازمدت بر زندگی شما تأثیر میگذارد. این بخش مهمی از تضمین موفقیت بلندمدت در زندگی تجاری است.
نتیجه
مشتریان شما بخش مهمی از کسبوکار شما هستند. هرچه بیشتر برای آنها انجام دهید، کسبوکار شما موفقتر است. شما همچنین باید همیشه مایل به انجام ریسکهای حسابشده و مرخصی از برنامه شلوغ خود باشید تا از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید. داشتن تعادل کار وزندگی سالم یکی دیگر از بخشهای حیاتی برای اطمینان از داشتن یک کسبوکار موفق در درازمدت است. همچنین باید از اشتباهات خود درس بگیرید و روی نوآوری سریع محصولات یا خدمات خود تمرکز کنید. اگر همه این کارها را انجام دهید، به موفقیت تجاری بلندمدت دست خواهید یافت.
همچنین بخوانید: کمپین تبلیغاتی فقط انجام بده
انتهای مطلب/
بدون دیدگاه