بازاریابی پیامکی شامل ارسال متون تبلیغاتی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم با مشتریان است. اگر به دنبال یک استراتژی بازاریابی مقرونبهصرفه برای امتحان هستید، بازاریابی پیامکی میتواند انتخاب خوبی باشد.
بازاریابی پیامکی چیست؟
آیا تابهحال پیامی دریافت کردهاید که به شما در مورد قرار ملاقات آینده با پزشک یادآوری کند؟ یا یک کوپن تخفیف ۱۵ درصدی برای فروشگاه لباس موردعلاقه خود دریافت کردهاید؟
اگر چنین است، بازاریابی پیامکی را در عمل تجربه کردهاید. بازاریابی پیام متنی شامل ارسال پیامک به مشتریان بالقوه و موجود در مورد اطلاعاتی است که میتواند برای آنها مفید باشد.
اغلب به روشهای زیر استفاده میشود:
متون تبلیغاتی: میتوانید برای مشتریان خود متون تبلیغاتی ارسال کنید تا آنها را از فروشهای آتی یا عرضه یک محصول جدید مطلع کنید. متنهای تبلیغاتی یکراه عالی برای افزایش فروش در کسبوکار شما هستند.
اعلانها: اگر کسبوکار مبتنی بر خدمات را اداره میکنید، میتوانید یادآور پیامهای متنی برای مشتریان خود ارسال کنید. از این پیامهای متنی میتوان برای یادآوری قرار ملاقات آتی به مشتریان استفاده کرد.
تراکنشها: همچنین میتوانید از بازاریابی پیامکی برای تراکنشها استفاده کنید. بهعنوانمثال، میتوانید برای مشتریان خود پیوندی را پیامک کنید تا بعد از قرار ملاقات، آن را بررسی کنند. همچنین میتوانید پس از ثبت سفارش آنلاین، یادآوریهای تحویل را برای خریداران ارسال کنید.
هشدارهای داخلی: اگر تعداد کارمندان شما زیاد است، میتوانید از پیامکها برای برقراری ارتباط و اطلاعرسانی در مورد اخبار مهم استفاده کنید. بهعنوانمثال، میتوانید به آنها اطلاع دهید که آیا دفتر در آن روز تعطیل است یا در مورد یک مهمانی اداری آتی به آنها یادآوری کنید.
همچنین بخوانید: 3 سؤالی که باید قبل از برندسازی باید بپرسید
۵ مزیت بازاریابی پیامکی
- بیشتر مردم پیامک را ترجیح میدهند
مشتریان شما از شما میخواهند که به آنها پیامک ارسال کنید. بر اساس یک گزارش، ۹۱ درصد از مشتریان مایل به دریافت پیامک از برندها هستند و بیش از نیمی از این مشتریان گزارش دادهاند که قبلاً پیامک دریافت کردهاند.
- نرخ تعامل بالایی دارد
بازاریابی پیامکی نسبت به هر شکل دیگری از بازاریابی دارای نرخ تعامل بالاتری است. پیامهای متنی بهجای ۲۰ درصد برای بازاریابی ایمیلی، ۹۸ درصد نرخ خواندن دارند.
نکته اصلی این است که وقتی به مشتریان خود پیامک ارسال میکنید، اکثراً آنها آن را میخوانند.
البته این بدان معنا نیست که میتوانید مشتریان خود را با پیامک بمباران کنید؛ اما در صورت استفاده مناسب، بازاریابی پیامکی میتواند یک کانال بازاریابی مؤثر برای کسبوکار شما باشد.
- اینیک استراتژی بازاریابی مقرونبهصرفه است
در مقایسه با سایر استراتژیهای بازاریابی، بازاریابی پیامکی بسیار مقرونبهصرفه است. اگر برای تبلیغات فیسبوک یا اینستاگرام پول میپردازید، شبکه نسبتاً گستردهای ایجاد میکنید. شما میتوانید عواملی مانند مخاطبان و موقعیت جغرافیایی را محدود کنید، اما همچنان برای تبلیغاتی که به اکثریت مخاطبان شما نمیرسد، هزینه میپردازید.
در مقایسه، شما فقط میتوانید پیامهای متنی را برای افرادی ارسال کنید که برای دریافت آن داوطلب شدند؛ بنابراین این بدان معناست که شما فقط با افرادی تماس میگیرید که میخواهند از حرفی شما بشنوند.
- شما میتوانید فوراً به مشتریان دسترسی پیدا کنید
اگر میخواهید فوراً با مشتریان خود در تماس باشید، بازاریابی پیامکی راهی است که میتوانید انجام دهید. بههرحال، یک فرد معمولی فقط ۹۰ ثانیه طول میکشد تا به یک پیام متنی پاسخ دهد.
همچنین بخوانید: 7 راه برای به دست آوردن معاملات با فروش مشاورهای
اگر یک پیشنهاد تبلیغاتی دارید که میخواهید مشتریانتان فوراً به آن عمل کنند، ارسال پیامک به آنها بهترین شانس شما برای مشاهده بازده موردنظر است. درحالیکه اگر در مورد آن در رسانههای اجتماعی پست کنید، بسیاری از مشتریان شما بهموقع در مورد تبلیغات اطلاع پیدا نمیکنند تا بر اساس آن عمل کنند.
- شخصیسازی پیامهایتان آسان است
یکی از بهترین راهها برای جلوگیری از هرزنامه، شخصیسازی تعاملات خود با مشتریانتان است. با درج نام مشتری و ارسال پیشنهادات شخصی شده، میتوان به پیامهای متنی حس شخصی اضافه کرد.
انتهای مطلب/
نظر شما چیست؟+۱+۱
بدون دیدگاه