40 دلیل نیاز به یک طرح تجاری (بیزینس پلن / طرح کسب و کار )
دلایلی که شما به یک طرح تجاری (بیزینس پلن) نیاز دارید!
اهمیت نوشتن طرح تجاری. اگر بخواهید کسب و کار خود را گسترش دهید یا یک کسب و کار جدید راه اندازی کنید ؛ برای موفقیت بیشتر در کسب و کار خود باید طرح تجاری داشته باشید.
در این مقاله؛ ما قصد داریم 40 دلیل احتمالی که چرا شما به یک طرح تجاری برای شرکت خود نیاز دارید را بیان کنیم.
اهمیت طرح تجاری
ما با هم در مورد نیاز به زمان زیاد برای نوشتن یک طرح تجاری توافق داریم. اما ، پس از نوشتن همه چیز روی کاغذ ؛ شما خروجی دقیقی را که قرار است در آینده به آن برسید تعیین خواهید نمود.
بنابراین ، باید داده های خود را تجزیه و تحلیل نمایید. همین نیاز به تحلیل داده ها است که نیاز به طرح تجاری را نشان میدهد.
بنابراین ، اجازه دهید با این 40 دلیل احتمالی که چرا شما نیاز به یک طرح تجاری دارید ، شروع کنیم.
طرح تجاری برای تصمیم گیری
بیزینس پلن به شما کمک می کند تا در شرایط مناسب تصمیم مناسب بگیرید. طرح تجاری شما را در هر مرحله از کسب و کار در طی پنج سال اول پس از راه اندازی هدایت مینماید. بنابراین ، اگر می خواهید به یک فرد تصمیم گیر تبدیل شوید ، یک بیزینس پلن بنویسید.
طرح تجاری برا شناخت اهداف
طرح تجاری به شما کمک می کند تا بفهمید چه می خواهید و کجا می خواهید بروید. در بسیاری از بخشهای طرح کسب و کار شما ؛ شما باید تمام اهداف و چشم اندازهایی که می خواهید پس از چند سال به آنها برسید ، پوشش دهید.
طرح تجاری برای گرفتن وام
طرح کسب و کار به شما کمک می کند تا بودجه کسب و کار را از بانک های دولتی/خصوصی و سرمایه گذاران دریافت کنید.
بیزینس پلن شما ، نشان دهنده همه مزایای محصولات و خدمات شما است. بنابراین ، سرمایه گذاران به راحتی می توانند سودآوری را در استارتاپ شما بیابند.
بیزینس پلن برای پاسخگویی
پس از نوشتن طرح کسب و کار ؛ در کسب و کار خود تغییرات چشمگیری خواهید دید. شما در پاسخگویی متخصص تر می شوید و امور مالی خود را بهتر از الان مدیریت می کنید.
طرح تجاری برای تعریف تیم تجاری
طرح تجاری تعیین می کند که چه شخصی برای چه نوع کاری انتخاب شده است.
پس از مطالعه بیزینس پلن ، مهارت های استخدام بهتری خواهد داشت. زیرا بهتر میدانید که چه کسی را برای چه کاری نیاز دارید. افرادی که طرح تجاری ندارند ؛ پول را برای شخص یا کارمند اشتباه هدر میدهند.
بیزینس پلن برای پیش بینی آینده
بیزینس پلن شما فرایند و عملیاتی را که قرار است در تجارت خود انجام دهید تعیین می کند. این به وضوح مشخص می کند که در حال انجام چه کاری هستید و در آینده به کجا خواهید رفت.
طرح توجیهی برای سازماندهی بهتر
طرح تجاری به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را از هر نظر سازماندهی کنید.
این به شما کمک می کند تا پیش بینی هزینه ها ، پیش بینی درآمد و بسیاری از عناصر کلیدی دیگر سازمان را پوشش دهید.
طرحی برای سرمایه گذاران
بسیاری از افراد ایده تجاری دارند و هیچ اعتباری برای گرفتن وام تجاری از بانک ها ندارند.
بنابراین، طرح تجاری به شما کمک می کند تا از سرمایه گذاران خصوصی و وام دهندگان پول کمک بگیرید.
طرح تجاری برای درک بهتر بازار
درک بازار شما رشد تجارت شما را تعیین می کند.
اگر به دنبال فروش خوب در کسب و کار خود هستید ، برنامه کسب و کار داده های تحقیقات بازار را تحلیل و گزارش میدهد . بنابراین میتواند در مورد شرایط فروش محصول خود به صورت صحیحی تصمیم بگیرید.
عناصر کلیدی
طرح کسب و کار به کسب و کار شما کمک می کند تا مدیریت خود را آغاز کرده و عناصر کلیدی نحوه عملکرد کسب و کار شما را درک نمایید
پشتیبانی و رضایت مشتری
طرح تجاری به شما کمک می کند تا در مورد نیازهای مشتریان خود و اینکه محصول شما چگونه این نیازها را برآورده می کند فکر کنید.
این امر برای پیشرفت کسب و کار شما در سطح بعدی بسیار مهم است. این قدرت و نام تجاری شما را مشخص می کند.
امور مالی خود را درک نمایید
بیزینس پلن شما شمامل بخش مالی است که نشان دهنده برنامه بودجه کسب و کار شما خواهد بود.
این بخش نشان دهنده هزینه های مدیریت کسب و کار شما است. بنابراین ، نوشتن یک طرح کسب و کار برای مبتدیانی که در حال سرمایه گذاری هستند بسیار موثر است.
طرح تجاری برای متمرکز ماندن.
طرح تجاری جهت تمرکز بر اهداف تجاری ، مشتریان ، تحقیقات بازار و سایر اهداف مالی به شما جهت دهی میکند. همچنین ، جهت دستیابی به همه اهداف و دستاوردها ، مسیر درستی به شما نشان می دهد.
بیزینس پلن در بدترین شرایط به شما کمک کند
بیزینس پلن به شما کمک می کند که حتی در شرایط بد و نامتعادل نیز از کسب و کار خود درآمد کسب کنید.
این به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را در حالی که در مسیر اشتباه یا در بدترین شرایط هستید ، بازیابی کنید.
طرح کسب و کار برای جلوگیری از اشتباهات بزرگ
نوشتن طرح کسب و کار به شما کمک می کند تا اشتباهات احتمالی را که در آینده انجام خواهید داد ، بشناسید و پیدا کنید.
همچنین ، به شما کمک می کند تا میزان موفقیت خود را اندازه گیری کنید و چگونه از مهارت ها نامناسب، ابزارها نامناسب، منابع اشتباه در کسب و کار خود استفاده نکنید.
طرح تجاری برای کنترل احساسات
طرح تجاری یک چیز برنامه عملی است که به شما کمک می کند احساسات خود را کنترل کرده و بر داده های واقعی تمرکز کنید.
بیزینس پلن کاملاً به تحقیقات بازار ، تقاضای محصول و نقاط قوت و ضعف رقبا بستگی دارد. بنابراین ، به شما کمک می کند احساسات خود را در تجارت خود کنترل کنید.
بیزینس پلن برای مدیریت جریان نقدی
نوشتن بیزینس پلن باعث می شود شما از هزینه های روزانه و ماهانه عملیات تجاری خود مطلع شوید.
این به شما کمک می کند که چگونه با شناخت درآمد و هزینه ، جریان نقدینگی خود را مدیریت کنید. اداره یک تجارت کار ساده ای نیست ؛ شما باید محل جریان پول خود را به درستی بدانید.
نقشه راه موفقیت
همه ما می خواهیم در زندگی تجاری خود موفق باشیم. مردم بیش از حد بر این موضوع که چگونه می توانیم به موفقیت برسند متمرکز شده اند و ما اغلب آن را در اینترنت جستجو می کنیم .
فیلم های زیادی در مورد چگونه موفقیت شدن، وجود دارد. اما ، فرمول اصلی برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق ، ترسیم موفقیت های آینده است. طرح کسب و کار به شما کمک می کند تا نقشه راه موفقیت را ایجاد کنید.
بیزینس پلن برای ساختن تیم برنده
بیزینس پلن شامل کلیه اقدامات مدیریتی است .اقداماتی که برای مدیریت کل امپراتوری شما نیاز است.
این امر شما را وادار می کند تا در مورد افراد ماهر مورد نیاز خود تحقیق کنید. با درک الزامات تجاری خود می توانید به راحتی شیوه ایجاد یک تیم برنده را دریابید.
طرح تجاری برای تعیین نقاط قوت و ضعف.
همه ما آرزو می کنیم که تجارت ما بدون مشکل و بدون وقفه پیش برود. اما ، ما اغلب نقاط ضعف خود را نادیده می گیریم و فقط بر نقاط قوت تمرکز می کنیم.
اما بدون بهبود نقاط ضعف، نمی توانید تجارت خود را برای مدت طولانی اداره کنید.
سرانجام روزی شخصی نقاط ضعف شما را پیدا می کند و تجارت شما را به عنوان یک رقیب خوب پوشش می دهد و محصول شما را به سمت سقوط هدایت میکند. طرح تجاری به شما کمک می کند تا نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و کمک می کند تا نحوه تقویت نقاط قوت خود را بیاموزید.
طرج تجاری برای تعیین نقاط قوت و ضعف
همه ما آرزو می کنیم که تجارت ما بدون مشکل و بدون وقفه پیش برود. اما ، ما اغلب نقاط ضعف خود را نادیده می گیریم و فقط بر نقاط قوت تمرکز می کنیم.
اما بدون بهبود نقاط ضعف ما ، نمی توانید تجارت خود را برای مدت طولانی اداره کنید. روزی شخصی نقاط ضعف شما را پیدا می کند و تجارت شما را به عنوان یک رقیب خوب پوشش می دهد و محصول شما را در سمت پایین قرار می دهد.
طرح کسب و کار به شما کمک می کند تا شناسایی کنید و به شما کمک می کند تا نحوه تقویت نقاط قوت خود را بیاموزید.
طرح کسب و کار مشکلات احتمالی را برجسته می کند.
همه ما باید در سفر تجاری خود با مشکلات ناخواسته زیادی روبرو شویم. اما نکته اصلی این است که چگونه این مشکلات را حل کنیم!
اگر طرح کسب و کار دارید ، تمام مشکلات عمده را باید پوشش دهد و مشکلاتی را که باید در آینده با آن روبرو شویم ، حل کند. بنابراین ، نوشتن یک طرح تجاری برای موفقیت بیشتر در کسب و کار ما انتخاب بهتری است.
طرح تجاری مشکلات احتمالی را برجسته می کند.
همه ما باید در سفر تجاری خود با مشکلات ناخواسته زیادی روبرو شویم. اما نکته اصلی این است که چگونه این مشکلات را حل کنیم! اگر برنامه کسب و کار دارید ، تمام مشکلات عمده را پوشش می دهد و مشکلاتی را که باید در آینده با آن روبرو شویم ، حل می کند.
بنابراین ، نوشتن یک طرح تجاری برای موفقیت بیشتر در کسب و کار ما انتخاب بهتری است.
بیزینس پلن برای تأمین سرمایه خود.
پس از دریافت وام تجاری ؛ گام بعدی این است که چگونه این همه پول را خرج کنیم؟ چه ابزارها یا خدماتی را برای کسب و کار شما نیاز داریم؟
طرح کسب و کار هزینه های عمده و چگونگی تأمین سرمایه تجاری شما برای مدت طولانی و بازده بیشتر سرمایه گذاری را مشخص می کند.
زمینه های بهبود در متن طرح تجاری
طرح تجاری به شما کمک می کند تا تعیین کنید که کدام زمینه ها برای بهبود کسب و کار بهتر است. کدام استراتژی های بازاریابی برای تجارت شما مناسب است؟ یا چگونه می توان مشتریان بیشتری برای راه اندازی خود جذب کرد!
همچنین ، راههای ممکن برای به روز رسانی محصول یا خدمات چیست؟ همه زمینه های بهبود در برنامه کسب و کار شما پوشش داده می شود.
تعیین شیوه ارتباط آسان با ذینفعان
طرح تجاری همه ذینفعان شما را که در تجارت شما سرمایه گذاری کرده اند راهنمایی می کند. ذینفع شما می تواند به راحتی به شما پیشنهاد ، توصیه و توانایی برقراری ارتباط با ایده تجاری شما را بدهد.
طرح کسب و کار جزئیات کوتاهی در مورد تجارت شما ارائه می دهد و احتمالاً ذینفعان شما تمام داده ها را از طرح تجاری شما دریافت می کنند.
تعیین جهت و ساختار.
بیزینس پلن به شما جهت و ساختار کسب و کار درستی می دهد که در توسعه کسب و کار به شما کمک می کند. همچنین به شما کمک می کند استراتژی های رقبای خود و آن مدل کسب و کار را شکست دهید.
برای ایده های عملی.
هنگام نوشتن بیزینس پلن باید به بیش از 100 تا 200 سوال پاسخ دهید.
بنابراین ، به راحتی می توانید ایده های کاربردی برای بهبود آینده تجارت خود دریافت کنید. همچنین ، به شما کمک می کند چگونه از مشکلات قانونی در طول سفر تجاری خود جلوگیری کنید.
برای یک برنامه اقدام ( اکشن پلن)
شما می توانید یک طرح تجاری را به عنوان یک برنامه عملیاتی برای استارتاپ خود در نظر بگیرید. اگر از طرح تجاری خود عاقلانه و دقیق پیروی کنید ، احتمالاً موفقیت بیشتری در تجارت خود کسب خواهید کرد.
کار تیم مدیریت.
برنامه کسب و کار برنامه و وظایف بخش اداری و مدیریتی کسب و کار شما را تعیین می کند. بنابراین ، آنها به راحتی می توانند بر روی برنامه کاری تمرکز کنند.
ایجاد اتحاد تجاری جدید.
اتحاد تجاری یک توافق بین دو یا چند برند است. این یک توافق حرفه ای است که با کمک و حمایت از یکدیگر ، تجارت یکدیگر را توسعه دهید.
اگر طرح تجاری خیره کننده ای در خصوص ایده تجاری خلاق خود دارید ، به احتمال زیاد اتحاد تجاری بیشتری خواهید داشت که از استارتاپ شما پشتیبانی می کند.
نحوه برخورد با متخصصان را بیاموزید.
نوشتن یک طرح تجاری به شما کمک می کند تا در مورد ایده تجاری خود بیشتر بدانید.
بنابراین ، می توانید به راحتی در مورد محصول یا خدمات تجاری خود با دیگران ارتباط برقرار کنید. به همین دلیل است که نوشتن یک طرح تجاری به شما کمک می کند تا با متخصصان و مشتریان بزرگ مواجه شوید.
کسب و کار موجود را توسعه دهید.
اگر مشاغل فعلی خود را اداره مینمایید و با مشکلات و خطاهای زیادی روبرو هستید ، نوشتن یک طرح تجاری به شما کمک می کند تا کسب و کار فعلی خود را به طور موثر رشد دهید.
تعیین نقاط عطف کسب و کار.
نقاط عطف کوچک و بزرگی در هر شغلی وجود دارد. همه ما باید در مورد آن نگران باشیم و بیشتر و بیشتر در مورد چگونگی دستیابی به موفقیت بیاموزیم. ما افراد زیادی را دیده ایم که برای دستیابی به مراحل مهم انگیزه ندارند.
بنابراین ، تقسیم آن به قطعات کوچک (هدف های کوتاه مدت) به شما کمک می کند تا به نقاط عطف بزرگی برسید.
برای درک مشتریان و رقبا.
نوشتن یک طرح تجاری به شما کمک می کند تا دریابید که مشتریان از محصول یا خدمات شما چه انتظاری دارند. همچنین ، این به شما کمک می کند تا مزیت اصلی را که می تواند تمام مخاطبان را از رقبای خود متمایز نماید ، شناسایی کنید.
شما باید در مورد 10 رقبای برتر تحقیق کنید تا مطمئن شوید محصول یا خدمات شما کیفیت بهتری نسبت به سایرین دارد.
ارائه پیشنهاد فروش منحصر به فرد.
پیشنهاد فروش منحصر به فرد USP محصول یا خدمات شما راز پنهان و چیزی است که به شما کمک می کند تا در سفرهای طولانی مدت تجارت خود را اداره کنید. شما باید USP خود را از دید رقبا مخفی نگه دارید. همچنین ، کل جزئیات USP خود را در برنامه تجاری قرار ندهید.
برخی از موارد اساسی را که می تواند نکته اصلی برای علاقه بیشتر به ایده کسب و کار شما باشد پوشش دهید.
طرح تجاری برای جذب سرمایه گذاران و مشتریان.
مشاغلی که طرح تجاری دارند امکان جذب سرمایه گذار بیشتری دارند.
شما می توانید طرح کسب و کار خود را برای سرمایه گذاران مختلف ، وام دهندگان ارسال کنید. همچنین ، طرح کسب و کار بهترین روش های ممکن را برای جذب مشتری در تجارت شما تعیین می کند.
طرح تجاری برای کشف فرصت های جدید.
طرح کسب و کار ایده های خلاقانه زیادی به شما می دهد تا از فرصت های جدید و نحوه استفاده از آن در برابر رقبای خود استفاده کنید.
همچنین ، یادگیری بیشتر و بیشتر در مورد سوالات برنامه ریزی کسب و کار به شما کمک می کند تا رشد بهتر و فرصت های جدیدی را در کسب و کار خود بیابید.
طرح تجاری برای ساختن نام تجاری.
طرح کسب و کار به شما کمک می کند تا استراتژی بنویسید که چگونه کسب و کار خود را بیشتر محبوب کنید ، چگونه تأثیر بگذارید و چگونه آن را در بازار هدف مورد اعتماد قرار دهید.
این به شما کمک می کند تا استراتژی نام تجاری را شناسایی کنید که به شما در ایجاد نام تجاری بزرگتر و قابل اعتماد در دنیای تجارت مدرن کمک می کند.
طرح تجاری برای فرصت های بیشتر.
برنامه ریزی تجاری به شما کمک می کند تا راه های ممکن برای بهبود تجارت خود را بیابید. این شما را وادار می کند تا در مورد پیشنهاد فروش منحصر به فرد رقبای خود تحقیق کنید و چگونه می توانید کسب و کار خود را بهتر کنید.
همچنین ، یادگیری بیشتر درباره کتابهای تجاری توصیه شده به شما کمک می کند تا در آینده تجارت خود را توسعه دهید.
بیزینس پلن برای شناسایی مدل درآمد کسب و کار.
هدف نهایی هر فردی از کسب و کار خود کسب درامد است. بنابراین ، ما باید مدل درآمد کسب و کار خود را بررسی کنیم.
همچنین اطمینان حاصل کنید که کسب و کار ما در 10 تا 20 سال آینده چگونه خواهد بود. آیا نوآوری آنها یا تغییرات شدیدی در صنعت ما همراه خواهد بود.
اگر در شغلی مشغول هستید که فقط چند سال کار می کند ، وقت ، پول و فداکاری شما هدر می رود. بنابراین ، طرح کسب و کار به شما کمک می کند تا روند کسب و کار و الزامات بازار خود را برای 10 ، 20 تا 40 سال آینده شناسایی کنید.
سوالات زیادی وجود دارد که باید قبل از نوشتن طرح کسب و کار از خود بپرسیم. سوال بزرگ در پشت آن اشتیاق ما است. چرا می خواهیم یک کسب و کار راه اندازی کنیم؟ آیا این فقط به خاطر پول ، شهرت یا علاقه است.
اگر پاسخ شما اشتیاق است ، پیش بروید و کار روی آن را شروع کنید. محیط کسب و کار در این دنیای جدید بسیار شلوغ است. هر فردی در محیط کسب و کار این شانس را امتحان می کند. بنابراین ، رقابت زیادی برای شما در این دوره جدید وجود دارد.
بنابراین ، از علاقه خود پیروی کنید ، سازگار و خلاق باشید تا بتوانید مخاطب را جذب کنید ، توصیه عاقلانه ای است که ماژول طرح کسب و کار می تواند به شما ارائه دهد.
- بیزینس پلن چیست
- نوشتن طرح کسب و کار تجاری
- چگونه طرح کسب و کار تجاری بنویسیم ؟
- 15 دلیل استفاده از بیزینس پلن
مطالب سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم میباشد و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.
بیزینس پلن
29 بهمن 1400
بدون دیدگاه