تبلیغات – برخی از مردم آنها را دوست دارند، برخی از مردم نه اما مطمئناً کاربردی هستند. تبلیغات استفاده شده توسط شرکتهای بزرگ مشاوره به آنها کمک کرده است که برای چندین دهه در تجارت باقی بمانند و میلیاردها دلار درآمد داشته باشند.
مشاوران مستقل معمولاً بودجه تبلیغاتی میلیون دلاری ندارند، اما باید این استراتژیهای بازاریابی مشاورهای را بررسی کنند و درسها را در حرفه مستقل خود به کار گیرند.
در این مقاله کسبوکار دماوند لیستی از ۵ آگهی مشاوره درجه اول را گردآوری کرده است. برخی از آنها تبلیغات مستقیم و برخی دیگر غیرمستقیم هستند. اما همه آنها برای بازاریابی خدمات مشاوره ایجاد شدهاند.
حال بیایید نگاهی به لیست آگهیهای مشاورهای بیندازیم.
۱. مطالعه موردی Unilever توسط Accenture
بازاریابی خدمات مشاوره بدون مطالعه موردی ناقص است. مشاوره یکی از آن حرفههایی است که در آن با نتایجی که به دست میآورید مورد قضاوت قرار میگیرید. ظاهراً Accenture این را بهخوبی میداند و به همین دلیل است که یک کمپین تبلیغاتی چاپی برای تبلیغ مطالعه موردی خود ایجاد کرده است. این آگهی مشاوره، زن جوانی را با موهای بلند نشان میدهد (که نشان میدهد او از محصولات مراقبت از موی یونیلیور استفاده میکند) و عبارت: «۱ میلیارد یورو پسانداز برای یونیلیور. بدون هیچ گره خوردنی.»
Accenture به Unilever، یک شرکت غولپیکر با فعالیت در بیش از ۱۰۰ کشور، کمک کرد تا فرایندهای تجاری خود را در سراسر جهان ساده و استاندارد کند. این به یونیلور کمک کرد تا میلیاردها یورو صرفهجویی کند و زمان عرضه یک سیستم فناوری اطلاعات جدید را به نصف کاهش دهد.
مشاوران مستقل همچنین باید چند مطالعه موردی داشته باشند که از طریق آن بتوانند شایستگی خود را نشان دهند. بهاینترتیب میتوانید اعتماد مشتریان جدید را جلب کنید.
این کمپین جدید فصل بعدی در تکامل موفقیتآمیز Accenture ‘عملکرد بالا’ است. تحویل داده شده.’ موقعیت نام تجاری – Roxanne Taylor، Accenture
همچنین بخوانید: چرا شما به یک مشاور کسب و کار نیاز دارید؟
۲. «راه مککینزی»، کتابی از مشاور سابق مککینزی
راه مککینزی کتابی است که توسط ایتان راسیل، مشاوری که قبلاً در دفتر مککینزی و شرکت نیویورک کار میکرد، نوشته شده است. این کتاب در آمازون امتیاز ۴.۴ از ۵ را کسب کرده است. در حال حاضر، حتی با اینکه این کتاب به طور مستقیم توسط این شرکت تولید نشده است، به نویسنده کمک میکند که هم شرکت و هم خودش را تبلیغ کند. این کتاب در مورد چگونگی حل مشکلات پیچیده برای مشتریان قدرتمند خود توسط شرکت و مشاوران آن است. در مورد آن فکر کنید: مشاوران زیادی بودهاند که در مککینزی کارکردهاند، اما فقط ایتان راسیل بهاندازه کافی باهوش و خلاق بود تا کتابی مانند این را ارائه کند. او بعداً کتابی مشابه به نام ذهن مککینزی را تألیف کرد.
اگر تجربه قابلتوجهی از کار با شرکتهای مشاوره بزرگ دارید و چیز جالبی برای به اشتراک گذاشتن دارید، هزاران مشاور مشتاق و مشتری بالقوه وجود دارند که ممکن است بخواهند کتاب شما را بخوانند. مشاوران مستقل همیشه باید بر ساخت یک برند شخصی تمرکز کنند. همیشه بحث بازاریابی خدمات مشاورهای نیست، گاهی اوقات باید برند شخصی خود را نیز تبلیغ کنید.
۳. “از روز اول”، یک تبلیغ ویدئویی مشاورهای توسط KPMG
باوجوداینکه KPMG در سال ۱۹۸۷ تشکیل شد، تاریخچه این شرکت به سال ۱۸۹۷ بازمیگردد. این شرکت یک تبلیغ ویدئویی در یوتیوب با عنوان از روز اول منتشر کرد. اگر هنوز آن را تماشا نکردهاید، باید آن را تماشا کنید – بسیار قدرتمند است و برندسازی را به سطح متفاوتی میبرد. این تبلیغ نشان میدهد که چگونه KPMG نهتنها به مشتریان خود خدمات ارائه کرده است، بلکه با محافظت از دموکراسی، نجات مؤسسات مالی از سقوط، ارائه کمک برای بازگرداندن گروگانها به خانه از چنگال خارجی و موارد دیگر به جامعه کمک کرده است.
همچنین بخوانید: بازاریابی صنعتی و تفاوتهای آن
مشاوران مستقل باید از این استراتژی بازاریابی مشاورهای نیز استفاده کنند. حتی اگر مطالعات موردی که نشان میدهد نتایجی که برای مشتریان قبلی تولید کردهاید خوب است، میتوانید آن را تا حدی بالا ببرید و در مورد اینکه چگونه این نتایج زندگی مشتری شما را تغییر داده است بحث کنید.
این یک مثال است: سارا یک مشاور تحول دیجیتال است. مشتری او، یک رستوران زنجیرهای، به دلیل تعطیلیها با ضرر زیادی مواجه شده است. سارا وارد عمل شد و به آنها کمک کرد تا فرایندهایی را برای سفارش آنلاین و تحویل غذا ایجاد کنند. او با این کار نهتنها یک تجارت را نجات داد، بلکه یک خانواده را از ورشکستگی نجات داد.
آیا متوجه تفاوت میشوید؟ داستانی که در بالا ذکر شد بسیار جالبتر از «استراتژی من به مشتری کمک کرد تا فروش خود را تا ۲۰۰ درصد در ۳ ماه افزایش دهد» است؛ بنابراین، بهجای استفاده از لحن حرفهای و پرکردن یک مطالعه موردی با آمار، هر زمان که ممکن است، یک داستان بگویید. بههرحال، ما انسان هستیم و تمایل داریم داستانها را بهخاطر بسپاریم، نه اعداد.
۴. سریال “Business Interrupted” در CNBC توسط ارنست و یانگ
ارنست و یانگ با CNBC همکاری کرده است تا سریال Business Interrupted خود را در این شبکه نمایش دهد. این اپیزودها متوجه مدیران تجاری است که سعی میکنند راه خود را از طریق بحران COVID-19 طی کنند. کارشناسان EY با ارائه نکات و استراتژیهای عملی به شرکتها کمک میکنند تا مطمئن شوند که میتوانند از این طوفان عبور کرده و قویتر از قبل ظاهر شوند.
حتی مشاوران مستقل باید سعی کنند با رسانهها یا کانالهای معروف یوتیوب همکاری کنند و مشاوره رایگان ارائه دهند. اگر یک مشاور آزاد هستید که میخواهید در معرض دید قرار بگیرید، این استراتژی است که باید اتخاذ کنید. در این زمان بحران، مردم به دنبال حلال مشکلات هستند. اگر بتوانید ویدئو یا مقالات خود را بر روی پلتفرمهایی منتشر کنید که مخاطبان هدف شما مرتباً از آنها بازدید میکنند، بهاحتمال زیاد در رادار آنها خواهید بود.
همچنین بخوانید: آماده شدن و برگزاری یک مصاحبه با مشتریان
۵. «خودت را به چالش بکش»، تبلیغات ویدئویی مشاوره توسط گروه مشاوره بوستون
بازاریابی خدمات مشاوره به انرژی و اشتیاق زیادی نیاز دارد. تبلیغ ویدئویی Challenge Yourself توسط BCG یک مثال عالی از این است که چگونه مشاوران مایل بیشتری را طی میکنند تا نسخه بهتری از خود شوند و متعاقباً به جهان کمک کنند.
تبلیغات ویدئویی «خودت را به چالش بکش» توسط BCG دارای دو مشاور است و بر زندگی آنها در خارج از محل کار تمرکز دارد. یکی از آنها در مورد یافتن زمانی برای رقص باله صحبت میکند و دیگری در موردعلاقه خود به ماجراجویی در فضای باز صحبت میکند. این آگهی نشان میدهد که این افراد علیرغم اینکه مشاورانی با برنامههای شلوغ هستند، همچنان انرژی و انگیزه انجام کارهای فیزیکی را دارند.
بنابراین، چه چیزی میتوانید از این آگهی مشاوره بیاموزید؟ خوب، هر زمان که ممکن است، به دیگران نگاهی اجمالی به زندگی خود در خارج از محل کار بدهید. استعدادها و تواناییهای فوقبرنامه خود را به آنها نشان دهید. این ممکن است مستقیماً یک پروژه مشاوره جدید را برای شما به ارمغان نیاورد، اما قطعاً خواهید توانست تعاملات آینده خود را با مشتریان انسانی کنید.
آخر هفته آینده برای پیادهروی میروید؟ یک عکس در لینکدین ارسال کنید! آیا شما هم بهعنوان نجاتغریق داوطلب کار میکنید؟ یک ویدئوی کوتاه از خود در ساحل بگیرید و آن را در شبکههای اجتماعی منتشر کنید. اجازه دادن اینکه مخاطبینتان هرچند وقت یکبار جنبه شخصی شما را ببینند غیرحرفهای نیست. در عوض، این میتواند یک راه عالی برای تبلیغ باشد و میتواند یک استراتژی بازاریابی قوی باشد.
انتهای مطلب/
بدون دیدگاه