در بازاری که به طور فزایندهای اشباع میشود، ریسکها برای جلبتوجه مخاطبان بیشتر از همیشه است و متمایز شدن برندها از میان جمعیت ممکن است دشوار باشد. بازاریاب برای کسبوکار خود محتوای برند ایجاد میکند.
موفقترین بازاریابها میدانند که همه چیز در مورد داستان گفتن است و یکی از راههای بیان این داستانها از طریق محتوای برند است.
در این پست همراه کسبوکار دماوند، بیاموزید که محتوای برند چیست، چرا اهمیت دارد، و نمونههایی باکیفیت بالا از کسبوکارهای موجود را بشناسید که میتوانید از آنها برای الهام بخشیدن به کسبوکار خود استفاده کنید.
محتوای برند چیست؟
محتوای برند مستقیماً با برند شما مرتبط است و ارزشهای شما را به اشتراک میگذارد بهگونهای که واکنش عاطفی در مخاطبان شما برمیانگیزد و به آنها اجازه میدهد بفهمند شما چه چیزی را مطرح میکنید.
این محتوا میتواند به شکل یک وبلاگ، یک ویدئوی YouTube، یک مقاله خبری باشد. این میتواند به شما در ایجاد آگاهی از برند، افزایش وفاداری، و تأثیرگذاری بر مخاطبان فراتر از محصولات و خدماتی که میفروشید کمک کند.
ممکن است در مورد تفاوت بازاریابی محتوای برند با بازاریابی محتوایی که ممکن است با آن آشنا باشید سردرگمی وجود داشته باشد، به همین خاطر ما در ادامه به این تفاوت خواهیم پرداخت.
تفاوت بین بازاریابی محتوای برند و بازاریابی محتوا چیست؟
محتوای برند در مورد برجستهکردن پیام، ارزشها و داستان کسبوکار شما برای دیدن همه مخاطبان است. برای بخش خاصی از مخاطبان شما طراحی نشده و برای همه است
از سوی دیگر، بازاریابی محتوا مخاطبان خاصی را هدف قرار داده و بر برجستهکردن محصولات و خدمات شما تمرکز دارد.
هدف این است که منجر به فروش شود، درحالیکه بازاریابی محتوای مارکدار امیدوار است که آگاهی، الهام بخشیدن و اطلاعرسانی را افزایش دهد.
اهمیت محتوای مارکدار
مهم نیست که پلتفرمهای فناوری چقدر در ارائه محتوا مؤثر میشوند، مردم به سمت همان چیزهایی سرازیر میشوند که همیشه آنها را به حرکت درآورده است.
ما مشتاق داستانهای بزرگ هستیم – روایتهایی که انسانیت ما را به ما یادآوری میکنند. متخصصان بازاریابی میدانند که هیچکس نمیتواند در برابر یک داستان خوب مقاومت کند و از آن به نفع خود استفاده میکنند.
همچنین بخوانید: ده اشتباه در انتخاب نام برند
طبق تحقیقات وبلاگ HubSpot ، ۴۴٪ از شرکتهای B2C قصد دارند سرمایهگذاری خود را در چالشهای برند در سال ۲۰۲۲ افزایش دهند.
یک داستان متقاعدکننده ممکن است برای برانگیختن علاقه به برند شما کافی باشد، اما برای بهبود قابلیت کشف آن، باید محتوای غیرخطی ایجاد کنید که از داستانسرایی برند یکجهته دور شود.
ایجاد تجارب شخصی شده را در نظر بگیرید تا بازار هدف خود را به طور مؤثرتری درگیر کنید.
به گفته گری ویری، “اتصال محتواهای مختلف برای خدمت به مخاطبان بیقرار خود راهی برای تحریک موتورهای جستجو برای رتبهبندی محتوای شما است. پوشش کامل برند شما با استفاده از رسانههای مختلف چیزی است که موتورهای جستجو را تغذیه میکند که منجر به کشف برند شما میشود. “
استراتژی محتوای برند
بنابراین، چگونه میتوانید داستانهایی از برند بسازید که مخاطبانتان را بدون اینکه مانند یک فروشنده خودمحور به نظر برسید، به حرکت درآورد؟
۱. نشان بده، نگو.
هدف محتوای برند شما بیان یک داستان است، اما گفتن آن کافی نیست. شما باید با به اشتراک گذاشتن باورهای برند خود در محتوایی که ایجاد میکنید به مخاطبان خود نشان دهید که چقدر عالی هستید.
بهعنوانمثال، درحالیکه میگویید “ما متعهد به حفظ محیطزیست هستیم” چگونه به مراقبت از محیطزیست متعهد هستید؟
میتوانید محتوایی ایجاد کنید که به مخاطبان نشان دهد که چگونه متعهد هستید که به طور مداوم بتوانید این ارزش را به کار ببندید، مانند بازدید از نحوه استفاده از روشهای سازگار با محیطزیست برای ساخت محصولاتتان.
یک داستان جذاب مخاطبان شما را سرگرم میکند، آنها را آموزش میدهد، آنها را در مورد برند شما کنجکاو میکند و در ذهن آنها باقی میماند.
۲. ضربه به اعصاب.
داستانهای محتوای برندی که ایجاد میکنید باید احساسات مخاطبانتان را جذب کنند .
این بدان معنی است که شما باید به طور خاص محتوای خود را ایجاد کنید تا از یک احساس خاص مانند شادی استفاده کند تا پاسخ مشتری را جلب کنید.
پیامهای شما باید به مخاطبان شما الهام بخشد که درگیر شوند، دیدگاه آنها را در مورد چیزی تغییر دهد، و آنها را تشویق کند که به تجارت با شما ادامه دهند، زیرا شما علاقه آنها را برانگیختهاید.
۳. شخصیتهایی را معرفی کنید که ارزشهای اصلی برند شما را تجسم میکنند.
مردم دوست دارند از مارکهایی که به آنها اعتقاد دارند خرید کنند – مارکهایی که میتوانند با آنها شناسایی شوند .
اگر در داستانهای شما افرادی را ببینند که میتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند، احتمالاً با برند شما نیز ارتباط برقرار میکنند و همین امر باعث میشود آنها بیشتر به مشتری تبدیل شوند.
مهم است که این را تشخیص دهید و از داستانها و افراد واقعی در محتوای برند خود استفاده کنید تا مخاطبان شما بتوانند واقعاً خود را ببینند.
بااینحال، اصیل بودن ضروری است، زیرا مخاطبان میتوانند تلاشهای غیرواقعی برای ایجاد ارتباط را تشخیص دهند و در بیان این موضوع تردیدی نخواهند داشت و نتیجه معکوس را به همراه خواهد داشت.
۴. داستانهایی ایجاد کنید که مزایای محصول یا خدمات شما را برجسته کند.
بهعنوان یک بازاریاب، این مسئولیت شماست که به مردم نشان دهید چه چیزی در مورد محصول یا خدمات شما خوب است.
درحالیکه محتوای برند شما بر تبلیغات محصولات شما بهعنوان محتوای بازاریابی معمولی تمرکز نمیکند، مهم است که مزایای آنها را در یک نور جدید برجسته کنید تا به مخاطبان خود نشان دهید که برای چه خاص هستید.
بیایید به چند نمونه از برندهایی بپردازیم که کار بسیار خوبی در تولید محتوای برند انجام دادهاند و میتوانید برای الهام گرفتن از آنها استفاده کنید.
بهترین نمونههای محتوای برند
۱. پادکست HubSpot ‘Culture Happens’
ما در مورد اینکه چگونه محتوای برند فرصتی برای نشاندادن ارزشهای شما است صحبت کردیم. در اینجا یک مثال عالی از آن در عمل آورده شده است.
«فرهنگ اتفاق میافتد» یک مجموعه پادکست است که کارکنان HubSpot را در بر میگیرد و به آینده کار و آنچه برای ایجاد یک فضای کاری فراگیر نیاز است تمرکز دارد.
چیزی که در اینجا عالی است این است که ذینفعان، مشتریان و سرنخها به طور یکسان میتوانند از این مجموعه لذت ببرند و درباره روایتی که HubSpot حول فرهنگ شرکت خود میسازد بیشتر بیاموزند.
همچنین بخوانید: محاسبه اثربخشی تبلیغات CPC
۲. کمپین “زیبایی واقعی” Dove
کمپین زیبایی واقعی Dove نمونهای قدرتمند از محتوای برند است که توانمندسازی زنان، بهعنوان یکی از ارزشهای اصلی برند آن تأثیر میگذارد.
در این محتوا، یک هنرمند پزشکی قانونی گروهی از زنان را بهصورت جداگانه ترسیم میکند. هر زن توصیفی از خود ارائه میدهد و هنرمند باتوجهبه نحوه توصیف خود طرح میکند.
سپس یک غریبه توصیف میکند که زن را چگونه میبیند، و هنرمند تصویر دیگری را بر اساس آن توصیف ترسیم میکند.
زنان با دیدن این دو طرح که کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند، شوکه میشوند. این ویدئو نشان میدهد که زنان همیشه خود را در نور خوب یا حتی به همان شکلی که یک غریبه ممکن است آنها را ببیند، نمیبینند.
Dove این کمپین را ایجاد کرد تا به زنان بیاموزد خود را دوست داشته باشند و پیام آن در بین مخاطبانش طنینانداز شد.
۴. Hasta La Raíz پاتاگونیا
پاتاگونیا یک شرکت پوشاک است که متعهد به فعالیتهای زیستمحیطی در همه اشکال است.
کمپین جدید آنها، Hasta La Raíz که به انگلیسی بهعنوان “Down to the Root” ترجمه شده است، داستان خاویر زامورا، یک کشاورز را روایت میکند که تلاش کرد تا مزرعه ارگانیک خود را داشته باشد.
تمرکز اصلی ویدئو این است که ۹۷٪ از کارگران مزرعه اسپانیاییتبار هستند، اما فقط ۴٪ مزرعه دارند. پاتاگونیا با انجمن آموزش کشاورزی و زمینی (ALBA) همکاری میکند تا اطمینان حاصل کند که دیگران میتوانند کاری را انجام دهند که زامورا انجام داد – نشاندادن تعهد خود به عدالت اجتماعی زیستمحیطی و کشاورزی پایدار.
باز هم این محتوای برند برای تبلیغ محصولات آنها و تشویق به فروش نیست، اما کسانی که در این ویدئو هستند در حین انجام کار خود لباس پاتاگونیا میپوشند.
انتقال پیام شما در یک بازار رقابتی شدید میتواند چالشبرانگیز باشد، اما ارزش تلاش را دارد.
انسانیت و ارزشهای اصلی برند خود را بیابید و شروع به ایجاد محتوای برندی کنید که ذهنها را شکل میدهد و قلبها را الهام میبخشد.
انتهای مطلب/
بدون دیدگاه