کریپتوکارنسی به روند جدید تبدیل شده است و مردم شکایتی ندارند. بر اساس شاخص کاربر در سال ۲۰۲۱، بیش از ۹۷٪ به این انقلاب جدید اعتماد داشتند. اما آیا آماده هستید که از این بازار بالقوه استفاده کنید و رقبای خود را شکست دهید؟ با وجود پروژههای جدیدی که هر روز به بازار نفوذ میکنند، پرتاب چند آگهی تصادفی باعث کاهش آن نمیشود. برای دستیابی به مخاطبان خود و جلب اعتماد آنها به یک اقدام کامل نیاز دارید.
به همین دلیل است که توسعه یک استراتژی بازاریابی رمزارز مهمتر از همیشه است. استراتژی درست شما را راهنمایی می کند تا اقدامات خود را در جهت هدف مورد نظر هماهنگ کنید. به عبارت دیگر، تاکتیک های بدون استراتژی سطح بالا مانند پرتاب تیر در تاریکی است.
در دنیای ارزهای دیجیتال و بلاک چین امکانات بی پایانی وجود دارد. این مقاله راههایی را برای توسعه یک استراتژی بازاریابی رمزارز که میتواند به شما کمک کند این فرصتها را به آینده تبدیل کنید، بررسی میکند.
یک استراتژی بازاریابی رمزارز موثر طراحی کنید
۱- مشتری هدف خود را بشناسید: بدیهی به نظر می رسد، اما تعجب خواهید کرد که بسیاری از حتی بهترین محصولات فقط به این دلیل که به مخاطبان اشتباه فروخته می شوند شکست می خورند. تا زمانی که مشتریانی را شناسایی نکنید که مشکلی دارند که خدمات شما می تواند حل کند، منابع خود را هدر می دهید.
اما چگونه می توان تشخیص داد که آیا فرد موجود در اینترنت مشتری بعدی شماست؟
شخصیت مشتری هدف ساختگی را ایجاد کنید و یک استراتژی بازاریابی ایجاد کنید که برای آنها جذاب باشد. محتوا، تبلیغات و توسعه محصول خود را تنظیم کنید و مشتری ایده آل را در کانون توجه قرار دهید.
برای یک آواتار دقیق مشتری به موارد زیر فکر کنید:
– جمعیت شناسی: جزئیاتی مانند موقعیت مکانی، سن، جنسیت، درآمد سالانه و سطح تحصیلات.
– علاقه: وبسایتها، مجلات، برندها و افراد تأثیرگذار که مشتری شما ممکن است بخواند یا دنبال کند.
– محرک های کلیدی خرید: ویژگی های خاصی که مشتری در یک محصول به دنبال آن است.
– ترس و ناامیدی: مشکلی که مشتریان شما با آن روبرو هستند یا انگیزه آنها برای یافتن راه حلی برای آنها.
– خواسته ها و آرزوها: تغییراتی که آنها در زندگی خود از راه حل می خواهند.
در اینجا یک الگو وجود دارد که به شما کمک می کند نماد مشتری خود را به درستی نشان دهید؛
حالا، مگر اینکه ذهن خوان نباشید، چگونه چنین جزئیات خاصی را در مورد مشتری خود می دانید… در اینجا چند راه وجود دارد که می تواند کمک کند.
– با مشتری فعلی خود صحبت کنید و به دنبال شباهت های بین آنها باشید.
– به تجربه شخصی خود فکر کنید.
– در مرورگر کلمات کلیدی مانند “بهترین کنفرانس ارزهای دیجیتال” یا “وبلاگ ارزهای دیجیتال برتر” یا فقط “چگونه از کیف پول usdt استفاده کنیم” جستجو کنید.
– از تیم فروش خود بازخورد بگیرید.
– از فرم ها در صفحات فرود خود برای جمع آوری جزئیات استفاده کنید.
– ببینید رقبای شما چه می کنند.
– انجام نظرسنجی یا مصاحبه.
بررسی مشتری هدف به شما کمک می کند تا مشتریان بالقوه را متمایز کنید و آنها را با محتوای سفارشی در مسیر درست هدایت کنید. اطمینان حاصل کنید که به طور منظم پایگاه داده خود را با آخرین اطلاعات در مورد مشتری ایده آل خود به روز می کنید.
۲- درباره رقبای خود تحقیق کنید: رقبای شما منبع بسیار خوبی از بهترین شیوه ها و اشتباهاتی هستند که باید از آنها اجتناب کنید. تحقیقات رقابتی می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که روی چه مشکلات مشتری باید تمرکز کنید. همچنین شناسایی شکاف های موجود در بازار فعلی و ارائه راه حلی که نوید جذب مخاطب را می دهد را برای شما آسان تر می کند.
اول از همه، رقبای برتر خود را برای شروع تحقیق شناسایی کنید. حال، چگونه می توان تحقیقات رقابتی موثری را آغاز کرد که فراتر از یک جستجوی ساده در گوگل است؟
– اولین و مهمترین مکان برای جستجوی رقبا وب سایت آنهاست. وب سایت را جستجو کنید تا راه حل ها و ویژگی های فعلی آنها را درک کنید.
– وبلاگ های آنها را بخوانید تا ببینید در مورد چه مشکلاتی صحبت می کنند و روی چه کلمات کلیدی تمرکز می کنند.
– برای بررسی پست های آنها به رسانه های اجتماعی آنها سر بزنید. پلتفرم هایی مانند توییتر منابع عالی برای درک نحوه ارتباط رقبای شما با مخاطبان و نقاط دردناکی هستند که آنها با آن مقابله می کنند.
– بررسی های آنلاین ارسال شده توسط مشتریان در کانال های اجتماعی را بررسی کنید.
– انجمنهای آنلاین مانند Reddit و Quora را برای شناسایی گرایشها و پرسشهایی که مردم پست میکنند، کاوش کنید.
– شما حتی می توانید این دانش را از مشتریان خود به خصوص مشتریان جدید جمع آوری کنید. یک تماس اکتشافی داشته باشید تا ببینید از کدام رقیب قبلا استفاده کردهاند و چرا تصمیم به تعویض گرفتهاند.
همچنین بخوانید: مفهوم تحقیق بازار
تجزیه و تحلیل رقبا به شما بینش های ارزشمندی را نه تنها در مورد جنبه بازاریابی کسب و کار، بلکه در مورد محصول، مشتریان هدف و فناوری مورد استفاده آنها می دهد.
اگر از این اطلاعات به درستی استفاده کنید، به مزیت اضافی که می توانید بر رقیب خود غلبه کنید فکر کنید. از آن برای برنامه ریزی یک استراتژی بلند مدت استفاده کنید که بر پر کردن شکاف های فعلی در بازار تمرکز دارد و شما را به عنوان یک رهبر فکری معرفی می کند.
۳- اهداف بازاریابی رمزارز SMART ایجاد کنید: کار بدون اهداف اسمارت مانند دویدن بدون خط پایان است. برای تبدیل تلاش های خود به نتیجه، از یک استراتژی بازاریابی رمزنگاری با اهداف هوشمند- خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time-bound) استفاده کنید؛
خاص: آیا هدفی که تعیین می کنید به اندازه کافی دقیق است که روی آن کار کنید؟ به عنوان مثال، “به دست آوردن مشتریان بیشتر در این سه ماهه” هدف دقیقی نیست. آن را با چیزی مانند “دریافت ۲۵٪ مشتری بیشتر در این سه ماهه نسبت به سه ماهه گذشته” جایگزین کنید.
قابل اندازهگیری: اگر هدفی قابل اندازهگیری نباشد، برای توجیه دستیابی یا عدم دستیابی به آن مشکل خواهید داشت. برای مثال: هدف «افزایش وفاداری مشتری» را با «در این ماه ۵ ارجاع از مشتریان دریافت کنید و درصد تمدید حداقل ۷۵ درصد را حفظ کنید» جایگزین کنید.
دست یافتنی: از تعیین اهداف واقع بینانه و دست یافتنی اطمینان حاصل کنید. حتی می توانید در ابتدا با موارد کوچک شروع کنید و تیم خود را برای رسیدن به اهداف بزرگتر در آینده با انگیزه نگه دارید.
مرتبط: اگر هدف کمک به کسب و کار یا مشتریان شما نیست، پس چرا آن را انجام می دهید؟ در مورد دستور کار خود فکر کنید و سپس یک هدف مرتبط برای آن برنامه ریزی کنید.
محدود به زمان: اهداف خود را با گذشت زمان ثابت کنید. زمان می تواند یک هفته، ماه یا سال باشد. اما مطمئن شوید که هر هدف یک دوره هدف دارد. تیم شما را به همان سرعت خواهد رساند.
چرا تعیین اهداف SMART ضروری است؟
– برای اولویت بندی بهتر: تیم شما ممکن است روی ده کار مختلف کار کند، که ممکن است همه آنها مهم به نظر برسند. اما تا زمانی که وظایف خود را بر اساس اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود اولویت بندی نکنید، نتایج دلخواه را نخواهید دید.
– برای وضوح بیشتر: تعیین اهداف از سردرگمی بین تیم شما جلوگیری می کند و آنها را در همان صفحه قرار می دهد. در غیر این صورت، ممکن است هرج و مرج و اشتباه رخ دهد. و این دقیقاً همان چیزی است که می تواند برای شما، مشتریان، هزینه داشته باشد. به تیم خود اهداف هوشمندانه بدهید تا روی آنها تمرکز کنند و تلاش هایشان را برای دستیابی به آنها هماهنگ کنند.
– برای پیگیری پیشرفت: اگر هیچ هدفی تعیین نکردهاید، چگونه تعیین میکنید که آیا تلاشهای شما ارزش واقعی به همراه دارد یا خیر. اهداف SMART تضمین می کند که شما پارامترهای لازم را برای پیگیری پیشرفت و تصمیم گیری در مورد زمانی که آن را انجام داده اید، آماده دارید.
در اینجا یک الگو برای شما وجود دارد که بتوانید اهداف SMART خود را تعیین کنید:
همچنین بخوانید: نقش روابط عمومی در بازاریابی خدمات
برای هر مرحله از سفر مشتری اهدافی را تعیین کنید و با استراتژی خود برای دستیابی به آنها همراه باشید. شما می توانید وظایف یا شاخص های کلیدی عملکرد تیم خود را برای دستیابی به هر هدف با جزئیات بیشتری شرح دهید.
۴- کانال های بازاریابی خود را انتخاب کنید: بازاریابی رمزنگاری کمی با بازاریابی سنتی متفاوت است زیرا انواع کانال ها و نحوه استفاده از آنها متفاوت است. این به شما کمک می کند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، اعتماد آنها را به دست آورید و به عنوان یک منبع معتبر اطلاعات بدرخشید.
در اینجا چند کانال وجود دارد که می توانید در استراتژی ارتباطی خود بگنجانید تا دسترسی و تبدیل خود را افزایش دهید.
– بازاریابی ایمیلی: ایمیل های نامربوط و تکراری را به لیست پستی خود ارسال نکنید. برای تعامل بهتر می توانید برای مخاطبان خود خبرنامه ارسال کنید. لیست پستی خود را بر اساس شخصیت خریدار و سفر آنها برای ارسال ایمیل های هدفمند طبقه بندی کنید.
– وبلاگ: محتوای خود را بر اساس روندهای فعلی و جستجوهای محبوب کلمات کلیدی برنامه ریزی کنید. به یاد داشته باشید که به جای تولید محتوای عمومی هر هفته، اطلاعات جدید را به اشتراک بگذارید.
– رسانه های اجتماعی: اشتراک گذاری محتوا در همه پلتفرم های اجتماعی ممکن است عاقلانه نباشد. دور شخصیت مشتری خود حلقه بزنید و ببینید از کدام کانال اجتماعی بیشتر استفاده می کنند.
افرادی که دارای امور مالی و دانش ارزهای دیجیتال و بلاک چین هستند، توییتر، ردیت و مدیوم را برای تعامل با مخاطبان ترجیح می دهند.
– یوتیوب: با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال، یوتیوب تأثیرگذارترین پلتفرم موجود است. برای پرورش مخاطبان خود، می توانید ویدیوهای آموزشی، پرسش و پاسخ، پادکست یا مصاحبه ایجاد و منتشر کنید.
– تبلیغات گوگل: هر بار که کاربر چیزی را در گوگل جستجو می کند، مجموعه ای از نتایج پولی و ارگانیک را نشان می دهد. در حالی که فهرست ارگانیک ممکن است کمی زمان و تلاش ببرد، می توانید از Google Ads برای جمع آوری اطلاعات خود در وب استفاده کنید.
– پیامرسانی مستقیم: برای اتصال فوری، میتوانید از پلتفرمهای پیامرسانی مستقیم مانند تلگرام و KakaoTalk، یک برنامه پیامرسان محبوب کرهای استفاده کنید که بسیاری از علاقهمندان به ارزهای دیجیتال آخرین اطلاعات را در آن پخش میکنند. نرخ تعامل پیام های مستقیم بالاتر است و منجر به تبدیل بهتر می شود.
برای برنامه ریزی ارتباطات بازاریابی خود می توانید از یک تقویم محتوا استفاده کنید.
می توانید محتوا را برای سفر مشتری برای هر روز هفته برنامه ریزی کنید. و محتوای خود را برای استفاده مجدد در پلتفرم های مختلف تغییر دهید. به عنوان مثال، یک ویدیوی یوتیوب در مورد «۵ بهترین ارز دیجیتالی که باید به آنها توجه کرد» را میتوان در توییتر و با پیوند ویدیو به اشتراک گذاشت.
۵- مشتریان را با ایده های خلاقانه درگیر کنید: به مشتریان خود دلیلی برای تعامل با محتوای شما نسبت به رقبای خود ارائه دهید. یکی از راههایی که میتوانید مشتریان خود را درگیر نگه دارید، پاداش دادن به وفاداری آنهاست. در اینجا چند راه برای جذب مخاطب و نگه داشتن آنها در انتظار بیشتر آورده شده است.
– برنامه های ارجاع: این یک روش کلاسیک برای حفظ مشتریان فعلی و استفاده از مشتریان جدید است. این به معنای به اشتراک گذاشتن مقداری جایزه نقدی یا کوپن قابل بازخرید با مشتری مراجعه کننده و شخص مراجعه کننده است.
– Airdrops: این یک رویداد بازاریابی هیجانانگیز است که در آن افرادی که عضوی از یک جامعه هستند یا انتخاب میکنند که یک جامعه شوند، میتوانند ارز دیجیتال یا جوایز نقدی دریافت کنند. گاهی اوقات، آنها می توانند یک مجموعه کار ساده را اعلام کنند و برندگان می توانند جوایز اعلام شده را دریافت کنند.
– کمپین Bounty: مانند airdrops، کمپین های جایزه نیز یکی دیگر از رویدادهای بازاریابی هستند که در آن برگزارکنندگان از مردم می خواهند که برای برنده شدن جایزه ثبت نام کنند یا کارهایی را انجام دهند.
– اینفلوئنسر مارکتینگ: زمانی که فردی را همراه با فالوورهای عمومی قابل توجهی برای تبلیغ محصول خود می آورید، اینفلوئنسر مارکتینگ نامیده می شود. ایده این است که گسترش را افزایش دهید و بر دنبال کنندگان تأثیر بگذارید تا محصول شما را امتحان کنند.
– همکاری در فروش(Affiliate Marketing) : حتماً افرادی را دیده اید که برخی از محصولات را به صورت آنلاین برای دنبال کنندگان خود بررسی می کنند. آنها معمولاً از مخاطبان خود می خواهند که محصول را با نرخ تخفیف یا با مزایای اضافی با استفاده از کد کوپن منحصر به فرد خود امتحان کنند. و در نتیجه، کمیسیون به بازاریاب وابسته می رسد. این راه دیگری برای ویروسی کردن محصول شما و جلب اعتماد عمومی است.
همچنین بخوانید: آینده آمیخته بازاریابی خرده فروشی
۶- پیگیری و نظارت شاخص های کلیدی: نظارت بر معیارهای کلیدی هر کار به تجزیه و تحلیل اینکه آیا در مسیر درستی هستید یا نیاز به بهبودی دارید کمک می کند. برای هر استراتژی بازاریابی رمزارز شاخصهای عملکرد متفاوتی وجود دارد که باید هنگام بررسی تحلیلها در نظر داشته باشید. در اینجا لیستی از ابتکارات بازاریابی محبوب و پارامترهای عملکرد مربوطه آنها وجود دارد؛
بازاریابی ایمیلی:
– Open Rate – درصد افرادی که ایمیل را باز کردند
– Click Rate – درصد افرادی که روی دکمه تماس برای اقدام کلیک کردند
– Conversion Rate – درصد افرادی که اقدام مورد نظر را انجام دادند
– Unsubscribe Rate – درصد افرادی که از ارتباط پستی شما منصرف شدند
وبلاگ ها:
– Open Rate – درصد افرادی که پیوند وبلاگ را باز کردند
– Conversion Rate – درصد افرادی که آدرس ایمیل خود را برای ارتباط بیشتر ارسال کردند
– Shares – چند بار مردم آن وبلاگ را به اشتراک گذاشته اند
– Backlinks – چند صفحه وب وبلاگ شما را در محتوای خود پیوند داده اند
بازاریابی پولی(Paid Marketing):
– Impressions – چند نفر آگهی را در نتایج جستجوی خود دیدند
– Cost per click – مبلغی که برای جذب افراد به کلیک روی تبلیغات برای شما هزینه دارد
– Revenue Generated – مقدار درآمدی که از کلیک روی تبلیغ ایجاد شده
ویدئو ها:
– Click Rate – درصد افرادی که روی ویدیوی شما کلیک کردند
– Total Watch Time – کل زمان صرف شده برای تماشای ویدیو اشتراکها – مجموع دفعاتی که مردم ویدیوی شما را به اشتراک گذاشتهاند
– Shares – مجموع دفعاتی که مردم ویدیوی شما را به اشتراک گذاشتند
میتوانید از هشدارها و گزارشهای خودکار استفاده کنید تا عملکرد زمان واقعی برنامههای بازاریابی خود را بهتر به دست آورید.
با برنامه ریزی استراتژی بازاریابی رمزارز خود شروع کنید
بازار ارزهای دیجیتال با گزینهها در حال انفجار است و هر روز بسیاری از آنها نیز از بین میروند. تنها راه موفقیت پروژه کریپتو در میان سر و صدا این است که با مشتریان خود با اطلاعات معنادار در ارتباط باشید. یک استراتژی بلند مدت بازاریابی رمزارز برنامه ریزی کنید و آن را با تاکتیک های موثر پر کنید. از داده های دقیق و ادعاهای قانونی در ارتباطات بازاریابی خود استفاده کنید تا منبع قابل اعتمادی در بین مخاطبان خود باقی بمانید.
انتهای مطلب/
بدون دیدگاه