دراپ شیپینگ به دلیل هزینه های پایین راه اندازی یک مدل کسب و کار محبوب است. ممکن است یک شرکت دراپ شیپینگ با کمتر از ۱۰۰ دلار راه اندازی کنید، که آن را به گزینه خوبی برای کسانی که مشتاق به راه اندازی یک سرمایه گذاری جدید هستند تبدیل می کند. بهتر از همه، دراپ شیپینگ می تواند طیف کاملی از محصولات را بدون نیاز به خرید یا نگهداری موجودی بفروشد.
دراپ شیپینگ چیست؟
Dropshipping یک سیستم کسب و کار است که به یک شرکت اجازه می دهد تا محصولات را بدون نگهداری موجودی محصولات بفروشد. مشتری سفارش می دهد و سپس شرکت به سازنده یا توزیع کننده محصول اطلاع می دهد که سفارشی ثبت شده است و باید در یک محموله برای مصرف کننده رها شود. سازنده یا توزیع کننده محصول را مستقیماً از طرف شرکت dropshipping برای مصرف کننده ارسال می کند.
از آنجایی که نیازی به موجودی نیست، dropshipping یک راه مقرونبهصرفه برای صاحبان کسب و کار جدید است تا محصولات را بدون هزینههای اضافی بفروشند. همچنین از گیر افتادن موجودی هایی که نمی توانند یا نمی فروشند جلوگیری می کند. در اینجا نحوه راه اندازی یک کسب و کار dropshipping در شش مرحله آورده شده است:
۱.یک مفهوم کسب و کار را انتخاب کنید
یک مفهوم کسب و کار توصیف می کند که چه چیزی و به چه کسی می فروشید. از آنجایی که گزینه های زیادی برای dropshipping وجود دارد، می خواهید با تعداد محدودی از محصولات شروع کنید که احساس می کنید به یک جمعیت خاص می فروشند. این مفهوم پایه و اساس محصولاتی است که می فروشید، طراحی وب سایت و بازاریابی شما، بنابراین صرف زمان برای این امر بسیار مهم است. با این حال، خوب است توجه داشته باشید که از آنجایی که اجرای خط تولید dropshipping هزینه های محدودی دارد، اگر احساس کردید اشتباه کرده اید یا علاقه به محصول شما تغییر کرده است، می توانید شرایط را تغییر دهید.
۲. محصولات منبع
یک مفهوم کسب و کار تضمین نمی کند که شما بتوانید محصولات را برای خدمات جمعیتی خود دریافت کنید. قبل از توسعه وب سایت برای تحقیق درباره محصولات وقت بگذارید. به دنبال توزیع کنندگان متعددی باشید که محصولات مشابهی را می فروشند تا بهترین قیمت عمده فروشی محصول را بیابید.
همچنین بخوانید: بازاریابی کسب و کارهای بهداشتی درمانی
محصولی را انتخاب کنید که در مورد آن هیجان زده شوید، حاشیه سود خوبی داشته باشد و در تصاویر نشان داده شده در وب سایت به خوبی نمایش داده شود. بسیاری از این تامین کنندگان همچنین آماری از اقلام محبوب ارائه می دهند تا بتوانید چیزهایی را انتخاب کنید که احتمال فروش آنها بیشتر است زیرا از قبل بازاری برای آنها وجود دارد.
۳.Suppliers را انتخاب کنید
هنگامی که محصولاتی را که می خواهید ارائه دهید را پیدا کردید، وقت آن است که تامین کننده ای را انتخاب کنید که شرکت واقعی برای ارسال محصولات به مشتریان شما باشد. در مورد تامین کننده ای که انتخاب می کنید باید چند نکته را در نظر بگیرید:
- کیفیت: تامین کننده ای را انتخاب کنید که کیفیتی را که می خواهید شرکت شما ارائه دهد، ارائه دهد. یکی از مدل های کسب و کار این است که برای محصولات با کیفیت بهتر هزینه بیشتری دریافت کنید. این برخلاف ارائه دهنده تخفیف کالاهایی است که ممکن است بهترین کیفیت را نداشته باشند. چگونه می خواهید خود را در موقعیت قرار دهید؟
- سودآوری: باید بتوانید از محصول سود معقولی کسب کنید. در محاسبات خود هزینه حمل و نقل و معامله را در نظر بگیرید. اکثر dropshipper ها به دنبال دریافت ۱۵% تا ۲۰% حاشیه سود هستند. البته، اگر بتوانید حاشیه سود بیشتری ایجاد کنید، عالی است.
- قابلیت اطمینان: شما می خواهید تامین کننده ای را انتخاب کنید که محصولات را به موقع با هزینه های حمل و نقل و زمان مناسب ارسال کند. بسیاری از تامین کنندگان خارج از کشور هستند، و شما باید تعیین کنید که آیا می خواهید مشتریان خود منتظر محصولات باشند یا خیر. شما همچنین نیاز به تامینکنندهای دارید که محصولی را در انبار نگه میدارد، زیرا برای شما و مشتریتان ناامیدکننده است که سفارشی داشته باشید که نمیتوان آن را پر کرد. بهترین راه برای بررسی قابلیت اطمینان این است که چند محصول را از تامین کننده سفارش دهید و فرآیند را یادداشت کنید.
- سیاست بازگشت: در صورت امکان، تامین کننده ای را پیدا کنید که سیاست بازگشت را ارائه می دهد. بسیاری این کار را نمی کنند، بنابراین قبل از تصمیم گیری نهایی باید این موضوع را بررسی کنید. شما باید به این فکر کنید که چگونه سیاست های بازگشت خود را بر اساس آنچه تامین کننده ارائه می دهد بیان می کنید.
همچنین بخوانید: تفاوت مارکتینگ و توسعه کسب و کار چیست؟
اکثر dropshipper ها از بازارهای آنلاین استفاده می کنند زیرا تمایل دارند موجودی بهتری از محصولات با تامین کنندگان قابل اعتماد داشته باشند. اگر محصول خاصی را مد نظر دارید، می توانید منبع مستقیم تامین کننده دریافت کنید. این نیاز به مقداری کار اضافی دارد تا ببینیم چه کسی محصول را برای تولیدکننده توزیع می کند و اغلب به حداقل تعداد فروش در ماه برای واجد شرایط بودن نیاز دارد.
۴. یک فروشگاه اینترنتی بسازید
برای فروش محصولات خود باید یک فروشگاه کسب و کار الکترونیک بسازید . فروشگاه کسب و کار الکترونیک سایتی طراحی شده است که به شما کمک می کند تا محصولات برای فروش را به شیوه ای دلپذیر نمایش دهید و در عین حال سبدهای خرید لازم برای انجام معاملات خرید را در اختیار داشته باشید.
۵. کسب و کار خود را ثبت کنید
شما باید شرکت را به عنوان یک کسب و کار راه اندازی کنید و آن را از دارایی های شخصی خود جدا کنید. این به معنای ایجاد یک نام (معمولاً نام دامنه ای است که انتخاب می کنید) و تشکیل پرونده برای یک LLC یا شرکت با وزیر امور خارجه خود. پس از ارسال موفقیت آمیز درخواست آنلاین خود، یک شماره شناسایی مالیاتی (TIN) از IRS دریافت خواهید کرد . از این TIN برای باز کردن یک حساب بانکی که به درگاه پرداخت شما مرتبط است استفاده کنید. این حساب بانکی تمامی سپرده ها را دریافت می کند و هزینه های شرکت از جمله میزبانی وب و نگهداری را پرداخت می کند. همچنین این حسابی خواهد بود که هنگام سفارش محصول را به تامین کننده پرداخت می کند.
۶. کسب و کار خود را بازاریابی کنید
شما نمی توانید فقط یک وب سایت راه اندازی کنید و انتظار داشته باشید هزاران نفر آن را پیدا کنند. شما باید کسب و کار جدید را بازاریابی کنید. از آنجا که آنلاین است، احتمالاً فراتر از بازاریابی دهان به دهان که با سایر مشاغل در جامعه خود انجام می دهید، خواهید رفت.
به گروههای رسانههای اجتماعی مرتبط با کسبوکار شما بپیوندید و به روشی سازنده شروع به مشارکت کنید. فقط سعی نکنید بفروشید. به افراد با سوالاتی که ممکن است بپرسند کمک کنید. در جامعه متخصص شوید تا به عنوان یک منبع دیده شوید. مردم از این طریق کسب و کار شما را پیدا خواهند کرد. صفحات تجاری خاصی در فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک و سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی داشته باشید. به طور منظم در مورد محصولات جدید، فروش یا نکات و ترفندها در صنعت متمرکز خود پست کنید.
همچنین بخوانید: ویژگیهای مشاور کسب و کار خوب
علاوه بر تلاشهای خود در رسانههای اجتماعی، ممکن است بخواهید روی تبلیغات و فروش واقعی سرمایهگذاری کنید. شما می توانید تبلیغات فیس بوک را با بودجه های کوچکی که جمعیت شناسی خاصی را هدف قرار می دهد اجرا کنید. به راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی با بودجه ۱۰ دلاری در روز فکر کنید تا ترافیک را به فروشگاه تجارت الکترونیک خود هدایت کنید. همچنین می توانید وبلاگی بنویسید که به مصرف کنندگان کمک می کند تا از طریق تاکتیک های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شما را پیدا کنند. برای بسیاری از فروشگاه های تجارت الکترونیکی جدید، انجام اندکی از هر یک از این استراتژی های بازاریابی، کلید جلب توجه کافی به فروشگاه آنها برای تبدیل شدن به خریداران است.
تست محصولات برای سنجش علاقه به آنها
نکته مهم در مورد دراپ شیپینگ این است که می توانید محصولات جدید را آزمایش کنید تا ببینید آیا بازار اشتهای زیادی برای آنها دارد یا خیر. انجام این کار آسان است و هزینه ای بیشتر از زمان به روز رسانی فروشگاه و اعلام یک محصول جدید برای شما ندارد.
با تامین کنندگان خود کار کنید تا ببینید چه محصولات جدیدی به بازار می آیند که ممکن است متناسب با جمعیت شما باشد. سپس هر بار یک محصول را برای عرضه انتخاب کنید. اگر نسبت به محصول احساس شدیدی دارید، بودجه بازاریابی برای آن تعیین کنید. یک کمپین تبلیغاتی خاص برای محصول جدید اجرا کنید و ببینید در مقایسه با بقیه محصولات آنلاین شما چگونه است.
Dropshippers همیشه باید محصولات جدید را آزمایش کند. این به فروش اقلام بیشتری به مشتریان فعلی که قبلاً برند شما را خریده اند و به آن اعتماد دارند کمک می کند. انجام این کار آسان و مقرون به صرفه است و باید بخشی از توسعه مداوم کسب و کار شما باشد.
انتهای مطلب/ منبع
بدون دیدگاه