راه های زیادی وجود دارد که می توانید تیم بازاریابی خود را موثرتر کنید و در عین حال در هزینه خود صرفه جویی کنید. در اینجا روشهای بیشتری برای بازگرداندن بودجه آژانس بازاریابی شما وجود دارد.
۱.هوشمندانه تر با مشتریان کار کنید
تعامل شما با مشتریان محل خوبی برای شروع صرفه جویی در زمان و هزینه است. اول، مطمئن شوید که شما و مشتریتان در جهت اهداف یکسانی کار می کنید. هر دو طرف باید معیارهای مشابهی را ردیابی و هدف قرار دهند. شما نمی خواهید یک جلسه پیشرفت سه ماهه با بحث در مورد KPI های مختلف شروع کنید. گزارش های پیشرفت ماهانه همه را در یک صفحه نگه می دارد. در مورد اهداف قرارداد و مشتری خود را دوباره بررسی کنید. در صورت نیاز با ایمیلی برای ذینفعان پیگیری کنید.
در مورد ایمیلها صحبت کنید، سعی کنید با تبدیل ایمیلهای بیاهمیت، کارایی آژانس خود را افزایش دهید. دریافت ایمیل هایی که سوالات خسته کننده می پرسند، وقت همه را تلف می کند. ابزارهای ارتباطی داخلی می توانند موارد موجود در صندوق ورودی شما را کاهش دهند. سعی کنید پرسش و پاسخ های رایج را در یک کتابچه راهنمای تیمی تهیه کنید و آن را به صورت آنلاین با مشتریان به اشتراک بگذارید. و این ایده را برای تیم خود تقویت کنید که سؤالات با آن منبع شروع می شوند نه با مشتری.
۲. بازاریابی خود را خودکار کنید
کارهای کوچک سود را از بین می برد. اگر به جای تفویض اختیار، خودکارسازی نکنید، بودجه بازاریابی شما هزاران کاهش خواهد داشت. از هوش مصنوعی و رباتهای چت برای خودکارسازی کارهای رایج استفاده کنید تا کارکنان شما بتوانند بر بازاریابی بهتر تمرکز کنند.
همچنین بخوانید: آگاهی برند، دری بهسوی مشتری
امروزه شرکت ها از چت بات ها برای ساده سازی خدمات مشتریان و رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنند. چت ربات های رسانه های اجتماعی گزینه های کم هزینه و صرفه جویی در زمان برای حمایت از تلاش های رسانه های اجتماعی شما هستند. در حالی که رباتها هنوز نمیتوانند جایگزین یک انسان واقعی شوند، میتوانند به سوالات اساسی مشتری پاسخ دهند، وضعیت سفارش را بررسی کنند و محتوای جدید را پیشنهاد دهند. و همه این اعمال را با حجم زیاد و دقت بالا نسبت به انسان انجام می دهند.
۳. مخاطب هدف خود را بهینه کنید
پولی که برای جذب و حفظ مشتریان جدید میریزید، اگر خارج از شخصیت هدف شما باشند، هدر میرود. در حالی که تعداد کمی از مشتریان خارج از بازار شما خرید خواهند کرد، احتمالاً هزینه بازاریابی که برای تبدیل آنها صرف شده است را جبران نمی کند. نگاهی دوباره به مخاطبان هدف خود بیندازید و شروع کنید به بخشهای کوچک و متمرکزتر. به پایه گذاری مخاطبان جدید خود بر اساس داده های جمعیتی ادامه دهید. اما بینشهای ظریفتری مانند روانسنجی، سبک زندگی و رفتارهای خرید را اضافه کنید.
این بینش های مشتری ممکن است به اندازه سن یا جغرافیا مشخص نباشد، اما پیام های بازاریابی شما را تقویت می کند. مصاحبههای شخصی و نظرسنجیهای آنلاین از شخصیتهای مشتریان شما راهی کمهزینه و آسان برای شروع درک مشتریانتان در سطح احساسی است . برای جذب چند مشتری به جذابیتهای گسترده یا شبکه گستردهای تکیه نکنید. این هدر دادن پول است. روی انجام درست کارها در بار اول تمرکز کنید، سپس از آنجا به بالا بروید.
همچنین بخوانید: بهکارگیری وبسایت در کسبوکار
۴. کانال های بازاریابی که کار نمی کنند را قطع کنید
شما احتمالاً کانال های مختلفی را اجرا می کنید PPC، رسانه های اجتماعی، وبلاگ، ایمیل ها و اینفلوئنسرها. اما، برخی از کانال ها بهتر از دیگران عمل می کنند. آنهایی را که عملکرد ضعیفی دارند یا اهداف کوتاه مدت و بلندمدت شما را برآورده نمی کنند، کاهش دهید. اگر مطمئن نیستید، به رقبای خود نگاه کنید. آنها بیشتر از چه کانال هایی استفاده می کنند؟ اینها احتمالاً سودآورترین هستند.
یا بر اساس استراتژی های بلند مدت و کوتاه مدت خود شروع به کاهش کانال ها کنید. تلاشهای سئو و بازاریابی محتوا بازیهای طولانی هستند، بنابراین ممکن است بخواهید در حالی که منابع اضافی را در تبلیغات پولی و رسانههای اجتماعی قرار میدهید، آنها را متوقف کنید یا آنها را کاهش دهید. با افزایش سرنخ ها و فروش، شروع به معرفی مجدد آنها به استراتژی بزرگتر کنید.
۵. ابزارهای اشتراک کسب و کار برای افراد رایگان
بسیاری از بازاریابان دوست دارند با جدیدترین و بهترین ابزارهای بازاریابی کار کنند. مسلماً ابزارهای مبتنی بر اشتراک معمولاً رابطهای بصریتر، خدمات بهتر به مشتریان و تشخیص نام کسب و کار را ارائه میدهند. اما ابزارهای رایگان زیادی وجود دارد که کار را انجام می دهند.
فهرستی از ابزارهای بازاریابی خود تهیه کنید. کمی جستجو کنید تا ببینید آیا ابزارهای رایگانی وجود دارند که همین کار را انجام می دهند. یک تیم کوچک را برای انجام آزمایشی تعیین کنید و با گزارش مقایسه به گروه گزارش دهید. چه این ابزار رایگان برای تحقیق کلمات کلیدی یا بازاریابی ایمیلی باشد، احتمالاً ابزاری را پیدا خواهید کرد که بتواند جایگزین آن اشتراک های گران قیمت شود. همچنین نیازی به تعویض هر ابزاری نیست. با تعویض یکی شروع کنید و ببینید چطور پیش می رود، سپس دیگری را امتحان کنید.
همچنین بخوانید: 10 راه برای صرفه جویی در هزینه ها با شرکت روابط عمومی
۶. به تیم های راه دور بروید
آژانسها اغلب انتقال به تیمهای راه دور را برای فرهنگ خود مضر میدانند، اما کار از راه دور مزایای زیادی برای شما و تیمتان دارد. برای اولین بار، بدون نیاز به اجاره فضای کاری، گرم کردن و خنک کردن آن، و پرداخت سایر هزینه ها، در هزینه صرفه جویی خواهید کرد. اعضای تیم از ساعات کاری انعطاف پذیر و کنترل بر فضای کاری خود لذت خواهند برد.
هیچ دلیلی وجود ندارد که فرهنگ شرکت شما در صورت برداشتن گامهای درست آسیب ببیند. از ابزارهای تیمی و پلتفرم های ارتباطی برای حفظ ارتباط تیم خود استفاده کنید. گردهمایی های مجازی هفتگی یا ماهانه را برای گفتگو در مورد چیزهایی غیر از محل کار اختصاص دهید. از فعالیت های تیم سازی مجازی برای کمک به ارتباط اعضا و حفظ روحیه بالا استفاده کنید .
۷. تغییرات خود را اندازه گیری کنید
اگر نتوانید آن را اندازه گیری کنید، نمی توانید آن را بهبود ببخشید. تمام تغییرات کاهش هزینه ای که ایجاد می کنید را دنبال کنید. عواقب ناخواسته ای رخ خواهد داد، بنابراین بهتر است قدم های کوچک بردارید. به عنوان مثال، سعی کنید مکاتبات را تنها با یک مشتری تغییر دهید. یا کار از راه دور را برای چند نفر از اعضای تیم امتحان کنید. این پیشنهادات یادآور خوبی هستند که یک آژانس بازاریابی بودن به معنای سازگاری با مشتری و تقاضاهای بازار است.
انتهای مطلب/ منبع
بدون دیدگاه