متمایز کردن آژانس شما یک استراتژی رقابتی است که می تواند نتایج مفیدی را ارائه دهد، شما را متمایز کند و مشتریان بیشتری را جذب و به دست آورد. آژانسهای بازاریابی قدیمی و جدید در تلاش هستند تا با خواستههای مشتری، فناوری جدید و خدمات در حال تکاملی که چهره تبلیغات و بازاریابی را تغییر میدهند، هماهنگی داشته باشند. با فداکاری، تعهد و تمایل به تحول دیجیتال ، میتوانید به اهداف خود دست یابید، کسب و کار خود را رشد دهید و از سایرین متمایز شوید.
این روزها رقابت بین آژانس های بازاریابی فراتر از مرزها گسترش یافته است. در نتیجه، سر و صدا می تواند مشتریان بالقوه را گیج، ناامید و تحت فشار قرار دهد. به نوبه خود، آنها به دنبال آژانسی هستند که برجسته شوند و توجه آنها را به خود جلب کنند، حتی آنها را از هرج و مرج نجات دهند و تصمیم خود را آسان تر کنند. با این چالش مضاعف رقابت و تقاضای مشتری، آژانس شما باید راهی بیابد تا از آن سر و صدای کر کننده عبور کند و مورد توجه قرار گیرد.
برای انجام این کار، باید رویکرد و پیشنهادات خود را منحصر به فرد و برای مشتریان بالقوه بسیار جذاب و سودمند کنید. به عبارت دیگر، شما باید خود را متمایز کنید، با این کار می توانید:
- جذب و جذب مشتریان جدید
- ارجاعات و توصیه ها را به آژانس خود افزایش دهید
- رفع نیازهای صنایع خاصی که به خدمات بازاریابی تخصصی نیاز دارند
- اعتماد و اقتدار ایجاد کنید
مشتریان بالقوه هنگام انتخاب آژانس به دنبال چه هستند؟
هنگام انتخاب آژانس، مشتریان بالقوه چندین فاکتور را در نظر می گیرند. دانستن اینکه این عوامل چیست و چگونه می توانید روی آنها تمرکز کنید راهی برای برجسته شدن شما فراهم می کند. این عوامل اغلب عبارتند از:
۱.دستیابی به هدف و نتایج
آژانس شما چگونه می تواند به مشتری در دستیابی به اهداف، اهداف و نتایج دلخواه کمک کند؟ راهی بیابید تا مشتریان را به طور واضح و با اطمینان از اقداماتی که آژانس بازاریابی شما به صورت استراتژیک برای دستیابی به آنچه می خواهند به دست آورد، آگاه کند.
۲. در دسترس بودن و جدول زمانی پروژه
آژانس شما چقدر زود می تواند به نیازهای مشتری برسد؟ آیا برای تکمیل یک پروژه یا ارائه اقلام قابل تحویل به هفته ها یا ماه ها نیاز دارید؟ زمانبندی برای مشتریان بسیار مهم است، و آنها میخواهند بدانند که شما در صورت نیاز به آنچه که نیاز دارند، آگاه هستید.
همچنین بخوانید: تعیین راهکارهای بازاریابی خدمات
۳. گزینه های قیمت گذاری
قیمت گذاری یک عامل اساسی برای مشتریان بالقوه هنگام تعیین اینکه کدام آژانس برای نیازهای بازاریابی خود مراجعه کنند، است. اطمینان حاصل کنید که قیمت گذاری شما شفاف است و به راحتی در وب سایت شما قابل دسترسی است تا مشتریان بالقوه ناامید نشوند و ادامه ندهند. بیان و توجیه کنید که چرا هر یک از قیمت های شما از رقبا بالاتر است. اگر پایین تر از رقبا هستید، به آنها بگویید چرا، مانند میزان کارایی شما، استفاده از فناوری ارزشمند یا تخصص خاص.
۴. اطمینان از آرایش تیم و نوع همکاری
مشتری چگونه با آژانس شما تعامل خواهد داشت؟ آیا برای هر مشتری یک مدیر پروژه یا نقطه تماس تعیین می کنید؟ چه تعداد از اعضای تیم درگیر خواهند شد و چه چیزی به فرآیند اضافه خواهند کرد؟ مزایای نوع آرایش تیم خود و همچنین تلاش های همکاری را روشن کنید. اساساً، مشتریان بالقوه میخواهند بدانند که میتوانید نیازهای آنها را با موفقیت و کارآمد برآورده کنید و میتوانند به طور صریح به آژانس شما اعتماد کنند تا همیشه بهترین منافع خود را در اختیار داشته باشند.
چگونه آژانس خود را متمایز کنیم؟
تمایز آژانس شما یک استراتژی رقابتی است که می تواند نتایج مفیدی ارائه دهد و اغلب به تخصص اشاره دارد. امروزه این رویکرد تخصصی اغلب آژانس ها را می ترساند. بسیاری ترجیح می دهند تمام نیازهای مشتری را برآورده کنند تا جایی دیگر نروند. با این حال، تلاش برای تبدیل شدن به یک معاملهکننده برای مشتریان خود اغلب میتواند منجر به نتایج کمتر موفقی شود.
مایکل پورتر، استاد بازرگانی، مدیر، نویسنده و متفکر تأثیرگذار دانشگاه هاروارد، برای به دست آوردن مزیت رقابتی، چیزی را ابداع کرد که از آن به عنوان «سه استراتژی کلی » یاد می کند. این سه استراتژی شامل ترکیب هزینه های کمتر، خدمات متمایز و تمرکز منحصر به فرد می باشد. آنچه را که بهترین کار را انجام می دهید ادعا کنید و به عنوان راهی برای متمایز کردن آژانس خود متخصص شوید. برای کمک به تمایز بیشتر، روش های زیر را برای استفاده در نظر بگیرید.
۱. مخاطب مناسب را تعریف و هدف قرار دهید
اساس هر کاری که انجام می دهید، مخاطبان تعریف شده یا پروفایل های مشتری ایده آل شما هستند .دانستن اینکه چه کسانی مخاطبان هدف شما هستند به شما این امکان را می دهد که تمرکز خود را بر روی نوع مشکلات و نقاط درد مشتریان بالقوه خود و راه های کاهش یا حل آنها فیلتر کنید. برای یافتن مشتری ایده آل خود، از جمله شناسایی:
- چه بر روی صاحبان مشاغل بزرگ یا کوچک تمرکز کنید.
- مشتریان ایده آل شما از قبل در مورد بازاریابی دیجیتال و اتوماسیون آگاه هستند یا اهداف مشخصی دارند.
- مشتریان به دنبال یک نوع رابطه مشارکتی هستند یا تصمیم می گیرند همه آن را به یک آژانس بسپارند و در عملیات یا فرآیندهای روزمره شرکت نکنند.
همچنین بخوانید: تفاوت هویت شرکت، هویت برند و تصویر برند
۲. بهترین ابزارها را بیابید
امروزه شما به ابزارهای بیشتری نسبت به همیشه دسترسی دارید تا به آژانس بازاریابی خود کمک کنید تا به برتری برسد. از فناوری دیجیتال فعلی و در حال توسعه دوری نکنید. در عوض، آن را دوست خود قرار دهید و بهترین ابزارهای موجود را بیابید. با افزودن بهترین ابزارها به تلاش های بازاریابی خود، فرآیندهای خود را ساده کنید، کارایی را در گزارش دهی افزایش دهید و موارد دیگر.
۳. بر تجزیه و تحلیل داده ها تکیه کنید
داده ها دارایی ارزشمندی در تعیین اینکه چه چیزی در نتایج بازاریابی به میان می آید و چه چیزی موثر است. با تجزیه و تحلیل داده ها، می توانید به مشتریان نشان دهید که بازاریابی آنها چگونه پیشرفت می کند و بازگشت سرمایه واقعی را نشان می دهد . اگر از قبل با نحوه انجام تجزیه و تحلیل داده های سودمند در دنیای بازاریابی دیجیتال آشنا نیستید، نیازی به وحشت نیست. می توانید برای آموزش اعضای منتخب تیم یا استخدام یا قرارداد با یک متخصص وقت بگذارید.
۴. در ساختار قیمت گذاری خود انعطاف پذیر و منحصر به فرد بمانید
قیمت گذاری یکی از مهم ترین عواملی است که مشتریان بالقوه هنگام انتخاب آژانس به آن توجه می کنند. آنها با تعامل با آژانس شما به دنبال شفافیت و پتانسیل برای نتایج موفق هستند. تعیین کنید که کدام ساختار قیمت گذاری برای شما بهترین کار را دارد و هر کدام را منحصر به فرد کنید. فقط از چند مورد یا ترکیبی از همه موارد زیر استفاده کنید:
- برپایه پروژه
- ساعتی
- مبتنی بر عملکرد
- مبتنی بر ارزش
- نگهدارنده
برای متمایز کردن خود، نه تنها باید روی گزینه های قیمت گذاری خود تمرکز کنید، بلکه برای جذب و برآورده کردن خواسته ها و ترجیحات مشتریان خود انعطاف پذیر باشید.
۵. ساخت اقتدار
ایجاد اقتدار یک راه اساسی برای متمایز کردن آژانس شما و نشان دادن مشتریان بالقوه است که می توانند به شما اعتماد کنند و چه کاری می توانید برای آنها انجام دهید. شما می توانید این کار را به روش های مختلفی انجام دهید، از جمله:
- ایجاد تخصص خاص
- هر جوایز شناخته شده را برجسته کنید .
- به اشتراک گذاشتن صنعت و شناخت عمومی و دیده شدن در مجلات، نشریات تجاری یا وب سایت ها.
- مشتریان معتبر را فهرست کنید.
- طول تجربه خود را به نمایش بگذارید.
- یک رهبر یا تیم شناخته شده را به نمایش بگذارید.
همچنین بخوانید: تجربه برند از نگاه مشتری
۶. با روندهای فناوری در جریان باشید
فن آوری دیجیتال همچنان در حال تکامل است، بنابراین به روز بودن در مورد آخرین روندها و قابلیت ها برای متمایز شدن شما در میان رقبای خود بسیار مهم است.
با این روندها، می توانید راه های بیشتری را برای متمایز کردن آژانس و خدماتی که ارائه می دهید کشف کنید. مناطقی که باید مراقب باشید عبارتند از:
- تکنیک های بازاریابی و تبلیغات رسانه های اجتماعی
- هوش مصنوعی برای جمع آوری داده ها و تلاش های اتوماسیون
- فناوری حفظ حریم خصوصی اینترنت
- واقعیت افزوده در بازاریابی
۷. ارائه تجربه منحصر به فرد مشتری
تجربه مشتری می تواند مشتریان بالقوه را جلب کند و مشتریان فعلی را برای چیزهایی که می توانید ارائه دهید بازگرداند. بنابراین، ارائه یک تجربه منحصر به فرد مشتری، راه اصلی برای متمایز کردن آژانس شما است. نشان دهید که نقاط ضعف منحصر به فرد مشتریان خود را درک می کنید.
برای مشتریان خود محتوای آموزشی ارائه دهید تا آنها بتوانند یاد بگیرند که چه استراتژی های بازاریابی می تواند بهترین سود را برای آنها داشته باشد. یک استراتژی همکاری ایجاد کنید که نیازهای آنها را بیان کند و در صورت تمایل به آنها کمک کند که در تماس باشند و استراتژی شما را دنبال کنند. در صورت داشتن سؤال، نگرانی یا تمایل به اضافه کردن خدمات، برای ملاقات با آنها در دسترس باشید. مهمتر از همه، در مورد مشتریان خود در تمام کارهایی که انجام می دهید شفاف باشید.
جمع بندی
متمایز کردن آژانس شما امروز راهی برای به دست آوردن مزیت رقابتی و جذب مشتریان بیشتر است. هرچه خدمات، گزینه های قیمت گذاری و تجربه مشتری خود را متمایزتر نشان دهید، بیشتر متمایز خواهید شد. ابزارهای فراوانی برای کمک به شما برای رسیدن به اهدافتان وجود دارد و آگاهی از روندهای فناوری به شما کمک میکند تا قدمهایی جلوتر از رقبا نگه دارید.
انتهای مطلب/ منبع
بدون دیدگاه