در دسامبر ۲۰۱۵، شرکت فناوری اتوماسیون بازاریابی Infusionsoft، همراه با LeadPages، سازنده نرم‌افزار صفحه فرود، یک نظرسنجی تاکتیک‌های بازاریابی را از بیش از ۱۰۰۰ کسب‌وکار کوچک در سراسر ایالات‌متحده در رابطه با استفاده از بازاریابی دیجیتال انجام دادند و یافته‌ها را در «۲۰۱۶ Small» منتشر کردند.

گزارش روندهای بازاریابی کسب‌وکار

گزارش ایجادشده از بررسی تاکتیک‌های بازاریابی پنج حوزه اصلی را پوشش می‌دهد:

  • اهداف و اولویت‌ها. آنچه صاحبان مشاغل کوچک امیدوارند با بازاریابی خود به آن دست یابند.
  • چالش‌ها. آنچه صاحبان مشاغل کوچک با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند و به دنبال بهبود آن هستند.
  • تاکتیک. صاحبان مشاغل کوچک چه ابزارها و تکنیک‌هایی را در حین حرکت به سمت اهداف بازاریابی خود امتحان می‌کنند (و موفق می‌شوند).
  • فرصت‌ها. صاحبان مشاغل کوچک می‌توانند از چه مزایایی استفاده کنند که به آنها کمک می‌کند به اهداف خود برسند و از رقبا پیشی بگیرند.
  • روندها و پیش بینی ها. روندهایی که Infusionsoft و LeadPages پیش بینی می کنند در خط مقدم بازاریابی مشاغل کوچک قرار خواهند گرفت.

جیک جانسون، سردبیر Infusionsoft، در یک مصاحبه تلفنی با Small Business گفت: «ما دانش و پایگاه داده‌های جمعی دو شرکت خود را جمع‌آوری کردیم و قطعه‌ای را گردآوری کردیم که تحقیقات محکمی پشت آن بود که فکر می‌کنیم برای کسب‌وکارهای کوچک مفید خواهد بود. روندها در این گزارش بر این واقعیت تأکید می‌کنند که بازاریابی دیجیتال در حال تغییر است و کسب‌وکارهای کوچک برای دستیابی به موفقیت در آینده باید بر روی این تغییرات تمرکز کنند.»

بینش‌های برتر به‌دست‌آمده از نظرسنجی تاکتیک‌های بازاریابی

بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک می‌تواند شغلی تنها باشد. این گزارش نشان داد که تقریباً نیمی (۴۷ درصد) از صاحبان مشاغل کوچک به‌تنهایی تلاش‌های بازاریابی را انجام می‌دهند.

همچنین بخوانید: 5 راهکار برای جلب اعتماد مشتریان توسط فروشندگان

بازاریابی دیجیتال در دنیای کسب‌وکارهای کوچک جهانی نیست. یکی از شگفت‌انگیزترین یافته‌های این نظرسنجی این بود که تقریباً از هر پنج مالک کسب‌وکار کوچک، یک نفر در سال ۲۰۱۶ اصلاً قصد استفاده از بازاریابی دیجیتال را نداشته است.

پیگیری بازده سرمایه‌گذاری بازاریابی یک مبارزه بزرگ برای صاحبان مشاغل کوچک است. تقریباً نیمی از افراد موردبررسی گفتند که نمی‌دانند آیا بازاریابی مؤثری دارند یا خیر و ۱۴ درصد می‌دانند که این‌طور نیستند.

جانسون گفت: «این‌یک مسئله تحلیلی است. بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک نمی‌دانند چه ابزارهایی در دسترس هستند و چگونه جریان داده‌های خود را به‌درستی تنظیم و تفسیر کنند.»

پیگیری سرنخ‌ها و مشتریان نیز کار سختی است. بیست‌ویک درصد از صاحبان مشاغل کوچک اطلاعات تماس را در هیچ کجا ذخیره نمی‌کنند درحالی‌که تنها ۲۴ درصد از نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و ۲۰ درصد از ارائه‌دهنده خدمات بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنند. چهل‌وپنج درصد لیست ایمیلی ندارند که مشتریان بالقوه بتوانند در آن شرکت کنند.

جانسون می‌گوید: من گمان می‌کنم که اکثر صاحبان کسب‌وکارهای کوچک بر روی چند تاکتیک که آموخته‌اند تمرکز دارند – پست‌های رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ نویسی و غیره – اما یک استراتژی بازاریابی کلی برای اجرای تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال خود ندارند.

بیشتر کسب‌وکارهای کوچک هنوز از یک پشته بازاریابی دیجیتال نسبتاً ساده استفاده می‌کنند. چهل‌ویک درصد فقط از یک یا دو نرم‌افزار در بازاریابی خود استفاده می‌کنند و ۲۶ درصد دیگر از سه یا چهار نرم‌افزار استفاده می‌کنند.

پنجاه‌وهشت درصد از صاحبان مشاغل کوچک از رسانه‌های اجتماعی در بازاریابی خود استفاده می‌کنند، اما کمتر از نیمی از آنها هر نوع محتوای دیگری را تولید می‌کنند تا به آنها کمک کند سرنخ و فروش داشته باشند.

همچنین بخوانید: پروسه سؤال کردن در فروش

نظرسنجی تاکتیک‌های بازاریابی برای رسانه‌های اجتماعی

اهداف و اولویت‌های بازاریابی دیجیتال

اهداف

در سال ۲۰۱۶، کسب‌وکارهای کوچک می‌گفتند که قصد دارند به بازاریابی دیجیتال در درجه اول برای رسیدن به اهداف در بالا و پایین قیف جذب مشتری نگاه کنند. ۵۱ درصد از پاسخ‌دهندگان، «فروش محرک» را به‌عنوان هدف اصلی برای بازاریابی دیجیتال خود معرفی کردند، درحالی‌که تقریباً به همان میزان (۴۸ درصد) «افزایش آگاهی از برند یا انتقال اطلاعات» را انتخاب کردند.

جانسون گفت: این تمرکز شدید روی بالا و پایین قیف نشان می‌دهد که بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک ممکن است فرصت‌هایی را برای بهبود بخش‌های دیگر فرآیند جذب و حفظ مشتری خود از دست بدهند.

اولویت‌ها

در این نظرسنجی پرسیده شد که کسب‌وکارهای کوچک انتظار دارند برای کدام کانال‌های بازاریابی بودجه بیشتری داشته باشند. ۵۱ درصد بهبود وب‌سایت خود را به‌عنوان اولویت اصلی ذکر کردند.

در این گزارش آمده است: «با توجه به تعداد شرکت‌هایی که ایجاد آگاهی از برند یا فقط انتقال اطلاعات را به‌عنوان هدف اصلی بازاریابی نامیده‌اند، منطقی است که ۵۱ درصد از صاحبان مشاغل کوچک قصد داشتند پول بیشتری را برای بهبود وب‌سایت خود خرج کنند.»

به گفته جانسون، موضوع اصلی این است که صاحبان مشاغل کوچک می‌خواهند یک «وب‌سایت شیک» داشته باشند، اما چیزی که آنها نیاز دارند یک استراتژی فروش و بازاریابی است که سایت را همراهی کند.

جانسون گفت: اگر یک قیف فروش و یک پشته فناوری که با آن ادغام شود، ندارید، ساختن یک وب‌سایت فایده‌ای ندارد. «اکنون مقیاس و گزینه‌های کافی برای کسب‌وکارهای کوچک وجود دارد تا فناوری را کنار هم بگذارند تا سایت از منظر فروش کار کند. می‌توانید یک وب‌سایت زیبا بگیرید و کاری کنید که برای شما مفید باشد.»

همچنین بخوانید: تحول در استراتژی پرتفولیوی برند

فرصت‌هایی برای کسب‌وکارهای کوچک

این گزارش بر پنج حوزه‌ای که کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند از فناوری بازاریابی دیجیتال استفاده کنند، تأکید کرد:

  • بازاریابی محتوا؛
  • مدیریت ارتباط با مشتری؛
  • بازاریابی ایمیلی؛
  • صفحات فرود؛
  • اتوماسیون بازاریابی

جانسون گفت: ما می‌بینیم که برخی از کسب‌وکارهای کوچک شروع به استفاده از این تکنیک‌ها کرده‌اند و احساس می‌کنیم که بیشتر آنها باید این کار را انجام دهند. «مشتریان ما که این شیوه‌ها را اجرا کرده‌اند، رشد قابل‌اندازه‌گیری را تجربه می‌کنند.»

روندها و پیش‌بینی‌ها

با توجه به روندها و پیش‌بینی‌ها، این گزارش توصیه می‌کند که کسب‌وکارهای کوچک بر روی موارد زیر تمرکز کنند:

  • استفاده از موقعیت اجتماعی پولی و دارایی‌های سازگار با موبایل؛
  • درک اینکه وب‌سایت یک ابزارفروش است، نه‌فقط یک بروشور بازاریابی.
  • ادغام تمام فناوری‌ها برای ارائه خدمات یکپارچه به قیف فروش؛
  • ایجاد KPI برای داده‌ها و به دست آوردن دانش و ابزار برای استنتاج از آن داده‌ها.

جانسون در پایان گفت: «برای یک صاحب کسب‌وکار کوچک می‌تواند آسان باشد که گزارشی مانند این را بخواند و احساس غرق شدن کند. نکته کلیدی این است که در ابتدا روی یک یا دو جنبه تمرکز کنید، آزمایش‌هایی را انجام دهید، ببینید چه چیزی کار می‌کند و سپس ازآنجا تکرار کنید.»

انتهای مطلب/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید