با همه بههمریختگی و حواسپرتی دنیای دیجیتال، جلبتوجه مخاطبان شما یک کار دشوار است. محتوا، ویدئو و بازاریابی رسانههای اجتماعی همگی تاکتیکهای دیجیتالی ارزشمندی هستند – اما یکچیز مشترک دارند: زمان میبرند تا ارزش خود را به مخاطبان ارائه دهند و فروش سریعی ایجاد نمیکنند.
بااینحال، کمپینهای تبلیغاتی دیجیتال که بهدرستی مدیریت میشوند، راهی سریع و کارآمد برای هدایت مشتریان و فروش جدید به سمت کسبوکار شما هستند. برای اینکه به شما نشان دهیم از کدام استراتژیهای تبلیغات دیجیتال استفاده کنید – و چه زمانی از آنها استفاده کنید با کسبوکار دماوند همراه شوید.
مرحله ۱: معیارهای جستجوی مناسب را شناسایی کنید
یکی از مزیتهای بزرگ بازاریابان دسترسی به حجم بیسابقهای از دادهها در مورد مشتریان (یا حداقل گروههایی که مشتریان به آن تعلق دارند) است. کلید استفاده از این دادهها برای شناسایی، معیارهای جستجوی مناسب برای کمپینهای تبلیغاتی دیجیتال است.
جزئیاتی مانند موقعیت مکانی، سن، علایق و فعالیت اینترنتی، بینش ارزشمندی را در اختیار کسبوکارها قرار میدهد تا تبلیغات خود را بهتر هدفگذاری کنند. بسیاری از مصرفکنندگان و کاربران اینترنت نسبت به تبلیغات محتاط هستند اما به این دلیل است که بیشتر تبلیغات هدفمند و دارای تهاجم ضعیف هستند؟ بهعنوان بازاریاب، ما میتوانیم بهتر عمل کنیم!
مرحله ۲: در شبکههای تبلیغاتی مناسب تبلیغ کنید
غیرممکن است که یک پلتفرم تبلیغاتی را پیشنهاد دهیم؛ زیرا حقیقت این است که بهترین پلتفرم برای هر کسبوکاری متفاوت است. اگر یک صفحه تجاری عالی در فیسبوک دارید و در پستهای خود مشارکت زیادی دریافت میکنید، تبلیغات فیسبوک برای شما مناسب است؛ اما اگر در فیسبوک مخاطبی ندارید، بهاحتمالزیاد نمیتوانید با چند آگهی مخاطب ایجاد کنید.
مانند بسیاری دیگر از اجزای بازاریابی دیجیتال، شناخت مخاطبان بیش از نیمی از نبرد برای دستیابی به موفقیت است.
مرحله ۳: ردیابی کمپین را در جای خود قرار دهید
هنگامیکه ردیابی کمپین را بهعنوان بخشی از استراتژی تبلیغات دیجیتال خود اجرا میکنید، بلافاصله متوجه میشوید که کلمات کلیدی، زمانها یا گروههای هدف خاصی کار نمیکنند؛ و برای استراتژی که حول پرداخت پول برای کلیکها میچرخد، بسیار مهم است که کمپینهای خود را در لحظهای که مطابق با استانداردهای شما عمل نمیکنند متوقف کنید – زیرا در این صورت فقط پول را هدر میدهید. ردیابی کمپین را در جای خود قرار دهید چراکه ارزش کار اضافی را دارد!
مرحله ۴: تستهای تقسیم انجام دهید
همانطور که ردیابی کمپینها مهم است، آزمایش تقسیم کلمات کلیدی، تصاویر و متن یکراه عالی برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه کمپینهای تبلیغاتی دیجیتال شما است. اگر دو کلمه کلیدی دارید که دوست دارید، لازم نیست حدس بزنید کدامیک بهتر است – آنها را آزمایش کنید و از یکی که عملکرد بهتری دارد استفاده کنید!
مرحله ۵: ساخت اپلیکیشن
ساختن اپلیکیشن یکراه مؤثر (و آسان) برای افزایش ترافیک وبسایت کسبوکار شما یا خدمات بازاریابی دیجیتال است. با یک سازنده برنامه کارکنید تا به شما کمک کند تا برنامهای را طراحی کنید که بهترین کاربرد را برای کسبوکار شما دارد. هنگامیکه برنامه خود را راهاندازی کردید، باید مشتریان را تشویق کنید تا آن را دانلود و خدمات شمارا خریداری کنند. شما میتوانید این کار را با ارائه خدمات منحصربهفرد، تخفیفها و ویژگیهایی در برنامه که رقبای شما ندارند، انجام دهید. به یاد داشته باشید که برنامه شما باید برای مشتریان شما کاربرپسند باشد و درعینحال ارزشی برای مشتریان فعلی یا مشتریان بالقوه ارائه دهد.
نکاتی برای جذب کاربران به اپلیکیشن:
- اطمینان حاصل کنید که برنامه شما از رابط کاربری (UI) خوبی برخوردار است زیرا برداشتهای اولیه مهم است، حتی در دنیای دیجیتال.
- برنامه شما باید سریع بارگیری شود و تأخیر یا خرابی نداشته باشد.
- اطمینان حاصل کنید که برنامه شما با طیف وسیعی از دستگاههای تلفن همراه سازگار است.
- در صورت بروز مشکل در برنامه یا وبسایت شما، اطمینان حاصل کنید که کاربر به پشتیبانی مشتری یا گزینههای کمک دسترسی دارد.
- بهروزرسانیهای معمول را برای بهروز نگهداشتن برنامه و ایمن نگهداشتن آن آغاز کنید.
مرحله ۶: برای YouTube و Vimeo ویدیو بسازید
Vimeo و YouTube پلتفرمهای ویدیویی آنلاین هستند که روزانه میلیونها کاربر و بیننده دارند. شما باید از این پلتفرمهای پیشرو استفاده کنید زیرا میتوانند به رشد کسبوکار شما تنها از طریق بازدیدهای ویدیویی کمک کنند. ویدیوهایی را آپلود و ایجاد کنید که مخاطبان خاص شمارا هدف قرار میدهند. کار فیلمها را میتوانید توسط خودتان، تیمتان یا (برای ویدیوهای حرفهایتر)، یک فیلمبردار و عکاس انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با مخاطبان شما مرتبط است یا ویدیوهایی ایجاد کنید که بهطور خاص مرتبط با تجارت شما هستند.
نمونههایی از محتوای ویدیویی که میتوانید شامل کنید:
- ویدیوهای “چگونه”.
- تورهای مجازی کسبوکار یا شرکت شما
- فیلمهای آموزشی
- ویدیوهای گواهی یا بررسیهای تجاری
- هر رویداد تیم سازی در شرکت شما
مطمئن شوید که با افزودن URL به ویدیو، کانال یا در کادر توضیحات، ویدیوی خود را به وبسایت خود پیوند دادهاید تا مخاطبین را افزایش دهید.
همچنین بخوانید: مشارکت IBM و Facebook در راستای بازاریابی دیجیتال هدفمند
مرحله ۷: یک وبلاگ راهاندازی کنید
ایجاد یک وبلاگ یا وبلاگ نویسی مهمان میتواند به شما کمک کند تا محتوای عمیق و شخصی بیشتری برای مخاطبان خود منتشر کنید. وبلاگهای مرتبط با بازاریابی دیجیتال میتوانند اطلاعات مفیدی را برای افرادی که به دنبال خدمات بازاریابی شما هستند ارائه دهند. هنگام ایجاد وبلاگ در وبسایت خود، فراموش نکنید که کلمات کلیدی مرتبط را برای جذب مشتری اضافه کنید و آنها را به وبسایت یا صفحه فرود خود پیوند دهید.
یک پست مهمان بنویسید
وبلاگ نویسی مهمان یک استراتژی بازاریابی محبوب است که میتوانید از آن برای تقویت تجارت خود و افزایش بازدید وبسایتتان استفاده کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که محتوایی که ایجاد میکنید ارزشی را برای وبسایتی که برای آن مینویسید ارائه میکند و همچنین با کسبوکار شما مرتبط است. اگر یک پست مهمان ایجاد میکنید، یک کسبوکار یا وبلاگ معتبر را انتخاب کنید – این به شما کمک میکند تا نام تجاری خود را بهعنوان یک تجارت معتبر و موفق معرفی کنید که در ازای آن به شما در ایجاد سرنخ کمک میکند.
مرحله ۸: ارائه ممیزی رایگان
ارائه ممیزی رایگان به مشاغل یا مشتریان بالقوه میتواند به آنها نشان دهد که خدمات بازاریابی دیجیتال شما چقدر استثنایی هستند. اینکه آیا ممیزی دستی را انتخاب میکنید یا از ابزار استفاده میکنید به شما بستگی دارد. ممیزی برای هر کسبوکار دیجیتالی ضروری است، اما تحویل اطلاعات حسابرسی به مشتریان شما بسیار مهم است. هنگامیکه جمعآوری تمام اطلاعات موردنیاز خود را به پایان رساندید، یک سند PDF با گزارشی از یافتههای خود ایجاد کنید. این یافتهها باید شامل توصیهها و تغییرات کلیدی باشد که باید در نظر گرفته شوند و همچنین اینکه چگونه میتوانید به کسبوکار برای مقابله با اهداف بازاریابی دیجیتال خود کمک کنید.
در صورت لزوم، میتوانید یک تماس ویدیویی زنده با مشتریان بالقوه ترتیب دهید تا در مورد زمینههای کلیدی که باید روی آن کار شود، بحث کنید. ملاقات حضوری یا تماس ویدیویی با مشتریان میتواند به شما کمک کند تا اطلاعات حسابرسی را در حین تبلیغ کسبوکار، هزینههای خود و همچنین پاسخ به هرگونه سؤالی که مشتری داشته باشد، ارائه دهید. همچنین اگر مشتری به خدمات بیشتری که در دسترس دارید علاقهمند باشد، به شما کمک میکند تا پیگیریها و هزینهها را تنظیم کنید.
مرحله ۹: محتوای دروازهدار اطلاعاتی ایجاد کنید
همچنین بخوانید: 5 مرحله کلیدی در توسعه و اجرای سی آر ام
محتوای دروازهدار یک استراتژی بازاریابی مؤثر برای ترغیب بازدیدکنندگان وبسایت شما به انجام اقدام است. برای دستیابی به سرنخها از طریق محتوای دروازهای، باید محتوایی باکیفیت بالا و جذاب ایجاد کنید که بازدیدکنندگان شمارا تشویق کند تا نام و آدرس ایمیل خود را در ازای خدمات شما ارائه دهند. همچنین میتوانید محتوای دروازهای ایجاد کنید و از کاربران بخواهید کانالهای رسانههای اجتماعی شمارا دنبال کنند یا محتوای شمارا به اشتراک بگذارند.
نمونههایی از محتوای دروازهای:
- لینکهای دانلود چکلیست رایگان
- لینکهای کتابهای الکترونیکی
- لینکهای وبینار
- لینک دورهها و آموزشها
- نسخهی نمایشی خدماتتان
- تخفیف یا کوپن برای خدمات شما
- پیوندها در فید / استوری های رسانههای اجتماعی شما
مرحله ۱۰: ابزارهایی را ایجاد کنید که مشتریان بالقوه شما به آن نیاز دارند
کار در بازاریابی دیجیتال بدون ابزار مناسب میتواند سخت باشد. کسبوکارها همیشه به دنبال ابزارهای دیجیتال مارکتینگ هستند تا به آنها کمک کند، کمپینهای بازاریابی مشتری خود را بهینه کنند. برای به دست آوردن سرنخهای بالقوه، میتوانید به بازدیدکنندگان وبسایت یا مشتریان بالقوه خود ابزارهایی برای کمک به رشد کسبوکار آنها ارائه دهید.
ابزارهایی که باید ایجاد کنید باید چیزی باشد که مشتریان بالقوه و مخاطبان هدف شما به آن نیاز دارند. نمونهای از این شامل ابزاری برای موتورهای جستجو (SEO) است که مشتریان از آن برای پیگیری پیشرفت کمپینهای رسانههای اجتماعی خود استفاده میکنند. وبلاگها نیز در اینجا مفید هستند زیرا میتوانید محتوای مرتبط با این ابزارهای بازاریابی ایجاد کنید و آن را به صفحه وبسایت خود پیوند دهید.
مرحله ۱۱: رویدادها را میزبانی کنید
بازاریابی رویدادها میتواند به شما کمک کند تا با افزایش جذابیت کسبوکار خود، مشتریان احتمالی را افزایش دهید. رویدادها نباید بزرگ باشند و همانطور که همهگیری به ما آموخته است، بازاریابی رویداد میتواند با موفقیت در یک صحنه مجازی اتفاق بیفتد. ایده بازاریابی رویداد این است که به مخاطبان هدف مناسب دست پیدا کنید و از برند خودآگاهی ایجاد کنید در رویدادها، شما نهتنها اطلاعات مفیدی را ارائه میدهید که یک مشتری میتواند از آنها استفاده کند، بلکه نشان میدهید که چگونه کسبوکار شما میتواند به آنها کمک کند.
مرحله ۱۲: اندازهگیری، بهبود، تکرار
انواع مختلفی از تبلیغات دیجیتال وجود دارد. تنها یکراه برای تشخیص اینکه آیا تبلیغات PPC، اجتماعی یا تبلیغاتی برای شما بهترین هستند وجود دارد: همه آنها را امتحان کنید و نتایج خود را بسنجید. باشد که بهترین قالب برنده شود.
انتهای مطلب/
بدون دیدگاه