مقالات دیجیتال مارکتینگ | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

ایده برای پیج اینستاگرامایده برای پیج اینستاگرام

از اینکه ساعت‌های زیادی را در روز صرف چرخیدن در اینستاگرام می‌کنید و درآمدی از آن ندارید، خسته شده‌اید؟

البته مطمئنیم که فکرهایی در سرتان دارید و این همان دلیلی است که شما را پای این مقاله کشانده!

شما به راه‌اندازی پیج اینستاگرام فکر می‌کنید؛ ولی هنوز آن ایدۀ خلاقانه و پردرآمد را پیدا نکرده‌اید. خبر خوب این است که جای کاملاً درستی آمده‌اید و قرار است که در این مقاله، ۴۹ ایده برای پیج اینستاگرام را با هم بررسی کنیم.

۴۹ ایده کم نیست و قطعاً کمک‌تان می‌کند که بهترین موضوع برای پیج اینستاگرام را پیدا کرده و به‌مرور، از آن درآمد کسب کنید. شروع کنیم؟

ایده‌های خلاقانه برای پیج اینستاگرام

در این بخش، ایده‌های سودمند و مؤثر را به شما معرفی می‌کنیم. این موضوعات به سه گروه اصلی آموزشی، فروش و بلاگری تقسیم شده‌اند که هرکدام شامل دسته‌بندی‌های مختلفی هستند. در ادامه، می‌توانید یکی از ایده‌ها را بر اساس علاقه، مهارت و بودجۀ خود انتخاب کنید.

ایده پیج آموزشی

هر یک از ما ممکن است در موضوعی تخصص و مهارت داشته باشیم و از آموزش آن به دیگران لذت ببریم. مثلاً آشپزی، تدریس ریاضیات، نقاشی، موسیقی، فضانوردی و…! در این بخش، 20 ایدۀ پرطرفدار را همراه با نمونه‌هایی از آن‌ها مرور می‌کنیم:

۱. آشپزی و شیرینی‌پزی

آموزش آشپزی و شیرینی‌پزی برای افراد علاقه‌مند به آشپزی -چه مرد و چه زن- مناسب است. شما می‌توانید از پخت غذا‌های روزمره شروع کنید و از وسایل آشپزخانهٔ خود استفاده کنید تا هزینهٔ کمتری در ابتدای راه متحمل شوید؛ همچنین برای فیلم‌برداری می‌توانید به‌جای دوربین، از گوشی خود استفاده نمایید.

از چالش‌های پیاده‌سازی این موضوع می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دستور‌العمل شما باید به‌روز و کامل باشد؛
  • مواد اولیهٔ آن در دسترس همه باشد؛
  • به پخت انواع غذا‌ و شیرینی مسلط باشید.

پیج «آشپزی ایرانی» با تولید محتوای جذاب از دستور پخت غذاهای ایرانی و خارجی که تهیه می‌کند، توانسته نظر مخاطبان زیادی را جلب کند.

پیج آشپزی ایرانی

پیج آشپزی ایرانی

۲. ورزش و سلامت

آموزش ورزش برای افرادی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند و در یک رشتهٔ ورزشی تخصص دارند، مناسب‌تر است. از آموزش حرکات ساده شروع کنید که مناسب افراد مبتدی هم باشد. از چالش‌هایی که ممکن است با آن روبرو شوید، می‌توان به شناخت و اجرای درست حرکات ورزشی اشاره کرد.

هزینهٔ تخمینی آن، به نوع ورزشی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. برای مثال، اگر رشتهٔ بدن‌سازی را آموزش می‌دهید، به چند دمبل در وزن‌های مختلف، کتانی مناسب، لباس ورزشی و زیرانداز مخصوص نیاز دارید.

خانم سما پاشاپور در حال حاضر، با سابقهٔ ۴ سال مربیگری در رشتهٔ بدن‌سازی، حرکات ورزشی را که در خانه قابل اجرا هستند، به دنبال‌کنندگان خود آموزش می‌دهد و با آن‌ها به اشتراک می‌گذارد.

پیج سما پاشاپور در اینستاگرام

پیج سما پاشاپور در اینستاگرام

۳. ساخت وسایل کاربردی با مواد دورریز

یکی از کم‌هزینه‌‌ترین ایده‌ها، آموزش ساختن لوازم قابل‌استفاده با مواد دورریز است؛ چون فقط به کمی خلاقیت و نوآوری نیاز دارید. اگر اهل درست‌کردن وسایل جدید هستید، پس دست‌به‌کار شوید! برای مثال، از قوطی‌های رب برای ساخت گلدان استفاده کنید.

از مهم‌ترین چالش‌های این کار می‌توان به این مورد اشاره کرد که آموزش‌هایتان باید کاربردی باشد تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید؛ همچنین از ابزارهایی استفاده کنید که در هر خانه‌ای وجود دارد.

خانم سپیده با خلاقیتی که به خرج داده است، توانسته با آموزش‌های کاربردی دربارهٔ ساخت وسایل کاربردی مانند هفت‌سین با مواد دورریز مخاطبان زیادی را با خود همراه کند.

ایده پیج برای اینستاگرام با وسایل دورریز

ایده پیج برای اینستاگرام با وسایل دورریز

۴. انواع بافتنی

عده‌ای به بافتنی یا قلاب‌بافی تسلط نسبتا خوبی دارند؛ اگر اهل بافتنی یا قلاب‌بافی هستید، با این ایده برای پیج اینستاگرام می‌توانید منبع درآمد داشته باشید. دنیای بافتنی‌ها تنوع زیادی دارد؛ برای مثال، بافت رو‌ کوسنی، بافت شال و کلاه و بافت جوراب. می‌توانید مطابق با مهارت و سلیقهٔ خود آموزش یکی از آن‌ها را شروع کنید.

هزینهٔ اولیه برای شروع این کار، بسته به نوع و کیفیت نخی که انتخاب می‌کنید، متفاوت است؛ برای اینکه کمتر خرج کنید، می‌توانید از نخ‌هایی با حجم کوچک استفاده کنید؛ همچنین برای تهیهٔ وسایل، بهتر است به بازارِ مخصوص آن بروید.

چالشی که با آن رو‌به‌رو هستید این است که باید آموزش‌های به‌روز و کاربردی را در اختیار مخاطبان قرار دهید؛ علاوه بر آن،‌ بهتر است ابتدا از بافت‌های ساده شروع کنید تا افراد مبتدی هم بتوانند آن را انجام دهند.

از پیج‌های موفق در این زمینه هم می‌توان به پیج «فیروزه خانم» اشاره کرد؛ خانم خانه‌داری که از سه سال پیش با انگیزهٔ فراوان، کسب‌و‌کار خود را شروع کرد و با زحمات خود توانست با آموزش انواع بافتنی، درآمد خود را رونق دهد و امروز، بیش از ۸۰۰ هنرجو داشته باشد.

پیج آموزش بافتنی

پیج آموزش بافتنی

۵. خیاطی

اگر شما هم دورهٔ خیاطی را گذراندید و وسایل مورد‌نیاز آن مانند چرخ خیاطی را هم دارید، صفحهٔ آموزش خیاطی می‌تواند برایتان مناسب باشد. در واقع، دستتان کاملا باز است و می‌توانید آموزش‌های مختلفی را برای پیجتان در نظر بگیرید. برای مثال، می‌توانید آموزش خیاطی بدون الگو را ارائه دهید.

هزینهٔ این ایده شامل لوازمی است که باید تهیه کنید؛ انواع پارچه، چرخ خیاطی، چند رنگ نخ و قیچی. البته بهتر است از هزینه‌های تبلیغات در اینستاگرام در ادامهٔ مسیر هم غافل نشوید. چالش‌های این آموزش شامل موارد زیر است:

  • محتواهای تکراری را فراموش کنید و موارد جدیدتر را آموزش دهید؛
  • از آموزش‌های سطح مبتدی شروع کنید؛
  • آموزش‌هایی همسو با علایق مخاطبان ارائه کنید.

در این حوزه، می‌توان خانم ندا را معرفی کرد که با استفاده از الگوهای مختلف، آموزش‌های کاربردی شامل دوخت انواع لباس را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. این پیج با در نظر گرفتن هر سلیقه‌ای، توانسته مخاطبان زیادی را همراه خود کند.

پیج خیاطی ندا

پیج خیاطی ندا

۶. زبان‌های خارجی

یکی از بهترین موضوع‌ها برای پیج اینستاگرام، می‌تواند آموزش زبان‌های خارجی باشد. این موضوع برای افرادی مناسب است که تسلط بالایی در آموزش یکی از زبان‌های خارجی دارند.

هزینهٔ اصلیِ این پیج، زمانی است که برای ارائهٔ مفاهیم صرف می‌کنید.

برای موفق‌بودن در آن، می‌توانید از آموزش زبان انگلیسی با فیلم یا موسیقی شروع کنید. مهم‌ترین چالش پیاده‌سازی صفحهٔ آموزش زبان‌های خارجی،‌ این است که باید برای ارائهٔ اصول آن، توانایی لازم را داشته باشید تا بتوانید به سؤالات مخاطب، پاسخ درست دهید.

برای مثال، آقای محمدرضا طیران با گذراندن دوره‌های مختلف زبان و داشتن مدارک TOEFL و GRE، طبق گفتهٔ خود تکنیک‌های یادگیری زبان انگلیسی را بر اساس روش ابداعی خودش آموزش می‌دهد.

نمونه پیج آموزش زبان انگلیسی

نمونه پیج آموزش زبان انگلیسی

۷. گُل‌دوزی

امروزه، یکی از ایده‌های کاربردی، آموزش گل‌دوزی است. گل‌دوزی برای افرادی مناسب است که تا حدودی با ترفند‌های این هنر مانند دوخت برزیلی یا گرهٔ فرانسوی آشنا هستند. برای حرفه‌ای‌شدن در آن هم می‌توانید از سی‌دی‌های آموزشی کمک بگیرید.

هزینهٔ اصلی این آموزش به خرید کارگاه (یکی از ابزارهای گل‌دوزی) و نخ‌های مخصوص آن مربوط است. چالشی که با آن روبه‌رو هستید این است که آموزش‌ها باید ساده و مطابق با متد روز باشد.

پیج «رویا دوزی» یکی از نمونه‌های خوب و موفق در زمینهٔ گلدوزی است که پس از همه‌گیری بیماری کرونا، کسب‌و‌کار خود در اینستاگرام را راه‌اندازی کرد. او در این صفحه، طرح‌های کاربردی و زیبایی را به دنبال‌کننده‌ها آموزش می‌دهد.

پیج رویا دوزی در اینستاگرام

پیج رویا دوزی در اینستاگرام

۸. فتوشاپ

فتوشاپ یکی از برنامه‌های پرطرفدار برای ادیت عکس است. آموزش این برنامه یک ایده برای پیج اینستاگرام است و برای افرادی مناسب است که به کار با این نرم‌افزار مسلط هستند و می‌توانند با کمک تکنیک‌های جالب، آن را در اختیار مخاطبان قرار دهند.

از مهم‌ترین مسائلی که با آن روبرو هستید این است که باید خلاقیت به خرج دهید! می‌توان گفت اجرای این ایده به هزینهٔ زیادی نیاز ندارد؛ زیرا شما فقط یک سیستم خوب می‌خواهید تا بتوانید فتوشاپ را روی آن نصب کنید.

در بحث آموزش فتوشاپ، می‌توان به پیج سینا ایمانی، طراح گرافیک اشاره کرد که تسلط بالایی در کار با فتوشاپ دارد و با ارائهٔ تکنیک‌های کاربردی و خلاقانه، کار با این نرم‌افزار را برای دوستداران این برنامه لذت‌بخش می‌کند.

پیج سینما ایمانی در اینستاگرام

پیج سینما ایمانی در اینستاگرام

۹. مشاوره کاری

مشاوره‌دادن دربارهٔ کار، برای افرادی مناسب است که تسلط خوبی روی مشکلات شغلی مختلف دارند یا در حوزهٔ کارآفرینی فعالیت می‌کنند. برای اینکه یک مشاور خوب باشید، نیاز است که مهارت‌های لازم در این زمینه را داشته باشید تا تجربهٔ خود را دربارهٔ روبروشدن با مشکلات به‌خوبی ارائه دهید.

برای اجرای این آموزش، به ابزار خاصی احتیاج ندارید. در واقع، باید فن‌ِ بیان خوبی داشته باشید تا مفاهیم را به‌درستی انتقال دهید؛ همچنین همیشه دانش خود را به‌روز نگه دارید.

یکی از بهترین مشاوران کسب‌و‌کار که در اینستاگرام فعالیت دارند، خانم المیرا نکوپایان فارغ‌التحصیل رشتهٔ مهندسی صنایع است که با گذراندن دوره‌های دیجیتال مارکتینگ، توانسته روی بیش از ۱۰۰ کسب‌وکار مطالعه داشته باشد و برای کسب‌وکارهای نوپا، مشاوره‌های خوبی ارائه دهد.

پیج المیرا نکوپایان در اینستاگرام

پیج المیرا نکوپایان در اینستاگرام

۱۰. عکاسی

آموزش عکاسی شامل موضوعات زیادی می‌شود که می‌توانید نسبت به مهارت و سلیقهٔ خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برای مثال، عکاسی پرتره، عکاسی از محصول و عکاسی خیابانی یکی از محبوب‌ترین شاخه‌های عکاسی است. شما می‌توانید علاوه بر نحوهٔ درست عکس‌گرفتن، ژست‌های متفاوت را هم به مخاطبان آموزش دهید.

این ایده برای پیج اینستاگرام، مناسب افرادی است که عکاسی می‌کنند؛ چون علاوه‌بر داشتن دوربین، با کمی تمرین می‌توانند به سطح حرفه‌ای برسند و آموزش دیگران را شروع کنند. هزینه‌ای که باید صرف کنید، برای تهیه دوربین عکاسی است و به بودجهٔ شما بستگی دارد.

از چالش‌های این ایده هم می‌توان به انتخاب سوژهٔ درست و خلاق‌بودن اشاره کرد. خانم مهشید مهاجر با ترفندهای عکاسی آشنا است و توانسته این ترفندها را به‌صورت خلاقانه در اختیار مخاطبان قرار دهد.

پیج مهشید مهاجر

پیج مهشید مهاجر

۱۱. نقاشی

نقاشی با مداد‌رنگی، سیاه‌قلم، نقاشی روی پارچه و نقاشی با رنگ‌و‌روغن زمینه‌هایی هستند که با توجه به علاقه و تخصص‌تان می‌توانید انتخاب کنید.

لوازمی که برای شروع کار نیاز دارید، کاملا به موضوعی بستگی دارد که برای آموزش انتخاب می‌کنید. خانم خاطره دوامی یک نقاش حرفه‌ای است که با ۱۲ سال سابقهٔ تدریس، مباحث سیاه‌قلم، مدادرنگی و رنگ‌و‌روغن را در صفحهٔ خود آموزش می‌دهد.

پیج خاطره دوامی

پیج خاطره دوامی

۱۲. خط و خوشنویسی

آموزش خط و خوشنویسی از کم‌هزینه‌ترین ایده‌ها برای پیج اینستاگرام است؛ چون شما با ابزاری مانند خودکار هم می‌توانید کار خود را شروع کنید.

چالشی که شاید سر راهتان قرار داشته باشد، این است که باید تسلط کافی داشته باشید تا بتوانید از سطح مبتدی، آموزش را شروع کنید. برای مثال، آقای لطفعلی‌خانی مهارت زیادی در این زمینه دارد و با ایجاد پیج «خط آموز» آموزش خوشنویسی با خودکار را ارائه می‌دهد.

نمونه پیج خط و خوشنویسی

نمونه پیج خط و خوشنویسی

۱۳. دیجیتال مارکتینگ

این روز‌ها، حوزهٔ دیجیتال مارکتینگ بسیار پرطرفدار است؛ اما آموزش آن مخصوص افرادی است که در این حوزه، دانش و مهارت لازم را دارند و از تجربهٔ کافی برخوردارند.

هزینه‌ای که برای این ایده صرف می‌کنید، در حقیقت، زمانی است که برای تولید محتوا می‌گذارید. از چالش‌های پیش روی شما این است که باید دانشتان به‌روز باشد و از آخرین تغییرات مطلع باشید.

پیجی که در این زمینه معرفی کردیم، پیج آقای شراگیم مرادی است. آقای مرادی در اکانت خود، آموزش‌‌های ویدیوی زیادی دربارهٔ شاخه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ ارائه کرده است. با فعالیت مستمر هم توانسته در مدتِ کوتاهی، حدود ۱۷ هزار فالوور جذب کند.

شراگیم مرادی

شراگیم مرادی

۱۴. برنامه‌های ادیت ویدیو

این روز‌ها، شاهد اهمیت محتوای ویدیویی هستید؛ بنابراین اگر روی برنامهٔ خاصی تسلط دارید، به‌راحتی می‌توانید آن را آموزش دهید و از آن کسب درآمد کنید. مسئله‌ای که برای انجام این آموزش پیش روی شما است، داشتن سیستم مجهز برای اجرای برنامه‌های گرافیکی است.

مثالی که در این مورد آوردیم، پیج «ریکولی» است که با تولید محتوای جذاب و ساده توانسته نرم‌افزار کاربردی افترافکت و پریمیر را به دنبال‌کننده‌های خود آموزش دهد.

پیج ریکولی در اینستاگرام

پیج ریکولی در اینستاگرام

۱۵. شمع‌سازی

ایدۀ بعدی که هزینه اولیه زیادی نیاز ندارد، شمع‌سازی است. برای ایجاد صفحهٔ آموزشِ شمع‌سازی، داشتن خلاقیت زیاد و استفاده از ساده‌ترین ابزارها، مهم‌ترین مسائل پیش‌ رویتان است.

برای مثال، می‌توانید از آموزش شمع‌های لیوانی، مایع و شمع‌های بدونِ اشک شروع کنید. برای این موضوع، پیج تامیلا و نیوشا، خواهران دوقلویی را معرفی کردیم که لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارند؛ اما به‌دلیلِ علاقه‌مندی به این هنر جذاب، به آموزش شمع‌سازی روی آورده‌اند.

ایده شمع سازی برای پیج اینستاگرام

ایده شمع سازی برای پیج اینستاگرام

۱۶. ساز و موسیقی

آموزش موسیقی جزو آن دسته از ایده‌ها است که به تسلط بالایی نیاز دارد تا بتوانید آن را به‌راحتی آموزش دهید. برای گرفتن فیلم، می‌توانید از گوشی موبایل خود استفاده کنید. برای داشتن محتوای بهتر، می‌توانید از اپلیکیشن‌های رایگان ادیت فیلم مانند «InShot» استفاده کنید.

در این زمینه، آقای محمد‌صالح ملایی از قم را معرفی کردیم که با سن کم، یادگیری ساز را شروع کرده است و به‌مرور زمان، توانست در این رشته حرفه‌ای شود. او با ساخت این پیج، قصد دارد تا بحث تئوری موسیقی را با ویدیو‌های خلاقانه آموزش دهد.

پیج محمد‌صالح ملایی

پیج محمد‌صالح ملایی

۱۷. چیدمان دکوراسیون

اگر رشتهٔ تحصیلی شما معماری داخلی بوده یا اطلاعات بالایی در این رابطه دارید، می‌توانید این ایده را اجرا کنید. آموزش چیدمان دکوراسیون به لوازم اولیهٔ خاصی احتیاج ندارد و حتی می‌توانید آموزش را از دکور خانهٔ خودتان شروع کنید. چالشی که این آموزش به‌همراه دارد، این است که مطالب شما باید با وضعیت اقتصادی جامعه هم‌خوانی داشته باشد.

خانم نسرین غیاثوند با تجربه‌ای که در رشتهٔ معماری داخلی دارد، طراحی داخلی خانه را به علاقه‌مندان طراحی دکوراسیون آموزش می‌دهد.

پیج نسرین غیاثوند در اینستاگرام

پیج نسرین غیاثوند در اینستاگرام

۱۸. مباحث درسی و کنکور

اگر در زمان تحصیل خود دانش‌آموز زرنگی بودید یا رتبهٔ کنکور شما خیلی خوب، این ایده برای پیج اینستاگرام، مناسبِ شما است!

بدون صرف هزینهٔ خاصی و تنها با تسلط بر مباحث درسی، می‌توانید آموزش را شروع کنید. برای مثال، می‌توانید مفاهیم درسی مقاطع مختلف تحصیلی را انتخاب کنید یا به سراغ آموزش تکنیک‌های تست‌زدن برای کنکور بروید. مسئله‌ای که باید در نظر بگیرید، این است که همیشه از آخرین تغییرات کنکور و کتاب‌های درسی آگاه باشید و فن‌ بیان خوبی داشته باشید.

در این زمینه، صفحهٔ «کنکورستان» با ایجاد محتواهای جذاب، نکات مهم دربارهٔ کنکور را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد و سعی می‌کند تا حدِ ممکن، کنکور را برای آن‌ها آسان کند.

پیج کنکورستان در اینستاگرام

پیج کنکورستان در اینستاگرام

۱۹. نگهداری از گل‌و‌گیاه آپارتمانی

این ایده هزینهٔ زیادی نمی‌خواهد و می‌توانید از گیاهان خانگی خود شروع کنید. شما باید روش نگهداری از گیاهان را به‌خوبی بلد باشید تا در صورتی که مخاطبان از شما سؤال پرسیدند، بتوانید پاسخ آن‌ها را به درستی بدهید.

خانم فاطمه فارغ‌التحصیل رشتهٔ ایمنی‌شناسی پزشکی است؛ اما با علاقه‌ای که به گل‌و‌گیاه داشت، در دوره‌های مخصوص در این زمینه شرکت کرد. پس از اینکه مهارت‌های لازم را به دست آورد، اشتراک‌گذاری آموزش‌های کاربردی و جذابی را شروع کرد. تا امروز، بیش از ۳۵۰ پست جذاب را در اختیار دوستداران گل قرار داده است.

نمونه پیج نگهداری از گل و گیاه

نمونه پیج نگهداری از گل و گیاه

۲۰. نگهداری و تربیت حیوانات خانگی

تربیت و نگهداری صحیح از یک حیوان خانگی مسئلهٔ مهمی است. اگر با نحوهٔ تربیت حیوان‌های خانگی آشنا هستید، می‌توانید از این ایده برای پیج اینستاگرام استفاده کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، این است که دانش و مهارت کافی برای تربیت آن‌ها را داشته باشید.

برای مثال، آقای محمد قادرپناه با مهارت‌هایی که در زمینهٔ آموزش به سگ‌ها دارد، این صفحه را ایجاد کرده است و نکات کاربردی دربارهٔ این حیوانات را به مخاطبان آموزش می‌دهد.

پیج محمد قادرپناه در اینستاگرام

پیج محمد قادرپناه در اینستاگرام

ایده‌های پیج فروشگاهی

پیج‌های فروش محصول در اینستاگرام را حتماً دیده‌اید. درآمد این پیج‌ها کم نیست و اگر به فروش علاقه داشته باشید، می‌توانید بعد از خواندن پیشنهادات این بخش، ایدۀ مناسبی پیدا کنید.

یکی از نکات مهم برای تمامی ایده‌های معرفی‌شده این است که وقتی دنبال‌کنندهٔ بیشتری داشته باشید، به‌تبع آن، مشتری بیشتری هم خواهید داشت؛ بنابراین صفحهٔ شما باید بیشتر در معرض دید مخاطبان قرار گیرد و این یعنی شما در کنار هزینه‌های اولیه، باید برای تبلیغات کسب‌وکار خود هم هزینه کنید.

علاوه بر آن، برای گرفتن عکس و فیلم از محصولات، می‌توانید دوربین و استند تهیه کنید؛ اما می‌توان با گوشی موبایل عکس‌های خوبی تهیه کرد و با اپلیکیشن‌های کاربردی مانند PicsArt با ایجاد افکت‌های جالب، محتوای جذابی تولید کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با ۱۶ روش رایگان و ۲ روش پولی جذب فالوور در اینستاگرام، مقالهٔ «۱۸تا از بهترین راه های جذب فالوور در اینستاگرام » را هم مطالعه کنید. شما را بیشتر از این معطل نمی‌کنیم! بیایید ایده‌های پیج فروشگاهی را با هم مرور کنیم:

۱. کیک و شیرینی خانگی

کاپ‌کیک، کوکی و کیک‌های مدرن (مثل عکس‌های پینترست) این روزها حسابی طرفدار پیدا کرده‌اند. اگر شیرینی‌پزی بلدید، کافیست کمی خلاقیت هم چاشتی کارتان کنید و با عکاسی خوب، محصولات‌تان را عرضه کنید.

مسئله‌ای که باید به آن توجه کنید، حمل‌ونقل درست سفارش‌ها است. علاوه بر آن، هزینه‌های دیگری هم پیش روی شما است که عبارتند از:

  • تهیهٔ لوازم مورد‌نیاز مانند همزن برای پخت انواع کیک و شیرینی
  • تهیهٔ بسته‌بندی مناسب برای ارسال محصولات
  • تهیهٔ مواد اولیه مانند خامه، آرد و لوازم تزئینی

خانم فراهانی با ایجاد صفحهٔ «شیرینی خانگی توت‌فرنگی»، انواع کیک، شیرینی و حتی نان را تولید می‌کند و با انتشار پست‌های زیبا و تهیهٔ کیک‌ها و شیرینی‌های خوشمزه، مشتریان زیادی را جذب کرده است.

پیج شیرینی خانگی توت فرنگی در اینستاگرامپیج شیرینی خانگی توت فرنگی در اینستاگرام

۲. زیورآلات دست‌ساز

برای اجرای این ایده، باید خلاقیت زیادی داشته باشید. همچنین مطابق با ترندهای هر فصل، محصولات خود را تولید کنید تا مشتری بیشتری جذب محصولات شما شود. برای شروعِ ساخت زیورآلات، ابتدا لوازم اصلی مانند انبر، سیم‌چین، هویه و قیچی را تهیه کنید و سپس به سراغ تهیهٔ مواد اولیه مانند سیم‌های مفتولی، سنگ‌های تزئینی و… بروید.

برای کمترشدن هزینه‌ها هم می‌توانید مواد اولیه را به‌شکل عمده، از بازار تهیه کنید. خانم نیلوفر فرخنده تبحر خاصی در ساخت زیورآلات دست‌ساز دارد. او با ایجاد پیج «چ» و ارائهٔ‌ این هنر، توانسته درآمد خوبی از این هنر منحصر‌به‌فرد داشته باشد.

پیج چ در اینستاگرامپیج چ در اینستاگرام

۳. عروسک دست‌ساز

عروسک‌های دست‌سازی که تکراری نباشند و قیمت و ظاهر مناسبی داشته باشند، طرفداران خودشان را دارند. هزینهٔ این ایده برای پیج اینستاگرام هم خرید ابزار اصلی آن و لوازم اولیهٔ موردنیاز هم شامل پارچه، الیاف، موی مصنوعی و لوازم تزئینی است.

یکی از پیج‌های موفق در این زمینه،‌ پیج خانم پرنیان است که با تولید عروسک‌های روسی و پارچه‌ای، توانسته کسب‌وکار خود را شروع کند. او با کمی خلاقیت، عکس‌های فوق‌العاده‌ای از نمونه کارهای خود منتشر می‌کند و در این مدت، توانسته دنبال‌کنندگان زیادی به دست آورد.

ایده عروسک دستساز برای اینستاگرامایده عروسک دستساز برای اینستاگرام

۴. محصولات سفالی

این روز‌ها، شاهدِ این موضوع هستیم که ظروف سفالی با ظاهر جدیدی وارد آشپزخانه‌ها شده‌اند. اگر شما هم در ساخت این محصولات ماهر هستید، می‌توانید این ایده را اجرایی کنید.

چالش پیش روی شما خلاق‌بودن است. هرقدر خلاقیت بیشتری در تولید این محصولات به خرج دهید، مشتری بیشتری خواهید داشت.

برای شروع، می‌توانید به سراغ تولید انواع ماگ‌های خاص بروید که این روزها طرفداران زیادی دارند. هزینهٔ اصلی برای تولید این محصولات، تهیهٔ لوازم اولیهٔ آن است؛ این لوازم شامل چرخ سفالگری، کورهٔ برقی و خود سفال است. برای کمترشدن این هزینه‌ها هم می‌توانید به‌جای چرخ سفالگری، با کمک دست، به محصول شکل و فرم دهید.

برای این ایده، پیج خانم آرزو صداقت‌جو را معرفی می‌کنیم؛ خانم صداقت‌جوبا با تکیه به خلاقیتی که دارد، ظروف سفالی و سرامیکی جذابی تولید می‌کند.

پیج آرزو صداق جو در اینستاگرامپیج آرزو صداق جو در اینستاگرام

۵. اکسسوری مو

درست‌کردن کش مو، تل مو و… کار نسبتاً آسانی است؛ اما مثل همیشه، برای موفقیت لازم است که در کارتان خلاق باشید. برای مثال، می‌توانید از تولید انواع اسکرانچی شروع کنید که به هزینهٔ زیادی هم نیاز ندارد.

افراد زیادی می‌توانند این محصولات را تولید کنند. برای شروع، به یک چرخ خیاطی و پارچه‌های متنوع نیاز دارید. مسئله‌ای که باید به آن توجه کنید، همراه‌بودن محصولات شما با مد روز است. پیج «گُلک» توسط خانم وحیده ایجاد شده است و انواع اکسسوری مانند تل و گل‌سر تولید می‌کند.

پیج گلک در اینستاگرامپیج گلک در اینستاگرام

۶. محصولات چاپی

اگر چاپخانه دارید (یا می‌شناسید) یا حتی اگر طراح گرافیک هستید، می‌توانید تصاویر منحصربه‌فردی را روی محصولات مختلف مانند تیشرت و لیوان چاپ کنید و در نهایت، از اینستاگرام برای فروش محصولات خود استفاده کنید. هزینه‌های این کار شامل چاپ و خرید تیشرت یا لیوان می‌شود.

موضوعی که باید به آن دقت کنید، این است که باید کیفیت کارتان بالا باشد؛ یعنی از تیشرت‌های جنسِ خوب استفاده کنید. از آن گذشته، بهتر است خلاقیت زیادی در ارائهٔ طرح‌ها داشته باشید.

صفحهٔ «نیلی» در این زمینه فعالیت می‌کند و انواع تیشرت‌های چاپی با طرح‌های خلاقانه یا سفارشی را تهیه کرده و به فروش می‌گذارد.

پیج نیلی در اینستاگرامپیج نیلی در اینستاگرام

۷. دست‌سازه‌های چوبی

اگر مهارت خوبی در نجاری دارید، می‌توانید کسب‌وکار خود را در این زمینه شروع کرده و به درآمد برسید. هزینه‌های پیش روی شما، تهیه دستگاه‌های موردنیاز است؛ البته برای کاهش هزینه هم می‌توانید دستگاه‌های دست‌دوم تهیه کنید.

برای شروع، می‌توانید از ضایعات چوب استفاده کنید و با خلاقیت خود، محصولات زیبایی مانند لیوان یا گل‌سینه تهیه نمایید. نکتهٔ حائز اهمیت، حفظ کیفیت کار و طراحی زیبای آن است. همچنین باید بسته‌بندی مناسبی برای ارسال آن در نظر داشته باشید.

«دست‌سازه‌های نیشا» با تولید محصولات چوبی خاص و کاربردی مانند استند لپ‌تاپ، چهارپایه آشپزخانه کودک و ست جاشمعی، توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.

پیج دستسازه های نیشا در اینستاگرامپیج دستسازه های نیشا در اینستاگرام

۸. گل‌سینه‌های جواهردوزی

اگر کمی دوخت‌ودوز بلد هستید، این ایده مناسب شما است. گل‌سینه‌های بامزه و جذاب، گزینۀ مناسبی برای هدیه دادن هستند و می‌توانند فروش نسبتاً خوبی داشته باشند.

هزینه‌ای که برای اجرای آن نیاز دارید، شامل تهیهٔ محصولاتی مانند انواع سنگ، منجوق، کارگاه (ابزار مخصوص گلدوزی) و نخ و سوزن است. برای اینکه هزینهٔ کمتری صرف کنید، می‌توانید به‌جای سنگ از کریستال‌های پلاستیکی استفاده کنید.

چالشی که با آن روبرو هستید، کیفیت کار و خلاقیت است؛ زیرا محصولات تولیدی شما باید مطابق با ترندهای روز باشد. «فروشگاه پین» با تولید انواع گل‌سینه‌های دست‌دوز فعالیت خود را شروع کرده و علاوه بر آن، آموزش‌های آسان دربارهٔ اکسسوری‌های کاربردی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

پیج فروشگاه پین در اینستاگرامپیج فروشگاه پین در اینستاگرام

۹. انواع کیف‌های چرمی

کیف پول، کیف دانشجویی و جاکارتی‌های چرمی، آن هم از نوع دست‌ساز، هم برای هدیه دادن مناسبند و هم برای استفادۀ شخصی. پس اگر چرم‌دوزی بلدید یا به آن علاقه دارید، به این گزینه فکر کنید.

بد نیست بدانید که شما باید ابزارهای کاربردی مانند سنبه و دستگاه پانچ را تهیه کنید و برای کمترشدن هزینه‌ها هم می‌توانید به سراغ خرید چرم مصنوعی بروید؛ همچنین می‌توانید از تکه چرم‌های موجود در بازار هم استفاده نمایید. برای شروعِ تولیدات چرمی، باید به‌روز باشید و محصولات خاصی را تولید کنید تا مخاطبان از شما خرید کنند.

«محصولات چرمی ماهسل» را برای نمونه در این بخش آورده‌ایم. خانه محدثه لطفی‌پور در کنار فروش محصولات خود، آموزش و مشاوره هم ارائه می‌دهد.

پیج محصولات چرمی ماهسل در اینستاگرامپیج محصولات چرمی ماهسل در اینستاگرام

۱۰. کتاب‌های دست دوم

با افزایش قیمت برخی از کتاب‌ها، فکر بدی نیست که کتاب‌های دست دوم بفروشید؛ موافقید؟ این کار به سرمایهٔ زیادی هم نیاز ندارد و تنها باید برای پیج خود تبلیغات انجام دهید تا بیشتر دیده شوید. این کار را هم می‌توانید در ابتدای کار، به دوستان و آشنایان بسپارید.

اگر شما اهل کتاب هستید و دوستان کتاب‌خوان زیادی در اطراف خود دارید، می‌توانید برخی از کتاب‌هایشان را که نمی‌خواهند، از آن‌ها بگیرید و با قیمت مناسب‌تری به افراد علاقه‌مند بفروشید.

مسئله‌ای که این ایده برای پیج اینستاگرام دارد، این است که ظاهر کتاب‌ها بهتر است سالم باشد و قیمتی که برای آن در نظر می‌گیرید، کمتر از قیمت اصلی کتاب باشد. خانم آرمینا با اجرای این ایده، پیج «اکو بوک» را راه‌اندازی کرده است و واسطه‌ای شده است که مردم، کتاب‌های دست دوم خود را بفروشند.

پیج اکو بوک در اینستاگرامپیج اکو بوک در اینستاگرام

۱۱. گل‌های آپارتمانی

اگر فضای مناسب را برای نگهداری گل‌های آپارتمانی دارید، می‌توانید فروشگاهی در اینستاگرام ایجاد کنید. برای شروع، بهتر است به سراغ کاکتوس بروید؛ زیرا هم فضای کمتری می‌خواهند و هم نگهداری از آن‌ها آسان‌تر است.

هزینهٔ راه‌اندازی این فروشگاه به بودجه‌ای که دارید، بستگی دارد؛ برای صرف هزینهٔ کمتر، می‌توانید گل‌هایی که قلمه‌زدن آن‌ها آسان است، تهیه کنید تا بتوانید تکثیر بیشتری داشته باشید. موردی که باید آن را در نظر بگیرید، بسته‌بندی برای ارسال محصول است؛ زیرا نباید گیاه آسیب ببیند.

«آقای گل» پیجی است که با تولید انواع گل‌های مختلف، آن‌ها را عرضه می‌کند و در کنار فروش، نکات لازم برای نگهداری از انواع گیاهان را به اشتراک می‌گذارد.

پیج آقای گل در اینستاگرامپیج آقای گل در اینستاگرام

۱۲. لوازم آرایشی

اگر فن‌ِ بیان و خلاقیت خوبی برای تولید محتوا دارید، می‌توانید با این ایده برای پیج اینستاگرام، درآمد خوبی کسب کنید. برای شروع، بیشتر هزینهٔ خود را روی محصولاتی بگذارید که طرفدار بیشتری دارند. بهتر است محصولات را از بازار و به‌شکل عمده تهیه کنید تا هزینهٔ کمتری داشته باشد.

چالش مهم پیش روی شما، تاریخ انقضای محصولات است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید. «گرلی‌مرلی» پیجی است که محصولات آرایشی به‌روز را که تاریخ مصرف دارند، ارائه می‌دهد. این پیج تولید محتوای جذاب را از یاد نبرده است و از این طریق، توانسته بیش از ۲۱۰ هزار دنبال‌کننده به دست بیاورد.

پیج گرلی مرلی در اینستاگرامپیج گرلی مرلی در اینستاگرام

۱۳. لوازم التحریر

لوازم‌التحریر فقط مخصوص دانش‌آموزان نیست! محصولات متنوعی تولید شده‌اند که برای هر کسی کاربردی هستند. اگر شما به این لوازم علاقه‌مند هستید، می‌توانید از این ایده استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید با فروش پلنرهای زیبا شروع کنید.

هزینه‌ای که نیاز دارید، شامل خرید لوازمی است که محبوبیت بیشتری دارند؛ مانند دفترچه‌های تو‌دو‌لیست (To do list). نکته‌ای که مهم است، تنوع خوب محصولات و کیفیت مناسب آن‌ها است. در این زمینه، پیج «کاج» را معرفی کردیم که با ارائهٔ‌ لوازم‌التحریر فانتزی جذاب و خوشگل توانسته به درآمد خوبی برسد.

پیج کاج در اینستاگرامپیج کاج در اینستاگرام

۱۴. فینگرفود

اکثر افراد برای برگزاری جشن‌هایی مانند تولد یا افتتاحیه به سراغ فینگرفودها می‌روند. اگر مهارت و خلاقیت خوبی در آشپزی دارید، این ایده برای پیج اینستاگرام شما، می‌تواند مناسب باشد و می‌توانید با تولید این خوراکی‌های خوشمزه درآمد خوبی داشته باشید. برای شروع، از دستور‌العمل‌های آسان با مواد اولیهٔ ساده شروع کنید. هزینه‌ای که باید در نظر بگیرید، بسته به نوع خوراکی متفاوت است.

توجه کنید که از مواد اولیهٔ تازه استفاده کنید و بسته‌بندی مناسبی داشته باشید. خانم فروغ وفایی با ایجاد صفحهٔ «کوچولو‌فود»، توانسته فینگرفودهای متنوعی را تولید کند. او در کنار فروش این غذاها، برای دنبال‌کنندگان خود آموزش هم دارد.

پیج کوچولو فود در اینستاگرامپیج کوچولو فود در اینستاگرام

۱۵. لوازم تولد

اجرای این ایده برای همه مناسب است. هزینهٔ اصلی صرف تهیهٔ مواد اولیه مانند بادکنک، شمع‌های خاص و زیبا، لوازم آتش‌بازی می‌شود که می‌توانید برخی از آن‌ها را به‌شکل بسته‌ای، از عمده فروشی‌ها تهیه کنید تا هزینهٔ کمتری متحمل شوید.

مسئله‌ٔ اصلی، ارسال آن است؛ مثلا برای ارسال بادکنک‌های دیزاین‌شده، باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که باعث ترکیدن آن‌ها نشود. «بوبو‌بالن» یک نمونهٔ موفق از در این زمینه است؛ زیرا با تنوع زیاد در محصولات خود، توانسته مخاطبان زیادی جذب کند و درآمد خوبی داشته باشد.

پیج بوبالن در اینستاگرامپیج بوبالن در اینستاگرام

۱۶. شال و روسری

اجرای این ایده برای بیشتر افراد کارایی دارد و می‌توانند با کمی سلیقه، فروش خوبی داشته باشند. هزینهٔ اولیهٔ اجرای این ایده برای پیج اینستاگرام، صرف خرید شال و روسری می‌شود. برای کمترشدن هزینه‌ها هم می‌توانید محصولات را عمده تهیه کنید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که مدل‌هایی که انتخاب می‌کنید، متناسب با مد روز و خاص باشد تا مشتری بیشتری داشته باشید. «قایق کاغذی» اسم صفحه‌ای است که انواع شال و روسری را با تولید محتوای زیبا برای فروش به اشتراک می‌گذارد.

پیج قایق کاغذی در اینستاگرامپیج قایق کاغذی در اینستاگرام

۱۷. هوم اکسسوری

اکسسوری‌های خانه را هر کسی می‌پسندد؛ زیرا با کمک آن‌ها، می‌توانند چیدمان خوبی برای خانه داشته باشند. اگر بودجهٔ خوبی برای شروع یک کسب‌وکار دارید، این ایده می‌تواند مناسب شما باشد.

در ابتدا، می‌توانید از فروش محصولات کوچک مانند انواع گلدان، ظروف خاص و مجسمه‌های زیبا شروع کنید.

چالشی که پیش روی شما وجود دارد، این است که محصولاتتان امروزی باشند؛ همچنین برای ارسال آن‌ها، بسته‌بندی خوب و مناسبی را درنظر بگیرید. «هوم اکسسوری تهران» یکی از پیج‌های موفق در این زمینه است که انواع محصولات مربوط به دکور و پذیرایی خانه را ارائه می‌کند.

پیج هوم اکسسوری تهران در اینستاگرامپیج هوم اکسسوری تهران در اینستاگرام

۱۸. محصولات پتینه و دکوپاژ

محصولات پتینه و دکوپاژ دنیای بسیار متنوعی دارند. می‌توانید از تولید محصولات پتینه‌ای روی شیشه، چوب یا سفال شروع کنید. این کار به کمی مهارت و خلاقیت نیاز دارد تا از آن کسب درآمد نمایید.

برای مثال، می‌توانید جعبه‌های چوبی ساده تهیه کرده و با هنر پتینه و دکوپاژ، آن را به یک جعبهٔ جواهرات زیبا تبدیل کنید.

هزینهٔ اصلی این ایده برای پیج اینستاگرام صرف تهیهٔ وسایلی مانند ظروف شیشه‌ای یا سفالی و سپس لوازم جانبی مانند قلم‌مو و رنگ می‌شود؛ همچنین باید محصولات باکیفیت و کاربردی تولید کنید تا اعتماد مشتری را به دست آورید.

«ریبار آرت» یک صفحهٔ فروشگاهی است که محصولات پتینه تولید کرده و می‌فروشد. علاوه بر آن، آموزش‌های مجازی در این حوزه را هم به مخاطبان ارائه می‌دهد.

پیج ریبار آرت در اینستاگرامپیج ریبار آرت در اینستاگرام

ایده پیج بلاگری

آیا می‌خواهید برای کسب درآمد در اینستاگرام، بلاگر شوید؟ تبدیل‌شدن به بلاگر یا اینفلوئنسر یکی از آن ایده‌های جذاب برای کسب درآمد در اینستا است. برای شروع، باید تعریف آن را بدانید؛ بلاگر اینستاگرام کسی است که شهرت خود را حول یک جایگاه خاص در اینستاگرام به دست آورده است. پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ « چگونه بلاگر شویم » ما را هم بخوانید.

یک اینفلوئنسر می‌تواند با به اشتراک‌گذاری تجربیات خود در موارد مختلف دنبال‌کنندگان زیادی کسب کند. پس از آن، با تبلیغ محصولات برای فالوورهای خود، پول خوبی به جیب بزند!

تعداد فالوورها برای بلاگر‌ها مهم است؛ بنابراین برخی از هزینه‌های این کاربر به تبلیغات اینستاگرامی مربوط می‌شود. از طرفی، بلاگر به دنبال‌کنندگانی نیاز دارد که با استوری و پست‌های او تعامل داشته باشند. از این رو، باید زمان کافی برای تولید مداوم محتوای جذاب در نظر بگیرید تا بتواند دنبال‌کنندگان را حفظ کند.

از مهم‌ترین ایده‌ها برای بلاگری، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. خودرو

اگر شما هم اهل پیگیری اخبار دربارهٔ جدیدترین ماشین‌ها هستید، می‌توانید یک بلاگر خودرو باشید. اگر بخواهید خودتان خودروها را بررسی نمایید، هزینهٔ زیادی برایتان دارد؛ زیرا باید با یک نمایشگاه ماشین همکاری کنید یا ماشین اجاره کنید.

اما برای کنترل هزینه‌ها، می‌توانید از وب‌سایت‌های معتبر استفاده کرده و اطلاعات دست‌اول را به دست آورید. این ایده برای پیج اینستاگرام، نیازمند این است که شما اطلاعات درستی از ماشین‌ها داشته باشید. آقای حمید رعایا توانسته یک بلاگر حرفه‌ای خودرو باشد. او تمامی نکاتی را که به ماشین مربوط می‌شود، با تولید محتوای جذاب در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

پیج حمید رعایا در اینستاگرامپیج حمید رعایا در اینستاگرام

۲. سفر

اگر اهل سفر یا تور‌لیدر هستید، با ایجاد محتواهای زیبا، می‌توانید بلاگر سفر شوید. شما می‌توانید با به اشتراک‌گذاشتن سفرهای خود و برخی از ترفندها و نکات مفید مربوط به سفر، درآمد خوبی کسب کنید. هزینه‌ای که شامل این ایده می‌شود، به سفرهای شما بستگی دارد؛ برای مثال، هزینهٔ خرید بلیط، رزرو هتل و خوراک.

چالشی که پیش رو دارید، داشتن فن‌ِ بیان قوی و ارائهٔ‌ نکات کاربردی و درست است، برای مثال، مسیر دسترسی به یک روستا را به‌درستی منتقل کنید. برای این موضوع، صفحهٔ خانم پریسا جوان‌خواه را آوردیم. او نکات کاربردی برای سفر را به اشتراک می‌گذارد و مکان‌های دیدنی ایران را در پیج خود معرفی می‌کند.

پیج پریسا جوان خواه در اینستاگرامپیج پریسا جوان خواه در اینستاگرام

۳. زندگی روزمره

شما می‌توانید دربارهٔ زندگی روزانهٔ خود در اینستاگرام بنویسید و محتوای خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارید. اگر زندگی پر‌هیجانی دارید، به‌راحتی می‌توانید بلاگری زندگی روزمره را شروع کنید. برای مثال، می‌توانید اتفاق‌های روز خود را به‌شکل داستان بازگو کنید؛ مردم عاشق شنیدن داستان‌های زندگی دیگران هستند.

هزینهٔ این ایده برای پیج اینستاگرام شامل تبلیغاتی است که برای دیده‌شدن باید انجام دهید. تنها مسئله‌ای که باید توجه کنید، خلاقیت در تولید محتوا و فن‌ِ بیان شیرین و خوب است. خانم عاطفه با اشتراک‌گذاری اتفاقات روزمره‌ٔ خود که شامل کمک به خیریه‌ها هم می‌شود، نمونهٔ یک پیج موفق است. مخاطبان زیادی که او را دنبال می‌کنند، حاکی از آن است که کار خود را به‌خوبی انجام داده است.

بلاگری در زمینه زندگی روزمرهبلاگری در زمینه زندگی روزمره

۴. کافه و رستوران

این ایده برای افرادی است که بیشتر وقت خود را در کافه و رستوران‌های شهر می‌گذرانند. برای مثال، شما می‌توانید تجربهٔ خوبِ خوردن غذای خاص در یک رستوران ایتالیایی را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته؛ در واقع، برای آن رستوران تبلیغ کنید و در ازای آن درآمدی داشته باشید.

مسئلهٔ اصلی، صداقت شما با مخاطبان است که در نهایت، به اعتماد بیشتر و جذب دنبال‌کننده منجر می‌شود. برای شروع، باید مقداری هزینه کنید و به کافه و رستوران‌های مختلف بروید تا بیشتر بین افراد شناخته شوید. مثال موفق در این زمینه، آقای امیر جابری است. او ابتدا، با کافه و رستوران‌های تهران شروع کرده و رفته‌رفته توانست این فعالیت را به خارج از مرز‌ ایران نیز ببرد.

پیج امیر جابری در اینستاگرامپیج امیر جابری در اینستاگرام

۵. فشن

افرادی که طراح لباس یا اهل مد هستند و همیشه از آخرین اخبارهای دنیای مد اطلاع دارند، می‌توانند از این ایده پیج بلاگری استفاده کنند. برای مثال، شما می‌توانید استایل‌های متناسب با هر فصل را تهیه‌ کرده و به مخاطبان معرفی کنید.

فروشگاه‌هایی که مخاطبان می‌توانند لباس‌ها را از آن‌ها تهیه کنند، معرفی کنید و در ازای تبلیغ درآمد داشته باشید. ابتدا، باید هزینه‌هایی برای خرید انواع لباس‌ها و اکسسوری صرف کنید تا زمانی که خود فروشگاه‌ها برای تبلیغ به سراغ شما بیایند.

تنها مسئلهٔ اصلی این است که مطابق مد باشید و استایل‌هایی را پیشنهاد کنید که برای اکثر افراد مناسب باشد. خانم یاسمین بلاگری است که توانسته علاوه بر ارائهٔ‌ ایده‌های مناسب برای استایل هر فصل، درآمد خوبی هم در این زمینه داشته باشد.

پیج یاسیمینا در اینستاگرامپیج یاسیمینا در اینستاگرام

۶. طنز و سرگرمی

این ایده مخصوص افرادی است که شوخ‌طبعی بالا و فن‌ِ بیان قوی دارند؛ برای شروع، به هزینهٔ خاصی نیاز ندارید و تنها باید خلاقیت داشته باشید تا کلیپ‌های جالب و خنده‌دار منتشر کنید. چالش مهم این است که باید ارتباط خوبی با مردم برقرار کنید تا دنبال‌کنندهٔ بیشتری داشته باشید.

خانم سرنا امینی توانسته با ایجاد شخصیت‌های جالب و انجام گریم‌های متفاوت، کلیپ‌های خنده‌داری تولید کند و بیش از ۸/۵ میلیون دنبال‌کننده را به دست بیاورد؛ فوق‌العاده نیست؟

پیج سرنا امینی در اینستاگرامپیج سرنا امینی در اینستاگرام

۷. هتل

اگر زیاد به سفر می‌روید، می‌توانید هتل‌ها یا حتی اقامتگاه‌هایی که تجربهٔ بودن در آن‌ها را داشته‌اید، بررسی کرده و با مخاطبان به اشتراک بگذارید. برای مثال، اقامتگاهی در شهر شیراز را معرفی کنید که اقامت در آن هزینهٔ زیادی نمی‌خواهد و امکانات خوبی در اختیار افراد قرار می‌دهد.

همان طور که گفتیم اگر اهل سفر باشید، بیشترِ هزینهٔ شما به خرید بلیط، رزرو هتل و خوردن غذا مربوط می‌شود؛ اما مسئلهٔ مهمی که این ایده برای پیج اینستاگرام دارد این است که باید هتل‌هایی را معرفی کنید که دسترسی خوب به جاهای دیدنی، فرودگاه یا مرکز شهر دارند.

در این زمینه، پیج «سفر میریم» را معرفی کرده‌ایم؛ دو دوست که عاشق سفر هستند، اقامتگاه‌های تاریخی و زیبا را به مخاطبان معرفی می‌کنند.

پیج سفر میریمپیج سفر میریم

۸. کتاب

بلاگری در حوزهٔ کتاب برای افرادی مناسب است که اهل خواندن کتاب باشند. می‌توانید موضوعات خاصی مانند کتاب‌های روانشناسی یا رمان‌های جذاب خارجی را درنظر بگیرید و تجربهٔ خواندن آن‌ها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

برای شروع، از کتاب‌هایی که در کتابخانه خود دارید شروع کنید و کم‌کم، با خرید کتاب‌های جدید پیش بروید؛ چالشی که باید به آن اهمیت دهید، این است که مخاطبان را به خواندن کتاب‌های زرد تشویق نکنید. خانم شبنم با علاقهٔ زیادی که به کتاب و کتاب‌خوانی داشته است، فعالیت خود را از سال ۱۴۰۰ شروع کرده و توانسته در کمتر از ۱ سال، ۱۰۰۰۰ مخاطب را با خود همراه کند.

نمونه پیج بلاگری در حوزه کتابنمونه پیج بلاگری در حوزه کتاب

۹. نقد فیلم و سریال

افرادی که اهل دیدن فیلم و سریال‌های زیادی هستند، این ایده برای پیج اینستاگرام آن‌ها مفید است؛ می‌توانید ژانرهای خاصی را نقد کنید یا همهٔ آن‌ها را پوشش دهید. این شیوه از بلاگری هزینهٔ خاصی ندارد؛ اما برای شروع، بهتر است فیلم‌هایی را انتخاب کنید که مخاطبان بیشتری دارد.

نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که به‌روزترین فیلم‌ها و سریال‌ها را دیده باشید و بتوانید آن‌ها را به‌خوبی نقد و بررسی کنید. پیج «بهنام فیلم» به تحلیل فیلم و سریال‌های روز دنیا پرداخته و توانسته حدود ۱۰۰ هزار مخاطب را جذب کند.

پیج بهنام فیلمپیج بهنام فیلم

۱۰. محصولات دیجیتال

روزبه‌روز، محصولات دیجیتال زیادی مانند گوشی‌های هوشمند، هدفون‌ها و ساعت‌های هوشمند وارد بازار می‌شوند و انتخاب و خرید برای اکثر مخاطبان سخت است. اگر به لوازم دیجیتال علاقه دارید و اخبار مربوط به آن‌ها را پیگیری می‌کنید، این ایده برای شما مناسب است.

هزینه‌ای که این کار برایتان دارد این است که هر وسیله‌ای را که می‌خواهید بررسی کنید، باید خریداری کنید. برای کمترشدن هزینه‌ها، می‌توانید فروشگاهی را پیدا کنید که کالا را برای بررسی به‌صورت امانی در اختیارتان قرار دهد.

چالش پیش روی شما به‌روزبودن است و باید محصولاتی را نقد کنید که بیشتر مورد توجه مردم هستند. برای این موضوع، صفحهٔ آقای مهدی شجاری را آورده‌ایم که یکی از بلاگرهای موفق و شناخته‌شده در این زمینه است. ایشان با فن‌ِ بیان قوی و تولید محتوای اثربخش، اکثر محصولات دیجیتال را بسیار دقیق بررسی می‌کند.

پیج موبونیوزپیج موبونیوز

۱۱. آرایشی

این ایده برای پیج اینستاگرام، مناسب خانم‌هایی است که در خودآرایی حرفه‌ای هستند. علاوه بر نقد محصولات آرایشی مختلف از برندهای گوناگون، می‌توانید سبک‌های خاصی مانند میک‌آپ مناسب محل کار یا میک‌آپ مخصوص تولد را به مخاطبان آموزش دهید. تنها موردی که باید به آن توجه کنید، این است که مطابق با ترندهای هر فصل پیش بروید و محصولاتی از برندهای باکیفیت را معرفی کنید.

هزینه‌ای که برای شروع نیاز دارید بسته به انتخاب محصولات آرایشی و بهداشتی، متفاوت است. برای مثال، «صدف بیوتی» یک بلاگر موفق در زمینهٔ آرایشی است که علاوه بر نقد محصولات، انواع میک‌آپ‌های کاربردی را آموزش می‌دهد.

پیج صدف بیوتیپیج صدف بیوتی

تا اینجای مقاله، با ۴۹ ایدهٔ ناب برای پیج اینستاگرام آشنا شدید؛ ولی صدها ایدهٔ دیگر هم برای فعالیت در اینستاگرام وجود دارد. آیا می‌خواهید بدانید ویژگی‌های یک ایدهٔ خوب چیست؟ بخش بعدی را از دست ندهید!

ویژگی‌های بهترین موضوع برای پیج اینستاگرام

شاید موضوع‌های زیادی برای شروع یک کسب‌وکار در ذهنتان وجود داشته باشد؛ اما هر یک از آن‌ها قابل‌اجرا نیستند. بهتر بگوییم، هر ایده‌ای ارزش اجرا‌یی‌شدن ندارد و برخی از آن‌ها چیزی جز هزینهٔ اضافی روی دستتان نمی‌گذارند؛ بنابراین می‌توانید به کمک معیارهایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، ایده برای پیج اینستاگرام خود را ارزیابی کنید و سپس بهترین گزینه را برای شروع کسب‌وکارتان انتخاب کنید. بیایید ببینیم چه‌ ایده‌ای، یک ایدهٔ پول‌ساز است!

مخاطب‌پسند باشد

پس از شروع کار، اولین چالشی که با آن روبرو می‌شوید، جذب مخاطب است؛ بهتر است موضوعی را انتخاب کنید که بیشتر مردم آن را می‌پسندند. با شناخت مخاطب هدف خود، می‌توانید ایده موضوع پیج اینستاگرام خود را راحت‌تر انتخاب کنید.

برای مثال، طیف وسیعی از خانم‌ها طرفدار محصولات آرایشی هستند؛ بنابراین می‌توانید با کمی خلاقیت، محتوایی جذاب و خارق‌العاده را در اینستاگرام منتشر کنید و مخاطبان زیادی را جذب کنید. کافی است بدانید مخاطبِ هدف شما به چه محصول و سبکی از آرایش علاقه دارد!

هزینه اولیه زیادی نخواهد

هر فردی بودجهٔ مشخص‌شده‌ای را برای شروع کسب‌وکار خود در نظر دارد. اگر ایده‌های شما بیش از اندازه پول بخواهند، ممکن است نتوانید پیشرفت خوبی در آن کار داشته باشید؛ به جیب خودتان نگاه کنید!

علاوه بر آن، شما باید بوجهٔ خود را بین مسائل مالی پیش رو تقسیم کنید تا به درآمد مورد‌نظر برسید. با تحقیق زیاد دربارهٔ کسب‌و‌کار مورد‌نظر خود، می‌توانید از بروز مشکلات مالی در آینده جلوگیری کنید.

چالش‌های زیادی نداشته باشد

وجود موانعِ زیاد بر سر راهتان، ممکن است شما را دلسرد کند و از تلاش برای درآمدزایی و فعالیت خسته شوید. موضوع یا ایده برای پیج اینستاگرام، باید مشکلات کمی برای شما داشته باشد تا بیشتر تمرکز خود را روی جذب مشتری بیشتر بگذارید. هر فرد می‌تواند نسبت به زندگی خود، مسیری را انتخاب کند که کمتر مشکل را برای او به وجود آورد. به عبارتی، بهترین موضوع برای پیج اینستاگرام، موضوعی است که با شرایط شما هم‌خوانی دارد.

ایدهٔ خودتان را ارزیابی کردید؟ آیا می‌توانید آن را اجرا کنید؟ اگر پاسختان مثبت است، بخش بعدی را بخوانید تا ببینید باید چه کارهایی را پس از انتخاب موضوع پیج انجام دهید.

اقدامات پس از پیدا‌ کردن موضوع برای پیج اینستاگرام

اینستاگرام همچنان به ارائهٔ ویژگی‌های جدید برای پیج‌های کاری ادامه می‌دهد. شاید زمانی بهتر از اکنون وجود نداشته باشد تا حضوری پررنگی در اینستاگرام داشته باشید. پس از انتخاب ایده برای پیج اینستاگرام خود، اقداماتی وجود دارد که باید انجام دهید. مهم‌ترین نکاتی که باید برای شروع کار در این پلتفرم رعایت کنید، عبارتند از:

  • یک اکانت تجاری در اینستاگرام ایجاد کنید
    برای کسب‌وکارتان یک نام مناسب انتخاب کنید، سپس متنی جذاب که نشان‌دهندهٔ کسب‌و‌کار شما است را در بیو قرار دهید. اگر وب‌سایتی هم برای کار خود دارید، می‌توانید آدرس آن را در بیو قرار دهید؛
  • عکس باکیفیت انتخاب کنید
    یک لوگوی مناسب با موضوع پیج انتخاب کنید. اینستاگرام شبکهٔ اجتماعی برای اشتراک‌گذاری عکس است؛ بنابراین اشتراک‌گذاری محتوای بصری جذاب با استفاده از قابلیت‌های مختلف این برنامه ضروری است؛
  • با فالوورهای خود در تعامل باشید
    با گذاشتن مسابقه، مخاطبان را ترغیب کنید تا پست‌های شما را لایک کنند، نظر بگذارند و از دوستانشان بخواهند صفحهٔ شما را دنبال کنند؛ همچنین با تولید محتوای منحصربه‌فرد و هوشمندانه مانند محتوای آموزشی یا پشت‌صحنهٔ کسب‌وکار، می‌توانید تعامل مخاطبان با پیج خود را بالا ببرید؛
  • تبلیغات کنید
    با در نظر گرفتن بودجه‌ای مشخص، از پیج‌های دیگر بخواهید تا کسب‌وکار شما را تبلیغ کنند. تبلیغات هوشمندانه در پیج‌های مرتبط با کسب‌کارتان، می‌تواند به بیشتر دیده‌شدن پیج شما کمک کند. شما می‌توانید از «جریان» (یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت) نه‌تنها برای کسب درآمد، بلکه برای اجرای کمپین‌های تبلیغات اینستاگرامی هم بهره ببرید.
    کافی است بعد از انتخاب ایده و جذب حداقل ۵۰۰ فالوور، در این پلتفرم ثبت‌نام کنید و تبلیغات خود را به آن‌ها بسپارید. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با تبلیغات اینستاگرامی، مقالهٔ «راهنمای تبلیغات گسترده اینستاگرامی (بهترین شیوه اجرا و هزینه آن)» را مطالعه کنید.

جمع‌بندی

صرف‌نظر از اهداف شما، اینستاگرام ابزار قدرتمندی است که می‌تواند شما را در معرض دید میلیون‌ها مشتری بالقوه قرار دهد. در این مقاله، ایده‌های کاربردی را همراه با هزینه‌ها و چالش‌های هر کدام از آن‌ها به شما معرفی کردیم؛ همچنین به شما نشان دادیم که هر ایده‌ای باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. در نهایت، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه موضوعی را برای راه‌اندازی کسب‌وکار انتخاب کنید. در بخش نظرات، به ما بگویید که کدام‌یک از این ایده‌ها برای شما مناسب است و چرا آن را انتخاب کرده‌اید.

منابع:

Nerdwallet | hootsuite | Cannibals | businessnewsdaily

5/5 – (6 امتیاز) تحریریه یکتانت برچسب ها: شبکه‌های اجتماعی

نظرات کاربران2 نظر

  1. سیاوش رهبر گفت:

    این آقای توی تصویر چقدر محشرن 🙂

    پاسخ

    1. روژان خانی‌پور گفت:

      بله ایشون افتخار دادن توی عکس‌های بلاگ ما حضور داشته باشن 🙂

      پاسخ

ارسال نظر کنسل کردن پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام و نام خانوادگی* ایمیل* متن نظر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید