به عنوان بازاریاب می‌توانید با رهبری شرکت تعامل داشته باشید و در مورد اینکه چه کاری می‌توان برای کاهش هزینه‌ها انجام داد و در حالت ایده‌آل، چگونه می‌توان هزینه‌های بازاریابی را بدون تأثیر منفی بر سلامت بلندمدت کسب و کار کاهش داد، فکر کنید. یکی از مهمترین جنبه های اداره یک کسب و کار موفق، نیاز به بازاریابی مستمر است. بدون بازاریابی مستمر و موثر، هیچ کس وجود شما را متوجه نخواهد شد.

اما، بازاریابی صرفاً به خاطر بازاریابی نیز فایده ای نخواهد داشت. شما باید این کار را به طور موثر انجام دهید. تلاش‌های بازاریابی شما باید تعادلی بین انجام هزینه‌های کافی ایجاد کند و در عین حال پول نقد مورد نیاز خود را فدای سایر نیازها نکنید. در زیر ۱۲ استراتژی برای کاهش هزینه های بازاریابی و در عین حال تلاش برای به حداقل رساندن آسیب طولانی مدت به کسب و کار شما آورده شده است. در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری، باید هزینه جذب مشتری خود را کاهش دهید و روش‌های موثری با هزینه صفر یا کم هزینه برای بازاریابی پیدا کنید که کسب و کار شما را ادامه دهد.

۱.با انجام بازبینی یا ممیزی بازاریابی شروع کنید

ممکن است غیرقابل درک به نظر برسد، اما اگر به دنبال کسب و کار خود هستید و هزینه ها را کاهش می دهید، باید بدانید که چه چیزی را می توانید کاهش دهید که بعداً تأثیری بر کسب و کار شما نخواهد داشت. مرور بازاریابی خود در حال حاضر می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید چه چیزی را می توان کاهش داد و چه چیزی را نمی توان. قبل از انجام هر کار دیگری، باید با تکمیل یک بررسی کامل بازاریابی شروع کنید .

۲. فعلاً همه رویدادهای حضوری را لغو کنید و ویدیو را جایگزین کنید

این فهرست شامل جلسات سخنرانی، سمینارها، نمایشگاه‌های کسب و کار، کنفرانس‌ها و حتی بازدید از مشتریان و تماس‌ها یا جلسات فروش حضوری است. در این مرحله هیچ کس به خاطر انجام این کار شما را سرزنش نمی کند. این یکی از سریع ترین راه ها برای کاهش هزینه های بازاریابی است. زمان و منابع ذخیره شده از لغو این رویدادها را می توان پس داد یا مجدداً مستقر کرد.

۳. ابتدا مراقب مشتریان فعلی خود باشید

مطمئن شوید که از مشتریان فعلی شما مراقبت می شود. با آنها تماس بگیرید و به آنها اطلاع دهید که هنوز برای پشتیبانی از راه دور در دسترس هستید. شخصی سازی کنید. همه ما ایمیل هایی از شرکت ها دریافت کرده ایم که در مورد نحوه واکنش آنها به بحران صحبت می کنند. در حالی که این هنوز به یک هدف عمل می کند، مشتریان شما لیاقت بیشتری دارند. با آنها تماس تلفنی برقرار کنید، یک پیام ویدیویی برای آنها ارسال کنید، یا وارد یک چت آنلاین یا کنفرانس ویدیویی شوید.

۴. تعداد کمپین های بازاریابی فعال و کانال هایی که در حال اجرا هستید را کاهش دهید

از موقعیتی که باید نگه دارید در مقابل آنچه باید برش دهید شروع کنید. از قطع تاکتیک های بازاریابی غیرعملی نترسید. بازاریابی را متوقف نکنید، اما روی یک تا دو چیز تمرکز کنید که بیشترین بازده را برای کمترین هزینه ارائه می‌دهد و تا آنجا که می‌توانید زمان و هزینه بیشتری را به آن‌ها اختصاص دهید.

همچنین بخوانید: نظریه‌ی ویژگی‌های شخصیتی رهبری گوردون آلپورت

با استفاده از قابل پیش بینی ترین بازاریابی خود که بازدهی ثابتی را ارائه می دهد، آستانه ای تعیین کنید. همه فعالیت ها را در مقابل این اندازه گیری کنید. هر چیزی که نسبت به این معیار عملکرد ضعیفی دارد باید حذف شود. این می تواند سهم زیادی در کاهش هزینه های بازاریابی داشته باشد.

۵. محتوای قدیمی تر را تغییر کاربری دهید

یک راه نسبتا آسان برای کاهش هزینه های بازاریابی، کاهش هزینه ها و تلاش های صرف شده برای تولید محتوای جدید است. اکثر کسب و کارها دارای کتابخانه ای از محتوایی هستند که تولید کرده اند. در کوتاه مدت، می‌توانید هزینه‌های طراحی و تولید را صرفاً با برداشتن محتوای قدیمی‌تر و به‌روزرسانی آن کاهش دهید.

۶. به دنبال جایگزین های رایگان یا کم هزینه برای ابزارهای بازاریابی و اشتراک باشید

به دنبال فرصت هایی برای جایگزینی اشتراک های گران قیمت با جایگزین های کم هزینه یا بدون هزینه باشید . به عنوان مثال، اکنون زمان خوبی است که در مورد اشتراک خود در پلتفرم های گران قیمت مانند Hootsuite و HubSpot تجدید نظر کنید . اینها پلتفرم های عالی هستند، اما موارد دیگری نیز وجود دارند که با کسری از هزینه، عملکرد مشابهی را ارائه می دهند.

۷. بر بازاریابی ارجاعی تمرکز کنید

بازاریابی ارجاعی زمان بر است، اما می توان با هزینه های نسبتاً پایینی انجام داد. اکنون زمان آن است که برنامه های مراکز نفوذ یا بازاریابی ارجاعی خود را به روز کنید . اطمینان حاصل کنید که منابع ارجاع خود را در CRM خود دارید، همراه با یک برنامه روشن برای اینکه چگونه به ایجاد روابط با آنها ادامه دهید.

مانند مشتریان خود، مطمئن شوید که شخصاً با هر یک از منابع ارجاع خود تماس گرفته اید. با آنها تماس بگیرید یا حتی بهتر است یک کنفرانس ویدئویی داشته باشید. از آنها بپرسید که از نظر شخصی و حرفه ای چگونه هستند. از وضعیت مشتریانشان بپرسید و چگونه به مشتریان خود کمک می کنند. به دنبال راه هایی برای افزودن ارزش باشید.

برگزاری وبینارهای مشترک با شرکای ارجاع خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، حسابداران، بانکداران و وکلا ممکن است تصمیم بگیرند که به طور مشترک یک وبینار در مورد وضعیت اقتصاد برگزار کنند. هر طرف محتوا و تخصص خاصی را ارائه می دهد و از مشتریان و مخاطبین خود دعوت می کند. این کار را مداوم، به صورت هفتگی، دو هفته‌ای یا ماهانه در کوتاه مدت در نظر بگیرید.

۸. آژانس بازاریابی و روابط فروشنده خود را تجدید نظر کنید

تامین کنندگان بازاریابی شما باید نسبت به وضعیت اقتصاد حساس باشند. به هر فروشنده اطلاع دهید که در حال انجام یک بررسی شریک هستید و پیشاپیش به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه های بازاریابی هستید. یا قراردادها را قطع کنید یا در مورد تخفیف ها مذاکره کنید. از طرف دیگر، ترتیبات کسری را در نظر بگیرید که به موجب آن شما برای استفاده جزئی از یک منبع به جای داشتن بدنه اختصاصی هزینه پرداخت می کنید.

همچنین بخوانید: منظور از بیانیه رسالت شرکت چیست؟

فهرستی از فروشندگان را برای هر مورد هزینه تکرارشونده یا اشتراک تهیه کنید. شخص تماس، عنوان و تلفن و ایمیل او را شناسایی کنید.یک ایمیل بفرستید یا یک پست صوتی بگذارید که نشان می دهد با آنها به منظور بررسی هزینه های خود با توجه به تغییرات اقتصادی اخیر با آنها تماس خواهید گرفت. زمانی را برای صحبت با آنها در نظر بگیرید. در مورد وضعیت بحث کنید و از آنها حمایت بخواهید.

۹. به این فکر کنید که چه کارکردهایی را می توانید برای کاهش هزینه های بازاریابی برون سپاری کنید

این می تواند یک مکالمه سخت باشد، اما اکنون زمان آن است که منابع داخلی تیم و ساختار سازمانی خود را ارزیابی کنید. هزینه های پرسنل یا افراد به طور کلی بالاترین یا دومین هزینه در بیشتر بخش های بازاریابی است. بهتر است به جای اینکه منتظر بمانید و به شما گفته شود که بدون کمک شما تعداد کارمندان از بودجه شما حذف شده است، از این موضوع جلوتر بروید و فرصت ها را شناسایی کنید.

اگر می‌توانید با کاهش تعداد کار داخلی هزینه‌ها را کاهش دهید، گزینه‌هایی را نیز برای برون‌سپاری آن به ارائه‌دهندگان کم‌هزینه، از جمله فریلنسرها و کارگران راه دور در نظر بگیرید. برخی از حوزه‌های بازاریابی که کاهش یا برون‌سپاری آن‌ها آسان‌تر است:

  • بازاریابی دیجیتال
  • نگهداری وب سایت
  • تولید محتوا
  • طراحی گرافیکی
  • نوشتن
  • مدیریت رویداد
  • مدیریت کمپین

۱۰. هزینه تبلیغات را بررسی کنید

به هر حال هزینه های تبلیغاتی باید به طور منظم از نظر عملکرد بررسی شود، با این حال اکنون زمان آن است که کاملاً از کمپین های تبلیغاتی و خریدهای رسانه ای خود انتقاد کنید. اگر کمپین های تبلیغاتی، کلمات کلیدی، تبلیغات و صفحات فرود دارید که کارایی ندارند، اکنون زمان آن است که به آن ها پایان دهید. تبلیغات را می توان به سرعت دوباره شروع کرد، بنابراین این یک پیشنهاد کم خطر است.

تبلیغات خلاقانه، همچنین لحن و پیام تبلیغات خود را در نظر بگیرید. در این زمان مهم است که نسبت به وضعیت بحرانی که بسیاری با آن روبرو هستند ناشنوا نباشیم. اکنون زمان آن نیست که سعی کنیم خنده دار باشیم. حتی بدتر از آن، به نظر نمی رسد که از این موقعیت سوء استفاده می کنید. در حالی که همیشه ایده خوبی است، اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است که مطمئن شوید پیام شما با موقعیتی که مخاطبان شما در آن قرار دارند همدلی می کند.

۱۱. به دنبال راه هایی برای تبلیغ برند خود بدون تبلیغات، بازاریابی و حمایت های مالی گران قیمت باشید

کاهش هزینه برند به این معنی نیست که باید فعالیت های برند را به طور کامل حذف کنید. شما می توانید هزینه های بازاریابی را کاهش دهید و همچنان برای حفظ برند خود سرمایه گذاری کنید. برای حفظ برند خود باید زمان و تلاش خود را صرف کنید. دشوار خواهد بود، اما می توان آن را انجام داد.

مردم و کسب و کارها در سرمایه گذاری پول خود بسیار محتاط تر خواهند بود و قبل از انتخاب محل خرج کردن آن، تحقیقات بیشتری انجام خواهند داد. آنها نه تنها به شرکت و محصولات و خدمات شما بلکه به شما نیز نگاه خواهند کرد. آیا شما فردی هستید که بتوانند به آن اعتماد کنند؟ اگر برند تجاری و شخصی شما حرفه ای، اقتدار، اعتبار و اعتماد را منتقل نکند، به سراغ شخص دیگری می روند. اکنون برای ارتقای حضور آنلاین خود وقت بگذارید. اطمینان حاصل کنید که حضور آنلاین شما همان چیزی است که می خواهید باشد. نحوه نمایش خود را در موارد زیر در نظر بگیرید:

  • در جستجوهای گوگل و بینگ
  • وبسایت شما
  • فهرست‌های Google My Business و Bing For Business
  • فهرست شما در فهرست های دیگر
  • لیست های شخصی و شرکتی شما در رسانه های اجتماعی – فیس بوک، لینکدین، اینستاگرام، توییتر
  • نظرات مشتریان آنلاین
  • گروه ها و انجمن های آنلاین

۱۲. کارکنان خود را استخدام کنید و آنها را به مشارکت تشویق کنید

صرف نظر از تولید محتوا، تبلیغ شرکت به صورت آنلاین، یا برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و منابع ارجاع از طریق ایمیل، تلفن یا جلسات ویدیویی آنلاین، استفاده از کارکنان حرفه‌ای و پشتیبانی برای تکمیل فعالیت‌های بازاریابی می‌تواند به شما در انجام کارهای بیشتر کمک کند.

هرچه اعضای تیم بیشتری را درگیر کنید، اهرم بیشتری می توانید ایجاد کنید. چه به اشتراک گذاری پست های رسانه های اجتماعی شرکت در فیدهای آنها یا شرکت در بحث های آنلاین، کارکنان شما می توانند یک راه عالی و کم هزینه برای تقویت فعالیت های آنلاین شما با هزینه کم یا بدون هزینه باشند. بسته به شرکت شما، ممکن است لازم باشد سیاست های استفاده از رسانه های اجتماعی خود را مجدداً مرور کنید. شما باید مطمئن شوید که کارکنان حرفه ای هستند و با برند شرکت شما سازگار هستند.

جمع بندی

فرصت های بالا فقط شروع است. با ارزیابی بازاریابی خود شروع کنید، اطمینان حاصل کنید که با استراتژی شما مطابقت دارد، هر چیزی را که کارایی ندارد کاهش دهید، و به دنبال راه های کم هزینه یا بدون هزینه برای بازاریابی شرکت خود باشید. کسب و کار شما می تواند زنده بماند حتی اگر هزینه های بازاریابی را کاهش دهید. به همین دلیل است که همیشه بهتر است فعال باشید و از بودجه بازاریابی و تبلیغات خود نهایت استفاده را ببرید و به سلامت کلی شرکت خود در آینده نزدیک و بلندمدت فکر کنید.

اگر چیزی وجود داشته باشد که بودجه‌های فشرده‌تر انجام می‌دهند، آن‌ها باعث می‌شوند به گونه‌ای به کسب ‌و کارتان نگاه کنید که قبلاً هرگز نداشته‌اید. از این به نفع خود استفاده کنید، نه تنها به دنبال کارایی بودجه، بلکه به کارآیی های عملیاتی نیز باشید. ممکن است از آنچه پیدا کرده اید شگفت زده شوید و به طور بالقوه متوجه خواهید شد که در میان مدت و بلندمدت، کسب و کار شما قوی تر از قبل خواهد شد.

انتهای مطلب/ منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید