گردشگری به دادِ تایلند رسید

مقام‌های تایلند اعلام کردند که بازگشت گردشگران بین‌المللی به احیای اقتصاد این کشور کمک کرده است.

به نقل از  مقام‌های تایلند اعلام کردند: بازگشت گردشگران بین‌المللی به این کشور در سه ماه سوم سال جاری میلادی به کنترل تورم بالای تایلند کمک کرده است.

تایلند دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوبی محسوب می‌شود که در دوران همه‌گیری کرونا با رکود اقتصادی قابل توجهی مواجه شد، اما بازگشایی مرزهای این کشور در سال جاری میلادی وضعیت اقتصادی را بهبود بخشیده است.

«شورای ملی اقتصاد و توسعه اجتماعی تایلند» (NESDC) در فاصله ماه جولای تا سپتامبر ۴.۵ درصد افزایش سالانه در تولیدات ناخالص داخلی را گزارش کرده است که طبق آن، رشد کلی امسال به ۳.۲ درصد می‌رسد. با وجود این ارقام، پیش‌بینی می‌شود این آمار در سال ۲۰۲۳ به ۳.۴ درصد برسد.

مقام‌های تایلند انتظار دارند درآمد حاصل از صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۲ به حدود ۱۵.۸ میلیارد دلار برسد؛ چراکه از زمان بازگشایی مرزها در اوایل سال ۱۰.۲ میلیون نفر از این کشور بازدید کرده‌اند. البته آمار بازدیدکنندگان سالانه از تایلند در شرایط پیش از همه‌گیری کرونا تا حدود ۴۰ میلیون نفر می‌رسید.

رونق گردشگری پزشکی با کاهش هزینه ویزا

ایسنا/خراسان رضوی تایلند صدور ویزاهای یک ساله برای افرادی که به دنبال درمان پزشکی هستند را آغاز کرد زیرا این کشور آسیای جنوب‌ شرقی خود را به عنوان یک مرکز جهانی گردشگری مراقبت‌های بهداشتی در دوران پس از همه‌گیری معرفی می‌کند.

به نقل از بلومبرگ، تیپانان سیریچانا، معاون سخنگوی دولت تایلند در بیانیه‌ای گفت: کابینه روز سه‌شنبه (۱۵ نوامبر) پیشنهادی را برای کاهش هزینه این گونه ویزاها از ۶۰۰۰ بات سال گذشته به ۵۰۰۰ بات (۱۹۲.۷۲ دلار سنگاپور) تصویب کرد.

وی افزود که مجوزهای جدید از اول ژانویه صادر می‌شود.

تیپانان می‌گوید: ویزای پزشکی به بیماران خارجی اجازه می‌دهد تا به داخل و خارج از تایلند تردد کنند و به آنها اجازه اقامت حداکثر ۹۰ روز را می‌دهد.

وی گفت که متقاضیان باید شواهدی مبنی بر وقت بیمارستان، بیمه درمانی و مدرکی مبنی بر تامین مالی کافی برای درمان‌هایی با حداقل پوشش ۸۰۰ هزار بات را ارائه دهند.

بانک تایلند این هفته اعلام کرد که دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوب شرقی جهش در صنعت گردشگری برای تقویت رشد در سال آینده را پیش‌بینی کرده است و پس از اینکه دولت اکثر محدودیت‌های سفر و مشاغل را پس از کاهش شیوع کووید لغو کرد، این کشور شاهد بهبودی بهتر از حد انتظار در ورودی‌های بین‌المللی بوده است.

تیپانان تاکید کرد که ویزای پزشکی محدود به بیمارانی خواهد بود که بیش از ۹۰ روز نیاز به درمان دارند و بیمارستان‌ها باید برنامه درمانی و هزینه‌های مشخصی را برای متقاضیان ترسیم کنند.

متقاضیان تنها در صورت ارائه گواهی پزشکی می‌توانند درخواست تمدید بیش از یک سال را داشته باشند.

وی گفت که درمان بیماری‌های قلبی‌وعروقی، سرطان، پیوند اعضا، ضد پیری و جراحی زیبایی می‌تواند واجد شرایط دریافت ویزاهای جدید باشد.

منبع:ایسنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید