از دیدگاه خریدار، مشتریان تمایل بیشتری به خرید از شخصی دارند که ممکن است به آنها اعتماد کنند، با او ارتباط داشته باشند یا بت کنند. به همین دلیل است که تاییدیه سلبریتی ها بسیار موثر است. سلبریتی ها اغلب می توانند خریدار را متقاعد کنند که روی «خرید» کلیک کند، در حالی که در غیر این صورت ممکن است تردید داشته باشند. علاوه بر این، تأییدیه سلبریتی ها می تواند بسیار سودآور باشد. یک مطالعه اخیر نشان داد که تأیید سلبریتی ها می تواند فروش یک شرکت را در مقایسه با رقبا به طور متوسط ۴٪ افزایش دهد.

اما، اگرچه این یک راه عالی برای رشد کسب و کار شما است، اما می تواند گران و در برخی موارد خطرناک باشد. این شکست‌ها به‌ویژه برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر و استارت‌آپ‌ها سخت است. پس چگونه می‌توانید محصول خود را در اختیار یک سلبریتی قرار دهید در حالی که برند بزرگی نیستید ؟

تایید سلبریتی ها
تأیید سلبریتی ها یک استراتژی بازاریابی است که برای مشاغل در هر اندازه طراحی شده است تا از یک سلبریتی ها یا فرد تأثیرگذار به عنوان یک سخنگوی برای کمک به تبلیغ برند، محصول یا خدمات خود استفاده کنند. سلبریتی ها می توانند از شهرت و جایگاه خود برای دریافت محصول یا خدمات در مقابل مخاطبان جدید یا بزرگتر استفاده کنند.

نحوه دریافت تاییدیه سلبریتی ها
تایید سلبریتی ها امروز بسیار متفاوت از گذشته به نظر می رسد. قبل از ظهور پلت‌فرم‌های اجتماعی، از سلبریتی ها لیست A برای حمایت از برندها از طریق تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات چاپی و سایر استراتژی‌های بازاریابی سنتی استفاده می‌شد، به عنوان مثال، کمپین بازاریابی مک‌دونالد جاستین تیمبرلیک در سال ۲۰۰۳ را در نظر بگیرید .

اگرچه سلبریتی ها اغلب می توانستند مخاطبان زیادی را جذب کنند، اما رابطه بین تایید کننده و برند اغلب در بهترین حالت ضعیف بود. امروزه روشی که ما تبلیغ می کنیم بسیار متفاوت است و بیش از هر زمان دیگری بر رابطه بین تایید کننده و مصرف کننده تمرکز می کنیم. تراز هوشمند بین جنیفر آنیستون و آوینو یا راجر فدرر و نایک را در نظر بگیرید. این سلبریتی‌ها به‌طور تصادفی برای این برندها بر اساس محبوبیت انتخاب نشده‌اند. در عوض، سبک زندگی و انتخاب‌های شغلی آن‌ها را به حمایت‌کنندگان بهینه برند تبدیل کرده است.

اما هنگام یافتن تایید کننده مناسب برای برند خود، هیچ استراتژی یکسانی وجود ندارد. چه کسی می خواهید برند شما را تایید کند؟ چقدر باید خرج کنید؟ چه نوع مخاطبی را می خواهید جذب کنید؟ قبل از شروع جستجو، در اینجا چند نکته مفید وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

بودجه خود را مشخص کنید.
تصمیم گیری در مورد اینکه چقدر می خواهید خرج کنید باید قبل از ادامه تاییدیه مشخص شود. هنگامی که یک عدد را تعیین کردید، مهم است که به آن مقدار پایبند باشید.

مخاطبان هدف خود را بشناسید.
قبل از پیدا کردن یک سلبریتی، مشخص کنید که می خواهید تلاش های بازاریابی خود را به سمت چه کسی هدف قرار دهید. این همچنین زمان خوبی برای تحقیق و شناسایی شخصیت های خریدار شما خواهد بود. چه نوع مصرف کنندگانی را می خواهید هدف بگیرید؟ مخاطبان شما کجا بیشتر درگیر هستند؟ آیا می خواهید به یک مخاطب کوچک یا بزرگ برسید؟ قبل از نزدیک شدن به یک اینفلوئنسر، نوع مخاطبی را که می خواهید روی آن تمرکز کنید، در نظر بگیرید.

سلبریتی هایی را پیدا کنید که می توانند به برند شما علاقه نشان دهند.
چه یک ورزشکار درجه یک یا یک فوق ستاره یوتیوب، همه چیز در مورد یافتن نامزد مناسب برای مطابقت با مأموریت برند شما است. ممکن است بدیهی به نظر برسد که انتخاب یک سلبریتی محبوب بیشترین توجه را به خود جلب خواهد کرد و در برخی موارد قطعاً کارساز است.

با این حال، پیدا کردن یک تأثیرگذار که مشتاق ماموریت شما باشد، می تواند اعتبار برند شما را به ارمغان بیاورد. همچنین، اگر ایده ای است که آنها به آن اعتقاد دارند، ارائه ایده به آنها بسیار ساده تر است. به عنوان مثال، مشارکت مایکل فلپس با TalkSpace ، یک پلت فرم درمانی آنلاین را در نظر بگیرید. این ورزشکار المپیکی در گذشته درباره افسردگی و اضطراب صحبت کرده است ، بنابراین رابطه او با برنامه درمانی هم معتبر و هم قدرتمند است.

میکرو اینفلوئنسرها را در نظر بگیرید.
میکرو اینفلوئنسرها (اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی با ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ فالوور) مقرون به صرفه تر از سلبریتی ها هستند و حتی ممکن است در هنگام تبلیغ یک محصول قدرتمندتر باشند. در واقع، بیش از ۸۲ درصد از مصرف‌کنندگان مورد بررسی گفتند که احتمالاً چیزی را خریداری می‌کنند که یک میکرو اینفلوئنسر توصیه می‌کند. در نهایت، میکرو اینفلوئنسرها منابع فوق العاده قابل اعتمادی در صنعت خاص خود هستند. محتوایی که پست می‌کنند معمولاً مرتبط و مستقیم به مخاطبان هدفشان است.

به عنوان مثال، یک میکرو اینفلوئنسر ممکن است یک مربی تناسب اندام آنلاین باشد که نکات مفید تناسب اندام را در اینستاگرام به اشتراک می گذارد. اگر دنبال کننده های اینفلوئنسر را تجزیه و تحلیل کنید، به احتمال زیاد افرادی را خواهید یافت که علاقه مشابهی به سالم ماندن یا ورزش کردن دارند. اگر اینفلوئنسر تصمیم بگیرد یک محصول مرتبط با تناسب اندام را تایید کند، به احتمال زیاد مخاطبان به توصیه او نسبت به سلبریتی هایی که رابطه شخصی کمتری با مخاطبان خود دارند اعتماد خواهند کرد.

به مخاطبان هدف خود فکر کنید و آن را با مخاطبان میکرو اینفلوئنسر مقایسه کنید. هنگام انتخاب میکرو اینفلوئنسرها، باید مطمئن شوید که مخاطبان آنها مشابه مخاطبان هدف برند شما هستند.

تایید سلبریتی ها در رسانه های اجتماعی
اکنون بیش از هر زمان دیگری، تأیید سلبریتی ها به دلیل محبوبیت بازاریابی رسانه های اجتماعی تأثیر بیشتری دارند، که برای برندهای کوچک چیز خوبی است.

چرا؟ به عنوان مثال، رسانه های اجتماعی معمولاً مقرون به صرفه تر از سیستم عامل های سنتی مانند تلویزیون و رادیو هستند. علاوه بر این، اغلب موثرتر از کمپین های بازاریابی سنتی است . رسانه های اجتماعی می توانند رابطه مستقیمی بین برند شما و مصرف کننده ایجاد کنند. بیایید صادق باشیم، چه کسی در رسانه های اجتماعی نیست؟ رسانه های اجتماعی یک فرصت فوق العاده قدرتمند برای کسب و کارهای کوچک برای افزایش شناخت برند و دستیابی به مخاطبان بیشتر است.

همچنین بخوانید: نحوه استفاده از یک سلبریتی برای کمپین ها و رویدادهای خود

البته، تأیید سلبریتی ها اغلب می‌تواند تلاش‌های مخاطره‌آمیز نیز باشد، اجازه دهید در ادامه چند نمونه از تأییدیه‌های بد سلبریتی ها را بررسی کنیم.

تایید سلبریتی ها اشتباه شده است
تایید سلبریتی ها ثابت کرده است که یک استراتژی بازاریابی موثر برای برندها است. اما، با وجود مزایا، تصاویر سلبریتی ها می توانند تغییر کنند و به برند شما آسیب بزنند. به‌عنوان چهره‌های عمومی که دائماً زیر نظر عموم مردم هستند، هر اشتباهی که انجام می‌دهند می‌تواند بر درک مصرف‌کننده از برندهای وابسته به آنها تأثیر منفی بگذارد.

در برخی موارد، نام تجاری نیز ممکن است مقصر باشد. مانند دادن پیام اشتباه در یک تبلیغ. برای اینکه درک بهتری از مفاهیم داشته باشید، در اینجا برخی از تأییدیه های سلبریتی ها وجود دارد که بسیار اشتباه بوده است.

کندال جنر و پپسی
تبلیغ جنجالی پپسی با حضور کندال جنر مدت کوتاهی پس از پخش به دلیل انتقادها لغو شد، زیرا بسیاری این تبلیغ را به دلیل سوء استفاده از جنبش زندگی سیاه‌پوستان مهم است، «ناشنوا» تفسیر کردند . اگرچه این تبلیغ برای تصویر پپسی بد بود، اما از آن زمان توانسته‌اند بازگردند.

اپرا وینفری و مایکروسافت
اپرا برای تبلت سرفیس خود با مایکروسافت معامله کرد و تصمیم گرفت آن را از طریق یک توییت تبلیغ کند. تنها مشکل این بود که توییت او – که به عنوان دستگاه استفاده شده در پیام نشان داده شده است – در یک iPad ساخته شده بود.

کیم کارداشیان و کوئیک تریم
در سال ۲۰۱۲، کارداشیان با QuickTrim همکاری کرد و ادعا کرد که این محصول رژیمی مسئول کمک به کاهش وزن او بوده است. با این حال، مشخص شد که قرص لاغری هم ناسالم و هم ناکارآمد است. تایید او منجر به یک شکایت دسته جمعی ۵ میلیون دلاری در نیویورک شد که مدعی شد کارداشیان ها به دروغ از اثربخشی محصول تمجید کرده اند. از آنجایی که کیم کارداشیان طرفداران وفادار زیادی دارد که به او اعتماد دارند، این همکاری بسیار بد بود زیرا در نهایت طرفداران او را در معرض خطر خرید یک محصول رژیمی غیرایمن قرار داد.

تاییدیه های موفق سلبریتی ها
در مرحله بعد، اجازه دهید چند نمونه از تأییدیه های موفق سلبریتی را بررسی کنیم.

مایکل جردن و نایک
یکی از نمادین ترین حمایت ها به مشارکت مایکل جردن و نایک با انتشار برند ایر جردن مربوط می شود. نایک و جردن نشان می‌دهند که تأیید یک سلبریتی با بازاریابی مؤثر و سلبریتی مناسب چقدر می‌تواند موفق باشد .همه این حمایت ها از ابتدای کار جردن در NBA آغاز شد. جردن یکی از برترین بازیکنان NBA محسوب می شد، بنابراین تصمیم بدیهی برای نایک، یک شرکت کفش، معامله با این بازیکن ستاره بود.

نایک در ابتدا کفش معروف قرمز و مشکی Air Jordan I را تولید کرد، کفشی که همه چیز را آغاز کرد. اندکی پس از انتشار، NBA این کفش را ممنوع کرد زیرا رنگ‌ها برخلاف سیاست کفش «تمام سفید» آن‌ها بود. جردن به هر حال آنها را می پوشید، اما هر بار که آنها را در دادگاه می پوشید، ۵۰۰۰ دلار جریمه می شد. این به سرعت توجه رسانه ها را به خود جلب کرد و یکی از بهترین کمپین های بازاریابی را برای نایک باز کرد.

همچنین بخوانید: تاثیر سلبریتی ها در تبلیغات

به دلیل بحث و جدل، کفش ها برای مصرف کننده مطلوب تر شدند و بلافاصله به فروش رفتند. حتی امروز هم نمی توانید بدون فکر کردن به نایک به مایکل جردن فکر کنید و بالعکس. این رویداد دوباره تعریف کرد که بازاریابی ورزشی از آن پس چگونه به نظر می رسد.

جیجی حدید و مسیکا
جیجی حدید، یکی از مشهورترین مدل های جهان، یکی از تأثیرگذارترین افراد مشهور در شبکه های اجتماعی نیز هست. برای کسی که با باند فرودگاه آشنایی دارد، تعجبی ندارد که جیجی چندین شرکت مد برای تبلیغ کالاهای خود به دلیل موفقیتش با هم رقابت می کنند. این شامل شرکت جواهرات مد Massika می شود که ادعا می کرد Gigi اولین سفیر خود است. این همکاری شامل مجموعه جواهرات همراه با همکاری های دیگر بود.

ادشیران و هاینز
یکی از تأییدهای عجیب و غریب به اد شیران و هاینز مربوط می شود. شیران، خواننده/ترانه سرا، با شرکت غذایی Heinz همکاری کرد تا در یک بطری نسخه محدود به نام “Edchup” همکاری کند. اگرچه ممکن است عجیب باشد، شیرن در واقع از طرفداران پر و پا قرص سس کچاپ آنهاست. به قدری که در واقع روی بازویش خالکوبی کرده است.

مایکل فلپس و تاک اسپیس
همانطور که در بالا ذکر شد، TalkSpace یک پلتفرم درمانی آنلاین است که با مایکل فلپس ، شناگر المپیک، در تلاش برای انگ زدایی از درمان و اثبات ارزش آن حتی برای یکی از قدرتمندترین ورزشکاران مرد، همکاری می کند. فلپس در تبلیغات مختلف برای Talkspace، داستان شخصی خود را با افسردگی و اضطراب به اشتراک گذاشته است و از شنوندگان می خواهد که برای سلامت روان به دنبال حمایت باشند. از آنجایی که فلپس در گذشته درباره افسردگی و اضطراب صحبت کرده است، شراکت او با TalkSpace با ارزش‌های خودش مغایرت ندارد و باعث می‌شود که احساس واقعی کند.

جنیفر آنیستون و آوینو
بدون شک، جنیفر آنیستون، یک سلبریتی فوق العاده موفق در لیست A، انتخاب منصفانه محصولات زیبایی و مراقبت از پوست بهینه را در اختیار دارد. به همین دلیل است که مشارکت او با Aveeno به ویژه چشمگیر و واقعی است. در واقع، آنیستون اعتراف کرده است که از Aveeno در سه دهه گذشته ، از نوجوانی استفاده کرده است. طرفداران وفادار Aniston، یا زنانی که علاقه مند به مراقبت از پوست هستند، احتمالاً به این تبلیغات به عنوان منبع قابل اعتمادی برای محصولات مطابق با نیازهای خود مراجعه می کنند.

صرف نظر از اندازه شرکت شما، تاییدیه سلبریتی ها می تواند مکمل خوبی برای تلاش های بازاریابی شما باشد. با این حال، مهم است که قبل از انجام معامله، چشم اندازی واضح از اهداف و مخاطبان هدف خود داشته باشید. در نهایت، مهم نیست که به برند خود معتبر بمانید، مهم نیست که چه شراکتی را دنبال می کنید. با در نظر گرفتن این مبانی، مطمئناً دیگرانی را جذب خواهید کرد که به اندازه شما به برند شما علاقه مند هستند.

انتهای مطلب/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید