تاکتیک بحث برانگیز موج سواری خبری Newsjacking چیست؟
نیوز جکینگ خبری چیست و این عمل چه معنایی برای برند شما دارد؟

Newsjacking، اصطلاحی که توسط دیوید میرمن اسکات ابداع شده است، استراتژی برندینگ است که از بزرگترین اخبار روز استفاده می کند و نام تجاری شما را وارد گفتگو می کند.

معنی کلمه نیوز جکینگ چیست ؟ Newsjacking موج سواری خبری خبرربایی نمودار نیوز جکینگ Newsjacking 

معنی کلمه نیوز جکینگ چیست ؟

کلمه نیوز جکینگ Newsjacking مشابه سازی از واژه “های جکینگ” Hijacking است.

های جکینگ به معنای ربودن است . مثل واژه هواپیما ربایی.

بنابراین نیوزجکینگ نیز به معنای ربودن خبر یا خبر ربایی است. خبر ربایی به معنای استفاده از خبر دست اول دیگر و انتشار زودتر آن نیست. خبر ربایی به معنای استفاده ( منفی /مثبت) از خبر منتشر شده توسط دیگران به نفع برند است.

در ایران آن را موج سواری خبری مینامند.

شیوه عمل نیوز جکینگ

چیزی که نیوزجکینگ Newsjacking را برای شرکت‌ها بسیار فریبنده می‌کند این واقعیت است که پتانسیل موفقیت بازاریابی عمده را در خود دارد و اگر به درستی از آن استفاده شود، راهی رایگان و آسان برای به دست آوردن نمایش گسترده برای برند شما است. بسیاری از شرکت‌ها با این عمل موفقیت مثبتی داشته‌اند، اما برای جلوگیری از یک دام روابط عمومی، باید به آن توجه داشت.

در چند سالیان اخیر بسیاری از برندها Newsjacking را به درستی انجام داده اند. چند سال پیش یک مطلبی ترند شد که آیا لباس بدنام سفید و طلایی بود یا آبی و مشکی ؟.

این مسئله بعداً توسط چندین منبع “Dressgate” نامگذاری شد، در فضای مجازی منتشر شد. بسیاری از برندهای هوشمند به‌سرعت به شیوه‌ای جذاب به پشت موج پرهیاهو سوار شدند.

داستان از یک توییت شروع شد : “بچه‌ها لطفاً کمک کنید، این لباس آبی و سیاه است یا سفید و طلایی، من و دوستم نمی‌توانیم با هم به توافق برسیم، او این لباس را طلایی می‌بیند!”

پس از این در توئیتر هشتگ TheDress# در چند ساعت به بالای لیست جهانی رسید؛

تیلور سویفت رنگ لباس را بدیهی آبی و مشکی می‌دانست در حالی که جولین مور و کیم کارداشیان آن را طلایی و سفید دیده بودند و کارداشیان همسرش کنی وست را متهم به کور رنگی می‌کرد چون لباس را آبی و مشکی می‌دید و پس از آن پای جاستین بیبر و حتی ادوبی هم به میان آمد.

3 نکته مهم خبر ربایی (نیوز جکینگ)

  • زمان سنجی در نیوز جکینگ بسیار مهم است

تا داغ است باید بچسبانی. هنگامی که یک داستان یا هشتگ در رسانه های اجتماعی ترند می شود، معمولاً مدت زیادی دوام نمی آورد و پلتفرم ها می توانند به سرعت از انتشار اخباری که به طور اجتناب ناپذیری به دنبال دارد، بیش از حد اشباع شوند.

در دنیای رسانه‌های اجتماعی، ارسال به‌موقع محتوای خبری ، مهم است. زمانی برای تشریفات اداری و هجوم تاییدیه های مدیریتی وجود ندارد. بهترین موارد نیوزجکینگ، خبر ربایی آنهایی بود که در زمان مناسب منتشر شده اند.

  • درک صحیح از مخاطب و صدای خود در نیوزجکینیگ مهم است

باید از خود بپرسید که مخاطب هدف من کیست و آیا ارتباطی با برند وجود دارد؟

تلاش های شما باید واقعاً منطقی باشد. اگر ارتباط با نام تجاری شما برای مصرف کنندگان بسیار دشوار است، از تزریق یک داستان خبرساز خودداری کنید. ایجاد ارتباط برای مخاطبان و وفادار ماندن به صدای برندتان برای پست های موفق بسیار حیاتی است و نباید نادیده گرفته شود.

  • درگیر کردن مخاطب در نیوزجکینگ مهم است

اگر داستان خبری خنده دار به تازگی منتشر شده و شما می خواهید چیزی در مورد برند خود پست کنید که برند شما را در گفتگو قرار دهد، حتما باید دقت نمایید. هر شرکتی نمی تواند این کار را با موفقیت انجام دهد. ابتدا باید مخاطبان بسیار فعالی داشته باشید. این بدان معناست که برند شما قبلاً طرفدارانی دارد و مورد اعتماد و تحسین است.

اگر برند شما مورد اعتماد و پسند مصرف کنندگان باشد، مردم مطمئناً با ارسال مجدد یا لایک کردن پست شما پس از ساخته شدن، برند شما را بیشتر تایید می کنند. بدون یک مخاطب درگیر، به دست آوردن قرار گرفتن در معرض انبوه دشوار خواهد بود و سخت کوشی شما بیهوده خواهد بود. اکنون با پرسیدن سؤالات از مشتریان خود و ارائه بازخورد در رسانه های اجتماعی، با مخاطبان خود درگیر شوید. این یک راه عالی برای تقویت تعامل با برند شما است. تعامل مخاطب مستقیماً با نشان دادن اینکه برند شما چقدر به مصرف کننده خود اهمیت می دهد مرتبط است.

موج سواری خبری یا نیوز جکینگ خبری

4 خرداد 1401

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید