هدف بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان

یک متخصص خوب ارتودنسی چیزی جز رضایت بیمار برایش مهم نیست، شما با مراجعه به مطب و مشورت با او، خیلی راحت‌می‌توانید این موضوع را متوجه شوید. یک دکتر ارتودنسی خوب هدفی جزء ارائه خدمات باکیفیت و با هزینه مناسب در جهت رفع کامل مشکلات و اختلالات دهانی و دندانی بیمار ندارد.

اینکه یک متخصص، به خوبی مشکلات شما را بررسی کند و بهترین گزینه های درمانی را به شما پیشنهاد دهد از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع هدف متخصص ارتودنسی اصفهان باید این باشد که با شروع درمان، شاهد تغییرات اساسی در روند درمان باشد، نه اینکه مشکلاتی هم به مشکلات قبلی اضافه کند.

سوالات متداول از متخصص ارتودنسی اصفهان

 

  • آیا در طول درمان، دندانی توسط متخصص ارتودنسی کشیده می‌شود؟

یک متخصص ارتودنسی خوب همه تلاش خود را می‌کند تا از اینکار جلوگیری کنند. اما برخی شرایط مانند شلوغی بسیار زیاد دندان‌ها و کوچک بودن فک، چاره دیگری را برای ارتودنتیست نمی‌گذارد. البته در این صورت متخصص سراغ دندان‌های مشکل‌دار می‌رود.

  • متخصص ارتودنسی در اصفهان چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

رفع مشکلاتی مثل ناهماهنگی فک‌ها با استخوان صورت – رفع کجی و نامرتبی دندان ها، اصلاح طرح لبخند، اصلاح ناهنجاری های شدید دندانی و فک، درمان شکاف کام لب و هر گونه مشکلات موجود فک و صورت از جمله وظایف یک دکتر ارتودنسی خوب است.

  • آیا ارتودنسی محدودیت سنی دارد؟

یک دکتر ارتودنسی خوب می‌تواند به تمام گروه‌های سنی کمک کند، اما با درمان‌های متفاوت. هرچه افراد در سن پایین‌تر به پزشک مراجعه کنند، دروه درمان آنها کوتاه‌تر خواهد شد.

  • نظر دکتر ارتودنسی  درباره طول دوره درمان چیست؟

بسته به شدت ناهنجاری دندان و فک، سن بیمار، نوع ارتودنسی، همکاری بیمار و تعهد به مراقبت‌های توصیه‌شده، کشیدن یا نکشیدن دندان و …، ارتودنسی ثابت به 15 تا 24 زمان احتیاج دارد. درمان‌های متحرک اما کوتاه‌تر هستند.

عوامل موثر بر قیمت ارتودنسی دندان

فاکتورها و شرایط مختلفی روی هزینه نهایی درمان شما تاثیر میگذارند. به همین دلیل است که باید حتما توسط یک متخصص معاینه شوید، تا شرایط فک و دندان شما بررسی شود، نوع درمان، نوع دستگاه ارتودنسی و… مطابق با نیاز شما مشخص می‌شود؛ و بعد از معلوم شدن همه این موارد، هزینه ارتودنسی دندان را برای شما تعیین می‌کنند. اما از میان همه فاکتورها، موارد زیر بیشترین تاثیر را روی قیمت خدمات ارتودنسی دارند:

 

  • سن بیمار:

به این علت سن مراجعه کننده روی هزینه خدمات موثر است که، زمانی که سن بیمار کم باشد، به دلیل اینکه هنوز فک به طور کامل رشد نکرده، درمان ارتودنسی سریعتر انجام می‌شود و گاها نیاز به خیلی از درمانهای جانبی نیست؛ ولی پروسه درمان در بزرگسالان نیاز به زمان و درنتیجه هزنیه بیشتری دارد.

  • نوع و شدت مشکل

نوع مشکل و شدت آن تعیین کننده نوع دستگاه ارتودنسی مورد نظر، مدت زمان مورد نیاز برای درمان کامل مشکل و همچنین تعیین کننده سایر خدمات مورد نیاز است. به طور مثال شاید یک فرد فقط نیاز به برطرف کردن فاصله بین دندانها دارد، اما فردی دیگر نیاز به کشیدن دندان و مرتب شدن دندانها باشد.

  • نوع دستگاه ارتودنسی انتخابی

این مورد یکی از مهمترین مواردی است که قیمت ارتودنسی را تغییر می‌دهد و آن هم نوع براکت و دستگاهی است که انتخاب می‌کنید، البته شما همیشه نمیتوانید نوع دستگاه های ارتودنسی را تعیین کنید. ممکن است متخصص ارتودنسی شما تصمیم بگیرد که شما کاندیدای خوبی برای نوع بریس های مورد نظرتان نیستید. به یاد داشته باشید، که تصمیم گیرنده نهایی درباره نوع دستگاهایی که استفاده میکنید متخصص خواهد بود. انوع ارتودنسی شامل:

  • براکت‌های فلزی
  • براکت‌های سرامیکی
  • براکت لینگوال یا پشت دندانی
  • براکت‌های متحرک

 

  • طول دوره درمان

نوع و شدت مشکل، تعیین کننده طول دوره درمان شماست و هرچه این بازه زمانی بیشتر شود، تعداد دفعاتی که شما نیاز به مراجعه به متخصص جهت بررسی و تنطیم بریس‌های خود دارید بیشتر می‌شود و در نتیجه قیمت ارتودنسی دندان افزایش می یابد.

  • پوشش بیمه

اگر بیمه شما، خدمات ارتودنسی را پوشش دهد، قطعا هزینه های ارتودنسی خیلی کمتر می‌شود، اما از آنجایی که ارتودنسی در دندانپزشکی، جزء خدمات زیبایی است، اکثر بیمه‌‌ها آن را پوشش نمیدهند و اگر انطور نباشد، فقط بخشی از آن را پوشش می‌دهند.

  • درمان مشکلات دهان و دندان

به یاد داشته باشید، که در همان چکاپ ابتدایی توسط متخصص ارتودنسی، تمامی مشکلات دهانی و دندانی بررسی می‌شود، زیرا که لازم است قبل از شروع و نصب براکت، تمامی دندانها ترمیم شوند و مشکلات حل شود، شاید لازم باشد دندانی را بکشید و یا عصب کشی کنید؛ تمامی این موارد روی بیشتر شدن قیمت ارتودنسی دندان موثر است.

  • متخصص ارتودنسی

متخصص انتخابی شما نیز، می‌تواند روی هزینه ارتودنسی تاثیر بگذارد، زیرا که متخصصین بر اساس تجربه، دانش و سابقه کاری خود، هزینه‌های متفاوتی را برای خدمات دریافت می‌کنند. به همین دلیل لازم است پیش از شروع پروسه درمان، نزد چند متخصص رفته و قیمت خدمات را با هم مقایسه کنید.

گاهی اوقات متخصص مورد نظر با شرکت بیمه شما همکاری داشته که این مورد، هزینه خدمات را کاهش می‌دهد.

  • هزینه های جانبی

گاهی اوقات با توجه به شرایط فک و دندانتان، نیاز به یک سری خدمات جانبی است، مثلا شاید لازم باشد از بعضی ابزار و دستگاه های ارتودنسی مثل کش ارتودنسی، هدگیرها و… برای تثبیت و یا افزایش سرعت درمان استفاده کنید. همچنین در پروسه معاینه، شما نیاز به عکسبرداری از دندانهایتان دارید که به هزینه ارتودنسی اضافه می‌شود.

اطلاعات تماس

دکتر فاطمه تیموری

بورد تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

(استادیار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان)

اصفهان، خیابان توحید میانی، روبروی پارکینگ توحید، ساختمان البرز، طبقه چهارم

   031-36269021 و 09376809858

drfatemehteimoori96@gmail.com

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید