اخبار یکتانت | هادی عیار | تاریخ بروزرسانی : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

اوایل سال ١٣٩٩ تصمیم گرفتیم با هدف آشنایی علاقه‌مندان با ادبیات صنعت دیجیتال مارکتینگ، وبینارهایی آموزشی در این زمینه را برگزار کنیم. هم‌زمانی شروع این وبینارها با همه‌گیری کرونا و رواج آموزش آنلاین موجب شد تا بتوانیم از بستر فضای آنلاین برای برگزاری وبینارهای آموزشی رایگان خود استفاده کنیم.

برگزاری ۱۳۰ ساعت آموزش رایگان تبلیغات آنلاین با همکاری ۵۵ مدرس

برگزاری آنلاینِ این وبینارها باعث شد تا طیف گسترده‌تری از علاقه‌مندان، امکان شرکت در آن‌ها را داشته باشند. ما در فاصله‌ی سال‌های ١٣٩٩ تا ١٤٠١ توانستیم ٦٥ وبینار را در ١٣٠ساعت و با همکاری ٥٥ مدرس حوزه‌های مختلف تبلیغات آنلاین از جمله تولید محتوا، شبکه‌های اجتماعی، سئو، مدیریت کسب‌وکار، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی، اصول بازاریابی، تبلیغات بازگشتی، ابزارهای تبلیغات آنلاین و مسیر شغلی برگزار کنیم.

وبینارهای یکتانت در این دسته‌ها برگزار شده‌اند.

از اینجا می‌توانید برخی وبینارهای برگزار توسط یکتانت و فیلم ضبط شده‌‌ی آن‌ها را مشاهده بفرمایید.

در ادامه، برخی آمارها و دستاوردهای این وبینارها، طی ٢ سال برگزاری را بررسی خواهیم کرد. وبینارهایی که از زمان همه‌گیری کرونا آغاز شده و تا امروز به صورت مستمر ادامه داشته است.

بر اساس میزان ثبت‌نام‌ها، پر طرفدارترین وبینارهای برگزار شده در یکتانت، به ترتیب شامل موارد زیر می‌شود:

١: وبینار «استراتژی سوشال‌مدیا مارکتینگ» با ارائهٔ علیرضا کاظم‌زاده با ٧١٥نفر ثبت‌نام

٢: وبینار «نگارش بیزینس پلن به زبان ساده» با ارائهٔ میثم زرگرپور با ٧٠٣نفر ثبت‌نام

٣: وبینار «اس‌ام‌اس مارکتینگ و بازگشت مشتری» با ارائهٔ فاطمه حاجی‌زاده با ٦١٥نفر ثبت‌نام

در مجموع، میانگین ثبت‌نام در هر وبینار برگزار شدهٔ یکتانت در ٢سال گذشته، ٣٧٦نفر ثبت‌نام بوده است.

یکی دیگر از معیارهای بررسی وبینارها، میزان بازدید ویدئوهای ذخیره‌شدهٔ این وبینارها بوده که براین‌اساس، پربازدیدترین ویدئوها شامل موارد زیر می‌شود:

١: وبینار «چطور از تبلیغات کلیکی بهترین نتیجه را بگیریم؟» با ارائهٔ حامد زمانی

٢: وبینار «چطور به عنوان یک کسب‌وکار از لینکدین استفاده کنیم؟» با ارائهٔ ندا عروضی

٣: وبینار «آموزش گوگل آنالیتیکس مقدماتی» با ارائهٔ حسین سیف بوده

گفتنی‌ست، ویدئوهای وبینارهای برگزار شدهٔ یکتانت تا فروردین ١٤٠١، بیش از ٤٢هزار بازدید داشته است.

بر اساس آمار، ٦٥ وبینار برگزار شده در یکتانت، در مجموع ١١هزار شرکت‌کننده منحصربه‌فرد داشته و از بین شرکت‌کنندگان، بیش از ٢ هزار نفر شرکت‌کننده وفادار حضور داشته که حداقل در ٣ وبینار شرکت کرده‌اند. از لحاظ پراکندگی جغرافیایی شرکت‌کنندگان نیز، از تمامی ٣١ استان کشور، شرکت‌کنندگانی در این وبینارها حضور داشته‌اند که این موضوع موجب تحقق یکی از اهداف یکتانت یعنی آموزش رایگان، فراگیر و به‌دوراز مناسبات مرکز – پیرامونی بوده است. همچنین، ٣ استانی که بیشترین شرکت‌کننده‌ها را در خود جای داده‌اند، به ترتیب شامل تهران، اصفهان و خراسان رضوی می‌شود.

در جدول زیر، توزیع سنی شرکت‌کنندگان در این وبینارها را می‌توان مشاهده کرد که بیشتر آنها در بازۀ سنی ٢٠ تا ٢٥ سال قرار دارند. پس از آن نیز، پراکندگی تحصیلات شرکت‌کنندگان در این وبینارها قرار دارد که بیشترین سهم آن به ترتیب متعلق به دانشجو یا فارغ‌التحصیلان کارشناسی و دانشجو یا فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد می‌شود.

توزیع سنی شرکت‌کنندگان
تحصیلات شرکت‌کنندگان

برگزاری وبینارهای تخصصی دانشجویی برای آشنایی با بازار کار

در سال ۱۴۰۰، یکتانت علاوه بر وبینارهای حوزۀ مارکتینگ و کسب‌وکار، سری جدیدی از وبینارهای خود را تحت عنوان سلسله وبینارهای «راهکار» آغاز کرد. هدف از برگزاری این وبینارها، ایجاد راه‌حلی هرچند کوچک برای دانشجویانی که نمی‌دانند بعد از دانشگاه کدام مسیر شغلی و آینده حرفه‌ای را انتخاب کنند بوده است. راهکاری برای دانشجویانی که دوست دارند در حین تحصیل، مهارت‌های شغلی‌شان را نیز تقویت کنند. در این وبینارها که به صورت ماهانه و با همکاری انجمن‌های علمی برتر کشور برگزار شده، متخصصان حوزه‌های شغلی مختلف از وظایف و مسئولیت‌های شغلی و مهارت‌های لازم برای ورود به موقعیت‌های کاری مختلف سخن می‌گویند.

برای مشاهده‌ی سلسله وبینارهای راهکارِ یکتانت، می‌توانید از طریق این لینک اقدام کنید.

بدون شک شیوع پاندمی آسیب‌های روانی، جانی، اقتصادی و…. زیادی برای ما به دنبال داشت اما اگر بخواهیم نیمهٔ پر لیوان را ببینیم، این عامل بیرونی سبب شد تا بسیاری از فرایندها و روش‌ها مورد بازبینی قرار بگیرد و آموزش آنلاین به کمک تحقق هدفی با نام ایجاد عدالت آموزشی فراگیر و رایگان بیاید. هدفی که یکتانت، به سهم خود و در حیطه فعالیت خود، قدمی در این مسیر برداشته است و همچنان در این مسیر ادامه خواهد داد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ هادی عیار منبع : روابط عمومی یکتانت برچسب ها: آموزش دیجیتال مارکتینگ، وبینارهای یکتانت

ارسال نظر کنسل کردن پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام و نام خانوادگی* ایمیل* متن نظر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید