با شروع هر کسب‌وکار جدیدی، تثبیت پایتان در بازار و ارتباط با مخاطبان هدف بسیار مهم است. با این مشکل اولیه، باید برندسازی جامع و با استراتژی مناسب برای کسب‌وکار خود پیاده‌سازی کنید. اگر دانش و تحقیق پیشینه‌ای داشته باشید، ساختن برند خود بر اساس محصولات یا خدماتتان به‌راحتی انجام می‌شود. در نتیجه، اگر اطلاعاتی در مورد نحوه انجام آن نداشته باشید، می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد. در این نوع موارد، بهترین کار این است که کارشناسانی را استخدام کنید که در نقش برندسازی باتجربه هستند تا به شما در حل این رویکرد کمک کنند. برندسازی همیشه مهم‌ترین عامل برای موفقیت کسب‌وکار شما نیست، اما هویت برند قوی می‌تواند مزایای زیادی برای کسب‌وکار شما ایجاد کند.

در این مقاله، همراه کسب‌وکار دماوند در مورد جنبه‌های متعددی صحبت خواهیم کرد که چرا داشتن یک هویت برند عالی اهمیت دارد و چگونه می‌تواند به شما در تلاش‌های کلی بازاریابی کسب‌وکارتان کمک کند.

نقش برندینگ چیست؟

برندسازی یک روش بازاریابی است که یک شرکت در ایجاد نام، نماد یا لوگوی خود و طراحی کلی که به‌راحتی به‌عنوان خود شرکت قابل‌شناسایی است، به نمایش می‌گذارد. این جزء کلیدی بازاریابی B2C و B2B است .

برندسازی به کسب‌وکار شما ویژگی و شخصیت می‌دهد.همچنین به نشان‌دادن آنچه به‌عنوان یک تجارت ارائه می‌دهید، آنچه می‌فروشید و بیان تفاوت شما با سایر محصولات یا خدمات کمک می‌کند. برند شما مانند چهره عمومی و شخصیت شرکت شماست.

نام تجاری محدود به لوگوها، طرح‌ها و پالت‌های رنگ شرکت نیست. همچنین شامل هر قسمتی است که کسب‌وکار شما را تکمیل می‌کند – از ترکیب رنگ‌ها و سبک‌های تایپوگرافی گرفته تا بسته‌بندی محصولات شما و ارائه کلی شرکت در هنگام ارائه گام‌به‌گام . همه چیزهایی را که به‌عنوان یک کسب‌وکار ارائه می‌کنید پوشش می‌دهد.

برندسازی تصویر فیزیکی و شخصیتی است که شما به‌وسیلهٔ آن می‌توانید بگویید به‌عنوان یک کسب‌وکار چه کسی هستید و چگونه هدف شما باید شناخته شود.

چرا برندسازی مهم است؟

طراحی خوب کسب‌وکار خوب است

نقش برندینگ علاوه بر ایجاد تأثیر ماندگار بر مشتریانتان، ارائه تصویری از آنچه می‌توانید به مشتریان خود ارائه دهید نیز می‌باشد. این راهی است برای متمایزکردن خود از رقبا و ایجاد کسب‌وکارتان به‌عنوان بهترین انتخاب در بین همه برندهای دیگر. نام تجاری شما می‌تواند بر نحوه دید مردم نسبت به کسب‌وکارتان تأثیر بگذارد، می‌تواند افراد بیشتری را به آگاهی از تجارت شما سوق دهد و می‌تواند نرخ تبدیل مشتری شما را افزایش دهد.

همچنین بخوانید: نقش شعار در بازاریابی و برندسازی

بیایید به این شش راه نگاه کنیم که چگونه برندینگ قوی به موفقیت کسب‌وکار شما کمک می‌کند:

۱. شما را از رقابت متمایز می‌کند

مشتریان با محصولات خاصی ارتباط برقرار نمی‌کنند. آنها تمایل به ایجاد وفاداری و اعتماد به برند دارند . به‌عنوان‌مثال، اگر به همه برندهای آب‌پرتقال نگاه کنیم، اگر برندسازی در صنعت بازاریابی وجود نداشته باشد، همه آنها در نظر مشتری یکسان به نظر می‌رسند.

آنها همه محصولات آب‌پرتقال را یکسان خواهند دید که از پرتقال تهیه شده‌اند. با برندسازی، مشتریان شما قادر خواهند بود تشخیص دهند که محصول شما مانند هر آب‌پرتقال دیگری در بازار نیست، بلکه یک عامل متمایز وجود دارد که باعث می‌شود آنها بالاتر از همه رقبای شما، محصول شما را خریداری کنند.

این به این دلیل نیست که آب‌پرتقال شما از نوع دیگری از پرتقال است، به این دلیل است که آنها می‌توانند با برند شما ارتباط داشته باشند و به آن وفاداری نشان دهند. وعده‌های برند شما بر آنها تأثیر می‌گذارد تا برند شما را بخرند.

برای ساختن یک برند عالی که از رقبا متمایز باشد، باید نحوه توسعه برندهایشان را مشاهده و مطالعه کنید. برداشتن چشم از آنها ممکن است معایب قابل‌توجهی در روند ساخت برند شما ایجاد کند . همچنین می‌تواند باعث عقب‌گردی قابل‌توجهی در فروش شما نیز بشود، زیرا همان محصول با برنامه‌ها و استراتژی‌های بازاریابی آن‌ها بهتر شناخته می‌شود. با جاسوسی از رقبای خود، می‌توانید از آنها پیشی بگیرید، و بهتر از آنها باشید.

۲. شناخت برند را بهبود می‌بخشد

طراحی لوگوی شرکت شما یکی از عناصر حیاتی برند شما است. ما می‌توانیم فوراً قوس‌های طلایی مک‌دونالد یا رنگ قرمز خاصی را که در هر محصول کیت‌کت وجود دارد، شناسایی کنیم. طراحی لوگوی شما نقش مهمی در نام تجاری شما ایفا می‌کند زیرا “چهره” کسب‌وکار شما خواهد بود که در هر بسته، تبلیغات و سایر مواد بازاریابی دیده می‌شود . طراحی لوگوی شایسته، به نظر ساده است، اما به‌اندازه‌ای باید باشد که تأثیر ماندگاری بر مشتریان شما بگذارد.

۳. در بازار شما اعتماد ایجاد می‌کند

ساخت برند همچنین به شما کمک می‌کند تا برای مخاطبان هدف خود اعتماد برند ایجاد کنید. این اعتماد، وفاداری به نام تجاری را ایجاد می‌کند که باعث می‌شود این مشتریان برای خرید محصولات شما دوباره برگردند. این برای هر شرکتی که در خرده‌فروشی همه کاناله فعالیت می‌کند مهم است. در میان بسیاری از عناصری که به‌عنوان بخشی از برندسازی تعریف شده است، بسیار مهم است که ارزش‌های کسب‌وکار شما بخشی از آن باشد. این ارزش‌ها همان ارزش‌هایی هستند که در برند شما تنظیم می‌شوند و از نظر احساسی با مردم ارتباط برقرار می‌کنند .به‌عنوان‌مثال، شما وسوسه خواهید شد که هر محصول کوکاکولا را بخرید زیرا شما را خوشحال می‌کند.کوکاکولا نشان‌دهنده شادی است و این پیام به طور مؤثری به مخاطبان منتقل شده است زیرا بازار امروز واکنش‌های احساسی مخاطب را به‌شدت موردتوجه قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید: جایگاه برند بیانگر چیست؟

۴. مشتریان جدید ایجاد می‌کند

برندسازی به تبلیغات دهان‌به‌دهان نیز می‌رسد. این به کسب‌وکار شما امکان می‌دهد از طریق ارجاعات ترافیک بیشتری دریافت کند. بر اساس اکثر مطالعات مرتبط با تبلیغات، ارجاع دهان‌به‌دهان در شرایطی امکان‌پذیر است که محصول شما تجربه قابل‌توجهی را به مشتریانتان داده است.

برای مثال، آیا نام تجاری ست یقه شرت مورد علاقه‌تان را فراموش می‌کنید؟ فکر نکنم.

دلیل بزرگی که چرا «برند» کلمه‌ای است که برای این مفهوم استفاده می‌شود این است که تأثیر ماندگاری را به همراه دارد.

۵. غرور و رضایت کارکنان را افزایش می‌دهد

وقتی کارمندان شما از برند معتبر شما آگاه باشند و کاملاً با آنچه برند شما نشان می‌دهد موافق باشند، از شغل فعلی خود رضایت بیشتری خواهند داشت و غرور خود را در کاری که برای شما انجام می‌دهند افزایش می‌دهند.

آنها مشتاق خواهند بود که همه چیز را با دوستان و خانواده خود در مورد شغل خود به اشتراک بگذارند و حتی نام کسب‌وکار شما را در رزومه خود قرار دهند. همچنین، این باعث ایجاد وفاداری به شرکت شما می‌شود و احتمال پذیرش پیشنهادات دیگر شرکت‌ها کمتر خواهد بود.ایجاد برندسازی در محل کار شما می‌تواند به تقویت برند شما و ارزش‌هایی که نمونه آن است کمک کند.

۶. به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را توسعه دهید

برندسازی نه‌تنها به عملکرد فیزیکی شما برای مخاطبان کمک می‌کند، بلکه تأثیر قابل‌توجهی بر نحوه رشد کسب‌وکار شما از نظر فروش دارد. یک برند ارزشمند به توسعه یک تجارت سودآور کمک می‌کند.

هر کسب‌وکاری باید هر سه تا پنج سال یک‌بار برنامه‌های تجاری خود را تغییر دهد، اما یک برند قوی که بتواند با هر شرایطی سازگار شود، از هر آزمون زمانی دوام می‌آورد و موفقیت را تضمین می‌کند. مک‌دونالدز نمونه‌ای عالی برای این موضوع است، زیرا آنها استراتژی مشخصی برای وفادار نگه‌داشتن مشتریان خود به برند و درعین‌حال هدف قرار دادن و جذب مشتریان جدید دارند که به سود بیشتر منجر می‌شود.

همچنین بخوانید: راهکارهای بازاریابی برای راه‌اندازی محصول جدید

علاوه بر این، شرکت‌ها و گروه‌ها تمایل به خرید یا سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دیگر نه به‌خاطر محصولات یا مواد خود، بلکه برای ارزشی که به نام تجاری دارند، دارند. همان‌طور که استیو فوربز می‌گوید، “برند شما مهم‌ترین سرمایه‌گذاری است که می‌توانید در تجارت خود انجام دهید.”

چگونه برندسازی به افزایش تلاش‌های بازاریابی شما کمک می‌کند؟

برند خود را تقویت کنید پس از کار با تمام جزئیات در نقش برندینگ و آنچه که نشان‌دهنده آن است، می‌توانید از این اطلاعات در تمام کانال‌های بازاریابی خود استفاده کنید. برندینگ نوع محتوایی را که از طریق وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی خود منتشر می‌کنید تعیین می‌کند .همچنین تصمیم می‌گیرد که چگونه به طور منحصربه‌فرد با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. برندسازی باید در مرکز استراتژی بازاریابی شما باشد. به‌عنوان‌مثال، کمپین تبلیغاتی فیس‌بوک برای محبوب‌ترین محصولتان.

شما تجسم می‌کنید که چه کسی مخاطب شما است، پیام چه صدایی دارد یا چطور به نظر می‌رسد، و چه چیزی بیشتر توجه مخاطبان شما را برای ارتباط با برند جلب می‌کند. به‌عنوان‌مثال، اگر مخاطبان اول تلفن همراه را دارید، باید روی ایجاد برند خود برای خوانندگان موبایل تمرکز کنید. این شامل بهینه‌سازی محتوای شما برای جستجوی صوتی، استفاده از کدهای QR پویا و استراتژی‌های بازاریابی مبتنی بر مکان است.

بااین‌وجود، اعضای تیم شما ممکن است ایده‌های مختلفی را ارائه دهند که دقیقاً در برند نیستند، بنابراین ممکن است باهدف قرار دادن بازار اشتباه منجر به هدردادن پول در هزینه‌های تبلیغاتی شود و ممکن است مخاطبان واقعی شما را گیج کند. نام تجاری کامل به طور فعال فقط یک پیام را منتقل می‌کند و با اطمینان با بازار هدف شما ارتباط برقرار می‌کند.

نظرات نهایی در مورد نقش برندسازی

برندسازی اساساً هویتی است که مشتریان شما درک می‌کنند.

شما نباید اهمیت آن را برای کسب‌وکارتان بدیهی بدانید.

برندسازی طرح اصلی کسب‌وکار شماست.

برند شما می‌تواند نمادی از موفقیت، شادی، وفاداری، راحتی یا هر چیزی باشد که می‌خواهید برند شما نشان‌دهنده آن باشد.

به این فکر کنید که شرکت شما می‌خواهد چه پیامی را منتقل کند .

دوست دارید مشتریانتان در مورد شما چه فکری کنند؟

چه تصویری از شرکت خود می‌خواهید نشان دهید؟

این نقش اساسی برندسازی است. مردم همیشه شما را به‌عنوان یک چیز خواهند دید و در خاطراتشان ماندگار خواهد بود.

اکنون با تمام این نکات، باید ببینید که نقش برندسازی چقدر برای کسب‌وکار شما مهم است.

انتهای مطلب/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید