به راستی که وقتی اسم چارلز دیکنز روی جلد یک کتاب است شما میتوانید به راحتی برای خرید کتاب اقدام کنید و مطمئن باشید که تا پایان از مطالعه آن لذت میبرید چارلز جان هوفام دیکنز، روزنامه‌نگار، رمان‌نویس و فعال اجتماعی متولد 7 فوریه سال 1812 در انگلستان است. پدرش کارمند اداره کارپردازی نیروی دریایی بود اما به علت ولخرجی‌های افراطی باعث فقر خانواده‌اش شد. به همین دلیل دیکنز که در آن زمان ۱۲ سالش بود  برای امرار معاش مجبور به کار در کارخانه‌ی واکس‌سازی شد. شاید بتوان گفت تاثیر همین زندگی محقرانه دیکنز در کودکی به شکل‌گیری شخصیت «پیپ» در داستان آرزوهای بزرگ هم کمک کرد. او تبحر خاصی در ترسیم زندگی مردم تهیدست و ستم دیده جامعه خود داشت . دیکنز از مردم جامعه خود اطلاعات زیادی داشت که از آن‌ها با استفاده از قدرت تخیل، قلم روانش داستان‌هایی دلنشین و مجذوب کننده به رشته‌ی تحریر درمی‌آورد.

هر کدام از ما از همان کودکی تا اخرین لحظات عمر ممکن  آرزوهای زیادی در سر بپرورانیم ، آرزوهای پر رنگ ولعاب برای داشتن زندگی بهتر اما زندگی به این سادگی ها پیش نمی رود و رسیدن به همه آرزو ها عملا دست نیافتنی است اما گاهی آرزوهایی بزگ میتوانند رقم بخورند و این همان چیزیست که چارلز در کتاب آرزوهای بزگ به قلم در آورده است ، اما آیا رسیدن به آرزوها زیباست یا انتظارکشیدن برای بر آورده شدن آن ها ؟ اگر میخواهید به جواب این سوال برسید خرید کتاب آرزوهای بزرگ را به شما پیشنهاد میکنیم .

چاپ کتاب آرزو های بزرگی ، چاپ یکی از اثرات برجسته چارلز دیکنز است ؛ روایتی از سختی‌ها و رنج‌هایی است که هر انسانی ممکن است در طول زندگی خود با آن‌ها مواجه شود. مشکلاتی که حتی ممکن است انسان را از ارزش‌ها و شرافت وجودی او دور کند. این رمان نشان می‌دهد که مالکیت و ثروت نمی‌توانند درون شخصیت‌ها را تغییر دهند و این که برای رسیدن به خود واقعی و ارزش ذاتی مقدس خودمان باید پای در مسیر درست بگذاریم.

چارلز در کتاب آرزوهای بزرگ به تقابل اعمال و رفتار شخصیت‌ها صفات بد مثل طمع، کینه و خساست را در برابر صفات نیکویی مثل قناعت، بخشش و فداکاری را نشان می‌دهد ، و با چالش کشیدن ذهن خواننده او را به دنیای تخیلات خود دعوت میکند .

خرید کتاب آرزو های بزرگ در سایت اینترنتی اکوبوکس به آدرس اینترنتی  ecobooks.ir برای تهیه کتاب کلیک کنید.

خلاصه داستان کتاب آرزوهای بزرگ

کتاب آرزوهای بزرگ یکی از مشهورترین آثار چارلز دیکنز، داستان زندگی پسری 7 ساله به نام پیپ را روایت می‌کند که با خواهر و شوهرخواهرش در کلبه‌ای روستایی زندگی ناچیز و فروتنانه‌ای دارد. پیپ در طول داستان با آدم‌های مختلفی مواجه می‌شود که روی تصمیمات و آینده او تأثیر به سزایی می‌گذارد . داستان از این قرار است که در روز کریسمس پیپ وقتی در قبرستان کنار مزار پدر و مادرش بود با مجرمی رو به رو می‌شود و از روی دلسوزی و مهربانی به او کمک می‌کند. مدتی می‌گذرد و زنی میانسال و پولدار به نام هاویشام از پیپ می‌خواهد در ازای پرداخت مبلغی با او هم صحبت شود. خانم هاویشام زنی بداخلاق است و در کاخی متروکه و قدیمی زندگی می‌کند. معشوقه‌ی او در روز عروسی بسیار بی‌رحمانه او را ترک کرده بنابراین می‌خواهد از تمام مردها انتقامی سخت بگیرد.

خانم هاویشام دختری زیبا، اما مغرور و لجباز به نام «اِستِلا» را به سرپرستی گرفته تا شخصیتی کینه‌جو و متنفر از مردان از او بسازد. در همین زمان پیپ با رفت و آمدهایی که در خانه خانم هاویشام می‌کند دل بسته‌ی دخترک می‌شود. استلا دختری بسیار خودخواه و خودشیفته‌ای بود که دائما زندگی فقیرانه و محقر پیپ را مسخره می‌کرد. در همین زمان پیپ که با حرف‌های استلا غرورش خدشه‌دار می‌شود به پروراندن آرزوهای بزرگ در ذهن خود می‌اندیشد مانند زندگی کردن همانند نجیب‌زادگان در عمارت‌های مجلل! از این لحظه به بعد پیپ به دنبال آرزوهای بزرگ خود می‌رود و در این مسیر تجربیات متفاوت، ملاقات با ادم های مختلف و اتفاقاتی عجیب برایش می‌افتد که به پایانی هیجان‌انگیز منجر می‌شود. پیپ که به هیچ ‌یک از آرزوهای خود نائل نمی‌آید، اما تحولاتی در زندگی او رخ می دهد که باعث میشود از یک زندگی یکنواخت وارد داستان های پر فراز و نشیب بشود ، هرچند دیکنز تصمیم داشت تا پیپ را در رسیدن به استلا عاقبت ناکام گذارد و داستان را به صورتی غم‌انگیز به پایان برساند، اما به توصیه دیگران پایان آن را با درس گرفتن استلا از شکستهای زندگی و بازگشتش به نزد پیپ، تغییر می‌دهد تا به مذاق خوانندگان آن زمان خوش بیاید. داستان آرزوهای بزرگ شرح کاملی از وضعیت سیاسی اجتماعی دوران خود است و نویسنده حقایق اجتماعی را با بیانی لطیف به تصویر کشیده است.

خرید کتاب آرزو های بزرگ

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید