مزایای نگهداری از حیوانات خانگی

آیا مزایای نگهداری از حیوانات خانگی را میدانید؟ تصمیم دارید سرپرستی پت را به عهده بگیرید؟ آیا میدانید نگهداری حیوانات خانگی چه تاثیرات مثبتی در زندگی شما دارد؟ اگر میخواهید یک حیوان خانگی را بعنوان عضوی جدید به خانه ی خود اضافه کنید و با مزایای نگهداری از حیوانات خانگی آشنایی ندارید مطالعه ی این مقاله از پت لینک را از دست ندهید.

نگهداری از حیوانات در منزل

بطور کلی حیوانات خانگی شامل  سگ، گربه، ماهیان آکواریومی و پرندگان اهلی و جوندگان مانند خرگوش و همستر و خوکچه می باشند. نگهداری از حیوانات وحشی مانند میمون، پرندگان شکاری، لاک پشت های در معرض انقراض و بسیاری حیوانات دیگر، نه تنها کار درست و اخلاقی ای نیست بلکه جرم محسوب می شود.

پیش از آنکه با مزایای نگهداری از حیوانات خانگی آشنا شوید لازم است بدانید که سرپرستی حیوانات نیاز به داشتن فرهنگ نگهداری از حیوانات خانگی داشته و اولین نکته برای صاحبین حیوانات خانگی شناخت کلینیکهای دامپزشکی منطقه ی زندگی میباشد تا بتوانید در مواقع لزوم حیوان خانگی خود را برای چکاپ یا تزریق واکسن به کلینیکهای مربوطه برده تا حیوان بتواند خدمات مربوطه را دریافت نمایند.

ما تمامی این اطلاعات را در سایت پت لینک جمع آوری کرده ایم بعنوان مثال اگر در شرق تهران ساکن بوده و به دنبال دامپزشکیهای سمت شرق هستید میتوانید بر روی لینک “دامپزشک خوب در شرق تهران” کلیک کرده تا با بهترین دامپزشکی های شرق تهران آشنا شوید.

پیدا کردن بهترین دامپزشکی های کشور

بطور کلی یکی از خدمات مهم پت لینک بعنوان سایت جامع اطلاع رسانی مراکز حیوانات معرفی کلینیکهای دامپزشکی در سراسر ایران به همراه اطلاعات، شماره و آدرس این مراکز به تفکیک استانهای کشور میباشد. کافی است به صفحه ی لیست دامپزشکیها مراجعه کرده و با انتخاب فیلترهای طراحی شده در این صفحه به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید. ما در این بخش لیستی از کلینیکهای دامپزشکی را برای شما قرار داده ایم.

یا مثلاً اگر ساکن کرج هستید  لیست “بهترین دامپزشکی در کرج” را حتماً بررسی کنید. تا آدرس، شماره تلفن، ساعات کاری و دیگر اطلاعات مربوط به دامپزشکیهای کرج را مشاهده نمایید.

مهمترین مزیت های نگهداری از حیوانات خانگی

بطور کلی زندگی در کنار حیوانات خانگی و مزیتهای فراوانی دارد و بهتر است پیش از قبول سرپرستی یک حیوان با مزایا و معایب نگهداری از حیوانات خانگی آشنا شوید، ما در ادامه به مهمترین مزایای نگهداری از حیوانات خانگی پرداخته ایم.

پرندگان همدمی طولانی مدت برای افراد

بسیاری از افراد تمایل به نگهداری از پرندگان زینتی در خانه دارند و لازم است بدانید معمولا پرندگان طول عمر بالایی دارند و شما با داشتن پرندگان در خانه میتوانید از وجود یک همدم برای طولانی مدت لذت ببرید. ولی در نظر داشته باشید که پرندگان مستحق آزادی حداقلی که همان فضای خانه شماست هستند. پرندگان را تمام مدت در قفس زندانی نکنید و به آنها اجازه دهید در ساعات زیادی از روز به گشت و گذار در خانه بپردازند. اگر به نظر شما خانه را کثیف می کنند می توانید خودخواهی را کنار گذاشته و از نگهداری آنها صرف نظر کنید و پرنده خود را به فردی که بتواند این آزادی حداقلی را در اختیار او قرار دهد واگذار کنید!

اگر شما هم جزء افرادی هستید که پرندگان زینتی را در خانه نگهداری میکنید بهتر است با کلیک بر روی لینک “دامپزشکی شبانه روزی  با اسامی دامپزشکیهای شبانه روزی در سراسر کشور آشنا شده و به اطلاعات تماس آنها دسترسی پیدا کنید. پیش از مراجعه به کلینیکهای دامپزشکی حتماً تماس گرفته و هماهنگی انجام دهید.

در هر کجای ایران که سکونت دارید اگر کلینیک دامپزشکی را میشناسید که خدمات خوبی به حیوانات ارائه میدهد میتوانید نام و اطلاعات مرکز را در صفحه ی ثبت حیوانات خانگی پت لینک درج کنید تا دیگر افراد نیز بتوانند در صورت لزوم حیوان خود را به این مراکز برده تا حیوان خدمات مختلفی را دریافت نماید.

تاثیر حیوان خانگی بر افسردگی

حتما شما هم بارها شنیده اید که نگهداری از حیوانات خانگی میتواند استرس را تا حد زیادی کاهش داده و بر روی سلامت روانی افراد به خصوص کودکان و سالمندان تاثیر مثبت بگذارد. در بین حیوانات خانگی سگ و گربه محبوبیت بیشتری دارند و افراد زیادی تمایل به نگهداری از آنها در خانه دارند. نگهداری حیوانات خانگی از نظر روانشناسی صاحبین حیوان را کمتر به افسردگی دچار کرده و در بهبود فشار خون موثر است. داشتن یک حیوان خانگی، نوازش، بازی کردن و پیاده روی با آنها میتواند سطح دوپامین و سروتونین را در بدن افزایش داده و سبب آرامش و تسکین در افراد شود؛ به همین دلیل وجود یک حیوان در خانه میتواند بعد از یک روز پر استرس کاری برای شما مفید باشد.

حیوان خانگی و افزایش فعالیت بدنی در سالمندان

همانطور که میدانید سالمندان نیاز به فعالیت بدنی و پیاده روی دارند داشتن یک حیوان خانگی مانند سگ سالمندان را مجبور میکند که روزانه حیوان خود را به گردش برده و این مسئله برای فعالیت بدنی سالمندان مفید خواهد بود.

نگهداری از حیوانات خانگی و احساس امنیت

بسیاری از افراد تنهایی را دوست ندارند به همین دلیل نگهداری از حیوانات خانگی برای کسانی که حیوانات را دوست دارند میتواند  تنهایی را دلپذیر کرده و همدم خوبی برای افراد تنها باشد. علاوه بر این نگهداری از حیوانات خانگی در خانه میتواند در شما احساس امنیت بیشتری ایجاد کند بخصوص نگهداری از برخی نژادهای سگ بعنوان محافظ خوبی برای شما در خانه های بزرگ خواهند بود.

پت درمانی برای کودکان مبتلا به اوتیسم

معمولا کودکان مبتلا به اوتیسم در برقراری ارتباط با همنوعان خود دچار مشکل هستند و در عوض میتوانند با حیوانات به خوبی ارتباط برقرار کنند. بر طبق تحقیقات انجام شده انواع حیوان درمانی یا پت درمانی طیف وسیعی از حیوانات را شامل میشود و به کودکان اتیستیک به جهت ارتباطی موثر، افزایش مهارتهای اجتماعی و مدیریت احساسات کمک خواهد کرد.

کلام آخر:

ما در این مقاله سعی کردیم به مهمترین مزایای نگهداری از حیوانات خانگی بپردازیم، امیدواریم  مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده و در صورتیکه میتوانید تمامی شرایط به سرپرستی گرفتن و نگهداری از یک حیوان خانگی را فراهم کنید، حیوانی را نه از راه خریدن، بلکه به روش واگذاری، به سرپرستی بگیرید.

توجه داشته باشید که حیوانات اسباب بازی کودکان شما نیستند و همانطور که آنها به کاهش استرس و تغییر زندگی شما کمک میکنند شما نیز در مقابل آنها مسئول بوده و باید شرایط زندگی مناسبی را برای حیوان فراهم کنید.

پت لینک شرایطی را برای شما فراهم کرده است که به شما پیشنهاد میکنیم بعد از به سرپرستی گرفتن حیوان از آن استفاده نمایید، ساخت شناسنامه آنلاین از جمله خدمات پت لینک است که میتوانید از طریق صفحه ی ثبت حیوانات خانگی در کمتر از دو دقیقه برای حیوان خود شناسنامه آنلاین ساخته و با تهیه ی پلاکهای گردنی هوشمند QR کد برای حیوان خود که نوآوری پت لینکی هاست در صورت گم شدن حیوان به سرعت آن را پیدا کنید.

با وجود این پلاکهای گردنی کیوآر کد هر شخصی که حیوان شما را پیدا کند از طریق کد کیوآر درج شده در پشت پلاک میتواند اطلاعات حیوان و صاحب آن را پیدا کرده و حیوان را فوراً به شما بازگرداند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید